Mercedes E55 AMG W211 2003 – 81000 PLN – Warszawa

Model W211 to ten, w trakcie którego produkcji całkowicie zmieniono filozofię konstrukcji silnika w topowej odmianie AMG. W latach 2003-2006 prym wiódł Mercedes E55 AMG W211 z tradycyjnym w konstrukcji silnikiem M113 z aluminiowym blokiem i głowicami z pojedynczymi wałkami rozrządu, który specjaliści z AMG wyposażyli w potężny kompresor. Pozwoliło to podnieść moc z wyjściowych 367 KM do 476 KM i uzyskać wszechpotężny moment obrotowy dochodzący do 700 Nm w zakresie 2650–4500 obrotów na minutę. W rezultacie powstał supersedan zdolny pierwsze 100 km/h osiągnąć w 4,7 sekundy, a 100 mi/h w ciągu ledwie 9,8 s (o ponad sekundę szybciej niż najgroźniejszy rywal, Audi RS6). W połowie 2006 roku specjaliści AMG zmienili całkowicie koncepcję, wprowadzając do produkcji wolnossące C63 AMG, o zdecydowanie bardziej wysokoobrotowej charakterystyce. Braki w momencie obrotowym zrekompensowano nową, 7-stopniową, szybszą skrzynią biegów, lecz nie zawsze to, co jest szybsze na torze, lepiej sprawdza się na ulicy. Każdy z tych modeli ma swoich zwolenników, lecz nie podlega wątpliwości, że starszy E55 AMG jest dziś tańszy – zarówno w zakupie, jak i eksploatacji, i mówimy tu zarówno o potencjalnej awaryjności, jak i o zwykłej eksploatacji (porównując koszt tarcz hamulcowych – jest pięciokrotnie wyższy w nowszym modelu). I choć marzenia z pewnością chętniej będą wskazywać na ostatnią tak imponującą jednostkę wolnossącą w E63 AMG, rozsądek zapewne wskaże bardziej tradycyjne konstrukcyjnie E55. Bonus? To właśnie wersja wyposażona w kompresor jest zdecydowanie bardziej podatna na modyfikacje służące podniesieniu mocy.

Mercedes E55 AMG W211
Rocznik: 2003
Przebieg: 123000 km
Pojemność: 5500 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 476 KM

Cena: 81000 PLN

Wyposażenie:
Model E 55 AMG
Engine 113990 60 010630
Transmission 722643 04 291171
Order Number 0 3 839 90122
Order Location JAPAN
Interior LEATHER – BLACK/ANTHRACITE (251A)
Paint 1 ALABASTER WHITE – NON METALLIC (960U)
Release Date 2003-02-13
Delivery Date 2003-02-13
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
221B SIGN COOLANT/REFUELING – ENGLISH
236B WITHOUT CUSTOMER SERVICE – STATION INDEX
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 REAR WINDOW, ELECTRICALLY HEATED
250A LEATHER – COGNAC
265 LINES-NO.PLATE DISCONTINUED
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
349 PREP. FOR EMERGENCY CALL SYSTEM
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
498 JAPAN VERSION
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
524 PAINTWORK – PRESERVATION
529 COMAND DVD JAPAN WITH NAVIGATION
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
551 STEERING WHEEL, IVORY-COLORED
573 CHILD SEAT MOUNTING, ISOFIX IN REAR
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 TRIM STRIPS ON HARDTOP
618 BI-XENON HEADLAMPS FOR LEFT-HAND TRAFFIC
668 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/ TIE-DOWN HOOKS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
761 RADIO RC W. REDUCED RANGE W/O PANIC (315 MHZ)
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
803 CHANGE OF MODEL YEAR, THE LAST FIGURE SHOWING THE NEW MODEL YEAR
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
839L JAPAN
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
8XXL ASIA
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
919 AIRCON COOLING POWER PACKAGE
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
987 BATTERY ISOLATION SWITCH FOR SHIPMENT VEHICLES
M001 ENGINES WITH SUPERCHARGER
M113 V8-GASOLINE ENGINE M113
M55 CAPACITY 5,5 LITRE

Samochód sprowadzony z Japonii, oceniony na wysoką jak na rocznik notę 4.

Poniżej tłumaczenie karty aukcyjnej:
Interior C, first registered April 2003, E55 model FAT, AAC, service book, sunroof, original alloy wheels, power steering, power windows, leather, airbag, black leather seats, sunroof, HID headlights, official dealer left-hand drive import, model year unknown, not known whether odometer reading is stated in miles or KM, colour number 960, original 18 inch alloy wheels, fog lamps, cruise control, seat heater, some inspection history (2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2014, 2016), headlight switches area sticky, seats worn and wrinkled, area of interior grime, wheels scratched, glue on dashboard, front bumper scraped, rear bumper misaligned, other marks as per map.

Potwierdzony przebieg, auto rocznie przejeżdżało mniej niż ja zrobiłem przez 2 miesiące, idealny stan utrzymania.
Samochód był w pełni serwisowany do końca użytkowania.

Po sprowadzeniu samochód poddany kompleksowemu przeglądowi w serwisie specjalizującym się w Mercedesach, Broler Warszawa. Faktura na ponad 7000 zł:
– wymienione tarcze i klocki przód,
– serwis olejowy,
– wymiana rolki paska kompresora,
– gumy zawieszenia itp.

Samochodem po sprowadzeniu przejechałem 6000 km. Prowadzi się rewelacyjnie, w tej chwili nawet dla motoryzacyjnego maniaka nie ma się do czego przyczepić.

Stan lakierniczy rewelacyjny, jest raptem kilka punktów, które japoński właściciel uzupełniał pędzelkiem (punkciki). Nie ruszałem, gdyż samochód jest cały w oryginalnym lakierze. Pomiary na całej powierzchni w okolicach 100 mikrometrów.

Wnętrze w bardzo dobrym stanie, jedynie fotel kierowcy nosi minimalne ślady użytkowania. Fotele przednie z pełną regulacją w pełni działającą.

Samochód nawoskowany japońskim woskiem (woskowałem sam w warunkach polskich).

Dodatkowo wymienione przednie reflektory na europejskie. Oryginalne reflektory dorzucam do samochodu
Wymieniony także komplet opon. Japońskie opony nie gwarantowały dobrej trakcji. Dla chcących palić gumę (choć tym autem w sumie szkoda) dorzucam opony z Japonii w gratisie.

Jedyna rzecz, którą należy zrobić, to wymiana radia, nie robiłem, gdyż nie mogłem się zdecydować czy iść w nowoczesność z androidem czy trzymać się serii i oryginału.

Najfajniejszy mercedes: tylny napęd i 476 koni mechanicznych. Mocniejsze było tylko E63 AMG, ale już nie tak doskonałe silnikowo.

Auto zarejestrowane, ubezpieczone. Sprzedawane na fakturę VAT. Cena brutto.

Telefon: +48 514 612 403
Miejscowość: Warszawa