Mercedes E55 AMG W211 2003 – SPRZEDANY

Jest drapieżny tak, jak być powinien. Mercedes E55 AMG W211 to bez wątpienia król klasy szybkich i wygodnych limuzyn. Auto, które łatwo można poddać modyfikacjom, czyniących z niego nieprawdopodobnie mocny, ekscytujący i wciąż praktyczny wóz. Poza tym to model, który w swojej lidze uchodzi za bezproblemowy i względnie tani w serwisie. Oczywiście, nie jest to klasa Passata i nawet to „tanio”, może się przełożyć na dobre kilkadziesiąt tysięcy złotych, jeżeli zależy nam na tym, by wszystko po niemal dwóch dekadach pracowało jak należy. Doskonały przykład w załączeniu. Bez szukania oszczędności i zamienników, niekiedy wręcz na wyrost, ale solidnie i kompleksowo. 65 tysięcy złotych to kwota, która niezbędna okazała się w przypadku egzemplarza sprowadzonego z Japonii, z względnie niewysokim przebiegiem. W takim kontekście cena sprzedaży jest wręcz okazyjna, zestawiając z samochodami, które dopiero podobnego serwisu wymagają.

Mercedes E55 AMG W211
Rocznik: 2003
Przebieg: 167000 km
Pojemność: 5500 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 525 KM

Wyposażenie:
– szyby i lusterka elektryczne,
– podwójne szyby boczne,
– szyberdach elektryczny,
– automat AMG z możliwością zmiany biegów z kierownicy jak w F1,
– fotele AMG elektryczne, z pamięcią, podgrzewaniem wentylowaniem i funkcją dynamic (aktywnie podpierają w zakrętach),
– skórzana tapicerka czarna,
– elektryczna roleta tylnej szyby,
– elektryczne składane zagłówki tylnej kanapy które dodatkowo w momencie zajęcia miejsca z tyłu same się podnoszą,
– podgrzewana tylna kanapa,
– tempomat,
– klimatyzacja 4-strefowa,
– PDC przód i tył,
– Keyless go,
– kierownica multifunkcyjna,
– biksenon,
– elektrycznie regulowana kierownica,
– zawieszenie airmatic

Mercedes E55 AMG W211, rocznik 2003, przebieg 167 tys. km, kolor srebrny + czarne wnętrze.
Moc seryjna 476 KM i 700 Nm, obecnie delikatne modyfikacje nie obniżające trwałości auta i moc 525 KM i 753 Nm.
Dwa lata temu sprowadzone z zagranicy, import z Japonii.
Wersja na rynek niemiecki, także zero przeróbek dostosowujących do naszych standardów drogowych.

W PL pierwszy właściciel miał go pół roku, u mnie dobre półtora roku.
Auto stoi na letnich oponach (1 sezon dopiero jeżdżone) i oryginalnych felgach AMG (opony Vredestein Ultrac Vorti), ma też drugi komplet kół na zimę z nowymi oponami zimowymi Continental.

Auto garażowane, używane jako weekendowe, nigdy nie widziało u mnie toru czy innych niszczących samochód rzeczy.
Auto bardzo doinwestowane, było szykowane na 5 do 7 lat bycia ze mną, także wszystko robione pod siebie, niestety życie zdecydowało inaczej.
Posiada powłokę ceramiczną na lakierze.

Serwis
1. Auto ma 2 komplety felg i opon, letnie i zimowe opony praktycznie nowe, po znikomym przebiegu. Koszt 6000 zł.
2. Układ airmatic po regeneracji, komplet miechów i amortyzatorów, do tego nowa sprężarka. Koszt 8000 zł.
3. Zawieszenie przednie i tylne całkowicie nowe (wahacze, łączniki, stabilizatory, drążki itp. itd. wszystko albo lemforder albo oem). Koszt 7000 zł.
4. Układ chłodzenia ma nową chłodnicę główną i klimy, dwie nowe pompy wody (w tym jedna wydajniejsza), nowy termostat z niższą temperaturą otwarcia, nowe węże chłodnicze. Koszt 6000 zł.
5. Kolektory baranowe i wkładki K&N i program. Koszt 10000 zł.
6. Nowa pompa wspomagania. Koszt 1000 zł.
7. Nowe świece, cewki, czujnik masy powietrza itp. Koszt 4000 zł.
8. Konwerter i mechatronika po regeneracji, nowy olej, filtr itd. Koszt 5000 zł.
9. Nowe hamulce przód i tył, tarcze + klocki. Koszt 3000 zł.
10. 3 nowe klamki keyless go. Koszt 3500 zł.
11. Nowa pompa siedzeń dynamic, nowy moduł fotela prawego i gałka kierunkowskazów. Koszt 5000 zł.
12. Nowe dywaniki oryginalne Mercedesa. Koszt 1000 zł.
13. Nowa podwójna rolka i inne rolki osprzętu. Koszt 2500 zł.
14. Nowy grill + znaczek + regeneracja lamp przednich. Koszt 1000 zł.
15. Nowe akumulatory i wentylator powietrza w kabinie. Koszt 2000 zł.

także jak widać w auto włożone mnóstwo serca i pieniędzy.

Modyfikacje:
Auto ma zmienione kolektory wydechowe na baranowe ze stali nierdzewnej, wkładki K&N w dolocie, oraz program silnika, dzięki czemu jest zauważalnie szybszy od seryjnego E55 oraz od poliftowego e63. W zasadzie dopiero poliftowe W212 z silnikiem 5,5 biturbo (młodsze o 10 lat) jest ciut szybsze od tego egzemplarza. Modyfikacje na trwałość auta nie wpływają, gdyż nie ruszane było kółko kompresora, także doładowanie silnika jest na niezmienionym poziomie w stosunku do serii.
Obecne osiągi auta to 100-200 w granicach 8,2-8,7 s, zamiast seryjnych 10,2 s, także w tej cenie ciężko znaleźć auto o takich możliwościach.
Auto to pięknie łączy użytkowość dużej komfortowej limuzyny, którą można pojechać kilkaset kilometrów (np. nie męcząc się na wczasy) z oprawcą, który w trybie twardym zawieszenia robi się sztywny, stabilny i bardzo szybki.