Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II 1990 – SPRZEDANE

Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II po raz pierwszy pokazany został na Geneva Auto Show w 1990 roku. 500 wyprodukowanych egzemplarzy było w kolorze “blauschwarz”, jedynie końcowe numery 501 i 502 w “astral silver”. A czym tak naprawdę jest Evo II? Do Mercedesa 190E 2.5-16 dodajcie AMG PowerPack, regulowane zawieszenie SLS, 17 calowe koła Evolution II i przede wszystkim, pakiet aerodynamiczny. Monstrualne tylne skrzydło i poszerzenia tego samochodu to projekt profesora Richarda Eppler’a z uniwersytetu w Stuttgarcie. Testy w tunelu aerodynamicznym pozwoliły zmniejszyć opory powietrza do Cx = 0.29, jednocześnie zwiększając docisk samochodu do podłoża. Anegdota z tego okresu mówi, że ówczesny szef badań i rozwoju BMW, Wolfgang Reitzle powiedział: “Prawa aerodynamiki muszą się zmieniać gdzieś pomiędzy Monachium i Stuttgartem. Jeżeli tylne skrzydło działa, będziemy musieli przeprojektować nasz tunel aerodynamiczny.” Anegdotę kończy stwierdzenie, że BMW tunel przebudowało. Egzemplarz numer 402, który prezentuje dom aukcyjny Artcurial, ma jedyne 54000 km przebiegu, oryginalne stereo Becker Grand Prix, elektryczny szyberdach i klimatyzację. Przez dwójkę poprzednich właścicieli otoczony był troską i nie zdradza większych śladów zużycia, a gruntowny serwis przeprowadzony w ASO gwarantuje, że samochód jest sprawny. Wyceniony został na 80 – 120 tys. euro (ok. 340 – 500 tys. złotych), choć doświadczenie ostatnich aukcji sugeruje, że cena może pójść znacznie wyżej, mimo że samochód licytowany będzie bez ceny minimalnej. Cena doszła do 190 700 euro! a więc znacznie powyżej wyceny!

Link: http://www.artcurial.com/en/asp/fullCatalogue.asp?salelot=3118+++++112+&refno=10588586

Lot 112
1990 Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 EVO II
No reserve

Chassis n° WDB2010361F740617

– Less than 55,000 km from new
– Two owners from new, continuous history, sold new in France
– Recently serviced at Mercedes-Benz
– No reserve

This exclusive Mercedes, with continuous history, has known only two owners and never left Normandy. Its first owner bought it in 1990 for travelling to his country house and sold it to one of his neighbors, who was in love with this model, in 1996. It has therefore been in the hands of the same owner for more than 20 years. It displayed at that time 34,000km on the odometer, today a little more than 54,000. Meticulously preserved by the owner, our rare Evo II version is in a beautiful state of conservation and is strictly as per the car’s original configuration. Both the body and the passenger compartment are in good condition and the car has always been used with care. It is equipped with air-conditioning, an electric sunroof and its original Becker Grand Prix car stereo. It is number 402 of a version that had a production run of just 500 units worldwide and was regularly maintained by a professional. A thorough service has just been carried out by Mercedes-Benz. It still has its purchase invoice, as well as all its books, its duplicate keys, its tool kit and safety items, plus its spare wheel. This car, a collectible since it was launched, has become very sought after and rarely does an example come up for sale. With such a pedigree, our Evo II is a truly outstanding car.

Estimation 80 000 – 120 000 €