Mercedes C 250 T Turbodiesel S202 1998 – 12900 PLN – Syców

Generacja W202 była pierwszą C klasą, która w odróżnieniu od swojego poprzednika, modelu W201, pojawiła się również w wersji kombi. Czas pokazał, że był to strzał w dziesiątkę, bo auta sprzedawały się świetnie, znakomicie wypełniając rodzinne czy służbowe obowiązki. Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości, czy Mercedesy generacji W202 należały do trwałych pojazdów, wystarczy, że spojrzy na ten egzemplarz. Ten Mercedes C 250 T Turbodiesel S202 na liczniku ma już blisko pół miliona kilometrów i wcale nie wygląda, jakby dożywał swoich dni. Oczywiście wymagało to od właściciela niemałej ilości pracy, lecz dzięki temu auto wciąż służy do tego, do czego zostało stworzone – do jazdy. W przypadku 150-konnego turbodiesla – jazdy całkiem sprawnej, bez zużywania nadmiernych ilości paliwa, za to z możliwością przewiezienia niemałej ilości bagażu.

Mercedes C 250 T Turbodiesel S202
Rocznik: 1998
Przebieg: 472000 km
Pojemność: 2497 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 150 KM

Cena: 12900 PLN

Trochę historii auta:

Auto zakupiłem w dobrym stanie, jednak wymagało kilku podstawowych napraw. Jako fan tego modelu Mercedesa przeprowadziłem szereg prac mających na celu doprowadzenie pojazdu do jak najlepszego stanu.

Lista napraw od sierpnia 2017 roku:
– tarcze przód (wymiana),
– klocki hamulcowe przód (wymiana),
– sworzeń wahacza lewy (wymiana),
– reparaturka wspornika drążka kierowniczego (wymiana),
– tuleje wahliwe (2 szt.) (wymiana),
– tulejki wahaczy tylne (4+4 szt.) (wymiana),
– łączniki stabilizatora tylnego (wymiana),
– uszczelki układu zasilania (wymiana),
– ogrzewanie tylnej szyby (naprawa),
– przełącznik zespolony (wymiana),
– manetka tempomatu (wymiana),
– przepływomierz (wymiana),
– przekładnia kierownicza (lekko ciekła, wymiana na szczelną),
– przewody hamulcowe (wymiana),
– części związane z ogrzewaniem (wymiana),
– uszczelki kolektora ssącego (wymiana),
– klocki hamulcowe tył (wymiana),
– tarcze hamulcowe tył (2 szt.) (wymiana),
– szczęki hamulcowe (wymiana),
– reparaturka zacisku hamulcowego (wymiana),
– zabezpieczenie klocków (wymiana),
– tłoczek hamulcowy zacisku prawego (2 szt.) (wymiana),
– linka hamulcowa (wymiana),
– uszczelki kolektora ssącego (wymiana),
– zbiornik wyrównawczy (wymiana),
– czujnik poziomu płynu chłodniczego i spryskiwaczy (naprawa),
– rozrusznik + alternator (wymiana),
– opony zimowe (Goodyear) (jeździłem dwa sezony, stan bardzo dobry),
– kierownica z błyszczącym logo Mercedes,
– dekielki felg z błyszczącym logo Mercedes,
– wyprana 3 lata temu cała tapicerka (fotele, kanapa, podsufitka, boczki etc.),
– wykonana instalacja pod kamerkę (poprowadzony kabel mini USB z wyjściem obok lusterka wstecznego),
– regeneracja zacisków hamulcowych przód (10.2019, 350 zł),
– drążek kierowniczy + geometria/zbieżność (wymiana 10.2019, 430 zł + 120 zł),
– chłodnica wody + płyn (wymiana 07.2019) (500 zł),
– silnik z osprzętem, filtrami i olejem (wymiana 07.2019) (2500 zł),
– skrzynia biegów + olej (wymiana 07.2019) (1100 zł),
– poduszki silnika (olejowe) (wymiana 11.2019) (700 zł),
– rura dolotu powietrza (wymiana 11.2019) (100 zł),
– klakson (wymiana + naprawa wiązki 11.2019) (120 zł),
– manetka kierunkowskazu (wymiana 11.2019) (220 zł).

Samochód fabrycznie posiadał tapicerkę welurową w kolorze czarnym, ale zawsze marzyła mi się tapicerka skórzana. Takiej poszukiwałem przez rok aż w końcu udało się taką znaleźć. Zakupiłem ją za 1000 zł w bardzo dobrym stanie. Tylna kanapa jest wręcz jeszcze matowa i czuć, że ktoś używał jej bardzo sporadycznie. Skóra fotelu pasażera także w stanie bardzo dobrym. Fotel kierowcy w stanie bardzo dobrym z minusem ale są to normalne ślady użytkowania.

Mniej więcej 1,5 roku temu wykonałem w aucie lepszą instalację audio. W drzwiach przednich znajdują się głośniki cenionej firmy Rainbow + 2 głośniczki wysokotonowe. Jeśli lubisz posłuchać muzyki, to na pewno będziesz zadowolony! Z tyłu zostały zamontowane głośniki innej firmy, ale już nie pamiętam jakiej. Kosztowało mnie to 1200 zł.

W grudniu 2018 roku w aucie awarii uległ silnik. Swój przebieg już miał (470 tys. km) i choć brzmiał pięknie, było czuć, że jest już dość zmęczony. Skłoniło mnie to do poszukiwań nowego silnika. Szukałem go kilka miesięcy, ale wreszcie udało się dostać identyczny z całym osprzętem o przebiegu ok. 220 tys. km (przynajmniej tak twierdziła firma, od której go kupiłem – mam na niego dowód zakupu). Silnik zakupiłem w cenie 1740 zł.

Po wymianie silnika auto pojeździło tydzień i padła chłodnica (rozszczelniła się). No trudno mówię… kupiłem drugą chłodnicę (używaną). Pojeździłem 2 dni i skrzynia biegów weszła w tryb awaryjny, dając możliwość jazdy jedynie na pierwszym biegu. Podejrzenie padło na sterownik skrzyni biegów, który został zdemontowany i wysłany do diagnostyki. Stwierdzono naturalne zużycie sterownika. Diagnosta poza tym powiedział, że prawdopodobnie sprzęgło także nie jest w najlepszym stanie i być może uszkodzeniu uległa także sama skrzynia (wskutek ew. przedostania się glikolu z chłodnicy).

Skłoniło mnie to do poszukiwań skrzyni biegów, którą udało mi się znaleźć w Środzie Śląskiej u p. Rydzanicza (polecanego handlarza częściami do Mercedesa) za 600 zł wraz ze sprzęgłem oraz sterownikiem. Skrzynia została wymieniona. Dodatkowo postanowiłem wymienić chłodnicę wody na nową, którą kupiłem natomiast za 350 zł.

Silnik po wymianie chodzi bardzo ładnie (olej i filtry wymienione na nowe), równo i o wiele ciszej niż poprzedni. Ogromną różnicę widać w spalinach. Poprzedni lubił piękny słoneczny dzień zamienić w czarny obłok, gdy wcisnęło się gaz do deski. Nowy silnik tak nie ma, tych spalin prawie nie widać i tak powinno być. Czuć bardzo dużą różnicę wobec poprzedniego i jestem skłonny uwierzyć, że silnik rzeczywiście miał przejechane jedynie ok. 200 tys. km, a może nawet mniej. Automatyczna skrzynia po wymianie chodzi poprawnie i gładko (olej w skrzyni nowy), choć tutaj nie czuję żadnej różnicy wobec poprzedniej.

Elektryka OK, wszystko działa. Nigdy nie miałem z autem problemów, a wszelkie drobnostki od razu były naprawiane. Mercedes posiada łańcuch rozrządu, co jest dużym atutem (tego elementu się nie wymienia). Klimatyzacja w pełni sprawna, ale aktualnie wymaga nabicia.

Czysto informacyjnie: pompa wtryskiwaczy firmy Bosch.

Ze względu na swój wiek auto posiada kilka mankamentów wizualnych związanych z normalnym użytkowaniem pojazdu. Aktualnie ważniejszy był dla mnie stan techniczny samochodu niż wizualny, choć ten jest jak dla mnie zadowalający, szczególnie po umyciu 🙂

Poniżej lista mankamentów, które można zrobić, by autko było w pięknym stanie wizualnym i technicznym:
– kilka małych ognisk rdzy (najczęściej przy listwie drzwi, czy na błotniku; progi całe),
– brak jednej kratki wewnętrznej pokrywy szyberdachu (niestety pewnego razu wypadła i się złamała),
– częściowe odklejenie materiału tapicerki szyberdachu (czas zrobił swoje, ale myślę, że jakiś tapicer to bez problemu podklei),
– nabicie klimatyzacji,
– pas kierowcy zwija się automatycznie po odpięciu dość opornie (czas zrobił swoje; można rozważyć jego wymianę na nowy),
– wymiana uszczelki drzwi kierowcy (jest jakaś taka lekko skorodowana, ale nie jest to niezbędne),
– nie działa podświetlenie regulacji nawiewu z lewej strony (z tego, co czytałem wystarczy rozebrać i przeczyścić, ew. wymienić – koszt raczej niewielki).

Dodatkowe wyposażenie, które wchodzi w skład pojazdu:
– CB radio,
– podstawowe wyposażenie (koło zapasowe, trójkąt, gaśnica, klucze etc.),
– gumowe dywaniki,
– opony zimowe Goodyear UltraGrip 9 (jeździły 2 zimy, stan bdb; naprawdę niesamowicie dobre opony),
– opony letnie Continental (jeździły 3 sezony, stan bdb; równie dobre opony z górnej półki),
– oryginalna książka/instrukcja,
– kluczyki (2 szt. + kluczyk matka),
– radio CD (jeździłem na ALPINE ale już je sprzedałem; włożyłem aktualnie jakiegoś starego PANASONICa, ale zalecam wymianę, na coś lepszego bo nie za bardzo łapie stacje radiowe, ale ma odtwarzacz płyt CD i MP3),
– poprzednia kompletna tapicerka welurowa (jeśli się nie sprzeda… aktualnie dostępna do obejrzenia w ofercie Allegro nr 8300868854),
– koło zapasowe,
– gaśnica.

Auto posiada aktualne ubezpieczenie OC oraz przegląd rejestracyjny (do września 2020 r.)

Samochód, jak na ten rocznik (1998) jest dobrze zachowane, mocno dofinansowane i jest dostępne do obejrzenia w Sycowie (50 km od Wrocławia).

Podsumowując, w auto włożyłem ponad grubo ponad 15 tys. zł. nie licząc bieżących olejów, filtrów, przeglądów etc. Miałem na celu doprowadzenie go do kolekcjonerskiego stanu i uważam, że niewiele mu brakuje. Na pewno jest to dobra baza do dalszych prac.

Auto sprzedaję z powodów rodzinnych. Kupiłem już inne, większe a to postanowiłem sprzedać. Nadal jest użytkowane, jednak już o wiele mniej, aktualnie garażowane.

Telefon: +48 502 583 023
Miejscowość: Syców