Mercedes 500 SEL W126 1981 – 21000 PLN – Nowy Sącz

Luksus, wygoda, najwyższej klasy wykonanie i trwałość mechanicznych podzespołów, tak w skrócie opisać można Mercedesa 500 SEL z serii W126. Ten samochód zaoferuje nam wszystko, czego możemy oczekiwać od klasy S tamtego okresu. Skórzana tapicerka, elektryczne fotele, podgrzewane fotele, klimatyzacja, tempomat, automatyczna skrzynia biegów, hydropneumatyczne zawieszenie… na pokładzie ma wszystko, co dało się ówcześnie zamówić, lecz nawet nie to jest w tym egzemplarzu najciekawsze. Niemniej fascynująca jest historia tego Mercedesa, ponieważ był jednym z prywatnych samochodów ówczesnej księżnej Grace, matki Alberta II, który jest aktualnie głową tego małego księstwa. Jeżeli chcesz podróżować jak rodzina królewska, to W126 jest dla Ciebie i po wymaganych pracach renowacyjnych z pewnością nabierze jeszcze wartości.

Mercedes 500 SEL W126
Rocznik: 1981
Przebieg: 130000 km
Pojemność: 4973 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 240 KM

Cena: 21000 PLN

Wyposażenie:
– skórzana tapicerka
– elektryczne fotele
– podgrzewanie foteli przednich
– elektryczne szyby przód, tył
– elektrycznie regulowanie lusterko pasażera
– klimatyzacja
– oryginalne radio
– tempomat
– ABS
– drewniane elementy wnętrza
– podgrzewana tylna szyba
– zawieszenie hydro-pneumatyczne
– spryskiwacze oraz wycieraczki lamp przednich

Prezentowany model Mercedesa 500 SEL pochodzi z rejonu południa Francji, a konkretnie z Monako. Jego historia zaczęła się w rodzinie książęcej z Monako (był jednym z prywatnych samochodów ówczesnej księżnej Grace), matki Alberta II, który jest aktualnie głową tego małego księstwa. Auto było używane sporadycznie, dlatego jego przebieg to zaledwie 130000 km. Jest to wersja o 14 cm dłuższa od wersji SE. Atutem tego egzemplarza jest bogate wyposażenie, które musiało dawać pełny komfort i bezpieczeństwo podróżowania tym ważnym osobistościom.

Wnętrze zachowane w doskonałej kondycji, jasnoszarej tonacji skórzanych foteli oraz paneli drzwiowych. Tapicerka nie nosi śladów przetarć, a dywany nie wymagają prania bądź odplamiania. Konsola bez pęknięć, a wykończenia drewniane w doskonałej kondycji. Zarówno elektryka szyb jak i pozostałych urządzeń działa bez problemów. Na pewno wybredny koneser dopatrzy się drobnych detali, wymagających kosmetyki we wnętrzu, ale zapewniam, że nie jest to nic poważnego.

Silnik to sprawdzone V8 o pojemności 4973cm³, połączone z automatyczną 4-stopniową skrzynią biegów. Silnik jak i skrzynia biegów działają bez zarzutów, ale na pewno przyda się standardowy przegląd (wymiana oleju i płynów ustrojowych). Z racji niskiego przebiegu, nie należy się martwić o łańcuch rozrządu lub inne elementy wymagające drogiej naprawy.

Zawieszenie jest hydro-pneumatyczne (NIVO), oczywiście w pełni sprawne. Obok przełącznika świateł znajduje się dźwignia umożliwiająca zmianę wysokości nadwozia.

Niestety jeśli mówimy o wnętrzu jako świetnie zachowanym, to nadwozie należałoby odświeżyć lakierniczo. Trudno dopatrywać się dużej korozji, gdzieniegdzie znajdziemy małe ogniska korozji, jak również wgniotki i obcierki. Uważam, że jest to normalne w samochodach z południa Francji, gdzie niejednokrotnie trzeba się ciasno wciskać miedzy inne pojazdy w celu zaparkowania.

Reasumując ten egzemplarz zachował się w całkiem niezłej kondycji. Mimo iż wymaga drobnych prac z pewnością jest ciekawą kompilacją nadwozia, wyposażenia i jednostki silnikowej.

Telefon: +48 604 182 937
Miejscowość: Nowy Sącz

Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery i przyszłe klasyki na sprzedaż.