Mercedes 500 SEC C126 1983 – SPRZEDANY

Światło dzienne ujrzał z końcem 1980 roku, otwierając zupełnie nowy rozdział w historii marki. Mercedes 500 SEC C126 zastępował model SLC (C107), będąc od niego konstrukcją w każdym aspekcie bardziej dojrzałą, komfortową i nowoczesną. To niezmiennie eleganckie coupe urzeka nawet dziś, wciąż oferując absolutnie wystarczające osiągi, piękne brzmienie silnika i miękkość jazdy tak aksamitną, że nie odnajdziemy jej nawet wśród większości nowych samochodów. Jedynym wyzwaniem jest znalezienie takiego samochodu w stanie możliwie bliskim fabrycznemu, z fabryczną świeżością zachowaną przez lata. Ten okaz pierwszej serii prezentuje się zniewalająco. W niezwykle efektownym połączeniu zielono-niebieskiego lakieru 877 Petrol z kremową, skórzaną tapicerką, po niezbędnych pracach renowacyjnych, zdaje się cofać czas o trzy dekady. Na pokładzie ma niemal wszystkie możliwe opcje wyposażenia dodatkowego, dostępne w pierwszym etapie produkcji.

Mercedes-Benz 500 SEC C126
Rocznik: 1983
Przebieg: 217000 km
Pojemność: 4973 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 231 KM

Kolor petrolgreen (877)
Wnętrze beige (255)

Wyposażenie:
– Klimatyzacja
– Samoregulujące się zawieszenie (nivo)
– Podgrzewane fotele
– Fotele ortopedyczne
– Elektrycznie regulowane lusterko prawe
– Oświetlane osłony przeciwsłoneczne
– Szyberdach elektryczny
– Elektryczne szyby przednie i tylne
– ABS
– Elektrycznie regulowane fotele
– Skórzane fotele
– Tempomat
– Radio CD+zmieniarka
– Elektryczna antena
– Oczyszczanie reflektorów
– Podgrzewanie tylnej szyby
– Wspomaganie kierownicy
– Felgi aluminiowe “Barock” Fuchs 14-calowe

Samochód został sprowadzony przeze mnie osobiście ze Szwajcarii w ubiegłym roku, gdzie miał dwóch właścicieli – wynalazcę oraz lekarza.
Do Polski przyjechał bez najmniejszych problemów na kołach (wykupiłem szwajcarskie tablice dojazdowe oraz ubezpieczenie).
Karoseria po zakupie nie posiadała absolutnie żadnych ognisk korozji, pokryta była jeszcze fabrycznym lakierem.
W celu doprowadzenia do obecnego stanu postanowiłem polakierować samochód na nowo, czym zajął się autoryzowany serwis Mercedes-Benz Garcarek w Ociążu.
Poza nadwoziem polakierowane zostały wszystkie listwy oraz zderzaki, a także 14-calowe felgi “Barock” Fuchs.
Przy okazji zamontowano nowe chromy listew bocznych (zakupione w ASO).
W trakcie renowacji nie pominięto również podwozia.
Wypiaskowano i polakierowano elementy zawieszenia i układu napędowego.
Wszystkie śruby, nakrętki, podkładki oraz pozostałe elementy podwozia ocynkowano.

Wnętrze auta nie wymagało prac tapicera.
Wykonano jedynie zabiegi detailingowe.
Fotele, boczki i tylna kanapa są w stanie konkursowym, zostały jedynie odświeżone przez firmę detailingową.
Nie było ingerencji w podsufitkę oraz elementy drewniane (fabryka).
SEC został wyposażony w komplet nowych dywanów.

Od strony mechanicznej sprawdzono wszystkie możliwe układy.
W silniku wymieniona została cewka zapłonowa, świece, przewody, kopułka oraz palec rozdzielacza.
Został on wyregulowany na analizatorze spalin.
Skrzynia biegów została zdemontowana i sprawdzona przez specjalistę, który wymienił wszystkie zużyte elementy.
Naturalnie wymieniono olej wraz z filtrem hydraulicznym, a także olej w tylnym moście.
Z przodu zamontowano nowe amortyzatory.
Układ hamulcowy został sprawdzony, a zużyte elementy wymienione.
Klimatyzacja oczywiście działa.

Do samochodu dołączam książkę serwisową, instrukcje oraz 2 kluczyki.