Mercedes 280 SE 3.5 W108 1972 – 90000 PLN – Warszawa

Konserwatywny, elegancki i dyskretny. Właśnie taki miał być następca „skrzydlaka”. Niemiecki, lecz narysowany z polotem i nowoczesny. Podczas, gdy stara gwardia szkicowała model 190 SL, zlecenie na projekt luksusowego sedana trafiło w ręce utalentowanego debiutanta, jakim był wówczas rozpoczynający pracę dla marki Mercedes-Benz Francuz, Paul Bracq. Efekt jego prac olśniewał. Zdawał się dłuższy, szerszy, bardziej elegancki. Mercedes 280 SE 3.5 W108 to rzadka i poszukiwana wersja z nową generacją silnika V8 pod maską. Debiutujący w linii W108 w ’70 roku, posiadał układ wtryskowy Bosch D Jetronic, który pozwalał mu rozwinąć 200 koni mechanicznych i prędkość maksymalną rzędu 200 km/h. Ten egzemplarz ma rzadko spotykaną manualną skrzynię, co w zestawieniu z dużym silnikiem pozwala jeszcze lepiej poczuć jego moc. To robi wrażenie nawet dziś. Ten protoplasta klasy S w pięknym stanie zdecydowanie może zachwycić.

Mercedes 280 SE 3.5 W108
Rocznik: 1972
Przebieg: 85000 km
Pojemność: 3499 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 200 KM

Cena: 90000 PLN

Wyposażenie:
– radio Becker Europa,
– elektryczny szyberdach,
– wspomaganie układu kierowniczego,

Bardzo rzadki Mercedes w108 z mocnym 200-konnym silnikiem V8 i 4-biegową manualną skrzynią biegów. Pięknie zachowany, dedykowany na rynek niemiecki, z oryginalną tapicerką, w wielu miejscach z oryginalnym lakierem (proszę zobaczyć zdjęcia z miernikiem grubości lakieru). Równie rzadko spotykana kombinacja koloru nadwozia i wnętrza. Mercedes jest zarejestrowany, w pełni sprawny i w naprawdę bardzo dobrym stanie. W przeciwieństwie do egzemplarzy z automatyczną skrzynią biegów to bardzo zwinny wóz.
Kupiłem go w 2017 roku po wielu latach nieużywania w Niemczech. Zrobiłem wszystko, co było potrzebne, aby wóz stał się niezawodny. W 2019 roku odbyłem dwie dalekie podróże wakacyjne tym samochodem bez żadnych problemów.

Mercedes jest po pełnym serwisie obejmującym takie nowe części (prawie wszystko udokumentowane):
1) hamulce (klocki i tarcze),
2) zawieszenie (amortyzatory, końcówki, gumki, zwrotnice, regeneracja przekładni kierowniczej itp.)
3) sprzęgło,
4) układ wydechowy,
5) łożyska i synchronizatory w skrzyni biegów,
6) zabezpieczenie antykorozyjne,
7) wszystkie węże w układzie chłodzenia,
8) wszystkie gumowe uszczelki w samochodzie,
9) łańcuch rozrządu,
10) szyba przednia,
11) alternator i rozrusznik,
12) czyszczenie wtryskiwaczy, remont aparatu zapłonowego i wymiana większości nowych czujników silnika (nawet map sensor),
13) pompa paliwa,
14) wiele innych elementów.

Zachęcam do zapoznania się z filmami:



Telefon: +48 602 151 650
Miejscowość: Warszawa