Archiwum kategorii: Mercedes

Unimog 421 1977 – 149000 PLN – Poznań

Unimog 421 to jeden z wyjątkowych Mercedesów. Ogromny prześwit, napęd na wszystkie koła o imponujących rozmiarach, krótki rozstaw osi i zwisy w połączeniu z trwałą mechaniką to przepis, który sprawdził się na całej kuli ziemskiej, w najtrudniejszych warunkach. Mimo, że tworzony był wyłącznie z myślą o walorach użytkowych, po latach czaruje swoim pięknem i prostotą. Był projektowany jako maszyna rolnicza, lecz jego zakres przydatności okazał się wielokrotnie szerszy. Unimogi sprawdzały się wszędzie tam, gdzie przydatny jest duży, mocny samochód o doskonałych własnościach terenowych. Unimogi wygrywały nawet klasę ciężarówek w rajdzie Dakar, a dziś taki egzemplarz z lat 70-tych może być wspaniałym uzupełnieniem doskonałej kolekcji Mercedesów, szczególnie jeżeli mówimy o pieczołowicie odrestaurowanym egzemplarzu. Prezentowany Unimog 421 to przedstawiciel najmniejszej i najbardziej urokliwej serii wykorzystującej wysokoprężne jednostki osobowych Mercedesów. Między 1965 a 1989 rokiem zbudowano ich około 19000 sztuk. Z długością zaledwie 4 metrów i rozstawem osi 2,3 m, napędem na 4 koła (z których każde ma średnicę niemal metra), ma nie tylko urokliwą prezencję, ale i imponujące zdolności terenowe.
Czytaj dalej Unimog 421 1977 – 149000 PLN – Poznań

Mercedes 560 SL R107 1986 – 68265 PLN – Wrocław

Jest doskonałym wyborem dla osób szukających wiatru we włosach, pięknego brzmienia silnika, wysokiej niezawodności i przyjemności związanej z eksploatacją samochodu klasycznego, który komfortem i osiągami w niczym nie ustępuje wielu bardziej współczesnym konstrukcjom. Mercedes 560 SL R107 to finalna wersja produkowanego przez 18 lat modelu SL trzeciej generacji. W swojej ostatniej odsłonie wyposażony został w silnik o największej pojemności 5,6 l, udoskonalone zawieszenie, o cal większe felgi, wzmocnione hamulce z ABS i poduszkę powietrzną w kole kierownicy. Ten ma smakowite zestawienie kolorystyczne i bardzo dobrą cenę.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1986 – 68265 PLN – Wrocław

Mercedes 300 SE W126 1986 – 43500 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Do takich Gwiazd tęsknimy najbardziej. W126 to archetyp limuzyny. Prawdziwy krążownik starej daty, komfortowo płynący po szosie, ujmujący gładką pracą silnika. Mercedes 300 SE W126 to mocniejszych z dwóch dostępnych sześciocylindrowych wersji w drugiej fazie produkcji. 180 KM pozwala tu na płynną i przyjemną jazdę. Na pokładzie jest automatyczna skrzynia biegów, automatyczna klimatyzacja, elektryczne przednie i tylne szyby, elektrycznie regulowane prawe lusterko. Samochód ma piękny kolor i choć wymaga podstawowego serwisu, minimalny, potwierdzony przebieg obiecuje długą i przyjemną eksploatację.
Czytaj dalej Mercedes 300 SE W126 1986 – 43500 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Mercedes SL 500 R129 1997 – 41000 PLN – Poznań

Mercedes SL generacji R129 jest jednym z najdoskonalszych projektów, jakie wyszły spod Bruno Sacco. W latach 1975-1999 włoski projektant tworzył spójną koncepcję, dzięki której nikt nie miał wątpliwości, że Mercedesy małe, duże i sportowe należą do jednej rodziny. Te ostatnie do dziś są najbardziej pożądane, a gdy mają otwierany dach – przyjemność z podróżowania jest niezrównana. R129 ma w sobie ponadczasowe piękno, a SL 500 z lat 1996-1998 to wersja optymalna, z najlepszym połączeniem pięciolitrowej jednostki V8 o oznaczeniu M119 z pięciobiegową, sterowaną elektronicznie automatyczną skrzynią biegów. Wcześniejsze wyposażane były w bardziej leniwy, czterobiegowy automat hydrauliczny, a późniejsze w motor M113, który ze względu na ekologię został wykonany w technice trzech zaworów na cylinder i lekko osłabiony. Ten egzemplarz w amerykańskiej specyfikacji ma przepiękną konfigurację kolorystyczną i ładnie zachowany stan, a cena z pewnością jest rozsądna.
Czytaj dalej Mercedes SL 500 R129 1997 – 41000 PLN – Poznań

Mercedes 500 SL R129 1991 – 69800 PLN – Wodzisław Śląski

Mercedes 500 SL R129 to mocny i luksusowy roadster o ponadczasowej linii projektu Bruno Sacco, który sprawi przyjemność nie tylko przyspieszeniem, ale i dźwiękiem widlastej ósemki ukrytej pod maską. To prawdziwa kwintesencja lat 90-tych, ubrana w czarny lakier, jasną tapicerkę i skręcane felgi. Na ulicy odwróci każdą głowę, zachwycając swoim nieprzemijającym pięknem. Ten przedstawiciel pierwszej serii produkcyjnej ma potwierdzony certyfikatem przebieg poniżej 100 tysięcy kilometrów i prezentuje się doskonale. Na wyposażeniu dwa dachy – aluminiowy hardtop i automatycznie składany, materiałowy.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R129 1991 – 69800 PLN – Wodzisław Śląski

Mercedes 190E 2.3 Sportline W201 1989 – 25000 PLN – Warszawa

Mercedes 190E Sportline W201 posiada kilka dodatków, dzięki którym wśród młodych miłośników youngtimerów stał się poszukiwaną wersją. Opcje wyposażenia 650 i i 951 występujące łącznie oznaczają obniżone i nieco usztywnione zawieszenie, 15-calowe felgi o większej szerokości, głębiej wyprofilowane fotele z materiałową tapicerką w kultową kratę, mniejszą kierownicę i oznaczenia “Sportline” na bocznych listwach. Te subtelne zmiany pozwalają kompaktowemu Mercedesowi zyskać bardziej sportowy charakter, co nawet w zestawieniu z najmniejszym silnikiem daje większą frajdę z bardziej dynamicznej jazdy. Szczególnie na luźnej nawierzchni można tu czasami zaszaleć. W końcu tylny napęd, sportowe nastawy zawieszenia, manualna skrzynia i dźwignia hamulca ręcznego w standardowym miejscu pomiędzy fotelami to nie są cechy, które często łącznie występują w aucie z gwiazdą na masce.

Czytaj dalej Mercedes 190E 2.3 Sportline W201 1989 – 25000 PLN – Warszawa

Mercedes 220Sb W111 1963 – 56900 PLN – Jarocin

Tak dumnie prezentował się protoplasta S klasy. Seria W111 zastąpiła w ofercie kultowego “Pontona” i była napędzana tym samym, 6-cylindrowym silnikiem M180. Choć nie była całkowicie nową konstrukcją, zawierała kilka innowacyjnych rozwiązań, w tym strefy kontrolowanego zgniotu, które w razie wypadku zabezpieczały kabinę pasażerską. Z zewnątrz jego najbardziej rozpoznawalnym punktem były płetwy na tylnych błotnikach, którym auto zawdzięczało swoją potoczną, niemiecką nazwę “Heckflosse”. Mercedes 220 Sb W111 to wersja wyróżniająca się podwójnymi, chromowanymi zderzakami, chromem na tylnych płetwach, 12-otworowymi kołpakami z chromowanym rantem oraz większymi tylnymi światłami. Oto okaz po wykonanej renowacji, zarejestrowany jako pojazd zabytkowy. Przykuwa uwagę nie tylko pięknym lakierem i wspaniałą chromowaną galanterią, ale i gustownym czerwonym wnętrzem, zachowanym w stanie oryginalnym.
Czytaj dalej Mercedes 220Sb W111 1963 – 56900 PLN – Jarocin

Mercedes CL 500 C216 2007 – 89000 PLN – Łódź

Mercedes C216 produkowany był w latach 2006-2013. Choć to epoka, w której down-sizing stawał się już powoli powszechną ideologią, największy z Mercedesów jeszcze skutecznie bronił się przed tymi pokusami. Mercedes CL 500 C216 z 2007 roku pod maską skrywa jednostkę o pojemności 5,5 l i mocy 387 KM. Efekt? Świetne przyspieszenie niezależnie od obrotów, a do tego luksusowe wnętrze, zapewniające fantastyczny komfort i doskonałe wyciszenie kabiny pasażerskiej. Do autostradowych podróży jest wręcz stworzony, choć ten egzemplarz tysięcy kilometrów nigdy po nich nie nabijał. Jego przebieg dziś, w 12 lat po dacie produkcji, to jedynie 133 tysiące kilometrów. Cena? Jak za niemal nowe auto tej klasy, na pewno nie jest wysoka.
Czytaj dalej Mercedes CL 500 C216 2007 – 89000 PLN – Łódź

Mercedes S 350 Turbodiesel W140 1994 – 24900 PLN – Łódź

Choć w S klasie tej generacji przeważają na rynku propozycje z jednostkami benzynowymi pod maską, Mercedes S 350 Turbodiesel W140 to zdecydowanie korzystne rozwiązanie dla miłośników klekotu pod maską. Jego silnik OM603 o pojemności 3,5 l debiutował w poprzedniej generacji modelu W126 na rynku amerykańskim, lecz o ile tam użyto go zaledwie 2066 razy, tu był już produkcją masową, dostępną na całym świecie. Z latami doczekał się opinii jednostki trwałej, gotowej pokonywać setki tysięcy kilometrów, choć wymagającej nieco większej troski niż nieśmiertelni poprzednicy. Z pewnością zarówno w zakupie, jak i w eksploatacji Turbodiesel będzie dużo bardziej przyjazny dla kieszeni, niż jego benzynowi rówieśnicy z jednostkami V8 i V12.
Czytaj dalej Mercedes S 350 Turbodiesel W140 1994 – 24900 PLN – Łódź

Mercedes E 250 Diesel W124 1995 – 40000 PLN – Łódź

Mercedes E 250 Diesel W124 to ostatnie wydanie legendarnego “balerona”. Pod maską skrywa unowocześnioną, pięciocylindrową, 20-zaworową jednostkę wysokoprężną, zapewniającą gładkie brzmienie i przyjemnie niskie spalanie. To polecany i długowieczny silnik, lecz nie tylko on tu zasługuje na uwagę. Świetne zawieszenie, doskonałe wyciszenie kabiny i rewelacyjnie wygodne fotele pozwalają odpoczywać w podróży. To wóz uniwersalny, w którym odpoczywać można niezależnie od panującej na zewnątrz pogody. Ten egzemplarz przejechał dotąd zaledwie 98800 km i zarówno z zewnątrz, jak i środku, a także pod maską, prezentuje się wyśmienicie. Tak utrzymany egzemplarz W124 z wysokoprężnym silnikiem to prawdziwa rzadkość na rynku. Nowy właściciel z pewnością będzie się jeszcze długo cieszyć tym egzemplarzem.
Czytaj dalej Mercedes E 250 Diesel W124 1995 – 40000 PLN – Łódź