Mercedes 190E Sportline W201 1992 – SPRZEDANY

Mercedes 190E Sportline W201 posiada obniżone i nieco usztywnione zawieszenie, oznaczenia „Sportline” na bocznych listwach, głębiej wyprofilowane fotele, materiałową tapicerkę w kultową kratę. Te subtelne zmiany pozwalają kompaktowemu Mercedesowi zyskać bardziej sportowy charakter, co właściciel podkreślił jeszcze stylowymi, o cal większymi od fabrycznych felgami Borbet B. Tylny napęd, sportowe nastawy zawieszenia i dźwignia hamulca ręcznego w standardowym miejscu pomiędzy fotelami to nie są cechy, które zazwyczaj łącznie występują w aucie z gwiazdą na masce. Ten ma nie tylko ciekawą konfigurację, lecz również niebanalny kolor. Zwraca uwagę troska właściciela nie tylko o stan mechaniczny, ale i o szczegóły.

Mercedes-Benz 190E Sportline W201
Rocznik: 1992
Przebieg: 201000 km
Pojemność: 1997 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 122 KM

Wyposażenie:
– radio Becker
– centralny zamek
– szyberdach
– 2 szyby elektryczne
– aluminiowe felgi

Mercedes W201 w wersji SPORTLINE. Bardzo zadbany egzemplarz, któremu zostało poświęcone mnóstwo serca i środków. W aucie zostało wymienione głównie ze względów hobbystycznych mnóstwo podzespołów, m.in: wszystkie elementy gumowo-metalowe zawieszenia Lemforder, amortyzatory Sachs Super Touring, jak i nowe sprężyny (mają przebieg około 3000 km). Przed zimą tego roku został zregenerowany tylny układ hamulcowy (piaskowanie i malowanie proszkowe) + tarcze i klocki ATE. Dwa lata temu przeprowadzona gruntowna konserwacja podwozia i profili zamkniętych.

Olej w skrzyni biegów wymieniony w tamtym roku, olej w silniku zawsze przed upływem 12 miesięcy, nowe poduszki pod silnikiem. Nowe wtryskiwacze paliwa BOSCH, K-JET po regulacji u jednego z najlepszych fachowców od mechanicznego wtrysku, jak i silników w starszych Mercedesach w kraju, który jest moim sąsiadem i wszelkie wymiany przeprowadzałem w jego warsztacie.
Na aucie nie ma jakichkolwiek ognisk korozji.

Silnik jak na dwulitrowy egzemplarz jest wyjątkowo dynamiczny i pracuje wzorowo. Skrzynia jak i silnik są w bardzo dobrej kondycji.

Auto posiada idealnie proste, wyważone koła Borbet B w rozmiarze 16 cali, a na nich nowe opony w nietypowym rozmiarze 205/50 marki Dunlop Sport Maxx RT, zakupione w zeszłym roku. Autem jeżdżę tylko w ładną pogodę w sezonie, całą zimę auto jest garażowane i regularnie odpalane.

W tamtym roku podjąłem decyzję o rejestracji jako pojazd zabytkowy.