Mercedes 240D W123 1982 – REZERWACJA

Są kochane i uwielbiane od lat. Mercedesy. Przez lata nie miały sobie równych, wielokrotnie tworząc klasę, w której długo nikt im nie mógł dorównać. Mercedes 240D W123 był jednym z nich. Elegancki sedan średniej klasy, który z rzędowym silnikiem OM616 Diesel uznawany jest za jeden z najtrwalszych samochodów w historii motoryzacji. Nie tylko dojedzie zawsze i wszędzie, ale zrobi to również w maksymalnie komfortowych warunkach. Dziś za około czterdziestoletni egzemplarz w doskonałym oryginalnym stanie wielu jest gotowych zapłacić sporo. To propozycja dla nich. I dla reszty, której wystarczy nasycenie oczu zdjęciami. To sprowadzony z Francji egzemplarz z drugiej serii produkcyjnej. Jest w stanie, który zaspokoi nawet najbardziej wymagających miłośników modelu.

Mercedes 240D W123
Rocznik: 1982
Przebieg: 89200 km
Pojemność: 2399 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 72 KM

Wyposażenie:
– elektryczne szyby przednie
– wspomaganie kierownicy
– centralny zamek
– podłokietnik kierowcy
– podgrzewana szyba tylna

Prezentowany egzemplarz Mercedesa to wersja W123 240D. Pochodzi z południa Francji od pierwszego właściciela. Zachowany w 100% oryginale. Samochód był w eksploatowany sporadycznie, tylko po to, żeby się nie zastał. Wersja z tymi jednostkami napędowymi słynie z gigantycznych przebiegów, a ten egzemplarz ma zaledwie 89 tys. kilometrów. Może to wydawać się niemożliwe, ale stan techniczny, jak też dokumentacja jaką posiadamy świadczą o znikomej ilości kilometrów, jakie pokonał ten Mercedes w swoim prawie 40-sto letnim życiu.

Powłoka lakiernicza (kolor CHINABLAU 934) w stanie idealnym. Jedyny zabieg jakiemu poddaliśmy karoserię to detailing lakieru (polerka oraz wosk zabezpieczający). Oczywiście karoseria i podwozie nie posiadają najmniejszego znaku korozji. Wszystkie zabezpieczenia antykorozyjne są nadal fabryczne, nawet komora silnika oraz osprzęt silnika ma na sobie powłokę nakładaną w fabryce.

Zawieszenie podczas jazdy sprawia wrażenie nowego, choć wszystkie elementy są fabryczne i mimo lat nie kwalifikują się do wymiany.
Wnętrze to typowa drugoseryjna stylizacja (MB-Tex z materiałem), zgrywająca się kolorystycznie z lakierem. Tapicerka od wyjazdu z salonu była zabezpieczona pokrowcami, które były prezentem od dealera. Dlatego po ich usunięciu wnętrze sprawia wrażenie nowego. Dokumentacja i jakość zdjęć dołączona do ogłoszenia na pewno pomoże zobrazować stan zachowania tapicerki.

Silnik, jak na zaledwie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów przystało, pracuje bez zarzutów, jest po przeglądzie olejowym. Komora silnika zachowana w stanie oryginalnym.
Na podsumowanie tego egzemplarza śmiało można stwierdzić, że jest to unikat na skale europejską.