Mercedes W126 300 SDL 1987 – 36000 PLN – Warszawa

Napis Turbo na tylnej klapie obiecuje, że będzie czym jeździć, a wydłużony rozstaw osi zapewnia wyjątkowy komfort również dla pasażerów tylnej kanapy. Niewielu rzeczy zazdrościmy Amerykanom, lecz miłośnicy Mercedesów z pewnością wzdychają do silników Diesla w S-klasie W126, gdyż doskonała sześciocylindrowa jednostka OM603 była dostępna wyłącznie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W nowej Ofercie Specjalnej egzemplarz po dużym serwisie, gotowy do jazdy i sprawiania przyjemności nowemu kierowcy.

Rok produkcji: 1987
Przebieg: 337000 km
Pojemność silnika: 2996 cm3
Moc silnika: 147 KM
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rodzaj paliwa: Diesel
Wyposażenie: ABS, Wspomaganie kierownicy, Centralny zamek, Klimatyzacja, Poduszka powietrzna, Elektryczne szyby, Szyberdach, Skórzana tapicerka, Radio+CD, Tempomat, Lakier metallic, Alufelgi, Elektryczne lusterka
Informacje dodatkowe: Bezwypadkowy, Serwisowany w ASO, Sprowadzony, Zarejestrowany jako zabytek, Zarejestrowany w Polsce

Samochód kupiłem w maju od sąsiada moich krewnych na Long Island (w prezencie dla siebie, i dla siebie go szykowałem, ale niestety na koniec budowy każdy grosz się liczy…)
Na koniec czerwca był w PL.
Od tamtej pory zdążyłem zrobić duży przegląd, kilka koniecznych napraw i przejechać ok. 1500 km – głównie po Warszawie.

Dysponuję:

  • pełną dokumentacją fotograficzną, opinią rzeczoznawcy w porcie – świadczącymi, że nie był to trup reanimowany przez ostatnich kilka miesięcy,
  • białą kartą (potrzebna do rejestracji na żółte blachy) sporządzoną tuż po sprowadzeniu auta.

Samochód jest w stanie oryginalnym i kompletny, łącznie z takimi drobiazgami jak oryginalna apteczka, toolkit. Z kupującym mogę udać się do wskazanej stacji diagnostycznej.

W126 300SDL – czyli stara S-ka:

  • wersja long, diesel, produkowana tylko na rynek amerykański i kanadyjski,
  • kilka informacji np. tutaj: http://www.automobilesdeluxe.tv/turbo-80s-to-the-max-headroom-benz-300sdl-commentary-period-pics-to-match/
  • z silnikiem OM603 – takim jaki był montowany w W124 – części dostępne bez problemów, (używane, zamienniki, oryginalne)
  • spalanie w mieście 11-12 l/100 km, spalanie w trasie 8-10 l/100 km
  • na wyposażeniu wszystko, co można znaleźćw S-klasie – oczywiście wszystko działa
  • dwóch właścicieli w USA – używany w New Jersey, potem Palm Beach a w 2008 wrócił na Long Island – przez ostatnich kilka lat raczej stał, niż jeździł, ale już się udało go rozruszać
  • karoseria w całości ocynkowana, z oryginalną powłoką lakierniczą, żaden z elementów nie był lakierowany/naprawiany, widoczne drobne rysy i mała korozja w dwóch miejscach przy tylnej szybie

Co zrobiłem:

  • duży serwis tu po przyjeździe, czyli: olej w silniku, w moście, w skrzyni, filtry oleju, paliwa, skrzyni, powietrza, klimatyzacji, płyn hamulcowy, ciecz chłodząca, czujnik temperatury silnika, napełnienie klimatyzacji (już przerobiona na nowy czynnik i szczelna), hamulce przód i tył – rozebrane, przeczyszczone, złożone – wymieniane tylko okładziny z tyłu – to wszystko w warsztacie „po sąsiedzku” u Tomka Resiaka („nieautoryzownay serwis MB” – teraz na Bartyckiej, wcześniej na Służewcu – pasjonaci marki w W-wie wiedzą kto to taki): sprawdzenie łańcucha – wyciągnięty 1 stopień, ustawienie zapłonu, zawieszenie (tuleje wspornika, końcówki drążków kierowniczych), wymiana kiwaczki, uszczelka pod deklem zaworów)
  • Na Gersona 19 – serwis szyberdachu – zdemontowany, przeczyszczony, nasmarowany, złożony
  • estetyka: felgi – odnowione, karoseria – spolerowana, wnętrze – tapicerka w całości rozebrana, wyprana sztuka po sztuce, wysuszona, złożona – samochód lśni i pachnie jak nowy – niestety poprzedni właściciel palił w środku cygara i sporo pracy zabrało wywabienie tego smrodu
  • radio – oryginalny Becker Grand Prix – właśnie wraca z serwisu – rozebrany, przeczyszczony, nowe rolki w decku, pod jeden z przycisków podpięty na stałe kabel AUX z mini jackiem na końcu – jest jeden facet w Jaworznie, który potrafi to zrobić, 😉

Auto można obejrzeć w Warszawie, na Żoliborzu, najchętniej w weekend.
Więcej informacji pod numerem: 601 712 526.