Mercedes 190 W110 1964 – SPRZEDANY

Skrzydlak z rodziny W110, następca Pontona, wprowadzony został na rynek w kwietniu 1961 roku i ochrzczony przydomkiem Heckflosse (“skrzydlak”). Przezwisko to powstało przez zwężającą się ku końcowi górną część tylnego błotnika, na którym często mocowane były światła lub jak w W110, ozdobne chromowane listwy. Stylistyka ta czerpała ze stylistyki lat 50-tych i 60-tych w USA, gdzie końce krążowników szos często zdobione były przez “skrzydła”. Mercedes nazwał je “Peilstege” i o dziwo miały także wymiar praktyczny, wyraźnie zaznaczając koniec samochodu ułatwiały parkowanie. 190-tka była pierwszym z benzynowej gamy silnikowej modelu: motor wyposażony w jeden gaźnik Solexa generował 80 KM. Zawieszenie z przodu niezależne na podwójnych wahaczach poprzecznych dawało wysoki jak na tamte czasy komfort podróżowania. Mercedes 190 W110 z ogłoszenia we wspaniałej kolorystyce i w pełni sprawny nada się idealnie na zloty i spotkania klasyków, gdzie zadziwi i ściągnie uwagę wielu fanów klasycznej motoryzacji.

Mercedes 190 W110
Rocznik: 1964
Przebieg: 167000 km
Pojemność: 1897 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 80 KM

Wyposażenie:
– tapicerka w kolorze czerwonym MB-Tex
– podłokietnik kierowcy
– radio Blaupunkt
– zegarek oryginalny

Piękny egzemplarz Mercedesa W110 w kremowym kolorze.
Auto z pierwszej serii tego modelu (jako następca W120) w wersji 190 z benzynowym silnikiem zasilanym pojedynczym gaźnikiem Solex. Moc tej jednostki była szacowana na 80 KM. Silnik po wymianie oleju oraz płynu chłodniczego z nowymi filtrami. Gaźnik został zregenerowany, uszczelniony nowymi oryginalnymi uszczelkami i profesjonalnie wyregulowany przez prawdziwego znawcę ówczesnej technologii. Dlatego auto zapala i pracuje wzorowo.

Skrzynia biegów manualna z 4-ma przełożeniami z dźwignią przy kierownicy.
Układ hamulcowy został gruntownie zregenerowany (regeneracja zacisków, cylinderków, wymiana większości przewodów), co sprawia, że działa znakomicie. Podczas hamowania układ działa precyzyjnie, a siła hamowania jest równo rozkładana na wszystkie koła.
Karoseria oraz powozie kompletnie bez rdzy. W podłodze nie ma najmniejszej dziury. Dodatkowo wszystkie maty wygłuszające podłogi wewnątrz kabiny są nowe.

Karoseria nie posiada oryginalnej powłoki lakierniczej.
Kolor lakieru jest zgodny z oryginałem, lecz powłoka wymaga korekty. Wynika to z wad lakierniczych.
Wszystkie elementy chromowane są oryginalne i kompletne.
Szyby wszystkie fabryczne.
Grill przedni bez korozji w dolnych częściach.

Wnętrze w czerwonej kolorystyce zachowane w znakomitej kondycji, nosi znikome ślady zużycia.
Konsola przednia posiada jedno niewielkie pękniecie, ale wynika to z faktu, iż opisywany egzemplarz pochodzi z południa Francji i materiał poddał się nieznacznie tamtejszemu klimatowi.
Zaznaczam, że jest to naprawdę niewielki detal jak na tyle lat.
Radio z epoki marki Blaupunkt nadaje dodatkowego smaku w kabinie.

Ten egzemplarz jest świetnym przykładem ówczesnej jakości i designu Mercedesa.
W pełni sprawny i zachowujący swoje parametry jezdne przykład solidnego samochodu z lat 60-tych.