Mercedes 500 SEC C126 1983 – 69900 PLN – Piaseczno

Hej Kumplu, Hej Kumpelo! Nazywam się SEC, Mercedes-Benz 500 SEC. Urodziłem się w listopadzie 1983 roku w Stuttgarcie i pochodzę z rodziny C126 (miałem 30184 braci). Jak jechałem na skład celny to z mojego radia leciał świeży hit Police „Every breath you take”. To był znak, że płynę do USA. Trafiłem do Auburn w stanie Washington. Tu dostałem swojego najlepszego kierownika Garego. Z Garym przez 35 lat zrobiliśmy ok 174 tys. mil ucierając nosa amerykańskim big blockom moim 8 cylindrowym sercem, z którego dawałem radę przenieść na tylną oś 231 KM. Oh yeah! Czy wiecie, że Gary o mnie dbał? Wymieniał olej, płyny, filtry, klocki i inne moje ulubione części. Nigdy nie naraził mnie na zły dotyk innego auta czy też czychaczy przydrożnych. Zero stresu, zero stłuczek. W końcu Gary udał się na emeryturę, a mi dał wolną rękę w poszukiwaniu nowego kierownika.

Mercedes-Benz 500 SEC C126
Rocznik: 1983
Przebieg: 278000 km
Pojemność: 4973 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 231 KM

Cena: 69900 PLN

Wyposażenie:
– ABS,
– elektrycznie ustawiane lusterka,
– alufelgi,
– klimatyzacja manualna,
– szyberdach,
– tempomat,
– centralny zamek,
– radio fabryczne,
– elektryczne szyby tylne,
– podgrzewana przednia szyba,
– światła przeciwmgielne,
– elektryczne szyby przednie,
– wspomaganie kierownicy,
– elektrycznie ustawiane fotele,
– podgrzewane przednie siedzenia,
– tapicerka skórzana.

Klinika Klasyków z dumą prezentuje klasykę gatunku, przepięknego Mercedesa W126/C126 500 SEC, czyli S-klasa w wersji Coupe. Auto pochodzi z 1983 roku i zostało w pełni odrestaurowane. Sprowadzone zostało z USA w lutym 2019 r. W oryginalnym pierwszym lakierze, bezwypadkowe i odpalające. Zdjęcia przed zakupem w Stanach oraz z oględzin auta po przybyciu do Polski do wglądu. Na zdjęciach widoczne wszystkie elementy, które wymagały restauracji wraz z pomiarami grubości lakieru na każdym z elementów. Auto ma położoną drugą warstwę lakieru w oryginalnym kolorze zgodnym z VIN i nie posiada szpachli.

Wnętrze również przeszło kompletną renowacje – od wymiany podsufitki na nową, poprzez renowacje wypalonych od słońca elementów drewnianych po naprawę przetarć i malowanie elementów skórzanych dokładnie tak, jak to się odbywa fabrycznie, ba, nawet podkład i impregnacja jest mocniejsza niż fabryczna z 10-letnią gwarancją. Wszystkie elementy elektryczne i elektroniczne zostały usprawnione. Jeżeli chodzi o części mechaniczne to następujące rzeczy zostały wykonane:
– wymiana wszystkich płynów (olej silnikowy 5W40 Castrol, ATF 5l. olej w skrzyni biegów, płyn chłodniczy G12) i filtrów,
– wymiana amortyzatorów przednich na nowe,
– nowe klocki przód i tył,
– nowe tarcze przód i tył,
– wymienione szczęki hamulca ręcznego,
– wymienione sworznie przednie na nowe,
– wymienione przewody hamulcowe komplet i czujniki,
– łożysko koła przedniego prawego,
– wszystkie zaciski, tarcze kotwiczące oraz jarzma zostały wypiaskowane,
– tłoczki i gumki zacisków tylnych zostały wymienione,
– filtr z uszczelką skrzyni biegów i uszczelniaczem,
– simmering tylny silnika (uszczelnienie wału),
– zregenerowany rozrusznik,
– uszczelniona pompa wspomagania,
– wymieniony na nowy tłumik końcowy,
– zregenerowano drążki reakcyjne i dokonano ustawienia geometrii.

Auto nie posiada żadnych ognisk korozji, odpala od „pierwszego strzału”. Jest w 100% sprawne, nie trzeszczy, równo pracuje, bardzo komfortowe – kilkusetkilometrowa trasa nie daje żadnych oznak zmęczenia czy bólu kręgosłupa, ciężko jest znaleźć współczesne auto tak komfortowe, obecną S-klasą z pewnością nie płynie się tak, jak tym klasykiem. Silnik V8 i ponad 230 KM bardzo sprawnie przemieszczają to prawie 5-metrowe zwracające na siebie uwagę i wyjątkowo luksusowe Coupe. Auto w standardzie posiada ABS, klimatyzację (nabita i szczelna), elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektrycznie sterowany szyberdach oraz centralny zamek. Posiada 17 calowe oryginalne felgi AMG Monoblock oraz fabryczne 14 calowe felgi wraz z oponami. Auto nie wymaga żadnego wkładu finansowego i spokojnie może być traktowane jako lokata kapitału, głównie dlatego, że wyprodukowano zaledwie 30184 takich aut, czyniąc je jeszcze bardziej rzadkim i wyjątkowym. Auto cały czas garażowane i nie jeżdżące zimą ani w deszczu. Jest zarejestrowane jako auto zabytkowe a koszt rocznego ubezpieczenia wynosi zaledwie 300 zł. Nie ma też konieczności corocznego wykonywania przeglądów, jak to ma miejsce w przypadku „białych” tablic. Mogę wysłać zdjęcia nadwozia, podwozia, silnika oraz wnętrza zarówno przed renowacją, jak i po jej zakończeniu. W razie jakichkolwiek pytań proszę śmiało pisać lub dzwonić, a jakbym nie odbierał to proszę napisać wiadomość, a oddzwonię jak tylko będę mógł.

Telefon: +48 698 399 999
Miejscowość: Piaseczno