Mercedes SL 70 AMG 1998 – SPRZEDANY

W czasach gdy zwykły SL 600 kosztował raptem 5% mniej niż Rolls Royce Silver Spirit, nie może dziwić, że Mercedes SL 70 AMG był niezwykle rzadką sprawą. Sama modyfikacja silnika kosztowała równowartość dzisiejszych 50 tysięcy euro. Wynik bez wątpienia był zadziwiający – ręcznie budowana wersja AMG z widlastego, dwunastocylindrowego silnika M120 gotowa była zaoferować godne supersamochodów 500 koni mechanicznych. Ten egzemplarz w 1998 roku dostarczony został do Japonii, gdzie wraz z silnikiem otrzymał pakiet AMG w kolorze nadwozia, mniejsze koło kierownicy, wstawki z włókna węglowego we wnętrzu, ksenonowe reflektory i sportowy układ wydechowy. Sprowadzone w 2016 roku z Japonii do Szwajcarii AMG, wciąż pozostaje jednym z najlepszych przykładów tuningu spod znaku AMG, w owym czasie już fabrycznego oddziału Mercedesa. Oferowany przez dom aukcyjny RM Sotheby’s potwór, wylicytowany został za 161 tysięcy euro, czyli około 690 tysięcy złotych.


Tom Wood ©2018 Courtesy of RM Sotheby’s

Link: https://rmsothebys.com/en/auctions/es19/essen/lots/r0073-1998-mercedes-benz-sl-70-amg/733504

1998 Mercedes-Benz SL 70 AMG
€125.000 – €175.000
Sold For €161.000
RM | Sotheby’s – ESSEN 11 – 12 APRIL 2019 – The Youngtimer Collection – Offered on Friday

Chassis No. WDB1290761F171128

Offered from the Youngtimer Collection
Delivered new to Japan
Finished in Obsidian Black Metallic over exclusive Black leather

At a time when the price of a standard Mercedes-Benz SL 600 was just 5% less than a Rolls-Royce Silver Spirit, it is unsurprising that the SL70 always was an extremely rare car; the engine upgrade alone cost roughly the equivalent of €50.000. Nevertheless, the reward was staggering: a hand-built 7.0-litre AMG-tuned version of the exquisite M120 V-12 engine, producing a supercar-slaying 500 bhp.

This SL70 was delivered to Japan in June 1998 and in addition to the engine upgrade, features every AMG option offered for the R129 SL600, including: carbon fibre interior trim, a colour-coded body kit, smaller steering wheel, split-rim alloy wheels, xenon headlights, and a sports exhaust system. Specified in ‘Triple Black’, it oozes menace and potency. Imported from Japan to Switzerland by the consignor in 2016, it presents very well in largely original condition.

Quite simply, one of the ultimate AMG-tuned Mercedes-Benzes.