Mercedes

Mercedes 500 SE W126 1989 – 24500 PLN – Nowe Miasto nad Wartą

Pochodzi z Niemiec, lecz za jego sylwetkę odpowiedzialny jest Włoch, Bruno Sacco. S-klasa W126 to ponadczasowy projekt, który bez wątpienia można uznać za powszechny i uniwersalny wzór elegancji, szczególnie w białym kolorze. Mercedes 500 SE W126 cieszy oko, ale również ucho, dzięki mocnej, 5-litrowej jednostce V8. Ten ma na swoim koncie niejedna wiosnę dalekich podróży, lecz wciąż prezentuje się efektownie i może zaimponować bogatym wyposażeniem.
Czytaj dalej

Mercedes E 300D W124 1993 – 12900 PLN – Bukowno

Mercedes E 300D W124 oferuje jeden z najbardziej długowiecznych i kulturalnie pracujących silników Diesla w historii. Dzięki technice czterech zaworów na cylinder udało się tu wykrzesać 26 KM więcej niż w 12-zaworowym poprzedniku, co zapewnia zauważalnie lepszą dynamikę przy identycznym spalaniu, kształtującym się na poziomie ok. 7-10 l/100 km. Brak turbosprężarki zapewnia bezawaryjność, a przebieg 369 tys. km daleki jest jeszcze od kresu możliwości tego silnika. W samochód z ogłoszenia właściciel włożył wiele pracy, by uleczyć jego wszelkie mechaniczne niedoskonałości. Do pełni szczęścia potrzebuje jeszcze zaleczenia blacharskich problemów, lecz obiektywnie trzeba przyznać, że w takiej cenie próżno oczekiwać oryginału. Z pewnością atutem jest kultowa tapicerka w kratę i wyposażenie, obejmujące klimatyzację, elektryczne szyby i szyberdach.
Czytaj dalej

Mercedes 280 SE W108 1968 – Warszawa

Mercedes W108 debiutował w połowie lat 60-tych, zyskując miano najnowocześniejszego Mercedesa tamtych lat. Protoplasta klasy „S” był dużym sukcesem i zbierał zewsząd przychylne recenzje. Niegdyś doceniali je biznesmeni, politycy i gwiazdy show businessu. Po latach podkreśla się ponadczasowy charakter i wyjątkową trwałość tego modelu. Prezentowany egzemplarz to europejska wersja 280 SE. Auto przyjechało do Polski z Włoch w roku 2015 i zostało poddane pracom blacharsko-lakierniczym. Wnętrze zostało jedynie odświeżone. Tapicerkę wyprano oraz wyczyszczono, a drewno na desce rozdzielczej zregenerowano. Samochód przeszedł również gruntowny serwis mechaniczny, jest w pełni sprawny i gotowy do długich podróży. Ciekawym szczegółem jest czterobiegowa manualna skrzynia biegów zamontowana w podłodze, a nie przy kolumnie kierownicy, co jest rzadkością w przypadku W108 z tego rocznika. Cena wywoławcza na nadchodzącej aukcji Ardor Auctions: 45 000 złotych.
Czytaj dalej

Mercedes 200 W123 1979 – 49900 PLN – Kostrzyn

Mercedes 200 W123, czyli tak zwana „beczka”, to wspaniały i popularny następca W115, wówczas najpopularniejszy model marki. Komfort limuzyny zamknięty w eleganckich liniach zawsze był synonimem wysokiej jakości i klasy. To niegdyś popularny na polskich drogach widok, choć uczciwie trzeba przyznać, że większość egzemplarzy w naszym kraju skończyło marnie, wyeksploatowana do granic możliwości. Z biegiem lat coraz trudniej znaleźć egzemplarz, którego karoserii nie nadszarpnął ząb czasu. Piękny przedstawiciel mercedesowskiej dwusetki prezentowany w ogłoszeniu pochodzi z drugiej serii produkcyjnej i wygląda niezwykle smakowicie. Kojarzyć się może z batonikiem Toffi, a w katalogu ta kombinacja kolorystyczna została określona jako 476 Goldbraun / 034 Stoff Dattel. Samochód posiada nową powłokę lakierniczą i pięknie zachowane wnętrze. Beczka idealnie może służyć na wyjazdy na zloty, rajdy czy spotkania klasyków. Choć to pojazd zabytkowy, jeździ nim się wygodniej i bardziej miękko niż większością nowych samochodów.
Czytaj dalej

Mercedes 200E W124 1989 – 24900 PLN – Kostrzyn

Lata 80-te według wielu były najlepszym okresem w historii Mercedesa. Zaczęło się w 1980 roku od S-klasy (W126), która pod nowocześnie ukształtowaną karoserią skrywała jeszcze wiele technologii poprzednika. Dwa lata później pojawił kompaktowy model 190 (W201), nowoczesny w każdym wymiarze i będący dla konserwatywnej marki debiutem w nowej klasie. Poza ilością miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy trudno mu było cokolwiek zarzucić. Wtedy nadszedł rok 1985 i on, Mercedes W124. Projektowany z naciskiem na obniżenie masy i ulepszenie aerodynamiki (finalnie uzyskano imponujący współczynnik oporu aerodynamicznego Cx = 0,28), po mniejszym bracie odziedziczył doskonałe rozwiązanie wielowahaczowego zawieszenia tylnej osi. W zestawieniu z poprzednikiem – W123 – technologiczny skok był ogromny, dzięki któremu dziś zazwyczaj jedno z tych aut traktujemy jako zabytkowe, a drugie jako nowoczesne. Wiek jednak zobowiązuje, Mercedes 200E W124 z pierwszej serii produkcyjnej (tzw. „wąska listwa”) to już niewątpliwie klasyk. Ładnie zachowany egzemplarz z ciemnym lakierem i ciemną tapicerką, wyposażony w automatyczną skrzynię biegów, jeździ bardzo przyjemnie.
Czytaj dalej

Mercedes 200D W124 1986 – 24900 PLN – Kostrzyn

W połowie lat 80-tych taki samochód był u nas spełnieniem marzeń. Nie Ferrari, nie Porsche, lecz właśnie ówczesna nowość z gwiazdą na masce – Mercedes 200D W124. W czasach reglamentowanego paliwa kto miał Diesla, był królem szosy. Nie musiał stać w wielogodzinnych kolejkach na CPN-ie, a nade wszystko mógł kupić dowolną ilość oleju napędowego (benzyny przysługiwało 30-60 litrów miesięcznie). W czasach gdy wakacyjny wyjazd oznaczał potrzebę wcześniejszego magazynowania benzyny w beczce czy kanistrach, wysokoprężna jednostka pod maską oznaczała prawdziwą wolność. W124 tę wolność łączył z luksusem – świetnie wyciszoną kabiną, doskonale komfortowym zawieszeniem, perfekcyjną jakością wykonania. To wtedy narodziło się określenie „baleron”, jakim obdarzono tego Mercedesa. Jak szlachetne wędliny pojawiały się w sklepach wyłącznie na święta, tak terkot Diesla był dla uszu muzyką. Tu można jej posłuchać zasiadając w jasnym wnętrzu i wachlując dźwignią 4-biegowej skrzyni. Ten wczesny egzemplarz ma dziś na liczniku jedynie 147 tys. km.
Czytaj dalej

Mercedes G 300 Turbodiesel W463 1998 – 159000 PLN – Kostrzyn

Ramowa konstrukcja, dwa sztywne mosty, uroda i aerodynamika kamienicy… takich samochodów już nie robi dziś nikt, poza Mercedesem. W luksusowej wersji W463 najwięcej ich jeździ po zwykłych szosach, choć gdy zajdzie taka potrzeba, może pokonać bród do 60 centymetrów albo wjechać na 45-stopniowe wzniesienie. Ważny jest też rozmiar. W G-klasie kierowca czuje się niezniszczalny. Najlepiej to poczuć i zrozumieć, po prostu ją kupując. Nowa może kosztować pół miliona albo milion, lecz gdy rozejrzymy się uważnie, to i taniej znajdziemy ciekawe egzemplarze. Ten Mercedes G 300 Turbodiesel W463 jest wyborem ekonomicznym. Jego najmocniejszym atutem jest silnik OM 606 – ze zdecydowanie mniejszym apetytem na paliwo niż benzynowe V8 i zdecydowanie większą trwałością i bezawaryjnością niż późniejsze wysokoprężne jednostki CDI. Świetny jest też wygląd – biały lakier, chromowane progi, 21-calowe koła z kolekcji AMG – to przykuwa uwagę i dla postronnych wygląda jak milion dolarów.
Czytaj dalej

Mercedes S 500 L W140 1995 – 42900 PLN – Wodzisław Śląski

Swoją masywną bryłą wzbudza szacunek, w końcu S-klasa to nie przelewki, a generacja W140 była większa niż jakakolwiek wcześniej. Mercedes S 500 L W140 wzbogacony o felgi Lorinsera dla przechodniów jest jak magnes, a na autostradzie każdy odruchowo ustępuje mu miejsca. To wóz, który działa na emocje i nie sposób pozostać wobec niego obojętnym. W latach 90-tych był prawdziwym królem, a na poważanie może liczyć do dziś. Prezentowany egzemplarz to wersja wydłużona, ze świetnie zachowanym skórzanym wnętrzem i niewysokim przebiegiem. Na wyposażeniu między innymi oryginalne akcesorium Mercedes-Benz w postaci owiewek nad szybami – to popularny gadżet w Japonii, skąd został sprowadzony samochód.
Czytaj dalej

Mercedes 190 SL 1960 – UK

Mercedes 190 SL po raz pierwszy pokazany został jako prototyp w 1954 roku na New York Auto Show, do produkcji wdrożony został w maju 1955 roku. Nowy, dwudrzwiowy kabriolet sprzedawany był równolegle z drogową wersją wyścigowego SLR, czyli modelem 300 SL. Choć w ich stylistyce możemy odnaleźć wspólne elementy, podstawy konstrukcji tych dwóch samochodów były zupełnie inne: 300 SL miał konstrukcję szkieletową, a mniejszy brat został zbudowany na skróconej ramie Ponton’a. 190 SL wyposażony został w rzędową czwórkę sprzężoną z ręczną, czterobiegową przekładnią, sterowaną dźwignią usytuowaną pomiędzy siedzeniami. Samochód zbudowany był według najwyższych standardów, charakteryzując się dobrze wyposażonym kokpitem, dużym komfortem pasażerów i stosunkowo dużą przestrzenią bagażową. Niesamowity okaz Mercedesa 190 SL wystawiony na aukcji, obdarzony jest białym nadwoziem i pięknym czerwonym wnętrzem. Od zakończenia renowacji samochód przejechał zaledwie 8900 mil, dostępny jest z pełną dokumentacją i wyceniony na 80000 – 100000 funtów, czyli około 390000 – 488000 złotych.
Czytaj dalej

Mercedes E 500 W124 1994 – 95000 PLN – Radlin

Mercedes E 500 W124 to prawdziwy król wśród usportowionych limuzyn. To jedyny model Mercedesa montowany ręcznie poza macierzystą fabryką, który przez 5 lat produkcji opuszczał bramy zakładu Porsche w Zuffenhausen (1990-93 500E, od ’93 jako E 500). Pod maską skrywał zmodyfikowaną jednostkę 5.0 V8 z modelu SL 500, zapewniającą przyspieszenie do pierwszej setki w 6,1 s. Z zewnątrz wyróżniały go poszerzone błotniki, wycieraczki reflektorów, felgi. Wewnątrz – sportowe fotele Recaro z podgrzewaniem, drewniany panel między tylnymi fotelami. Ten egzemplarz przybył do Radlina z Japonii. Wyposażony jest dodatkowo w emblematy, wydech, układ hamulcowy i koła AMG.
Czytaj dalej