Mercedes 230 SL W113 Pagoda 1965 – ok. 534000 PLN – Holandia

Mercedes 230 SL W113 Pagoda przydomek zawdzięcza pomysłodawcom i projektantom nietypowego kształtu lekko wklęsłego hardtop’a (byli nimi Paul Bracq i Bela Barenyi). Skojarzyli oni ten kształt z dachem przepięknych świątyń, w większości buddyjskich, które występowały licznie w krajach azjatyckich. Do dziś patent ten w motoryzacji zastrzeżony jest na świecie dla Daimler-Benz AG. Przedstawiony egzemplarz Mercedesa do dziś zachował w pełni oryginalną blacharkę i podwozie. Idealny i bezwypadkowy stan samochodu potwierdzają fabrycznie spasowane elementy karoserii oraz spawy. Wnętrze samochodu utrzymane jest w nienagannym stanie, wraz z zachowanymi pierwszymi, gumowymi dywanikami. Kosmetyczna renowacja sprowadziła się do oczyszczenia oryginalnej powłoki lakierniczej oraz nałożenia nowej. Pagoda jest mechanicznie w pełni sprawna, a gumowe elementy w zawieszeniu wymienione zostały na nowe. Samochód prezentuje się zjawiskowo i wyceniony został na 124.500 euro.

Link: http://ruylclassics.nl/ClassicCars/mercedes-230sl-w113-pagode/?taal=EN

Brand – Mercedes
Type – 230SL W113 Pagode
Motor – 6cyl 2306cc, 110kw/150hp gasoline, manual transmission 4 speed
Mileage – 143.318 km
Year – June 1965
Colour – Exterior 180 Silbergrau Metallic, interior imitation leather black/soft top black
Price – € 124.500,00

New in Italy deliverd, exceptional original 230SL “Pagode” with magnificent untouched body and chassis. Beautiful, classic color combination, elegant in its simplicity. Absolutely accident- and rustfree, perfect bodyfittings and gaps, all original welds, floorpanels and chassis still provided with factory coating without afterwards applied protection or tectyl.

Beautiful condition of the original leatherette interior, with the first rubber carpets. High quality new paint, based on bare metal body parts, completely photo documented. Mechanically fully serviced, front and rear axles provided with new rubbers, brake- and fuel system overhauld.

Given the exceptional originality, certainly one of the best available, never restored European Pagode’s available on the today’s market.