Mercedes E 500 Limited W124 1994 – SPRZEDANY

Gdy szukamy najbardziej wyjątkowych Mercedesów lat 90, wybór możemy ograniczyć do tego modelu. Mercedes E 500 Limited W124 powstał w serii liczącej 500 sztuk i zamykał liczącą 10479 sztuk produkcję opracowanego przez Porsche modelu 500E/E 500, najbardziej szlachetnej odmiany kultowego W124. Połączenie komfortu limuzyny z osiągami wcześniej zarezerwowanym wyłącznie dla supersamochodów było ekscytujące zarówno wtedy, jak i dziś. W tym przypadku dodatkowo dochodzą walory kolekcjonerskie. Wizualnie E500 Limited wyróżnia charakterystyczny wzór tapicerki i felgi od modelu 190 E Evolution II. Do wyboru były tylko dwa kolory karoserii, a oferowany tu i świetnie zachowany samochód w kolorze Saphirschwarz metallic to jedna z zaledwie 200 wyprodukowanych sztuk.

Mercedes E 500 Limited W124
Rocznik: 20.09.1994
Przebieg: 105600 km
Pojemność: 4973 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 326 KM

Wyposażenie:
– ABS
– Elektryczne szyby przednie
– Poduszka powietrzna kierowcy
– Wspomaganie kierownicy
– ASR (kontrola trakcji)
– Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
– Klimatyzacja automatyczna
– Szyberdach
– Tempomat
– CD
– Elektrycznie ustawiane lusterka
– Poduszka powietrzna pasażera
– Alarm
– Czujnik deszczu
– Elektryczne szyby tylne
– Podgrzewane lusterka boczne
– Światła przeciwmgielne
– Zmieniarka CD
– Centralny zamek
– Immobilizer
– Radio fabryczne
– Alufelgi
– Elektrochromatyczne lusterka boczne
– Elektrycznie ustawiane fotele
– Przyciemniane szyby
– Tapicerka skórzana

Mercedes 500E bazował na nadwoziu W124 – samochodu klasy średniej-wyższej.
Wzorowano się na modelu 300E z silnikiem 6-cylindrowym o mocy 180 KM, przy projekcie pracowali inżynierowie z firmy Porsche.
Cały samochód, zarówno nadwozie jak i silnik, montowano w zakładach Porsche, później odsyłano go z powrotem do lakierni Mercedesa.
Do napędu użyto silnika Mercedesa V8 o pojemności 5,0 l i mocy ponad 320 KM, pochodził on z modelu 500 SL – R129.
Pojazd oferowany był tylko z 4-biegową skrzynią automatyczną przejętą również z modelu 500 SL.
Układ zasilania silnika K-Jetronic zastąpiono nowocześniejszym Bosch Motronic.
Przebieg krzywej momentu obrotowego silnika różnił się od normalnej wersji silnika V8 5.0.
Maksymalna wartość wynosiła 480 Nm przy 3900 obr/min, gdy w seryjnym modelu 500 SL wynosiła ona 450 Nm przy 3900 obr/min.
Z tyłu zastosowano zawieszenie samopoziomujące (NIVO) z układem wielowahaczowym.
Zrezygnowano z opon o niskim profilu poprawiających trakcję lecz zmniejszających komfort jazdy.
Zastosowane opony 225/55/16 pochodziły z firmy Michelin.

W 1993 roku miał miejsce lifting karoserii, zastosowano nowe przednie reflektory, nową klapę i znak firmowy przeniesiony na maskę, nowa była także tylna klapa.
W 1994 roku wszystkie modele otrzymały powiększone przednie hamulce zapożyczone od modelu 600 SL/SL 600 o średnicy 320 mm, taki sam rozmiar montowano również w Mercedesie W140.
W standardowym wyposażeniu tego auta można było znaleźć klimatyzację manualną, elektrycznie podnoszone wszystkie szyby, elektrycznie sterowane fotele przednie (dla kierowcy i pasażera do zapamiętania 2 ustawienia pozycji), standardową kontrolę trakcji ASR, tempomat, radio Becker-Mexico 2000 wraz ze zmieniarką CD w bagażniku.
Za dopłatą oferowana była m.in. klimatyzacja automatyczna (klimatronic), ogrzewanie postojowe (webasto), elektryczny szyberdach, i bardzo rzadko spotykany komputer pokładowy – wskazujący dane dotyczące spalania, przebytego dystansu oraz prędkości.
Zamontowano go w miejscu obrotomierza po prawej stronie, a obrotomierz przeniesiono na dodatkowym nowym zegarze po lewej stronie wraz ze zużyciem paliwa.
Przy dokupieniu pełnego wyposażenia dodatkowego auto stawało się o 1/3 droższe niż standardowo.
W chwili debiutu na rynku 500E kosztowało 138 000 marek.
To o 23 000 marek drożej niż BMW M5 E34 i o 13 000 marek więcej niż Lotus Omega, droższa w zakupie w tym segmencie była tylko Alpina B10 Biturbo.
W 1992 roku 500E kosztował już 145 000 marek.
Z kompletnym wyposażeniem dodatkowym i ze wszystkimi opcjami auto kosztowało niemal 200 000 marek.
Jednymi z pierwszych nabywców tego modelu byli Michael Schumacher, Niki Lauda a także Rowan Atkinson.

500E/E500 występował tylko z kierownicą po lewej, europejskiej stronie.
Wersji limited wyprodukowano tylko 500 sztuk, z czego 300 szt. w kolorze Silber metalllc i 200 szt. Saphirschwarz metallic.

Ten egzemplarz został wyprodukowany 20.09.1994 na zamówienie dealera w St. Gallen w Szwajcarii i zarejestrowany 27.09.1994.
Następnie w 2002 roku odprzedany do Japonii i w listopadzie 2015 roku zakupiony przez nas od prywatnej osoby w Japonii – nie z aukcji.
Auto jest 100% bezwypadkowe oraz posiada pełną historię serwisową, co potwierdza oryginalny przebieg 105000 km.

Zrobiony został duży serwis w Mercedes-Benz Nowakowski w Warszawie.
Po 22 latach Mercedes-Benz E500 wygląda wciąż jakby dopiero opuścił fabrykę.

Zdjęcie z targów: @volerphoto