Archiwum kategorii: Mercedes

Mercedes 190E W201 1991 – 15900 PLN – Gdynia

Zgrabne nadwozie, trwała mechanika, świetna jakość wykończenia wnętrza, niepowtarzalny urok podróżowania z gwiazdą na masce… Dzieło Bruno Sacco nie miało swojego bezpośredniego poprzednika, lecz pozwoliło marce trwale zadomowić się na rynku małych sedanów. Ten Mercedes 190E W201 zdecydowanie może się podobać. Klasyczna kolorystyka, niski przebieg, automatyczna skrzynia biegów i rzadko wówczas zamawiana klimatyzacja na pokładzie, dzięki czemu nawet w upalne letnie dni można go używać zupełnie bezproblemowo. To niezwykle przyjemne auto nawet na co dzień. Ze swoim legendarnie niskim promieniem skrętu w mieści sprawdzi się nie gorzej, niż jakikolwiek nowy kompakt.
Czytaj dalej Mercedes 190E W201 1991 – 15900 PLN – Gdynia

Mercedes 560 SL R107 1989 – 117000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Model SL trzeciej generacji trwał na rynku od 1971 roku, a dokładnie 14 lat później zdecydowano się… nie, nie na lifting. W tym nadwoziu w ciągu 18 lat produkcji nie zmieniono ani jednego, najmniejszego panelu. W połowie lat 80-tych wciąż uważano, że doskonale pełni rolę ekskluzywnego, prestiżowego kabrioletu. Jedyną rzeczą, na jaką się zdecydowano, było odświeżenie gamy jednostek napędowych. Na rynku europejskim silnik M110 zastąpiony został przez M103 o pojemności 2960 cm³, motor M116 rozwiercono do 4196 cm³, a nowością był silnik M117, rozwiercony do niebotycznych 5547 cm³. Taki właśnie silnik w znalazł się pod maską tego sprowadzonego z USA egzemplarza. Tu nie trzeba wspominać o mocy – ona w każdych warunkach jest wystarczająca. Ulepszono wówczas hamulce (samochód otrzymał ABS) i idąc z duchem czasu, zamontowano poduszkę kierowcy. Poza tym zmieniono panel klimatyzacji, zastosowano o jeden cal większe koła i… zrezygnowano z dalszej ewolucji. Zresztą – tak, jak doskonale sprawdzał się on w połowie lat 80-tych, tak sprawdza się i dziś. Do przyjemności za kierownica wystarczy tylko on, zadbany Mercedes 560 SL R107. W takim zestawieniu kolorystycznym z pewnością może oczarować również swoją prezencją.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1989 – 117000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Mercedes 500 SL R107 1985 – 169000 PLN – Poznań

Mercedes 500 SL R107 został zaprezentowany na salonie w Genewie w 1980 i był wówczas, obok Astona Martina Volante, najszybszym kabrioletem na świecie. Skrywając pięciolitrowy silnik V8 dostępny wcześniej w modelu 450 SLC 5.0, oferował 240 KM i doskonałe połączenie sportowych osiągów z komfortem podróży. Z zewnątrz od słabszych odmian odróżniał się przednim i tylnym spojlerem, które subtelnie podkreśliły jego mocniejszy charakter. Dziś to najbardziej poszukiwana kolekcjonersko wersja spośród wszystkich odmian generacji 107. To przyjemność, ale i lokata kapitału. Ten egzemplarz wyprodukowany został na rynek europejski, choć większość swojego życia spędził w USA. Ma piękną konfigurację kolorystyczną i niski, potwierdzony przez Carfax przebieg.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R107 1985 – 169000 PLN – Poznań

Unimog 421 1977 – 89000 PLN – Poznań

Unimog 421 to jeden z wyjątkowych Mercedesów. Ogromny prześwit, napęd na wszystkie koła o imponujących rozmiarach, krótki rozstaw osi i zwisy w połączeniu z trwałą mechaniką to przepis, który sprawdził się na całej kuli ziemskiej, w najtrudniejszych warunkach. Mimo, że tworzony był wyłącznie z myślą o walorach użytkowych, po latach czaruje swoim pięknem i prostotą. Był projektowany jako maszyna rolnicza, lecz jego zakres przydatności okazał się wielokrotnie szerszy. Unimogi sprawdzały się wszędzie tam, gdzie przydatny jest duży, mocny samochód o doskonałych własnościach terenowych. Unimogi wygrywały nawet klasę ciężarówek w rajdzie Dakar, a dziś taki egzemplarz z lat 70-tych może być wspaniałym uzupełnieniem doskonałej kolekcji Mercedesów, szczególnie jeżeli mówimy o pieczołowicie odrestaurowanym egzemplarzu. Prezentowany Unimog 421 to przedstawiciel najmniejszej i najbardziej urokliwej serii wykorzystującej wysokoprężne jednostki osobowych Mercedesów. Między 1965 a 1989 rokiem zbudowano ich około 19000 sztuk. Z długością zaledwie 4 metrów i rozstawem osi 2,3 m, napędem na 4 koła (z których każde ma średnicę niemal metra), ma nie tylko urokliwą prezencję, ale i imponujące zdolności terenowe. Doskonale sprawdzi się również zimą, na przykład przy odśnieżaniu placu. Hydraulicznie podnoszony pług jest częścią zestawu.
Czytaj dalej Unimog 421 1977 – 89000 PLN – Poznań

Mercedes SL 320 R129 1995 – 59500 PLN – Wodzisław Śląski

SL generacji R129 w momencie debiutu w 1989 roku był wielką sensacją. Linie stworzone przez Bruno Sacco były kompletnie odmienne od poprzednika, lecz przyjęte zostały niezwykle ciepło i wyglądały świeżo przez cały kilkunastoletni cykl produkcyjny. Jego mocny punkt to nie tylko stylistyka, lecz również dopracowana mechanika i duży wybór jednostek napędowych. Prezentowany Mercedes SL 320 R129 posiada trwałą jednostkę sześciocylindrową o mocy 231 KM, świetny pięciostopniowy automat i zawsze wyglądający dobrze na “srebrnych strzałach” kolor brillantsilber, uzupełniony czarną, klasyczną, skórzaną tapicerką.
Czytaj dalej Mercedes SL 320 R129 1995 – 59500 PLN – Wodzisław Śląski

Mercedes 190E W201 1991 – 18900 PLN – Łobez

Jest stonowany i po prostu elegancki. Wyróżnia się w tłumie, lecz pozostaje w dobrym guście. Jeżeli powiemy o nim “fioletowy”, nie oddamy nawet części jego uroku. Kolor “481 bornit” pojawił się w palecie Mercedesa w roku 1990, z miejsca stając się bardzo popularnym wyborem, zwłaszcza w modelach W201 i W124. Uwagę te samochody przykuwają do dziś, zwłaszcza gdy są zadbane i wypielęgnowane. Czasy, gdy mówiono, że Mercedes powinien być czarny z pewnością można pozostawić “Pontonom” i “Skrzydlakom”. Youngtimery niosą ze sobą więcej radości, a ten Mercedes 190E W201 jest tego doskonałym przykładem. Jego wygląd poprawiają obniżone zawieszenie i 16-calowe felgi AMG Aero I, o dobre samopoczucie kierowcy dba automatyczna skrzynia, a szereg wykonanych prac serwisowych zapewnić może spokojny sen i bezproblemową eksploatację.
Czytaj dalej Mercedes 190E W201 1991 – 18900 PLN – Łobez

Mercedes 300 TD Turbo S124 1991 – 62000 PLN – Warszawa

Charakterystyczne wcięcia na przednim prawym błotniku to było coś. Zanim pojawiła się E klasa, był to znak, że pod maską drzemie tu turbodoładowany diesel. Mercedes 300 TD Turbo S124 to ten większy i mocniejszy z dwóch dostępnych, sześciocylindrowy. Generował rekordowe w momencie debiutu 147 koni mechanicznych, brzmiał świetnie i miał trwałość, której dzisiejsze samochody mogą pozazdrościć. Tu dodatkowo mamy dodatkowy atut w postaci nadwozia typu kombi. Uniwersalne, idealne na urlopowy wyjazd w youngtimerowym klimacie. Ba, auto ma nawet hak, więc i pociągnięcie przyczepy kempingowej nie stanowi problemu, a obrać kierunek można choćby tropikalny, bo klimatyzacja pozwoli zachować komfort. To były auta użytkowe, stąd tak pięknie zachowany egzemplarz jak ten w ogłoszeniu to duża rzadkość na rynku. Auto jest zarejestrowane na żółte tablice samochodu zabytkowego, co dodaje mu jeszcze klimatu, zwalnia z badań technicznych i obowiązku ciągłości w ubezpieczeniu OC.
Czytaj dalej Mercedes 300 TD Turbo S124 1991 – 62000 PLN – Warszawa

Mercedes 500E W124 1992 – 177000 PLN – Warszawa

Mercedes 500E W124 to prawdziwy wilk w owczej skórze, stworzony przy współudziale projektantów z Porsche. Cały samochód montowano ręcznie w zakładach w Zuffenhausen, to przysłużyło się do dzisiejszego statusu modelu, który nie sposób nazwać inaczej, jak kultowym. Ta usportowiona wersja modelu W124 otrzymała ulepszone hamulce oraz zawieszenie, a także jednostkę V8 przeniesioną z modelu 500 SL. Z zewnątrz wyróżniała się szerszymi nadkolami i szerszymi oponami… i tyle. Bez spojlerów, bez krzyku, bez wyzywających akcentów. Zupełnie inaczej, niż w przypadku dzisiejszych modeli AMG. To stworzyło czystej krwi sleepera, czyli auto które na pierwszy rzut okaz nie zdradza niczym drzemiącej w nim mocy. Niska liczba wyprodukowanych egzemplarzy oraz proces ręcznego montażu samochodu uczynił z niego natychmiastowego klasyka. Przepiękny egzemplarz w europejskiej specyfikacji, z przebiegiem zaledwie 98586 km, może być zakupem typowo kolekcjonerskim.
Czytaj dalej Mercedes 500E W124 1992 – 177000 PLN – Warszawa

Mercedes E 320 W211 2003 – 69500 PLN – Wrocław

Mercedes W211, czyli następca popularnego “okulara”, pojawił się na rynku w 2002 roku. Ta E-klasa zbudowana w oparciu o technologie zaczerpnięte z S-klasy, była łakomym kąskiem dla nabywców. W211 od razu stał się jednym z najchętniej kupowanych samochodów w całej palecie Mercedesa. Pierwsze zdjęcia samochodu wypłynęły już w 2001 roku, kiedy niemiecki turysta przyłapał auto podczas kręcenia “Facetów w czerni II”. Okazało się to o tyle brzemienne w skutki, że zachwiało sprzedażą W210 i zmusiło Mercedesa do przyspieszenia premiery nowego modelu. Mercedes E 320 W211 z ogłoszenia prezentuje się elegancko w kolorze Alabasterweiss. Kiedy dodamy do tego wyposażenie Avantgarde i nienaganny stan zachowania samochodu, który w swoim życiu przebył zaledwie 24 tysiące kilometrów, otrzymamy godny rozważenia okaz, który zaoferuje wysoki komfort podróżowania oraz przyzwoite, nawet jak na dzisiejsze standardy osiągi.
Czytaj dalej Mercedes E 320 W211 2003 – 69500 PLN – Wrocław

Mercedes CLS 500 C219 2005 – 71000 PLN – Wrocław

Mercedes CLS 500 C219 był niezwykle odważnym krokiem. Debiutował w 2004 roku, oferując stylistykę, jakiej nie miało wówczas prawie żadne auto na rynku. Była to propozycja dla pragnących mieć auto w charakterze sportowe, z mocnym silnikiem, lecz mogące również przewieźć cztery osoby w kulturalny sposób, bez karkołomnego przeciskania się na tylną kanapę. Niska, sportowa sylwetka i czworo drzwi – wówczas to była nisza, w której przebywało jedynie Maserati Quattroporte i długo, długo nic. Pomysł okazał się być strzałem w dziesiątkę. Samochód mimo niemałej ceny sprzedawał się znakomicie, a w kilka lat później za Mercedesem poszła również konkurencja – Porsche, BMW, Audi. Dziś, po 15 latach od debiutu, CLS pierwszej generacji wciąż imponuje. Egzemplarz w stylizacji AMG, w pięknej perłowej bieli, nie zestarzał się nic a nic.
Czytaj dalej Mercedes CLS 500 C219 2005 – 71000 PLN – Wrocław