Mercedes 280E W123 1983 – 36000 PLN – Gaj

Mercedes 280E W123 to najmocniejsza i najbardziej dziś poszukiwana wersja popularnej „beczki”. Sześciocylindrowy silnik z podwójnym wałkiem rozrządu i mechanicznym wtryskiem zapewnia mu sportowe osiągi i charakter, o który rzadko kto podejrzewa tą klasyczną limuzynę. W wersji z manualną skrzynią biegów można nim jeździć niemal jak sportowym samochodem, choć gdy zachodzi taki nastrój i potrzeba, nic nie stoi na przeszkodzie, by toczyć się nim z pełną gracją i elegancją. W końcu to klasyczny Mercedes, który na polskich ulicach zawsze będzie wzbudzić wiele szacunku i wyrazów uznania. Ten egzemplarz trzeciej serii zwraca uwagę przepięknym odcieniem lakieru 585 Altrot (mesa red), dostępnym jedynie od połowy 1982 do połowy 1984 roku. Dobrze zgrane zostało tu również wnętrze – henna red 057. Do takiego Mercedesa, jak do żadnego innego pasuje powiedzenie, że jest jak wino, z wiekiem coraz lepszy.

Mercedes 280E W123
Rocznik: 1983
Przebieg: 221000 km
Pojemność: 2717 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 185 KM

Cena: 36000 PLN

Wyposażenie:
– ABS,
– szyberdach ręcznie sterowany,
– wspomaganie układu kierowniczego,
– elektryczne lusterko pasażera,
– podgrzewana szyba tylna

Mercedes W123 280E w bardzo ciekawej kolorystyce nadwozia.
Tapicerka jak przystało na Mercedesy z tamtych lat dopasowana kolorem do nadwozia. Jest to trzecia seria „beczki” z kultowym 6-cio cylindrowym silnikiem generującym moc 185 koni za sprawą układu wtryskowego. Ta wersja jest wyposażona w manualną skrzynię biegów.

Kilka elementów karoserii z racji upływu lat zostało odświeżonych lakierniczo, karoseria nie posiada korozji. Elementy chromowane galanterii karoseryjnej zachowane w bardzo dobrym stanie, kompletne i fabryczne.
Auto stoi na oryginalnych aluminiowych felgach „Barokach”.
Karoseria wymaga co prawda niewielkiego dopieszczenia, ale są to drobnostki.

Silnik oraz skrzynia biegów są po przeglądzie i pracują wzorowo. Silnik otrzymał nowe płyny, olej oraz filtry.

Zawieszenie działa znakomicie (nie generuje stuków ani luzów).
Hamulce przeszły regenerację wszystkich 4-ech zacisków wraz z klockami. Dodatkowo oczywiście układ hamulcowy został zalany nowym płynem.
Wnętrze w materiałowej tapicerce znakomicie zachowane, kompletne bez przetarć czy plam.

Choć ten egzemplarz nie jest 100% ideałem, to przy odrobinie chęci może stać się pełnowartościowym klasykiem z naprawdę dynamicznie działającym silnikiem.
Zapraszam do obejrzenia auta na żywo.

Telefon: +48 604 182 937
Miejscowość: Gaj koło Krakowa