Mercedes 300 SEL 6.3 1970 – SPRZEDANY

W 1966 roku inżynier Erich Waxenberger postanowił do swojego służbowego egzemplarza W109 zaszczepić potężny silnik z największej limuzyny Mercedesa, modelu 600 W100. Eksperyment powiódł się, a jego rezultatem był prawie dwutonowy samochód, który osiągami bił całą konkurencję. Samochód jeździł tak dobrze, że Mercedes zdecydował się zaoferować takie rozwiązanie w niskoseryjnej produkcji. W marcu 1968 roku zaprezentowany został Mercedes 300 SEL 6.3 z potężnym silnikiem M100 V8 po maską. Potwór w standardzie otrzymuje pneumatyczne zawieszenie i komfortowe wyposażenie wnętrza, podnosząc standardy osiągów i luksusu we flagowym sedanie. Mercedes trafił do odpowiedniej grupy odbiorców, w rezultacie czego sprzedano 6500 sztuk tej odrzutowej limuzyny. Ten wystawiony na aukcji odrestaurowany egzemplarz auta nazwanego niegdyś przez magazyn Road & Track “najwspanialszym sedanem na świecie”, cieszył się niezawodną opieką jednego właściciela przez prawie 20 lat. W 1998 roku trafił do nowego domu w New Jersey, gdzie przez kolejne 16 lat był odnawiany. Nadwozie zostało wykończone w kolorze Midnight Blue, a wnętrze skórą w odcieniu pergaminu, zregenerowane zostało także drewno oraz podwozie i wszystkie układy mechaniczne. Piękny Mercedes sprzedany został za 77 tysięcy dolarów, czyli około 261 tysięcy złotych, i jak się okazało licytowany bez ceny minimalnej, stał się prawdziwą okazją.


Link: https://www.goodingco.com/vehicle/1970-mercedes-benz-300-sel-6-3/

Lot 027
Scottsdale 2018

1970 Mercedes-Benz 300 SEL 6.3
Estimate: $120,000 – $150,000 | Without Reserve
Chassis: 09.018.12003231

CAR HIGHLIGHTS
TECHNICAL SPECS
Superb Example of Stuttgart’s Celebrated Large-Displacement
Flagship Sedan
One of Only 642 Built for the US for 1970
Extensive Restoration by Marque Experts Completed in 2014
Successfully Participated in Concours and Touring Events
Accompanied by Extensive File of Restoration Records

6,332 CC SOHC V-8 Engine
Bosch Mechanical Fuel Injection
300 BHP at 4,100 RPM
4-Speed Automatic Transmission
4-Wheel Hydraulic Disc Brakes
Front Self-Leveling Independent Suspension with Air Springs
Rear Self-Leveling Suspension with Swing Axle and Air Springs

In March 1968, Mercedes-Benz introduced an upgraded version of the 300 SEL sedan utilizing the 600 Grosser Limousine’s mighty 6.3-liter M100 V-8 engine. Also integrating the 600’s sophisticated air suspension and comfort amenities as standard equipment, the resulting 300 SEL 6.3 raised standards for performance and luxury in a flagship sedan.

This exceptionally restored example of the model Road & Track once called “the greatest sedan in the world” benefits from the care of one dedicated custodian for nearly 20 years. In 1998, Richard Coll of Croydon, Pennsylvania, purchased this US-specification 6.3 from its second owner. As reflected by an impressive file of invoices, Mr. Coll restored the Mercedes-Benz over 16 years, entrusting Robert Platz’s esteemed Precision Coachworks of New Jersey to oversee much of the process. German Auto Specialists of Pennsylvania also contributed to the restoration, with attention to the chassis and mechanical systems. During the process, the bodywork was refinished in Midnight Blue, while the interior was trimmed with parchment-colored leather and reconditioned burl wood. Once this work was completed, Mr. Coll drove the Mercedes-Benz on the M100 Owners’ Club Tour from Eastern Pennsylvania to St. Louis, Missouri, and presented the car at the Greenwich Concours d’Elegance and the Deutsche Classic. This beautifully restored 6.3 embodies the finest characteristics of this landmark Mercedes-Benz model and remains ideal for both touring events and marque gatherings.