Mercedes 400E W124 1993 – 51900 PLN – Kętrzyn

Mercedes 400E W124 powstał po debiucie opracowanego przez Porsche modelu 500E. Również tutaj pod maską znalazł się silnik V8, lecz w założeniu samochód nie był dedykowany do sportu, lecz do autostradowych podróży. Mercedes 400E otrzymał ten sam blok silnika M119 ze zmienionymi korbowodami zmniejszającymi nieco pojemność skokową, a także zwiększone przełożenie główne, co pozwoliło obniżyć poziom hałasu przy wysokich prędkościach. W odróżnieniu od modelu budowanego przez Porsche, tu zdecydowano się pozostawić wąskie błotniki i tym samym zewnętrznie model nie różnił się od zwykłej trzysetki, czy nawet od dwieście w dieslu. W efekcie powstał idealny sleeper, doskonale sprawdzający się w podróży – o wiele bardziej dyskretny niż kultowa 500-tka, lecz wciąż gwarantujący świetne osiągi. 279 KM z wolnossącej jednostki do dziś robi wrażenie. Ten egzemplarz pochodzi z niemieckiego rynku, w całej swojej historii miało jedynie dwóch właścicieli, ma piękną kolorystykę i bardzo bogate wyposażenie. Pozostaje dyskretny, lecz jeździ fenomenalnie.

Mercedes-Benz W124 400E
Rocznik: 1993
Przebieg: 242000 km
Pojemność: 4196 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 279 KM

Cena: 51900 PLN

Wyposażenie:
– silnik V8
– Airbag kierowcy i pasażera
– el. szyby przód
– el. szyby tył
– el. zagłówki przód
– el. zagłówki tył
– podgrzewane siedzenia przód
– el. ustawianie foteli przód x 2, pamięć
– pompowany fotel kierowcy
– el. szyberdach
– tempomat
– Webasto
– klimatyzacja dwustrefowa
– el. antena
– nagłośnienie stereo
– oryginalne radio Becker
– zamek centralny
– alarm fabryczny
– jasna skórzana tapicerka
– wskaźnik temperatury zewnętrznej
– drewno
– schowek dodatkowy zamykany między fotelami przednimi
– ABS
– ASR

Mercedes 400E W124 powstał po debiucie opracowanego przez Porsche modelu 500E. Również tutaj pod maską kryje się silnik V8, w przeciwieństwie do modelu 500E bardziej nastawiony na długie autostradowe podróże w bezstresowej atmosferze, aniżeli na jazdę sportową. Model 400E otrzymał ten sam blok silnika M119 ze zmienionymi korbowodami zmniejszającymi nieco pojemność skokową, zwiększeniu uległo przełożenie główne, co pozwoliło na znaczne obniżenie hałasu przy wysokich prędkościach. W efekcie powstał idealny sleeper, doskonale sprawdzający się w podróży, lecz nieco bardziej dyskretny niż 500E. Wciąż gwarantuje świetne osiągi i nie jest zawalidrogą nawet dzisiaj. 279 KM z wolnossącej jednostki V8 i bulgot silnika robią wrażenie do dziś. Ten egzemplarz pochodzi z rynku europejskiego, z Niemiec, należał tylko do jednej rodziny, odkupiony został przeze mnie od kolekcjonera pojazdów MB. Bardzo ciekawa, piękna kolorystyka wnętrza wraz z bogatym wyposażeniem w zestawieniu z białym lakierem nie pozwalają miłośnikom youngtimerów przejść obok tego egzemplarza obojętnie.

W aucie wymieniono między innymi olej w silniku, skrzyni biegów, moście, filtry oleju oraz klimatyzacji, przewody wysokiego napięcia, świece, aparat krokowy x2, kopułki x2, uszczelkę pod klawiaturą (stara była już sparciała ze starości).
Auto nie wymaga nakładu finansowego, stanowi doskonały egzemplarz kolekcjonerski lub lokatę kapitału.
Gorąco polecam!

Telefon: +48 500 275 204
Miejscowość: Kętrzyn