Archiwum kategorii: Mercedes

Mercedes S 350 Turbodiesel W140 1994 – 28900 PLN – Poznań

Mercedes S 350 Turbodiesel W140 igrał z wizerunkiem nieśmiertelnych silników wysokoprężnych Mercedesa. Jego silnik OM603 o pojemności 3,5 l debiutował w poprzedniej generacji modelu W126 na rynku amerykańskim, lecz o ile tam użyto go zaledwie 2066 razy, tu był już produkcją masową, dostępną na całym świecie. Choć to udany silnik, wymaga pilnowania sprawności układu chłodzenia. Tym którzy nie zwykli patrzeć na wskazania temperatury cieczy chłodzącej można zawdzięczać jego słabszą obiegową opinię. Przy odpowiedniej dbałości – nie ma strachu. To nadal Mercedes gotowy pokonywać tysiące kilometrów, do którego kupić można wszystko – dostępne są zarówno części firmowe, jak i tańsze zamienniki. Zarówno w zakupie, jak i pod względem spalania Turbodiesel będzie dużo bardziej przyjazny dla kieszeni, niż jego benzynowi rówieśnicy.
Czytaj dalej Mercedes S 350 Turbodiesel W140 1994 – 28900 PLN – Poznań

Mercedes 280E W123 1983 – 36000 PLN – Gaj

Mercedes 280E W123 to najmocniejsza i najbardziej dziś poszukiwana wersja popularnej “beczki”. Sześciocylindrowy silnik z podwójnym wałkiem rozrządu i mechanicznym wtryskiem zapewnia mu sportowe osiągi i charakter, o który rzadko kto podejrzewa tą klasyczną limuzynę. W wersji z manualną skrzynią biegów można nim jeździć niemal jak sportowym samochodem, choć gdy zachodzi taki nastrój i potrzeba, nic nie stoi na przeszkodzie, by toczyć się nim z pełną gracją i elegancją. W końcu to klasyczny Mercedes, który na polskich ulicach zawsze będzie wzbudzić wiele szacunku i wyrazów uznania. Ten egzemplarz trzeciej serii zwraca uwagę przepięknym odcieniem lakieru 585 Altrot (mesa red), dostępnym jedynie od połowy 1982 do połowy 1984 roku. Dobrze zgrane zostało tu również wnętrze – henna red 057. Do takiego Mercedesa, jak do żadnego innego pasuje powiedzenie, że jest jak wino, z wiekiem coraz lepszy.
Czytaj dalej Mercedes 280E W123 1983 – 36000 PLN – Gaj

Mercedes E 320 W211 2002 – 44000 PLN – Wrocław

Mercedes E 320 W211 stanowił dobre wejście w nowe Millenium. Był przestronny, elegancki, komfortowy i szczególnie w wersji Avantgarde potrafił ująć świetnym tapicerki w pepitkę, skóry i prawdziwego drewna. Jego zabezpieczenie antykorozyjne było zdecydowanie lepsze niż w poprzedniej generacji, a jedyny zarzut po latach stanowiło jego technologiczne zaawansowanie. Jedną z największych jego nowinek była elektrohydrauliczna pompa hamulcowa SBC. Potrafiła prawdziwe czary – przykładowo gwałtowne zdjęcie nogi z pedału gazu powodowało natychmiastowe zbliżenie klocków hamulcowych do tarczy – tak, aby być przygotowanym na awaryjne hamowanie. Kolejnym pomysłem było ostrzeganie użytkowników o wykonaniu określonej ilości cykli hamowań – tak, aby pompa miała szansę być sprawdzona w serwisie i jeżeli nie będzie miała oznak zużycia – by mogła być dalej używana. To zmyślne zaprojektowanie układu z czasem stało się przekleństwem. Konieczność podłączania samochodu do komputera podczas obsługi hamulców dla większości nieautoryzowanych warsztatów była herezją… i zła sława spłynęła na E-klasę. Po 17 latach możemy ocenić, że niesłusznie. Zadbany i prawidłowo serwisowany egzemplarz z niskim przebiegiem wciąż może robić fantastyczne wrażenie.
Czytaj dalej Mercedes E 320 W211 2002 – 44000 PLN – Wrocław

Mercedes 300E-24 W124 1990 – 31000 PLN – Poznań

24-zaworowa technika przyniosła mu dodatkowych 40 koni mechanicznych, co zdecydowanie robi różnicę. W tej wersji to rzadki okaz. Wyprodukowano ich jedynie 19300 sztuk w latach 1989 – 1992, co wśród 2,5 miliona wszystkich W124 stanowi maleńką i bardzo pożądaną garstkę. Ten Mercedes 300E-24 W124 dodatkowo oferuje piękne wnętrze z jasną, skórzaną tapicerką, opcjonalną pięciostopniową automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane fotele i szyberdach. Wspaniała jest jego konfiguracja kolorystyczna. Kolor “904 Midnight Blue” należy do najbardziej szlachetnych, jakie możemy odnaleźć na Mercedesach i z pewnością sprawi, że nikt nie przejdzie obok obojętnie. Prezentowany egzemplarz dwa lata temu przybył do Polski ze Szwajcarii i zawsze otrzymywał wszystko co trzeba, by podróż nim była przyjemnością.
Czytaj dalej Mercedes 300E-24 W124 1990 – 31000 PLN – Poznań

Mercedes 200E W124 1990 – 25500 PLN – Wrocław

Samochody z rynku włoskiego mają kilka charakterystycznych cech. Ciepły klimat pozwolił im przetrwać w doskonałym stanie blacharskim, na wyposażeniu często odnajdziemy klimatyzację, a przyczyny podatkowe sprawiły, że najczęściej odnajdziemy tam silniki o pojemnościach do 2 litrów. Ten Mercedes 200E W124 to książkowy przykład takiego samochodu, na dodatek świetnie zachowanego, z niewysokim przebiegiem, nie eksponowanego długotrwale na słońcu. Gdziekolwiek na niego nie spojrzymy, wygląda świeżo i efektownie. Znając te Mercedesy z niebywałej trwałości i komfortu, z powodzeniem możemy go polecić zarówno do codziennego, jak i okazjonalnego użytku. Z pewnością sprawdzi się znakomicie.
Czytaj dalej Mercedes 200E W124 1990 – 25500 PLN – Wrocław

Mercedes 450 SLC C107 1978 – 89000 PLN – Poznań

Mercedes 450 SLC C107 urasta dziś do rangi najbardziej oryginalnego klasyka wśród wszystkich Mercedesów lat 70-tych i 80-tych. Luksusowy i komfortowy tak bardzo jak klasa S być powinna, sportowy i drapieżny w charakterze tak, jak przystało na auto z silnikiem V8 i o wiele bardziej oryginalny i rzadziej spotykany, niż SL generacji 107. O ile w wersji cabrio powstało ich ponad 237 tysięcy, to w przypadku coupe mówimy o wolumenie 62888 sztuk. Aktualnie na drogach proporcje rozkładają się jak 10:1, a SLC przecież ma swoje atuty. Piękny motyw stylistyczny żaluzji przy tylnych oknach (pozwalajacy w pełni otwierać tylne szyby), cztery pełnoprawne miejsca (dzięki rozstawowi osi większemu o 36 centymetrów niż w SL), bardziej pewne zachowanie na drodze i mniejsze kołysanie wzdłużne (niż w kabriolecie). Kiedy świeci pełne słońce, to i dach nad głową jest zaletą, a pełne otwarcie wszystkich szyb daje taką cyrkulację powietrza, jaką da się porównać tylko z cabrio. Co ciekawe, tylko SLC zamówić można było z welurową tapicerką, która znalazła się również w naszym egzemplarzu. To samochód z Japonii, importowany z przebiegiem 72000 kilometrów. W ostatnich latach został dopieszczony i objeżdżony, by mógł cieszyć każdą chwilą za kierownicą. To idealny wybór dla tych, którzy wierzą w trwałość Mercedesów, lecz chcą wybrać model, którego nikt nie nazwie zwyczajnym i pospolitym.
Czytaj dalej Mercedes 450 SLC C107 1978 – 89000 PLN – Poznań

Mercedes E 430 4Matic W210 2001 – 32000 PLN – Wrocław

Ci, którzy szukają mocnego, dużego i eleganckiego sedana z napędem na cztery koła, o charakterze młodego youngtimera, nie mają dużego wyboru. Na przełomie wieków o prymat walczyły modele, które policzyć można na palcach jednej ręki, a jednym z nich był Mercedes E 430 4Matic W210. Jeżeli uda nam się znaleźć dziś taki egzemplarz zachowany w bardzo dobrym stanie, bez korozji, zagwarantować nam może wiele radości. Ten “Okular” zachęca bogatą listą wyposażenia dodatkowego i pięknym, ciemnozielonym lakierem. W wersji Avantgarde wyróżnia się wnętrzem wykończonym w drewnie z klonu, a kierownicę i mieszek, tak jak w wersji Elegance, obszyto skórą. To model po liftingu, który możemy rozpoznać po smuklejszej masce i gładko wkomponowanych zderzakach oraz po lusterkach z kierunkowskazami.
Czytaj dalej Mercedes E 430 4Matic W210 2001 – 32000 PLN – Wrocław

Mercedes 300D W124 1991 – 69000 PLN – Zdzieszowice

Polska to nie jest kraj, gdzie można liczyć na to, że przez trzy dekady drogi samochód może być utrzymywany w idealnym stanie. A jednak, czasami cuda się zdarzają. Ten Mercedes 300D W124 został sprowadzony z Niemiec w 1991 roku na zamówienie dyrektora kopalni. Zakupiony od salonu Mercedes-Benz, w latach 1992-2017 był pod troskliwą opieką warsztatu “Schoen Józef Mechanika pojazdowa Mercedes” w Katowicach i przejechał dotąd jedynie 132 tysiące kilometrów. Ma efektowny kolor Impala Braun, tapicerkę w karo oraz klimatyzację. Wciąż prezentuje się zjawiskowo, wygląda jakby wyjechał wprost z salonu. Nie jest tani, lecz sprzedający jest do tego stopnia pewny jego stanu, że oferuje 3-letnią gwarancję bez limitu kilometrów.
Czytaj dalej Mercedes 300D W124 1991 – 69000 PLN – Zdzieszowice

Mercedes 200E W124 1989 – 16900 PLN – Wrocław

Mercedes 200E W124 z oryginalnym przebiegiem 146 tysięcy kilometrów często się dziś nie zdarza. W końcu to wóz stworzony do pokonania miliona kilometrów, o którego legendarnej trwałości krążą legendy. Z powodzeniem może sprawdzić się na co dzień, również w ruchu miejskim. Choć ma wymiary samochodu średniej klasy, świetna widoczność i fenomenalnie niewielki promień skrętu sprawiają, że za jakiego kierownicą każdy szybko poczuje się jak w domu. Szczególnie w tak przytulnym, niebieskim wnętrzu.
Czytaj dalej Mercedes 200E W124 1989 – 16900 PLN – Wrocław

Mercedes 190E W201 1990 – 14900 PLN – Poznań

Jego designer – Bruno Sacco – uważa go za największe osiągnięcie w swojej karierze, mimo że za kształt Mercedesów odpowiadał przez ponad 20 lat. Mercedes 190E W201 to samochód doskonale zaprojektowany, który nawet 35 lat od debiutu może robić wrażenie świetną jakością wykonania i doskonałą przydatnością w codziennym użytku. Widok gwiazdy na masce jest bezcenny. Tu możemy go kontemplować siedząc za kierownicą w komforcie, nie używając lewej nogi, którą wyręczy płynnie zmieniająca biegi skrzynia automatyczna.
Czytaj dalej Mercedes 190E W201 1990 – 14900 PLN – Poznań