Mercedes 380 SL R107 1984 – 79000 PLN – Warszawa

Europejski, nie amerykański. Kraj pochodzenia to zazwyczaj różnice, które w przypadku jednych egzemplarzy mają duże znaczenie, przy innych niewielkie albo żadne. Mercedes 380 SL R107 zdecydowanie należy do tej pierwszej grupy. Wersja debiutowała wraz z modelem 500 SL w 1981 roku. W Europie generowała 218 KM, zaś w USA – jedynie 155 KM. To rzecz, której nie sposób pominąć, i której nie uratują wizualne podmiany, jak chociażby założenie lamp i zderzaków od europejskiej wersji. W przypadku tego modelu grunt, to VIN rozpoczynający się od sekwencji „WDB107…” i taki właśnie egzemplarz prezentowany jest w tym ogłoszeniu. Ma niezwykle smakowitą konfigurację białego lakieru z niebieskim wnętrzem i niebieskim miękkim dachem. Przeszedł szereg wizualnych i mechanicznych prac, by cieszył zarówno tym jak wygląda, jak i tym jak jeździ.

Mercedes 380 SL R107
Rocznik: 1984
Przebieg: 259000 km
Pojemność: 3800 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 218 KM
VIN: WDB1070451A015821

Cena: 79000 PLN (umowa kupna-sprzedaży)

Wyposażenie:
Zgodnie z Daten Karte Mercedes był wyposażony w następujące opcje:
240 – Outside temperature indicator,
406 – Single seat with orthopaedic front seat backrest,
504 – outside rear view mirror, electrically controlled,
532 – Automatic antenna,
570 – Folding armrest, ftont,
581 – Automatic Climate control,
583 – Electric window lifters,
590 – Heat insulating glass,
744 – Dark blue soft-top,
873 – Seat heater (left & right),

HISTORIA
Oferowany Mercedes 380 SL został dostarczony w 1984 roku na rynek niemiecki (Kolonia), a następnie został przez swojego właściciela sprowadzony do USA (Kalifornia), skąd w 2014 roku trafił do Kanady, a następnie w 2017 roku do Polski.
Należy dodać, że jest to auto w oryginalnej specyfikacji europejskiej o mocy silnika 218 KM. Aut tych w wersji 380 SL powstało bardzo niewiele, bowiem 70% produkcji wersji 380 SL zostało wyprodukowanych na rynek amerykański z silnikiem o obniżonej mocy 155 KM.

Mercedes posiada Clean Title. Bezwypadkowość auta potwierdzają również oględziny mechaniczne.
Samochód posiada oryginalny dach twardy (ang. hardtop), który również został polakierowany w kolorze nadwozia. Dach twardy znajduje się na specjalnym wózku.
Auto jest zarejestrowane i ubezpieczone w Polsce na białe tablice. Ostatnio Mercedes brał udział w paradzie zabytkowych samochodów zorganizowanej z okazji Dnia Niepodległości.

LAKIER
Auto po przyjeździe do Polski zostało poddane kompleksowej naprawie lakierniczej wykonanej w profesjonalnym zakładzie. Stara powłoka lakiernicza posiadająca liczne pęknięcia została usunięta w sposób mechaniczny. Następnie został położony podkład, lakier akrylowy w fabrycznym kolorze 737 (Classic white), a następnie lakier bezbarwny, który został spolerowany. Grubość powłoki lakierniczej na większości elementów mieści się w przedziale 150 – 250 μm.

BLACHARKA
Blacharka auta jest w stanie idealnym. Należy dodać, że auto które zostało sprowadzone do Polski nie miało absolutnie żadnych ognisk korozji.

WNĘTRZE
Wnętrze auta jest w stanie idealnym. Poszycie foteli zostało wymienione na nowe w oryginalnym kolorze granatowym (kod 252A). Renowacji zostały poddane elementy plastikowe, deska rozdzielcza oraz drewno w kolorze mahoniowym. Auto wyposażone jest w oryginalne, działające radio kasetowe Becker Europa. Dywany w aucie są w stanie bardzo dobrym.

SILNIK i SKRZYNIA BIEGÓW
Po sprowadzeniu do Polski dokonano przeglądu silnika i skrzyni biegów. Silnik pracuje równo i charakteryzuje się pełną mocą na każdym biegu.

PRACE SERWISOWE
Po przyjeździe do Polski auto zostało oddane do profesjonalnego serwisu mechanicznego specjalizującego się w tym modelu. Wykonano szereg prac serwisowych oraz wymianę wielu podzespołów. Prace zostały udokumentowane.

Lista wykonanych prac (wybrane pozycje):
– wymiana sworzni górnych i dolnych,
– wymiana drążka środkowego,
– wymiana drążków kierowniczych (L i P),
– wymiana tulei wahacza przedniego (L i P),
– wymiana tulei wahacza tylnego (L i P),
– wymiana amortyzatorów przednich,
– naprawa wózka przedniego,
– ustawienie zbieżności,
– wymiana tulejek wybieraka skrzyni automatycznej,
– regeneracja przekładni kierowniczej,
– wymiana płynu hamulcowego,
– czyszczenie i regeneracja zacisków hamulcowych i uszczelnianie tłoczków,
– naprawa ogrzewania,
– wymiana łącznika elastycznego wału napędowego,
– wymiana oleju w silniku (Mobil-1 10W40),
– wymiana oleju w skrzyni (85W90),
– wymiana filtrów (oleju, powietrza, paliwa),
– wymiana przewodów podciśnienia,
– przegląd układu hamulcowego,
– malowanie felg i śrub,
– wymiana opon,
– naprawa klimatyzacji,
– naprawa spryskiwacza szyb,
– czyszczenie soft-top, który znajduje się w bardzo dobrym stanie,
– kosmetyka wnętrza,
– nowa podsufitka w twardym dachu (hardtop).

Telefon: +48 507 009 396
Miejscowość: Warszawa-Wesoła