Mercedes 300 SL-24 R129 1991 – SPRZEDANY

Nie każdy świetnie skonfigurowany SL musi mieć osiem cylindrów pod maską. Nigdy nie brakowało fanów gładkiego brzmienia sześciu cylindrów w rzędzie, a i oni potrafili czasami zaszaleć wybierając opcje wyposażenia dodatkowego. Ten Mercedes 300 SL-24 R129 otrzymał komputer pokładowy Reiserechner, Webasto, zawieszenie ADS, fotele z pamięcią, pneumatyką lędźwi i funkcją podgrzewania, radio Becker Mexico oraz automatyczną klimatyzację. Wszystko to możemy otrzymać w zgrabnym nadwoziu z pierwszej serii produkcyjnej, w klasycznym zestawieniu srebra Astralsilber z czarną, skórzaną tapicerką. Pod maską silnik w opcji z czterema zaworami na cylinder, oferujący godne 231 KM. W weekendowym samochodzie z otwartym dachem naprawdę nic więcej nie potrzeba…

Mercedes-Benz 300 SL-24
Rocznik: 1991
Przebieg: 234500 km
Pojemność: 2997 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 231 KM

Wyposażenie:
– automatyczna klimatyzacja,
– fotele podgrzewane, pompowane odcinki lędźwiowe, elektrycznie ustawiane z pamięcią dla trzech osób,
– elektrycznie ustawiane lusterka zewnętrzne + wewnętrzne,
– elektrycznie ustawiana kolumna kierownicy w dwóch płaszczyznach,
– radio Becker Mexico 2000 + zmieniarka płyt CD w bagażniku + schowek na kasety pod podłokietnikiem,
– komputer pokładowy „Reiserechner”,
– ogrzewanie postojowe „Webasto”,
– zawieszenie ADS,
– elektrycznie sterowane szyby,
– elektrohydraulicznie otwierany i zamykany dach Softtop,
– oryginalny „Windschott”,
– oddzielny aluminiowy dach Hardtop,
– tylna kanapa z pasami bezpieczeństwa,
– automatyczna pięciobiegowa skrzynia biegów,
– wycieraczki reflektorów wraz ze spryskiwaczami.

Jestem pierwszym właścicielem w Polsce, a drugim od nowości. Auto zostało zakupione od renomowanej firmy zajmującej się importowaniem samochodów klasycznych. Samochód z europejskim pochodzeniem, został odkupiony przez firmę bezpośrednio od pierwszego właściciela ze Szwajcarii.

Wykonane prace przez importera:
– nowy dach materiałowy „Softtop” + nowe szybki,
– regeneracja sterownika dachu,
– nowy akumulator Bosch,
– nowe opony KUMHO DOT. 1116,
– renowacja kompletu felg „Gullideckel” + nowe dekle felg,
– wymienione uszczelnienia silnika,
– nowa podsufitka Hardtopa,
– przegląd zawieszenia ADS +nowe gruszki+ regeneracja amortyzatorów + gumy tylnego zawieszenia,
– nowe zamki dachu 2 szt.,
– pasek + napinacz,
– przegub wału,
– tuleje stabilizatorów przód,
– filtr paliwa i powietrza

Prace wykonane przeze mnie:
– aparat zapłonowy, palec, kopułki i przewody ustawiane przez Pana Krzysztofa Wiatrowskiego w Jetronik Wrocław,
– nowe drążki kierownicze Lemforder + ustawianie zbieżności,
– nowe tarcze hamulcowe „ATE” + komplet klocków hamulcowych,
– w ostatnim czasie (pół roku) wymieniłem olej w tylnym moście, skrzyni biegów, płyn hamulcowy, płyn chłodzący. 1000 km temu wymieniłem olej w silniku (Liqui Moly).

VIN: WDB1290611F043507

Na całym samochodzie nie ma najmniejszych oznak korozji. Załączone zdjęcia zostały wykonane 25.03.2019 i nie zostały poddawane żadnej obróbce. Samochód cały czas przechowywany w prywatnym garażu. Posiada jedną książkę serwisową prowadzoną od nowości. Przegląd techniczny i ubezpieczenie do lutego 2020. Auto zarejestrowane w Polsce.

Samochód był prezentowany podczas Moto Classic 2017 w Zamku Topacz we Wrocławiu.