Mercedes SLS AMG Black Series 2014 – SPRZEDANY

Mercedes SLS to nowoczesne nawiązanie do legendy modelu 300 SL Gullwing. Długa maska i mewie skrzydła od razu kierują myśli do słynnej trzysetki, ale to nie koniec podobieństw. Aerodynamika, sportowe osiągi, aluminiowe elementy karoserii, potężny silnik, styl i niezrównana klasa. Tak jak w latach pięćdziesiątych XX wieku Gullwing był ikoną sportowego stylu, tak dziś „Sport Leicht Super” jest dla wielu marzeniem. Już SLS AMG zapewnia niesamowite doznania z jazdy, lecz odmiana Black Series to prawdziwy top topów, inspirowany torową wersją SLS AMG GT3. Prędkość maksymalna to 315 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,6 sekundy. Mercedes SLS AMG Black Series to napakowana karbonem, sztywna, najmocniejsza drogowa wersja modelu, która doskonale sprawdzi się na płaskich torach wyścigowych. Dlaczego płaskich? Bo w niedoświadczonych rękach na nitkach typu Nordschleife będzie po prostu zbyt nerwowy. Inna rzecz, że przy niemal natychmiastowo rosnących cenach, jest to już obiekt kolekcjonerski. Egzemplarz wystawiony na aukcji w kolorze Solar Beam Yellow z czarnym skórzanym wnętrzem wykończonym czarną i czerwoną alcantarą prezentuje się olśniewająco. Ten jeden z zaledwie 132 wyprodukowanych egzemplarzy i jeden z 30 w kolorze Solarbeam Yellow, wyceniony na 320 – 380 tysięcy euro (ok. 1,4 – 1,6 miliona złotych). Może stać się nie tylko ozdobą kolekcji, ale i niezłą inwestycją. Sprzedany na aukcji w Paryżu za 470 400 euro.

Link: http://www.rmsothebys.com/pa17/paris/lots/2014-mercedes-benz-sls-amg-black-series/1691488

Lot 111
2014 Mercedes-Benz SLS AMG Black Series
Chassis no. WMX1973771A011179
€320.000 – €380.000

622 bhp, 6,208 cc DOHC V-8 engine, seven-speed AMG Speedshift DCT sports transmission, front and rear independent adjustable coil-over suspension, and four-wheel AMG high-performance ceramic disc brakes. Wheelbase: 2,680 mm

Single French ownership from new with only 9,350 kilometres from new
Finished in brilliant Solar Beam Yellow over black

Introduced at the Frankfurt Motor Show in 2009, the new SLS AMG elicited a fantastic response from the motoring press and Mercedes-Benz faithful alike. Very much a modern take on the iconic 300 SL of the 1950s, the car quickly proved to be a sales success. Shortly thereafter, Mercedes-Benz developed a racing version for the FIA’s GT3 class of racing that proved to be highly competitive on the track.

Looking to compete directly with the Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera and the Ferrari 458 Speciale, the SLS AMG Black Series upped the ante in terms of performance. By shedding nearly 70 kilograms of weight and adding roughly 60 horsepower, top speed was increased to 315 km/h with a 0–100 km/h time of 3.6 seconds. This was accomplished through fitting modified camshafts, revised cam geometry, special racing-specification tappets, intake air ducting, and fitting a titanium exhaust system.

Customers could opt for a host of options, including numerous carbon-fibre accessories, and choose from nine standard colours. Furthermore, the SLS AMG Black Series’ navigation and infotainment system could be deleted to save a few extra pounds. Adding to the car’s visual ferocity and available downforce, an adjustable carbon-fibre rear wing, similar to the one fitted to the SLS AMG GT3, was also available.

This particular SLS AMG was delivered new in 2014 to its current owner thanks to a special relationship with Mercedes-Benz, and it has remained with him ever since. Finished in Solar Beam Yellow over a black interior, it was delivered new to France and regularly serviced by Mercedes-Benz of Lyon. It has travelled just 9,350 kilometres from new, and as a result, it remains in exceptional condition throughout. It is ready for further road use and would make a wonderful dual-purpose grand tourer or spirited Sunday driver.