Mercedes 300D W124 1991 – 34500 PLN – Gliwice

Mercedes 300D W124 gromadzi cechy, które w Mercedesach cenimy najbardziej. Konserwatywna lecz elegancka stylistyka, komfortowe wnętrze i wytrzymałe rozwiązania mechaniczne. Tu dodatkowo mamy poszukiwany sześciocylindrowy silnik diesla oraz klimatyzację. Moc maksymalna 110 KM i moment obrotowy na poziomie 191 Nm w zupełności wystarczają do nawet dynamicznej jazdy, choć w jego charakterze jest raczej podróż spokojna, elegancka, tak bardzo pasująca do tej dystyngowanej marki. Ten egzemplarz prezentuje się okazale, ma niski jak na Diesla przebieg, świetną dokumentację serwisową, ciekawy kolor i klimatyzację. Z pewnością może być udanym zakupem na długie lata.

Mercedes 300D W124
Data zamówienia: 10.04.1991r.
Data produkcji: 24.09.1991r. – wydanie z fabryki,
Data pierwszej rejestracji: 7.10.1991r.
Pojemność silnika: 2996 ccm
Moc silnika: 81 kW / 110 KM
Przebieg: 309500 km
Skrzynia biegów: manualna 5 biegowa
VIN: WDB1241301B615915

Cena: 34500 PLN

Wyposażenie:
– klimatyzacja,
– poduszka powietrzna kierowcy i pasażera (w tamtym okresie doposażenie samochodu w 2 poduszki powietrzne było droższą opcją niż klimatyzacja!),
– tempomat,
– podgrzewane i wzmacniane przednie fotele,
– ABS,
– ASD,
– schowek pomiędzy siedzeniami,
– podgrzewana tylna szyba,
– radio Blaupunkt Bremen SQR 49 + automatyczna antena hirschmanna,
– gaśnica,
– prawe lusterko elektryczne,
– elektryczny szyberdach,
– wspomaganie kierownicy,
– centralny zamek,
– brak oznaczenia modelowego na tylnej klapie,
– podłokietnik,
– 2 lampki do czytania na tylnej kanapie,
– dywaniki rypsowe.

1991 – 2016 r. – 1 właściciel (Pani ur. 1941 r.)
2016 – teraz – 2 właściciel
Przedmiotem sprzedaży jest Mercedes 300D w kolorze „568 signal red” z czarną materiałową tapicerką „061 schwarz”. Samochód zamówiony w niemieckim salonie “Niederlassung” w Mainz w 1991 r. przez jedyną przede mną właścicielkę pojazdu (Panią ur. 1941 r.) Tam serwisowany aż do końca posiadania przez właścicielkę samochodu. Ostatni serwis w salonie Mercedesa został wykonany 5.11.2015 r. przy przebiegu 295736 km (zdjęcie w galerii). Właścicielka przez cały okres posiadania samochodu gromadziła całą dokumentację samochodu w jednym segregatorze, dlatego zachowały się wszystkie dokumenty samochodu, począwszy od oryginału potwierdzenia zamówienia samochodu z 10 kwietnia 1991 r., rachunek zakupu radia w salonie MB z 10.10.1991 r. (faktura na 1112,87 DM), poprzez wszystkie faktury z napraw i serwisów z 25 letniego okresu eksploatacji w Niemczech. Na każdej fakturze oprócz kwot i rzeczy, które zostały wymienione/naprawione, widnieje również przebieg samochodu, co potwierdza w 100% prawdziwość przebiegu. Dodatkowo w segregatorze znajdują się wydruki z przeglądów TUV (większość z nich zamieszczone w galerii) przeprowadzanych co 2 lata również z zarejestrowanymi przebiegami oraz faktury z ubezpieczeń itp.

Samochód jak na swoje lata zachowany jest w bardzo dobrym stanie. Był zawsze garażowany oraz odpowiednio serwisowany tylko i wyłącznie w ASO MERCEDES na oryginalnych częściach. Z ważniejszych wymian przeprowadzonych od 2010 r. (ostatnie 50 tys. km):
21.10.2014 r. – wymiana przednich sprężyn – 288200 km – faktura 599,64 euro,
23.10.2013 r. – wymiana klocków, tarcz i przewodów hamulcowych tył – 280420 km – faktura 664,02 euro,
5.07.2013 r. – nowa chłodnica klimatyzacji – 278171 km – faktura 860,98 euro,
26.04.2013 r. – wymiana tłumika T2 – 277360 km – faktura 526,92 euro,
25.04.2012 r. – nowa miska oleju, nowe kompletne sprzęgło – 270545 km – faktura 2023,20 euro,
14.05.2011 r. – wymiana tłumika T3 – 264271 km – faktura 203,20 euro,
20.01.2011 r. – nowa chłodnica wody – 262286 km – faktura 582,45 euro,
17.11.2010 r. – remont zawieszenia – nowe wahacze i drążki, wymiana tarcz, klocków i przewodów hamulcowych oś przednia, wymiana ASD – 259525 km – faktura 3 526,33 euro
24.02.2010 r. – nowy akumulator MB – 254793 km – faktura 176,37 euro.

Łącznie od 2010 r. na sam serwis auta zostało wydane 10915,73 euro, czyli około 47 tysięcy złotych – wszystko udokumentowane fakturami z ASO Mercedes. Oczywiście wszystkie pozostałe faktury z serwisów samochodu za okres 1991 – 2010 r. również znajdują się w segregatorze.

Nadwozie nie ma widocznych uszkodzeń ani korozji. Posiada w większości fabryczny lakier, oryginalne szyby ze znaczkiem Mercedesa (oprócz czołowej), lampy i wszelkie detale. Spód auta i wnęki nadkoli zachowane w stanie bardzo dobrym. Lakier nie posiada rzucających się w oczy mankamentów – oprócz bardzo małych odprysków w przedniej części maski (fabryczny lakier).

Wnętrze jest kompletne zgodnie z VIN, bez widocznych śladów zużycia. Samochód dodatkowo doposażony przeze mnie w podłokietnik oraz automatyczną, oryginalną antenę hirschmanna. Materiałowa tapicerka nie ma uszkodzeń, wytarć. Plastiki wciąż matowe, bez widocznych uszkodzeń. Kierownica i lewarek bez zużycia. Drewna nie są wyblakłe ani porysowane, wyglądają prawie jak nowe. Brak uszkodzeń od słońca czy wilgoci. Schowek pod podłokietnikiem posiada niewielkie uszkodzenie (widoczne w galerii). Radio Blaupunkt Bremen SQR 49 wraz z instrukcją, kodem i dowodem zakupu. Lewarek w bagażniku jak nowy. Samochód posiada również 3 oryginalne kluczyki.

Wykonane prace:
– wymiana wszystkich filtrów oraz olejów/płynów,
– naprawa i serwis klimatyzacji,
– zakup nowych dywaników rypsowych,
– wymiana uszczelki anteny (faktura w galerii – według kierownika części zamiennych MB Zabrze – była to ostatnia dostępna uszczelka anteny do w124 sedan w Polsce),
– konserwacja profili zamkniętych,
– naprawa radia.

Samochód idealny na trasę – 3 litrowy diesel, 5 biegów, tempomat i klimatyzacja.

W 2016 roku pojazd otrzymał pozytywną opinię rzeczoznawcy (stwierdzony stopień oryginalności 95,9%) i konserwatora zabytków przez co został wpisany do ewidencji zabytków oraz zarejestrowany jako samochód zabytkowy.
Przegląd techniczny bezterminowo, z racji samochodu zabytkowego.
OC ważne do czerwca 2020.

Miejscowość: Gliwice
Telefon: +48 668 166 459