KlasykaGatunku.pl

Mercedes 300D Turbo W124 1990 – SPRZEDANY

Piękny kolor, doskonale utrzymane jasne wnętrze i wspaniały stan zachowania. To wszystko robi wrażenie, ale zdecydowanie największą ciekawostką jest fakt, że ten Mercedes 300D Turbo W124 od nowości jeździ po polskich drogach. Zamówiony w salonie w Katowicach zawsze był w rękach osób, które wiedziały jak traktować i szanować auto z gwiazdą na masce. Wciąż zachował czarne tablice rejestracyjne, które mogą się wydawać najmniej pasującym tu elementem. W końcu tak zazwyczaj wyglądają egzemplarze, które całe życie spędziły o statecznych i majętnych Szwajcarów, a nie te, które musiały przetrwać trudny okres transformacji w Polsce. Tu jednak wszystko jest wzorowe, a historia serwisowa kompletna. Mimo upływu 28 lat i 247 tysięcy kilometrów jazda z nim z pewnością może sprawić ogromną przyjemność. Na pokładzie odnajdziemy nie tylko doskonały, turbodoładowany silnik wysokoprężny, ale też automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, radio Becker Grand Prix, alufelgi „Gullideckel”, a także cenione niegdyś u nas praktyczne dodatki, jak gumowe dywaniki i wpinany, fabryczny hak holowniczy Oris.

Link: http://klasykagatunku.pl/auta/mercedes-300d-turbo/

Mercedes 300D Turbo w124
Data produkcji: listopad 1990 / wydanie z fabryki Sindelfingen: 6 marca 1991 / 1 rejestracja w Polsce: 19.04.1991
Pojemność silnika: 2996 ccm
Moc silnika: 108 kW / 147 KM
Przebieg: 247,676 km
Skrzynia biegów: automatyczna

Przedmiotem sprzedaży jest Mercedes 300D Turbo w kolorze „702 Rauchsilber Metallic” z kremową materiałową tapicerką. Samochód zamówiony w polskim salonie „Mercedes-Benz Service Jan Paluch” w Katowicach końcem 1990 roku. Tam serwisowany aż do końca istnienia tego dealera. W wieloletnim posiadaniu jednego właściciela, następnie jego rodziny i znajomych, obecnie pierwszy raz trafia na sprzedaż. Zachowana pełna dokumentacja serwisowa, przeglądów technicznych, instrukcje, Datenkarta, komplet 3 kluczyków w tym nieużywany rezerwowy. Ostatni serwis wykonany w lutym 2017 przy przebiegu 233,921 km.

Samochód mimo pobytu od nowości w Polsce zachowany jest w fenomenalnym, wręcz nieprawdopodobnym stanie. Był w dobrych rękach, zawsze garażowany, odpowiednio serwisowany. Mimo trudnych czasów lat 90-tych nigdy nie uczestniczył w wypadku, kradzieży, dewastacji itp., a jego przebieg jest prawdziwy i gwarantowany przez nas. Jest to prawdopodobnie jeden z ostatnich Mercedesów w124 z polskim pochodzeniem w takim stanie zachowania i z taką dokumentacją.

Nadwozie nie ma widocznych uszkodzeń ani korozji. Jeśli to dla kogoś istotne posiada w 90% fabryczny lakier, oryginalne szyby, lampy i wszelkie detale. Spód auta i wnęki nadkoli zachowane w stanie bardzo dobrym. Lakier nie posiada rzucających się w oczy mankamentów, dwie drobne ryski zamalowane zaprawką i bardzo małe odpryski w przedniej części nadwozia. Nakładki plastikowe zderzaków mają w dwóch miejscach drobne otarcia.

Wnętrze jest kompletne, bez widocznych śladów zużycia. Materiałowa tapicerka nie ma uszkodzeń, wytarć. Wnętrze nie było czyszczone, stąd drobne zabrudzenia na podłokietniku i fotelu kierowcy. Plastiki wciąż matowe, bez widocznych uszkodzeń. Komplet fabrycznych, rzadko spotykanych dywaników gumowych tzw. „korytek” w bdb stanie, leżą w aucie od odbioru z salonu. Kierownica i lewarek bez zużycia. Drewna nie są wyblakłe ani porysowane, wyglądają prawie jak nowe. Brak uszkodzeń od słońca czy wilgoci. Fabryczne radio Becker Grand Prix wraz z instrukcją i oryginalną anteną.

Alufelgi są fabryczne i nie były poddawane renowacji, są w bardzo dobrym stanie. Opony ostatni raz wymieniane w 2014. Wyposażenie w bagażniku kompletne. Skrzynka zapasowych części widoczna na zdjęciu w tym: filtr powietrza, olej, filtr skrzyni, świece żarowe i inne drobiazgi.

Wykonane prace: brak. Nie stwierdziliśmy żadnych usterek.

Wyposażenie wg VIN: klimatyzacja, atermiczne szyby, termometr, brak oznaczenia modelowego na tylnej klapie, podłokietnik, Radio Becker Grand Prix, alufelgi „Gullideckel”, dywaniki gumowe, fabryczny hak „Oris”.

Gwarantujemy prawdziwość przebiegu w każdym z naszych samochodów.