Mercedes 560 SEC AMG 6.0 Wide Body 1989 – SPRZEDANY

Mercedes 560 SEC AMG 6.0 Wide Body to wyjątkowo rzadki okaz. Zbudowany w oparciu o model 560 SEC, otrzymał głowice z czterema zaworami na cylinder, które pozwoliły uzyskać tu moment obrotowy dwukrotnie wyższy od oryginału. Uwagę zwraca ekstremalnymi poszerzeniami błotników, które pozwoliły ukryć o wiele szersze koła i opony. Choć planowano zbudować ich setkę, szacuje się, że AMG stworzyło ich nie więcej niż 50 sztuk. Mówi się również o tym, że jedynie sześć takich samochodów zostało zamówione przez prywatnych kolekcjonerów w Japonii. Teraz wypłynął jeden z nich. Zachowany w świetnym, oryginalnym stanie, z przebiegiem jedynie 27 tys. kilometrów, został wystawiony na sprzedaż na lutowej aukcji domu aukcyjnego RM Sotheby’s w Paryżu. Wycena opiewała na 150-200 tysięcy euro, ale wynik – 297500 euro (ok. 1,28 mln PLN) – znacznie przebił oczekiwania.

Link: https://rmsothebys.com/en/auctions/pa19/paris/lots/r0041-1989-mercedes-benz-560-sec-amg-60-wide-body/733327

1989 Mercedes-Benz 560 SEC AMG 6.0 Wide-Body
€150.000 – €200.000
Sold For €297.500

RM | Sotheby’s – PARIS 2019 – The Youngtimer Collection
6 February 2019

Chassis No. WDB1260451A455326
Offered from the Youngtimer Collection

Most desirable tuner upgrade available for Mercedes-Benz in period
Just 27,731 km on the odometer
Original AMG-upgraded 6.0-liter DOHC engine

The first joint product between AMG and Mercedes-Benz, the AMG C36 would not be introduced until 1993. For years prior to that, the two companies were cooperating to the extent that the AMG cars were being delivered with full company warranties through Mercedes-Benz dealers, however these vehicles were prohibitively expensive and therefore very rare.

Introduced in 1990, the 560 SEC AMG was perhaps the most fabled of these “pre-merger” upgraded automobiles. The car was powered with a 6.0-liter engine, producing twice the torque at half the engine speed of the original 5.6-liter Mercedes-Benz engine. On the outside, the car was fitted with distinctive AMG-designed front and rear fenders and door panels that allowed much wider wheels and tires to be fitted, inspiring the nickname “Wide Body.”

Experts believe that only 50 or so of these pre-merger 560s exist – and one is on offer here. On file is paperwork from Japan proving its low mileage, and a full service in the UK dated 2016.