KlasykaGatunku.pl

Mercedes 600 SE AMG W140 1991 – SPRZEDANY

Mercedes 600 SE AMG W140 dzięki obniżonemu zawieszeniu, skręcanym felgom, innym zderzakom oraz listwom progowym otrzymał wyjątkową prezencję. Łącznie modelu 600 SE i S 600 wyprodukowano zaledwie 3399 sztuk, czyli mniej niż 1% produkcji wszystkich S klas generacji W140. Zestawienie najmocniejszego silnika, krótkiego nadwozia i pakietu AMG jest wręcz unikatowe, drugiego takiego na ulicy spotkać nie sposób. Ten imponujący wóz zachowany został z niewielkim przebiegiem i dzięki kompleksowym pracom serwisowym znów jest gotowy “wurst wozić”.

Mercedes 600 SE AMG w140
Data produkcji: 1991
Pojemność silnika: 5987 ccm V12
Moc: 408 KM
Przebieg: 153,600 km
Skrzynia biegów: automatyczna
VIN: WDB1400561A016960

Mercedes 600SE w kolorze „199 Blauschwarz” z beżowym skórzanym wnętrzem.
Zakupiony w marcu wspólnie przez Autobello.pl i KlasykaGatunku.pl z rąk drugiego, wieloletniego właściciela w Szwajcarii.

Egzemplarz z europejskim pochodzeniem w doskonałej kolorystyce z odpowiednią kompletacją wyposażenia i oryginalnym pakietem AMG – amortyzatory, sprężyny obniżające, felgi AMG skręcane, zderzaki, progi. Oczywiście bez przeszłości wypadkowej i z zachowaną dokumentacją serwisową.

W momencie zakupu pojazd był sprawny i przedstawiał bardzo dobry stan ogólny. Dzięki odpowiedniej obsłudze, garażowaniu i dbałości poprzedniego właściciela otrzymaliśmy auto w miarę czyste, bez korozji, braków czy uszkodzeń. W ciągu ponad trzech miesięcy przy współpracy z najlepszymi specjalistami z różnych części kraju Mercedes został doprowadzony do perfekcyjnego stanu mechanicznego i salonowej prezencji. Aby nowy właściciel otrzymał samochód w jak najlepszej kondycji został wykonany szereg prac, które zapewnią nie tylko pełną sprawność, ale również dalszą wieloletnią i bezproblemową eksploatację tej flagowej limuzyny.

Podczas serwisu bez wzgląd na koszty poprawiliśmy znane bolączki silnika M120, zamontowana została nowa kompletna wiązka silnika, usunięte zostały wszystkie drobne wycieki oleju, zamontowano zestawy nowych uszczelnień. Przejrzano układ hamulcowy, zapłonowy – remont alternatora, nowe cewki zapłonowe. Wykonano również przegląd klimatyzacji. Paski i rolki nowe. Wszystkie oleje i filtry zostały wymienione, łacznie ze skrzynią biegów. Doprowadzona do ideału praca układu kierowniczego, nowe poduszki silnika i wspornik ukł. kierowniczego. Elementy zawieszenia, wykazujące luzy bądź zużycie zostały wymienione na nowe. Felgi, mimo tego, że były w dobrym stanie zostały poddane kompletnej renowacji przez specjalistę, nowe metalowe wentyle i komplet nowych wysokiej jakości opon Bridgestone z odpowiednim indeksem prędkości. Oryginalny zestaw radiowy Beckera został naprawiony. Na sam koniec o wygląd lakieru i czystość wnętrza zadbano bardzo skrupulatnie, tydzień pracy.

Wszelkie prace zostały wykonane z należytą starannością na oryginalnych częściach i najwyższej jakości komponentach. Całość kosztów części i usług wykonanych przy aucie wyniosła nieco ponad 20 tysięcy złotych i zajęła ponad 3 miesiące czasu. .

Dokładna lista wykonanych prac i wymienionych części:
– lokalizacja i usunięcie wycieków, nowe zestawy uszczelnień, o-ringi, uszczelki pokryw zaworów, uszczelniacze wałków rozrządu, odma pod kolektorem ssącym, czujniki spalania stukowego 4 szt, uszczelniacz wału, ssak olejowy, uszczelki „C” 2 szt, uszczelki kolektora wydechowego
– wymiana kompletu pasków, łożysk i rolek
– wymiana kompletnej wiązki silnika
– przegląd układu zapłonowego, wymiana cewek zapłonowych 2 szt, kompletu świec NGK, palców rozdzielacza 2 szt i innych elementów elektryki silnika
– naprawa układu klimatyzacji, łożysko kompresora, uzupełnienie czynnika
– remont alternatora
– tandem pompy chłodzenia silnika, płyn chłodniczy, termostat wraz z obudową
– wymiana elementów zawieszenia, poduszek silnika, wspornika ukł. kierowniczego, tuleje wahliwe wahacza 2 szt,
– ustawienie geometrii zawieszenia
– wymiana wszystkich płynów (hamulcowy, wspomagania z filtrem, chłodniczy)
– wymiana oleju z filtrem hydraulicznym skrzyni biegów wraz z regulacją skrzyni
– wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem (dedykowany olej MOTUL 4W/40)
– renowacja felg AMG, wyważenie, metalowe wentyle i założenie kompletu nowych opon Bridgestone,
– całkowicie nowa podsufitka
– naprawa i montaż radia Becker Mexico
– usunięcie wszystkich wgnieceń metodą PDR bez lakierowania
– dokładne czyszczenie wnętrza, impregnacja skóry kosmetykami Zymol
– dokładne mycie wnęk nadkoli, podwozia i komory silnika
– korekta lakieru z zabezpieczeniem powłoką