Mercedes 190E W201 1991 – 19999 PLN – Łobez

Jest stonowany i po prostu elegancki. Wyróżnia się w tłumie, lecz pozostaje w dobrym guście. Jeżeli powiemy o nim “fioletowy”, nie oddamy nawet części jego uroku. Kolor “481 bornit” pojawił się w palecie Mercedesa w roku 1990, z miejsca stając się bardzo popularnym wyborem, zwłaszcza w modelach W201 i W124. Uwagę te samochody przykuwają do dziś, zwłaszcza gdy są zadbane i wypielęgnowane. Czasy, gdy mówiono, że Mercedes powinien być czarny z pewnością można pozostawić “Pontonom” i “Skrzydlakom”. Youngtimery niosą ze sobą więcej radości, a ten Mercedes 190E W201 jest tego doskonałym przykładem. Jego wygląd poprawiają obniżone zawieszenie i 16-calowe felgi AMG Aero I, o dobre samopoczucie kierowcy dba automatyczna skrzynia, a szereg wykonanych prac serwisowych zapewnić może spokojny sen i bezproblemową eksploatację.

Mercedes 190E W201
Rocznik: 1991
Przebieg: 260900 km
Pojemność: 1996 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 122 KM

Cena: 19999 PLN

Wyposażenie:
kolor: Bornit Metallic 481
– poduszka powietrzna kierowcy,
– ABS,
– podgrzewane lusterka zewnętrzne,
– lusterka w kolorze nadwozia,
– podgrzewane fotele przednie,
– alarm Bosch z 2 pilotami,
– przednie szyby elektryczne,
– elektrycznie uchylany i odsuwany szyberdach,
– zagłówki w tylnej kanapie,
– podłokietnik przód i tył,
– radio Becker Europa 2000,
– centralny zamek,
– elektroniczny termometr zewnętrzny,
– ASD (automatyczna blokada dyferencjału tzw. szpera),
– schowek na 6 kaset magnetofonowych w konsoli środkowej,
– tzw. długa konsola,
– 3 światło STOP,
– automatycznie wysuwana antena Hirschmann,
– katalizator,
– gaśnica pod fotelem kierowcy,
– obrotomierz,

Historia egzemplarza:
Samochód został zakupiony w Niemczech w 2018 r. z przebiegiem 259900 km.
W Polsce jestem jego pierwszym właścicielem. W Niemczech samochód przez pierwsze 2 lata był autem służbowym jednego z managerów w fabryce Mercedesa w Stuttgarcie (w niemieckim Briefie właścicielem przez pierwsze 2 lata był Mercedes – Benz AG w Stuttgarcie). Następnie auto przez 6 lata było w posiadaniu pana urodzonego w 1940 roku. W 1999 r. nabył je pan urodzony w 1939 r. i posiadał to auto przez 19 lat, aż do odkupienia go przeze mnie.

Auto w Niemczech w 2018 r. przeszło naprawę głowicy polegającą na wymianie uszczelki pod głowicą, planowaniu głowicy, wymiany na nowe szpilek itp. (rachunek z niemieckiego warsztatu na prawie 1500 euro). W 2017 w Niemczech wymieniono tarcze hamulcowe przód i tył, klocki hamulcowe, założono nowe przewody elastyczne hamulców z tyłu. W Polsce po przyjeździe wymieniłem i zregenerowałem następujące elementy:
– nowe amortyzatory tył (SACHS),
– nowy komplet sprężyn Eibach ProKit,
– nowe klocki hamulcowe przód z czujnikami zużycia (Bosch),
– nowy bat anteny automatycznej (nowy oryginał Hirschann za prawie 300 zł),
– płukanie układu chłodzenia wraz z montażem nowej chłodnicy,
– wymiana węży układu chłodzenia na nowe (TERMOTEC oraz ASO),
– nowy czujnik termiczny włączenia wiatraka chłodnicy,
– nowy korek pokrywy oleju oraz zbiorniczka wyrównawczego (oba zakupione w ASO),
– piaskowanie i malowanie pokrywy zaworów i pokrywy filtra powietrza wraz z wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów (Elring),
– nowy wąż odmy olejowej,
– nowy zawór podciśnieniowy ogrzewania kabiny,
– nowy dmuchawa ogrzewania kabiny,
– nowe przewody WN wraz z ze świecami, kopułką i palcem rozdzielacza (wszystko marki BERU),
– wymiana wszystkich żarówek w oświetleniu zewnętrznym i wewnętrznym,
– nowa rolka napinacza paska wielorowkowego,
– nowy termostat (WAHLER),
– nowy emblemat na grillu wraz z nową gwiazdą (oba elementy oryginalne nowe z ASO),
– wymiana tłumika końcowego i środkowego (ASMET i BOSAL),
– wymiana oleju silnikowego wraz ze wszystkimi filtrami,
– wymiana płynu chłodniczego,
– wymiana oryginalnej kierownicy skórzanej na kierownicę z wersji Sportline (odrobinę mniejsza średnica),
– wymiana listew ozdobnych na przednich błotnikach i drzwiach z uwagi na porysowane oryginalne listwy (przednie z emblematem z wersji Sportline),

Auto zakupione przeze mnie w celach hobbistycznych, użytkowane tylko na wypady weekendowe w suche dni. Do auta posiadam komplet oryginalnych kół stalowych 15” z kołpakami „Captain America”. Auto zarejestrowane i ubezpieczone w PL, z przeglądem i ubezpieczeniem do 01.2020 r.

Do auta posiadam instrukcję obsługi, instrukcję do radia Becker wraz kartą kodową i kasetą testową, komplet 5 kluczyków (3 standardowe, 1 tzw. Geldborseschlussel czyli zapasowy chowany w portfelu i 1 serwisowy zapakowany w oryginalnym woreczku Mercedesa). Auto sprzedaję na felgach AMG Aero I 16” widocznych na zdjęciach. Felgi przeszły w styczniu br. kompleksową renowację za prawie 1500 zł. Auto stoi na nowych oponach letnich Bridgestone Turanza ER300 215/45/16.

Auto bez rdzy, o bardzo zdrowym nadwoziu i podwoziu, miejsce na lewarek, drzwi pod listwami i pod uszczelkami wolne od rdzy, auto naprawdę bardzo zdrowe blacharsko, w Niemczech garażowane, nie wypalone od słońca. Wszystkie szyby oryginalne łącznie z przednią, lakier oryginalny za wyjątkiem dwóch przednich błotników, które były lakierowane już w PL z uwagi na porysowany lakier i drobne odpryski lakieru na nadkolach, tylny lewy błotnik i drzwi lakierowane powtórnie w DE z uwagi na prawdopodobną obcierkę (ca. 160-180 mikronów).

Telefon: +48 698 267 659
Miejscowość: Łobez