Mercedes 420 SEC C126 1990 – SPRZEDANY

Mercedes 420 SEC C126 był od 1985 roku modelem podstawowym w gamie, lecz w niczym to nie ujmuje jego godności. Jego silnik V8 oferuje parę koni mniej niż w 500 czy 560 SEC, lecz absolutnie nie ustępuje im ani trwałością, ani brzmieniem, a 231 KM w dostojnym youngtimerze to i tak aż nadto. Przy okazji jest to najrzadsza wersja z całej gamy, wyprodukowana jedynie w 3644 sztukach. Ten egzemplarz otrzymał taki pakiet inwestycji, że dziś aż oczy wychodzą z orbit. Prace trwały ponad dwa lata i objęły zarówno kwestie wizualne, jak i mechaniczne. Efekt jest imponujący. Może ta ślicznotka ma 27 lat, ale jej prezencja jest wręcz salonowa i godna podziwu.

Mercedes-Benz 420 SEC C126
Rocznik: 1990
Przebieg: 262000 km
Pojemność: 4200 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 224 KM

Wyposażenie:
– Automatyczna skrzynia biegów (P,R,N,D,3,2B) Tryb: Economy/Sport,
– Elektrycznie sterowane lusterko pasażera,
– Klimatyzacja,
– Komplet opon zimowych oraz letnich,
– Alarm,
– Radio Becker z CD oraz Navi, (z tamtych lat)
– Elektryczne szyby,
– Oryginalna apteczka z 1990 r. (oczywiście nie nadaje się już do użytku),
– Oryginalny lewarek Mercedes Benz,
– Oryginalne felgi Mercedes Benz + 5 felga w bagażniku z fabryczna nie używana opona z 1990 (również nie nadaje się już raczej do użytku, bardziej jako atut kolekcjonerski)
– Podgrzewana tylna szyba,

Historia pojazdu:
Pierwszym właścicielem był Niemiec, auto było w jego posiadaniu do 2014 roku.
Następnie zostało sprzedane do Holandii i w 2015 roku samochód został nabyty przeze mnie.
Auto sprowadziłem do kraju, opłaciłem, zrobiłem przegląd oraz zarejestrowałem.

Przez ponad dwa lata inwestowałem w renowacje tego samochodu, poniżej lista napraw:

Silnik:
– wymienione kompletnie oba łańcuchy rozrządu,
– wymienione walki rozrządu,
– nowe pierścienie na tłokach,
– wymieniony komplet uszczelek,
– reszta w należytym porządku,
– brak jakichkolwiek wycieków,

Zawieszenie:
– nowe tarcze na przód,
– nowe klocki hamulcowe przód + tył,
– reszta w należytym porządku,
– brak rdzy (wyjątkowo zdrowe podwozie),
– całe zawieszenie zostało zakonserwowane przez specjalistyczna firmę z Warszawy – protokół

Karoseria:
– nowy oryginalny lakier – cały samochód
– nowy oryginalny lakier – elementy plastikowe – satyna (klamki, zderzaki, lusterka, listwy)
– wszystkie ogniska rdzy zostały osunięte i odp zabezpieczone (nie zaobserwowano poważnych dziur podczas prac lakierniczych)
– nowa uszczelka bagażnika
– nowa uszczelka anteny,
– nowe uszczelki drzwi,
– podsufitka obszyta na nowo,
– nowa tylna szyba (poprzednia już była wymieniana niestety nie prawidłowo wiec pojawiły się mleczne ślady na rogach co spowodowało, ze musiałem ta szybę wymienić),
– felgi zostały wypiaskowane i pomalowane nowym, świeżym lakierem z warstwa ochronna.
– podwozie/wnęki/progi/komora silnika zakonserwowane na cały rok przez markowy środek firmy KROWN z Warszawy