Mercedes 190E 2.3-16 W201 1985 – 89000 PLN – Łódź

Mercedes 190E 2.3-16 W201 to sportowa odmiana “Baby-Benz’a”, zaprezentowana w 1983 roku. Wyróżniała się pakietem stylistycznym, obniżonym zawieszeniem, głębiej profilowanymi fotelami i dodatkowymi wskaźnikami w kabinie, a jego najciekawszym elementem była 16-zaworowa jednostka napędowa opracowana przez brytyjskiego Coswortha, zestawiana z automatem lub manualem w słynnym układzie “dog-leg” (właśnie taki znajduje się w prezentowanym egzemplarzu). Wraz z debiutem modelu do historii przeszły dwa spektakularne wydarzenia. Najpierw w czerwcu 1983 roku na torze Nardo pobito rekord świata w jeździe długodystansowej na czas, ustalając na dystansie 50 tysięcy kilometrów średnią prędkość na poziomie 247 km/h. Drugim historycznym wydarzeniem była inauguracja wyścigów GP na nowej nitce toru Nurburgring w roku 1984, kiedy na dystansie 12 okrążeń za kierownicami tych Mercedesów zmierzyli się najwięksi mistrzowie: Brabham, Hill, Lauda, Moss, Prost, Surtees. Zwyciężył jednak Brazylijczyk, który zadebiutował w Formule 1 zaledwie dwa miesiące wcześniej, a nazywał się Ayrton Senna. To wszystko dało podwaliny do długiej sportowej kariery modelu (uwieńczonej sukcesem w DTM), a także jeszcze dłuższej, niesłabnącej do dzisiaj popularności wśród miłośników youngtimerów, motorsportu i Mercedesów.

Mercedes-Benz 190E 2.3-16 Cosworth W201
Rocznik: 1985
Przebieg: 318000 km
Pojemność: 2300 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 185 KM

Cena: 89000 PLN

Kolor: 199 blauschwarz-metallic, nadwozie po wcześniejszym lakierowaniu renowacyjnym.
Najważniejsze elementy wyposażenia: klimatyzacja, czarna skórzana tapicerka.

Samochód kupiony w Hiszpanii, stanowi część większej kolekcji aut marki Mercedes. Historia przeglądów samochodu w Hiszpanii dostępna od 1994 r. do lipca 2016 r., samochód regularnie używany. Pojazd nie był poddany modernizacji ani modyfikacji, wyposażenie zgodne z VIN.

Po sprowadzeniu auto poddane kompleksowej obsłudze w specjalistycznym warsztacie SternExpert w Łodzi. Wymieniono filtry, oleje, elementy układu zapłonowego (świece, kable, kopułkę), most tylny z aktywnym dyferencjałem przeszedł kompleksową regenerację, uszczelniono kolektor wydechowy oraz elementy układu chłodzenia. Alternator poddano regeneracji, a sam silnik regulacji. Ogólny koszt wszystkich napraw i części na przestrzeni ostatnich dwóch lat to przeszło 25 tys. zł.

Do auta założono felgi 16 calowe dedykowane do wersji EVO1, możliwość sprzedania samochodu na oryginalnych felgach 15 calowych w niższej cenie.

Samochód posiada aktualną opinię rzeczoznawcy samochodowego, która stwierdza, iż rzeczony samochód jest kolekcjonerskim pojazdem silnikowym o znaczeniu historycznym oraz iż spełnia on kryteria techniczne i wiekowe dla pojazdów kolekcjonerskich i zabytkowych. Na życzenie nowego właściciela pojazd decyzją Konserwatora Zabytków może być włączony do wojewódzkiej ewidencji zabytków ruchomych i zarejestrowany na żółte tablice. Zainteresowanym skan opinii mogę przesłać na maila.

Samochód brał udział w licznych imprezach aut zabytkowych, rajdach turystycznych i zlotach. Traktowany zawsze z należytym szacunkiem. Sprzedaż na FV Vat marża z aktualnym przeglądem technicznym i ubezpieczeniem. Na życzenie możliwość zarejestrowania samochodu w Polsce na białe/żółte tablice.

Telefon: +48 501 155 159
Miejscowość: Łódź