Mercedes 500 SL R107 1984 – 159000 PLN – Dobiesz

Oto Mercedes R107 w najbardziej docenianej wersji, czyli 500 SL. Oprócz wersji 420 SL, to właśnie pięćsetka jest najrzadszym SL-em. Od 1980 roku do końca produkcji powstało 11812 sztuk. Ten wyróżnia się pięknym, niebieskim, metalicznym lakierem. We wnętrzu auta możemy wygodnie rozsiąść się na skórzanej tapicerce, która jest zachowana w oryginalnym stanie. Jej szary kolor ładnie komponuje się z lakierem, a przy tym jest praktyczny, bo nie nagrzewa się w słońcu tak bardzo jak ciemne kolory i nie widać na nim zabrudzeń, o które tak łatwo przy jaśniejszych kolorach. Dopełnieniem całości wyglądu są oryginalne 14-calowe felgi aluminiowe, tak zwane “baroki”. Gdy podczas przejażdżki bez dachu pogoda okaże się kapryśna, pomocny będzie miękki dach z fabrycznym granatowym materiałem. Wisienką na torcie jest fabryczna lotka na pokrywie bagażnika, znak rozpoznawczy najmocniejszego w ówczesnej ofercie modelu 500 SL. Niby mały detal, a zdecydowanie daje autu sportowy pazur.

Mercedes 500 SL R107
Rocznik: 1984
Przebieg: 80000 km
Pojemność: 4973 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 245 KM

Cena: 159000 PLN

Wyposażenie:
– skórzana tapicerka,
– alufelgi,
– centralny zamek,
– elektryczne szyby,
– tempomat,
– podgrzewane fotele,
– elektryczne prawe lusterko,
– grzane siedzenia,
– automatyczna klimatyzacja,
– wycieraczki reflektorów,
– oryginalny radioodtwarzacz.

To druga powłoka lakiernicza na tym aucie, a kolor został zachowany zgodnie z oryginalnym. To niesamowite, że kolor z lat 80-tych tak mocno pracuje światłem… w zależności od natężenia i kąta światła lakier mieni się od błękitu, przez niebieski, aż po fiolet. Zdjęcia nie są w stanie oddać tego efektu, to trzeba zobaczyć na żywo. Szara skórzana tapicerka jest oryginalna, z lekką patyną. Oryginalne 14-calowe felgi aluminiowe z nowymi oponami. Miękki dach zachowany w bardzo dobrym stanie, z fabrycznym granatowym materiałem.

Wróćmy jednak na chwilę do tego co pod maską, czyli do widlastego, ośmiocylindrowego, pięciolitrowego motoru. Sam układ i liczba cylindrów stanowią o tym, że jest on wyjątkowy, ale to oferują również tańsze 107-ki z jednostkami o pojemności w przedziale 3,5-4,5 litra. Jednak to silnik pięciolitrowy ma lepszą sprawność, a apetyt na paliwo taki, jak znacznie mniejsze i słabsze silniki sześciocylindrowe. Tutaj nie musimy się martwić o to że zabraknie nam mocy (245 KM), aby komfortowo jechać, czy wręcz pędzić na niemieckiej autostradzie, ani tym bardziej momentu obrotowego (405Nm), gdy zajdzie potrzeba szybciej ruszyć spod świateł lub bezpiecznie wyprzedzić kilka aut pod rząd na zatłoczonej polskiej „międzymiastówce”. Oczywiście, na rynku są również modele 560SL z V8 o jeszcze większej pojemności, jednak są to wersje amerykańskie (w Europie topowym modelem był właśnie 500SL), przez co nie mają ani więcej mocy, ani momentu obrotowego, a dodatkowo mają ogromne zderzaki i lampy spełniające ówczesne wymogi rynku USA, które znacząco zmieniają wygląd auta.

Wyposażenie tej 107-ki jest bardzo bogate, zapewniając komfort użytkowania. Wspomaganie układu kierowniczego czy automatyczna skrzynia biegów, a także centralny zamek, to oczywiście standard w tej wersji. Z miłych drobiazgów odnajdziemy we wnętrzu przedni składany podłokietnik, joystick do elektrycznie regulowanego prawego lusterka, orzechowe drewno i oryginalne radio Becker. Gdy w upalny dzień słońce przygrzeje nam zbyt mocno, możemy zamknąć szyby (przednie sterowane są elektrycznie) i włączyć automatyczną klimatyzację. Podczas długiej podróży przydatny może okazać się tempomat, a gdy zacznie padać deszcz, to pomocny będzie nie tylko miękki dach, ale również system ABS i wycieraczki przednich lamp… Natomiast jeśli zapragniemy użytkować ten egzemplarz w chłodniejsze dni, to możemy założyć twardy dach i ogrzać się na podgrzewanych fotelach

Telefon: +48 501 441 643
Miejscowość: Dobiesz