Mercedes E 320 Cabriolet A124 1993 – 69000 PLN – Zawiercie

Mercedes typoszeregu W124, podobnie jak jego poprzednik W123, stał się w oczach kierowców synonimem solidności i jakości niemieckiej marki. Auto powstawało w kilku wersjach nadwoziowych: sedan, kombi, coupé, cabrio, przedłużona limuzyna, a także jako podwozie pod zabudowę, służące do produkcji karetek pogotowia czy też karawanów pogrzebowych. Gama silników rozciągała się od wolnossących jednostek wysokoprężnych o pojemności dwóch litrów, aż po topowe wersje z potężnymi benzynowymi V8. W124 produkowano aż przez trzynaście lat (1984-1997), co tylko potwierdza jak bardzo udany jest to model. Mimo, że wiek wielu egzemplarzy pretenduje je do bycia “klasykami”, wciąż często można spotkać je na naszych drogach. Ulubieniec taksówkarzy, w Polsce zyskał specyficzny przydomek “Baleron”, ponieważ w pewnym okresie był u nas równie rzadki i ekskluzywny co wspomniany mięsny przysmak. Mercedes E 320 Cabriolet A124 to jego szlachetna odmiana z otwartym, 4-osobowym nadwoziem i najbardziej poszukiwaną wersją silnikową.

Mercedes E 320 Cabriolet A124
Rocznik: 1993
Przebieg: 167000 km
Pojemność: 3199 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 220 KM

Cena: 69000 PLN

„Szampański” kabriolet wyposażony w stosunkowo mocny i bezawaryjny silnik o pojemności 3,2 litra. Prezentowany egzemplarz został sprowadzony z Teneryfy, gdzie był nieprzerwanie użytkowany od 1999 roku. Samochód jeszcze w Hiszpanii został pokryty nowym lakierem, ze względu na wypalenie pierwotnej powłoki przez słońce. Warto podkreślić, że auto zostało zachowane w fabrycznej kompletacji wraz z wysokiej klasy radiem z epoki. Skórzana tapicerka we wnętrzu jest w nienagannym stanie i została w ostatnim czasie odpowiednio zakonserwowana. Odświeżenie środka objęło również pranie wykładzin oraz czyszczenie plastików. Przegląd eksploatacyjny nie wykazał żadnych awarii ani defektów.

W ramach czynności przedsprzedażowych, wykonano jeszcze korektę lakieru, a następnie nałożono ochronną powłokę ceramiczną. Auto ma również zupełnie nowe poszycie dachu, więc przyszły właściciel nie musi się troszczyć o jego wymianę. Co w tym modelu najistotniejsze – dach działa bez zarzutu. Auto było regularnie eksploatowane do czasu eksportu i przechodziło regularne badania techniczne (ostatnie we wrześniu 2017 roku). Samochód jest po odprawie celnej i po wszystkich wymaganych prawem opłatach. Kupującemu pozostaje jedynie poniesienie kosztu rejestracji auta. Bliższe oględziny newralgicznych dla tego modelu miejsc, pokazują że poprzedni właściciel o to auto dbał, o czym dodatkowo świadczą rożne „smaczki” kolekcjonerskie, jak zestaw narzędzi w kole, czy oryginalna kaseta do radia Becker w folii, oraz całe mnóstwo różnych dokumentów.
Samochód jest po dużym serwisie i wymianie wszystkich płynów, łącznie z olejem w skrzyni biegów.
Wszystkie zdjęcia robiłem osobiście i przedstawiają one aktualny stan, nie były one w żaden sposób modyfikowane komputerowo.

Wartość tego modelu nieprzerwanie rośnie, przewyższając już mniejszy i pierwotnie bardziej luksusowy model R129. Powodem takiej sytuacji jest większa funkcjonalność i wygoda oraz ograniczona liczba sztuk na rynku.

Stan prawny: sprowadzony, opłacony.

Dostępne dokumenty: hiszpański dowód rejestracyjny, aktualne badanie techniczne, potwierdzenie ubezpieczenia OC.

Sprzedaż na podstawie faktury VAT marża.

Telefon: +48 606 995 669
Miejscowość: Zawiercie