Mercedes E 200D W124 1995 – 19900 PLN – Wrocław

Mercedes W124 bardzo szybko zdążył obrosnąć legendą wiecznego samochodu. Są tacy, którzy twierdzą, że gdyby produkowany był do dziś, to ciągle byłby hitem. Z niewielkim lecz ekonomicznym silnikiem Diesla Mercedes E 200D W124 wciąż może być idealnym towarzyszem na co dzień. Zapewnia doskonały komfort i łagodzi nastroje. Jeżeli tylko nie mamy odwieczne nawyku wyprzedzania i ścigania się spod świateł, to przyjemność i zakup na lata.

Mercedes E 200D W124
Rocznik: 1995
Przebieg: 252000 km
Pojemność: 1997 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 75 KM

Cena: 19900 PLN

Wyposażenie:
– 5-cio biegowa skrzynia manualna,
– dwie poduszki powietrzne,
– elektryczny dach,
– ABS,
– wspomaganie kierownicy,
– przyciemniane szyby,
– żaluzja szyby tylnej,
– dodatkowe światło stopu,
– hak,
– nowe opony,
– centralny zamek na pilota z kontrolkami na zewnątrz auta (2 piloty z kluczykami),
– radioodtwarzacz Grundig + zmieniarka Grundig na 6 CD,
– 6 szt. głośników,
– owiewki szyb przednich drzwi.

Jeden z ostatnich „prawdziwych mercedesów”.

Egzemplarz pochodzi z Niemiec od mojego znajomego, gdzie przez ostatnie lata służył do jazdy okazjonalnie i ubiegłej zimy trafił w moje ręce.
Przebieg oraz stan był mi znany. Auto kilka lat temu było „odświeżane” – to znaczy wymienione były przednie błotniki, poprawione przednie nadkola, regenerowany był lakier w newralgicznych miejscach.
Wszystko zrobione bardzo profesjonalnie i po „niemiecku”.

Ja wymieniłem w nim wszystko, co było do poprawy – przednie zawieszenie: wszystkie elementy gumowe oraz sworznie, końcówki drążków, tarcze hamulcowe, linki tylnego hamulca, poduszki pod silnikiem.
Zostały wymienione oleje i płyny: silnik, skrzynia, most.
Most otrzymał nowe łożyska, na wale wymieniony został przegub.
Został wymieniony elektromagnes w rozruszniku i akumulator.
Dodatkowo felgi są ręcznie polerowane i założone nowe opony.
Na tylnej osi dystanse po 17 mm.
Zrobiona też pełna geometria układu jezdnego.

Podwozie zostało pieczołowicie zakonserwowane.
Odpowiednie preparaty poszły także w drzwi i progi.
Lakier jest nawoskowany.
Komora silnika wygląda jak nowa.
Całe sterowanie pneumatyczne działa bez zarzutu: czyli zamki, światła, gaszak etc.

Kilka słów o silniku i samej jeździe.
Pomimo mocy tylko 75 KM auto wcale nie jest „zawalidrogą”.
Ze startu spod świateł owszem szału nie ma, ale po osiągnięciu prędkości drogowej bardzo dobrze reaguje na pedał gazu i silnik radzi sobie znakomicie.
Silnik nie protestuje już od dolnych obrotów rzędu 1500 obr./min i auto może przyspieszać.
Odwdzięcza się za to spalaniem na poziomie maksymalnie 6,5 l / 100 km – obojętnie, czy w mieście, czy też w jeździe dynamicznej na trasie.
Przy dobrych chęciach możemy na trasie zejść do 5,5 l/100 km.
Silnik pracuje nieco inaczej, niż większość z nas jest przyzwyczajona, jak słyszy Mercedesa 124.
Wynika to z tego, że przebieg auta jest autentyczny i silnik nie puszcza najmniejszego dymku – czy to przy rozruchu na zimno, jak to diesle mają, czy też podczas przeciążeń, czyli wciśnięcia gazu na maksa podczas przyspieszania.
Jego praca jest wzorowa, poza tym nie wykazuje najmniejszego zapotrzebowania na olej.
Słowem – jest dobrze dotarty, ponieważ, jak ogólnie wiadomo, te silniki osiągają przebiegi ponad 1,5 miliona kilometrów, jeśli o nie dbamy.
Przy podróżowaniu z prędkościami dozwolonymi na 5-tym biegu widzimy obroty silnika w granicach 3 do 3,5 tys obrotów i w aucie jest cichutko i komfortowo.
Prowadzi się jak po sznurku, a o zaletach zawieszenia nie będę nawet pisał – to do dziś nieosiągalne jest dla większości samochodów.

Wnętrze jest w stanie perfekcyjnym.
Nie posiada najmniejszych wad – zero przetarć foteli, zadrapań, czy pęknięć jakichkolwiek elementów.
Wszystko działa, jest czyste i pachnące.
Posiada fabryczne dywaniki, oryginalne gumki na pedałach, prawdziwe drewniane listwy na drzwiach i konsoli centralnej.

Całość mam nadzieję widać na fotografiach, a chętnych zapraszam do oględzin osobistych i jazdy próbnej.

Telefon: +48 725 725 896
Miejscowość: Wrocław