Mercedes 350 SLC C107 zaprezentowany został w 1971 roku, w kilka miesięcy po premierze otwartego modelu SL generacji R107. W wersji coupe otrzymał wydłużony o 36 centymetrów rozstaw osi w stosunku do kabrioletu, dzięki czemu uzyskał dwa pełnowymiarowe miejsca na tylnej kanapie i piękny stylistycznie motyw w postaci żaluzji za tylnymi, bocznymi szybami. To idealny wóz na weekendowe wojaże z rodziną lub przyjaciółmi, przy pięknym klangu silnika V8. W ogłoszeniu samochód w specyfikacji europejskiej, w idealnie pasującym mu srebrnym kolorze, z automatyczną skrzynią biegów. To egzemplarz z początku produkcji, wyróżniający się innym kształtem kierownicy, z chromowanymi wstawkami.
Mercedes 350 SLC C107
Rocznik: 1972
Przebieg: 220000 km
Pojemność: 3499 cm³
Skrzynia: automatyczna
Moc: 200 KM
Cena: 51000 PLN
Mercedes 350 SLC rocznik 72, więc drugi produkcyjny, co kolekcjonersko jest dużym walorem. Ma on kilka ciekawych niuansów stylistycznych w stosunku do póxniejszych modeli, jak oldschoolowa kierownica z chromowanymi wstawkami.
Ten model był w początkowej fazie produkowany równolegle z kultową Pagodą, a Mercedes w pierwszych rocznikach bazował na blachach od Thyssena, które potem zastąpił import z Hiszpanii, co niekorzystnie odbiło się na odporności na rdze.
Auto to wersja niemiecka, w sierpniu 1987 roku został sprowadzony do Szwecji i tam nieprzerwanie eksploatowany był do dzisiaj, choć jego stan i przebieg wskazuje na wyraźnie kolekcjonerski charakter.
Szwedzki właściciel był członkiem klubu 107. O starannym podejściu do samochodu może świadczyć znakowanie szyb i lusterek, co w Szwecji w tamtych latach było ogromną rzadkością.
Samochód dotarł w tak dobrym stanie, że nie wymagał żadnej renowacji, jedynie odświeżenia. Auto było lakierowane w Szwecji przez poprzedniego właściciela.
W ramach odświeżenia, wymienione zostały wykładziny. Przy pracach demontażowych mieliśmy okazję przekonać się jak zdrowy blacharsko jest to egzemplarz, bez rdzy. Z całego procesu dysponujemy obszerną dokumentacją fotograficzną.
Mechanika została sprawdzona, wszystkie elementy, które tego wymagały, zostały wymienione. Zrobiono konserwację podwozia.
Skóry zostały oczyszczone i zaimpregnowane, lakier starannie przepolerowany.
Zrobiono serwis i wymianę wszystkich płynów technologicznych.
Samochód jest w stanie kompletnym i oryginalnym, włączając radio Becker z epoki, do którego zachowała się nawet instrukcja.
Samochód ma w pełni udokumentowany przebieg poprzez wpisy w szwedzkim systemie Zarządu Transportu.
Wysoka kultura pracy silnika, wraz ze zwartym i wygodnym zawieszeniem, daje duża przyjemność jazdy.
Telefon: +48 606 995 669
E-mail: mariusz.niklasson@gmail.com
Miejscowość: Zawiercie