Archiwum kategorii: Mazda

Mazda 323 CD BG 1982 – SPRZEDANA

Na zdjęciach możemy zobaczyć tu najmniejsze detale i wszystkie one świadczą o tym, że nasz wzrok się nie myli. Ta Mazda 323 CD BG jest fabrycznie nowa. Na pierwszego użytkownika czeka od 33 lat, a miłośnikom klasyków przyjemność będzie sprawiać zapewne większą niż współcześnie wyprodukowany samochód. W końcu w pierwszej połowie lat 80-tych świat motoryzacji wyglądał inaczej, samochody w odbiorze były zdecydowanie bardziej “mechaniczne” i “analogowe”, a w japońskim wykonaniu – wyjątkowo precyzyjne. Czy można nią jeździć? Oczywiście. To tak jakbyśmy zamiast nowej cyfry wybrali odnalezionego w magazynie, fabrycznie zapakowanego Nikona z początku lat 80-tych.
Czytaj dalej Mazda 323 CD BG 1982 – SPRZEDANA

Mazda 323 GLX 1986 – SPRZEDANA

Plotka mówi, że we Wrocławiu wynaleziono machinę czasu i stąd napływają do nas coraz to nowe kąski. Ta Mazda 323 GLX ma na liczniku 16 km… i nie jest to dzienny licznik przebiegu. Dystans, który każdy z nas mógłby pokonać pieszo, i który w 29-letnim samochodzie z pewnością na każdym robi wrażenie. To świetnie zakonserwowany stan fabryczny, a każde zdjęcie ogląda się tu z przyjemnością. W dzisiejszych salonach Mazdy trwa już zupełnie inna epoka, a do tej poprzedniej tęskni przecież niejeden…
Czytaj dalej Mazda 323 GLX 1986 – SPRZEDANA

Mazda 323 GLX 1986 – SPRZEDANA

Podobno wszystko co dobre kiedyś się kończy. Tak również dzieje się z fabrycznie nowymi Mazdami w 1986 roku, które hurtowo zostały zakupione przez KlasykaGatunku.pl ze szwajcarskiego salonu Heinz’a Macchi. Tęsknota za niegdyś dostępnymi i oferowanymi samochodami oraz wiara w ich niezawodność są nadal aktualne. Ta Mazda 323 GLX jest w najwyższej wersji wyposażeniowej i posiada silnik 1,6 l zapewniający solidne 103 KM. Na liczniku przebiegu – zaledwie 16 km.
Czytaj dalej Mazda 323 GLX 1986 – SPRZEDANA

Mazda RX-7 FC Turbo 1988 – SPRZEDANA

Jej zaletą jest świetna sylwetka i unikalna mechanika. Mazda RX-7 FC Turbo jest prawdziwą mistrzynią optymalnego wykorzystania pojemności skokowej. Z komór spalania o pojemności zaledwie 1,3 l udało się tu uzyskać imponujące 180 KM. Odpowiedzialna za te cuda jest jednostka Wankla – dopracowana przez Mazdę najlepiej na świecie, odpowiadająca swoim żywiołowym charakterem sportowej duszy japońskiego samuraja.
Czytaj dalej Mazda RX-7 FC Turbo 1988 – SPRZEDANA

Mazda 323 LX 1985 – SPRZEDANA

Taki wóz jako żywo przywołuje wspomnienia, gdy takiego Japończyka mogliśmy sprawić sobie w Peweksie. Fabryczny stan i zaledwie 19 km na liczniku w klasycznym już hatchbacku robi piorunujące wrażenie. Ta Mazda 323 LX jest perfekcyjna zarówno pod kątem wizualnym, jak i mechanicznym. To kolejna oferta na Giełdzie klasyków zdobyta w szwajcarskim salonie i oferowana we Wrocławiu.
Czytaj dalej Mazda 323 LX 1985 – SPRZEDANA

Mazda 626 GLX 1986 – SPRZEDANA

Heinz Macchi z pewnością był ekscentrykiem… ukrycie przed światem około 90 fabrycznie nowych samochodów nie należy do popularnych pomysłów. Potencjalni klienci przez lata byli odprawiani z kwitkiem, a samochody utrzymywane w stanie gotowym do ruchu. Po 30 latach życie pisze dalszą część historii – syndyk rozsprzedał kolekcję, Mazdy rozjechały się po świecie, trafiając między innymi do Wrocławia. Tu i teraz propozycja wydaje się być nad wyraz interesująca. Mazda 626 GLX w końcu ładniejsza jest od dajmy na to nowej Dacii Logan, prawda?
Czytaj dalej Mazda 626 GLX 1986 – SPRZEDANA