Archiwum kategorii: Mazda

Mazda MX-5 Miracle 2000 – SPRZEDANA

Oto prawdziwy cud na kołach. Nie tylko z nazwy, lecz również z charakteru. Ten niezwykły japoński roadster uzyskał w jednym z plebiscytów miano najlepszego samochodu sportowego XX wieku, i w określeniu tym wcale nie było przesady. Grunt to bowiem nie tabuny koni mechanicznych, lecz niska masa, doskonałe wyważenie samochodu, perfekcyjne przekazywanie kierowcy odczuć z nawierzchni, a w tym mała Mazda nie ma równych. Poza tym jest zjawiskowo zgrabna i urocza, szczególnie w takiej limitowanej wersji. Mazda MX-5 Miracle powstała jedynie w około 2500 egzemplarzach, wyłącznie w 2000 roku. Wyróżniała ją jasna skórzana tapicerka i gustowne dodatki z drewna sygnowane marką Nardi. Zadbany egzemplarz to doskonały sposób, by wyróżnić się na drodze i… złapać trochę wiatru we włosy. Choć hardtop może przydać się w chłodniejszym sezonie, teraz z pewnością warto go porzucić w garażu i cieszyć się słońcem!
Czytaj dalej Mazda MX-5 Miracle 2000 – SPRZEDANA

Mazda 626 GC 1985 – 40000 PLN – Jelenia Góra

Mazda 626 GC to jeden z najbardziej popularnych i najbardziej poważanych japońskich aut tego okresu w Europie. Ceniono jej wysoką niezawodność mechaniczną, dobre wyposażenie, doskonale wykonane wnętrze z fantastyczną, miękką, welurową tapicerką. Podróż w tym japońskim sedanie była prawdziwą przyjemnością, stąd wielu jej użytkowników do dziś ma do niej sentyment. Ten egzemplarz ma przejechane do dziś jedynie 76 tys. km.
Czytaj dalej Mazda 626 GC 1985 – 40000 PLN – Jelenia Góra

Mazda 323 BD 1983 – 16900 PLN – Zamość

Oferowana od 1980 roku Mazda 323 generacji BD była pierwszym przednionapędowym, kompaktowym samochodem marki. To wówczas również, stosownie do aktualnej mody, w ofercie tego modelu po raz pierwszy pojawił się sedan. Trzybryłowe nadwozie kojarzyło się wówczas z droższymi limuzynami i spotykane było m.in. w takich autach, jak Saab 99, BMW 2002 czy Alfa Romeo Giulia/Alfetta. Japońska alternatywa przekonywała do siebie bardzo dobrą jakością wykonania, przyjemnymi materiałami wykończenia wnętrza i trwałymi jednostkami napędowymi. Słabszym punktem była jej blacharka, lecz jak widać zdarzają się czasami egzemplarze, które skutecznie oparły się próbie czasu. Ta ma jedynie 49 tysięcy kilometrów przebiegu i wciąż oryginalny lakier.
Czytaj dalej Mazda 323 BD 1983 – 16900 PLN – Zamość

Mazda 626 GD 1991 – SPRZEDANA

Zdobywanie nowych rynków nigdy nie było proste, jednak Japończycy w latach 80-tych mieli mocne mocne atuty. Przykładowo zaprezentowana w 1982 roku Mazda 626 generacji GC posiadała przedni napęd i ubrana została w nadwozie od renomowanego europejskiego stylisty, Giorgetto Giugiaro. Już 5 lat później zaprezentowano jej następcę, przestylizowany i bardziej aerodynamiczny model generacji GD, taki jak w ogłoszeniu. Sylwetka i mechaniczne rozwiązania były nowoczesne i sprawdzały się świetnie, a wnętrze często przekonywało do siebie klientów już po pierwszej wizycie w salonie. Całe zmontowane było perfekcyjnie i z wysokiej klasy materiałów, a największe wrażenie robiły fotele – miękkie, tapicerowane grubym, przyjemnym w dotyku welurem. Ten egzemplarz wciąż zachowany jest w świetnym stanie.
Czytaj dalej Mazda 626 GD 1991 – SPRZEDANA

Mazda 323 Turbo 1987 – 41000 PLN – Myślenice

Mazda 323 kojarzona jest w Polsce raczej jako małe, japońskie, niezniszczalne autko. Jednak ta Mazda 323 Turbo to coś więcej niż tylko jeździdełko. Skonstruowano ją jako podstawę do budowy samochodów rajdowych przez zespoły prywatne, posiada turbosprężarkę i stały napęd na cztery koła. Te właśnie małe drobiazgi uczyniły z miejskiego auta wspaniałą rajdową broń. To za kierownicą takiej Mazdy nieodżałowany Marian Bublewicz zdobywał trzykrotnie Mistrzostwo Polski w latach 1989-1991. Aż trudno uwierzyć, że już w seryjnej wersji ta Mazda do setki potrafi się rozpędzić w 8,2 s. Egzemplarz z ogłoszenia zachowany został w oryginalnym stanie, bez śladów tuningu, co czyni z niej ciekawy kolekcjonersko egzemplarz. W tym stanie zachowania wart jest każdej złotówki.
Czytaj dalej Mazda 323 Turbo 1987 – 41000 PLN – Myślenice

Mazda 929 HC 1989 – SPRZEDANA

Mazda 929 HC pochodzi z generacji, którą wielu kierowców wspomina doskonale. Po kilkudziesięciu latach pogoni za Europą i USA, samochody japońskie na przełomie lat 80-tych i 90-tych należały do światowej czołówki pod względem trwałości mechanicznych rozwiązań. Choć marka słynęła z awangardowych rozwiązań (jak stosowanie silników Wankla), tu mamy układ nad wyraz konserwatywny – duża 4-cylindrowa jednostka i napęd na tylne koła. Samochód ma symboliczny przebieg i nie posiada korozji. Ciekawostką jest, że pod tą samą nazwą oferowano równolegle na różnych rynkach dwa nadwozia – w ogłoszeniu to mniejsze, mierzące 469 cm, czyli 24 cm mniej niż dłuższa i szersza wersja hardtop (z drzwiami bez ramek).
Czytaj dalej Mazda 929 HC 1989 – SPRZEDANA

Mazda MX-5 NA 1990 – SPRZEDANA

Miata, kultowy i kochany przez kierowców japoński roadster, zaprezentowany 10 lutego 1989 roku podczas Chicago Auto Show, wypełnił zapotrzebowanie na stosunkowo tani, otwarty samochód sportowy. Pierwsza Mazda MX-5, oznaczona symbolem Na, była dostępna w Europie od 1990 roku, charakteryzowała się konstrukcją wykonaną ze stali, opatrzoną lekką aluminiową maską. Z silnikiem o pojemności 1,6 l i napędem na tylną oś, osiągała 100 km/h w 7,9 s oraz prędkość maksymalną 210 km/h. Okaz wystawiony na sprzedaż pochodzi właśnie z pierwszej serii. Zarówno poza granicami Polski jak i u nas obdarzony był opieką, dlatego pozostał w świetnej kondycji. Obecny właściciel starał się ulepszyć właściwości pojazdu, stąd szereg dodatków, które jednak można łatwo zastąpić oryginałami oferowanymi wraz z samochodem.
Czytaj dalej Mazda MX-5 NA 1990 – SPRZEDANA

Mazda 626 CB2 Coupe 1981 – 22900 PLN – Morąg

Ma tylny napęd, oldschoolową, sportową sylwetkę, tylko jedną parę drzwi i gustownie zaaranżowane wnętrze. Nie ma logo znanej niemieckiej marki, ale dzięki temu możemy ją kupić w niewygórowanej kwocie, mimo, że to pięknie utrzymany egzemplarz z symbolicznym przebiegiem. Ta Mazda 626 CB2 Coupe może być doskonałym wyborem dla osoby szukającej zadbanego i niespotykanego klasyka. Z pewnością ciężko będzie na jakimkolwiek zlocie spotkać drugi taki samochód.
Czytaj dalej Mazda 626 CB2 Coupe 1981 – 22900 PLN – Morąg

Mazda 626 GC 1986 – SPRZEDANA

Mazda 626 GC to jeden z najbardziej popularnych i najbardziej poważanych japońskich aut tego okresu w Europie. Ceniono jej wysoką niezawodność mechaniczną, dobre wyposażenie, doskonale wykonane wnętrze z fantastyczną, miękką, welurową tapicerką. Podróż w tym japońskim sedanie była prawdziwą przyjemnością, stąd wielu jej użytkowników do dziś ma do niej sentyment. Dla takich właśnie osób jest prezentowana oferta. Niedroga, z pięknie zachowanym wnętrzem, niskim przebiegiem i regularną historią serwisową, wymaga jedynie zaleczenia pierwszych pojawiających się oznak starzenia – korozji.
Czytaj dalej Mazda 626 GC 1986 – SPRZEDANA

Mazda Cosmo 110S 1968 – ok. 558000 PLN – UK

Mazda Cosmo należy do wielkiej trójki japońskich sportowych klasyków, dzieląc zaszczytne miejsce z Nissanem Skyline GT-R i Toyotą 2000 GT. Podobnie jak swoi dalekowschodni kuzyni, Mazda wyróżniała się zarówno rozwiązaniami technicznymi, jak i nieszablonową stylistyką. Pod jej maską możemy odnaleźć pierwszy na świecie dwurotorowy silnik Wankla, a sylwetka to twórcze połączenie dzieł stylistów włoskich i amerykańskich, w zminiaturyzowanej formie. W sumie w dwóch produkcyjnych seriach zbudowano ręcznie zaledwie 1519 egzemplarzy, w większości sprzedanych na wewnętrzym japońskim rynku. Oferowany w Wielkiej Brytanii egzemplarz jest jednym z nielicznych zaoferowanych w 1968 roku w Europie. Wyróżnia się połączeniem cech obu serii – posiada nadwozie o przedłużonym rozstawie osi, większych kołach i większym wlocie powietrza charakterystycznym dla drugiej serii oraz technikaliami z pierwszej (silnik o mocy 110 KM i czterobiegowa skrzynia). Jej efektowny pomarańczowy kolor nie jest oryginalny – do 1970 roku jedynym dostępnym kolorem był biały.
Czytaj dalej Mazda Cosmo 110S 1968 – ok. 558000 PLN – UK