Mercedes 280E W123 1979 – SPRZEDANY

Charakterystyczne kształty Mercedesa klasy W123 rozpoznaje każdy miłośnik klasycznej motoryzacji, jednak w takiej wersji jak ta samochód zdolny jest jeździć całkowicie inaczej niż samochody, które niegdyś pamiętaliśmy z naszych ulic. W latach 80-tych popularne “beczki” z naszych dróg zawsze miały silnik Diesla pod maską, więc rozróżnianie ich kończyło się na wersjach 200D, 240D i 300D. Tymczasem Mercedes 280E W123 ma pod maską wspaniały, dwuwałkowy, sześciocylindrowy silnik, który zasilany układem wtryskowym potrafił wykrzesać maksymalnie 185 KM. To bagatela, ponad trzykrotnie więcej mocy niż w poczciwym 200D, i w połączeniu z manualną skrzynią biegów i tylnym napędem pozwala jeździć ze sportową wręcz werwą. Ten egzemplarz z końcówki pierwszej serii produkcyjnej ma bardzo ciekawe połączenie kolorystyczne białego lakieru i oliwkowej tapicerki. Zadbany i wolny od korozji, prezentuje się pięknie.

Mercedes 280E W123
Rocznik: 1979
Przebieg: 185000 km
Pojemność: 2717 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 185 KM

Wyposażenie:
– tapicerka materiałowa w kolorze oliwkowym,
– radio BECKER EUROPA,
– szyberdach,
– wspomaganie układu kierowniczego

Mercedes 280E W123 w kolorze białym. Samochód sprowadzony z Niemiec, gdzie większość swojego życia spędził zaparkowany w suchym garażu. Wspaniale połączenie białego nadwozia z zielono-oliwkowym wnętrzem, typowe dla stylistyki Mercedesa z lat 70-tych i 80-tych. Karoseria w doskonałej kondycji, 100% bezwypadkowa. Z racji 39 lat i spłowiałego lakieru kilka elementów karoserii należało odświeżyć, ale zostało to wykonane profesjonalnie.

Zarówno nadwozie (dolne ranty drzwi, ranty nadkoli), jak i podwozie (podłoga, progi, podłoga bagażnika, zakola) nie noszą ognisk korozji. Elementy chromowane karoserii są w pełni oryginalne i kompletne.
Gruntownemu przeglądowi poddaliśmy hamulce i zawieszenie. Wymienione zostały miedzy innymi przewody elastyczne układu hamulcowego, tarcze oraz klocki.

Auto ma zaledwie 185000 km przebiegu, dlatego jednostka napędowa sprawuje się znakomicie. Zarówno na zimno, jak i na ciepło zapala bez problemu, pracuje równo. Silnik i skrzynia nie mają wycieków.

Oliwkowe wnętrze ukazuje ówczesną solidność Mercedesa. Praktycznie nie nosi śladów zużycia. Konsola bez pęknięć. Fotele, tapicerka drzwi oraz dywany są jak nowe. Dodatkowo szyberdach otrzymał nowe uszczelki.

Mercedes posiadał blisko dwudziestoletnie opony, które zostały zmienione na nowe.