Mercedes E 200 Coupe C124 1993 – 30000 PLN – Szczecin

Mercedes E 200 Coupe C124 to motoryzacyjna legenda, samochód który połączył charakterystyczną dla marki stylizację ze sportowym stylem i doskonałą trwałością mechaniczną oraz komfortem. To zestawienie, za którym wzdychają do dziś całe rzesze miłośników niemieckiej motoryzacji przełomu lat 80-tych i 90-tych. Ten egzemplarz pochodzi z rynku włoskiego i co często tam spotykane, wyposażony był w najmniejszy z silników, łapiący się na pojemność poniżej 2 litrów, czyli pozwalający ominąć podatek od wzbogacenia. Nie znaczy to, że oszczędzano tu na wyposażeniu – na pokładzie pełen wypas – łącznie z klimatyzacją, pełną elektryką, szyberdachem i skórzaną tapicerką. Pod maską silnik M111, który dzięki ówczesnej nowości w ofercie Mercedesa – technice czterech zaworów na cylinder – zaoferował połączenie niezłych osiągów z niewysokim spalaniem. Dzięki elektronicznie sterowanemu wtryskowi, był to pierwszy czterocylindrowy Mercedes nowożytnej ery, pozwalający na bezproblemowe zasilanie paliwem LPG. Skorzystał z tego właściciel prezentowanego, pedantycznie utrzymanego egzemplarza. Nic tylko jeździć i cieszyć oko proporcjonalnymi liniami tego Mercedesa. Na co dzień – to sama przyjemność, a wydatki na paliwo znikome.

Mercedes-Benz E 200 Coupe C124
Rocznik: 1993
Przebieg: 245000 km
Pojemność: 1998 cm³
Rodzaj paliwa: LPG
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 136 KM

Cena: 30000 PLN

Dziś wystawiam na sprzedaż swoje auto, jakim jest Mercedes-Benz E200C, czyli W124 w nadwoziu coupe, wyposażone w silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów, o oznaczeniu fabrycznym M111 połączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Samochód został wyprodukowany w 1993 roku z przeznaczeniem na rynek włoski. Jest to pierwszy wypust E Klasy, dokładna data produkcji to 07/1993.
W moim posiadaniu od 2012 roku.

Wystawiany przeze mnie egzemplarz posiada bardzo bogate wyposażenie dodatkowe, m.in:
– fabryczny pakiet Sportline,
– wnętrze wykończone czarną skórą, zachowaną w bardzo dobrym stanie,
– fotel kierowcy ustawiany elektrycznie, z wbudowaną pamięcią,
– fotel pasażera ustawiany elektrycznie,
– klimatyzacja automatyczna (oczywiście w 100% sprawna),
– szyberdach sterowany elektrycznie,
– cztery elektryczne szyby,
– podświetlane daszki przeciwsłoneczne,
– dedykowaną kierownicę wykończoną drewnem oraz skórą,
– fabryczna gaśnica “Gloria” montowana pod fotelem kierowcy,
– termometr temperatury zewnętrznej.

Smaczki, jakie dołożyłem to:
– kierunkowskazy od wersji USA,
– tylna blenda USA,
– czerwone, tylne lampy Fifft,
– radio Becker Indianapolis BE 7920 z bursztynowym podświetleniem, pasującym do wnętrza klasycznych Mercedesów,
– felgi OZ Opera po kompleksowej renowacji, w rozmiarze 17 cali, plus fabrycznie nowe opony letnie.

Biorąc pod uwagę fakt, że auto początkowo było traktowane, jako codzienny środek lokomocji, zdecydowałem się na montaż sekwencyjnej instalacji LPG firmy BRC, butla zamontowana w miejscu koła zapasowego, wlew w tylnym zderzaku. Instalacja działa bezproblemowo, oczywiście jest wbita w dowód rejestracyjny. Koło zapasowe zostało umieszczone w kieszeni bocznej bagażnika, więc nie zabiera przestrzeni bagażowej.

Z racji tego, że jestem pasjonatem tego modelu, poczyniłem wiele inwestycji, aby zbliżyć swoje auto do stanu fabrycznego, poniżej zostaną wymienione najważniejsze prace wykonane przy nim:
– kompleksowy remont zawieszenia, zarówno przedniego, jak i tylnego, w zakładzie “Gagarin” specjalizującym się w tego typu naprawach (amortyzatory przednie, tylne, kompletny układ hamulcowy, sworznie, drążki). W zawieszeniu nie została część, która nawet w minimalnym stopniu miała ślady zużycia,
– profilaktycznie, w silniku został wymieniony rozrząd oraz ślizgi,
– wymiana kompletnego układu zapłonowego,
– wymiana elektrycznej pompy paliwa,
– wymiana sprzęgła,
– regeneracja rozrusznika oraz alternatora,
– wymiana tłumika końcowego, środkowego oraz regeneracja katalizatorów,
– regeneracja reflektorów, wraz z chromowaniem odbłyśników,
– wymiana batu anteny oraz uszczelki,
– regeneracja elementów drewnianych wnętrza,
– powtórne obszycie kierownicy oraz gałki zmiany biegów, wraz z mieszkiem.
– z racji ognisk rdzy, które pojawiły się na aucie, zdecydowałem się na całościowe lakierowanie auta (zdjęcia z prac do wglądu, dla poważnie zainteresowanego),
– wymiana szyb: czołowej oraz tylnej na fabrycznie nowe.

Do auta podchodzę bardzo pedantycznie, stąd wiele prac przy aucie było wykonywanych profilaktycznie lub po prostu z chęci ulepszenia auta od strony wizualnej. Nie sposób było wymienić w ogłoszeniu wszystkich prac, o takich sprawach jak wymiany płynów eksploatacyjnych chyba nie muszę wspominać.

Aktualny przebieg auta to 245000 km. Silnik pracuje na oleju 10W40 renomowanej firmy Liqui Moly. Z racji niskich przebiegów, olej wraz z kompletem filtrów jest wymieniany raz w roku.

Od dłuższego czasu moje W124 używane jest jedynie w sezonie wiosenno-letnim, cały czas garażowane w suchym i bezpiecznym miejscu.
Obecnie auto znajduję się w świetnej kondycji mechanicznej oraz wizualnej, jest gotowe do najdalszej drogi.
Samochód jest zarejestrowany w kraju, z ważnym OC i przeglądem.
Do auta posiadam dwa komplety kluczy.

Mój Mercedes jest do obejrzenia w Szczecinie, po wcześniejszym umówieniu się.
Nie interesuje mnie zamiana, jedynie sprzedaż.
Proszę o kontakt jedynie osoby poważnie zainteresowane moim egzemplarzem.
Oferta prywatna.

Telefon: +48 509 607 463
Miejscowość: Szczecin