Mercedes E 400 CDI W211 2004 – 25000 PLN – Łódź

OM628 to nie byle co. Pierwszy silnik wysokoprężny w samochodzie osobowym Mercedesa w układzie V8. Ma po dwa wałki rozrządu w każdej głowicy, po 4 zawory na cylinder, recyrkulację spalin, dwie turbosprężarki o zmiennej geometrii, chłodnice powietrza i wody oraz wałek wyrównoważający pomiędzy rzędami cylindrów, przydatny ze względu na nietypowy, 75-stopniowy kąt rozwarcia cylindrów. Mercedes E 400 CDI W211, podobnie jak S klasa generacji W220, otrzymał tę jednostkę w latach 2003-2005, w mocniejszej z dwóch dostępnych, 260-konnej wersji, z momentem obrotowym na poziomie 560 Nm. Silnik był odpowiedzią na konstrukcje BMW i Audi, i pozwolił w momencie debiutu stworzyć najmocniejszego wysokoprężnego sedana V8 na świecie. To był prawdziwy artyzm, bo z jednej strony pierwsza setka była w zasięgu poniżej 7 s, a z drugiej spalanie bez problemu mieściło się poniżej 10 l/100 km. Dziś, po kilkunastu latach, topową limuzynę średniej klasy można kupić za naprawdę niewysoką kwotę, choć egzemplarz należy wybrać kierując się rozsądkiem i szukając takiego, który ma pewną historię. Ten należał do bodaj najsłynniejszego polskiego motocyklisty, Teddy’ego Błażusiaka, wielokrotnego mistrza w trialu, enduro i endurocross’ie. To powinno być wystarczającą rekomendacją, choć oczywiście należy mieć świadomość, że w serwisowaniu nie odnajdziemy tu prostoty Fabii w dieslu…

Mercedes E 400 CDI Avantgarde W211
Rocznik: 2004
Przebieg: 299650 km
Pojemność: 3996 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 260 KM

Cena: 25000 PLN

Fantastycznie utrzymany, pedantycznie serwisowany egzemplarz należący w przeszłości do Taddy’ego Błażusiaka. Po dużym serwisie, m.in. nowy rozrząd, nowe oleje, opony, auto pali ok. 8-10 litrów ropy, bardzo czyste, nigdy nikt nie palił w nim papierosów. Błękitne szyby i wnętrze. Wspaniałe zestawienie kolorów i stan pozwalający czerpać z wydajności pierwszego w historii wysokoprężnego silnika V8 Mercedesa.

Telefon: +48 601 295 969
Miejscowość: Łódź