Mercedes 380 SEC Lorinser C126 1982 – 39500 PLN – Łódź

Ten Mercedes 380 SEC czaruje konfiguracją – ciemne welurowe wnętrze, srebrny lakier, pakiet aerodynamiczny Lorinsera – to nie jest typowy czarny SEC 500 w skórach, jakich najwięcej po wschodniej stronie Odry. Do tego klimatyzacja i benzynowe Webasto Mercedesa – fajna rzecz, przydatna w naszym klimacie. Ten egzemplarz odkupiony został od kolekcjonera z Holandii, pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej i legitymuje się niskim, potwierdzonym przebiegiem, który dopiero co przekroczył 100 tysięcy kilometrów. Samochód ma drobne mankamenty blacharskie i lakiernicze, lecz z pewnością może być świetną bazą do stworzenia wyjątkowo pięknego i oryginalnego klasyka.

Mercedes-Benz 380 SEC Lorinser
Rocznik: 1982
Przebieg: 103000 km
Pojemność: 3839 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 204 KM

Cena: 39500 PLN

Wyposażenie:
– klimatyzacja dwustrefowa
– welurowa tapicerka
– pakiet zewnętrzny Lorinser – zderzaki + progi + listwy w kolorze nadwozia
– Webasto
– telefon pokładowy Ericsson
– wspomaganie kierownicy
– elektryczne, podgrzewane fotele
– ABS
– elektrycznie otwierany szyberdach
– podajniki pasów
– elektryczne szyby
– tempomat
– elektrycznie ustawiane lusterko prawe
– felgi aluminiowe MSW klasyczna szprycha 16x8j
– oryginalne radio Blaupunkt + książka
– lakier 735 astral silver (astralsilber)

Z pewnym bólem serca wystawiam mojego SECa.
Jest to wersja 380 3,8 l V8 o mocy 204 KM w kolorze Astral Silver i w pakiecie zewnętrznym Lorinsera.
Jako, że takich aut już nie kupują przypadkowe osoby, tylko zapaleńcy, pozwolę sobie nie wypisywać wszystkich rzeczy i nowinek jakie zostały wprowadzone w S klasie Coupe, skupię się na tym egzemplarzu.

Auto posiadam od niecałego roku, zakupiłem je od zbieracza starszej motoryzacji w Holandii, jestem 3. właścicielem.
Mercedes przez ostatnie 5 lat stał za szybą małego showroomu w małej holenderskiej mieścinie, obok niebieskiego Opla GT.
Auto większość swojego życia spędziło w Szwajcarii, w 2011 r. zostało sprowadzone do Holandii.

Przebieg auta może wydawać się “tuningowany”, na początku też byłem do niego sceptycznie nastawiony, jednak jest potwierdzony dokumentami – książką serwisową w Szwajcarii i wydrukami z przeglądów APK z Holandii (wszystkie te dokumenty posiadam).
Poza tym są do niego 2 oryginalne kluczyki, oryginalny zapasowy komplet śrub do kół MB i kilka innych smaczków.

To co mnie skusiło w tym SECu to konfiguracja – ciemne welurowe wnętrze, srebrny lakier, pakiet aerodynamiczny Lorinsera – to nie jest typowy czarny SEC 500 w skórach, jakich najwięcej po wschodniej stronie Odry. Do tego benzynowe Webasto Mercedesa – fajna rzecz.

Mechanicznie Mercedes pokazuje swoje kolejne mocne strony – silnik odpala na dotyk – pracuje równo i bardzo cicho. Zaraz po sprowadzeniu został oddany w ręce łódzkiego specjalisty od Jet-troników, wszelkie problemy wynikające z długiego nieużywania zostały zlikwidowane. Silnik trzyma na postoju 500 obrotów, a silnika praktycznie nie słychać. Skrzynia gładko zmienia biegi, nie przeciąga i nie szarpie. I do tego jest naprawdę szybki.
Oprócz serwisu Jet-tronika w aucie zostały wymienione: olej silnikowy, filtr powietrza, filtr paliwa, olej w dyfrze, świece i przewody.

Stan blacharski szczerze mogę ocenić na 7/10. Auto dobrze się prezentuje lakier jest żywy, progi i podłoga bez żadnych oznak korozji, po podłużnicach widać, że auto nigdy nie było uderzone.
Z minusów – kilka niewielkich odprysków, prawy tylny błotnik wymaga wstawienia reperaturki, drzwi kierowcy delikatnie się opuściły (jak to w SECu…)

Zawieszenie pracuje wzorowo, nic nie stuka ani nie wali, a wiadomo nie od dziś, że nic nie sprawdza zawieszenia jak przejazd po Łodzi.
Wydech jest cały, oryginalny, z dużymi tłumikami środkowymi.

Z wnętrza – w sumie wszystko działa – radio Blaupunkt, Webasto, klimatyzacja, antena, podajniki pasów.
Fotele nie mają żadnych przetarć ani dziur i praktycznie wyglądają jak nowe, deska rozdzielcza nie posiada żadnych pęknięć.

Jednym słowem jazda tym autem to wielka przyjemność, a zainteresowanie jakie wzbudza jaki egzemplarz jadący po ulicy dodatkowo tą przyjemność zwiększa.

Wszystkim poważnie zainteresowanym mogę przesłać pokaźną galerię zdjęć Mercedesa.
Pozdrawiam i zachęcam do kontaktu.

Telefon: +48 502 292 991
Miejscowość: Łódź