Archiwum kategorii: Mercedes

Mercedes 300SL Roadster 1958 – SPRZEDANY

Mercedes 300SL dzieli świat miłośników motoryzacji na jego absolutnych wielbicieli i tych, którzy fenomenu nie rozumieją. W tej pierwszej grupie znajdują się ludzie wystarczająco majętni, by wywindować jego ceny do niebotycznego poziomu. Niezależnie czy interesuje nas coupe ze skrzydłami mewy czy bardziej bulwarowy roadster, na odrestaurowany egzemplarz przygotować należy kwotę między 1 a 1,5 miliona euro – dwukrotnie więcej, niż zaledwie 2 lata temu. Ile dokładnie, możecie zapytać w HK-Engineering, wyspecjalizowanej firmie od lat restaurującej Gullwingi i mającej w ofercie zawsze pełne spektrum egzemplarzy.
Czytaj dalej Mercedes 300SL Roadster 1958 – SPRZEDANY

Mercedes 190 2.5-16 W201 1991 – SPRZEDANY

Mercedes 190 2.5-16 W201 wyróżnia się pakietem aerodynamicznym, obniżonym zawieszeniem i charakterystycznymi felgami. Jednak to nie wygląd, lecz mechanika decyduje o jego wyjątkowości. Znajdziemy tu ponad 200-konną, 16-zaworową jednostkę opracowaną przez Coswortha i system ASD hydraulicznie blokujący mechanizm różnicowy. Samochód powstał, by stworzyć konkurencję dla BMW, z którym przez szereg lat rywalizował zarówno na torach wyścigowych, jak i w salonach sprzedaży. Również dziś jest alternatywą dla BMW M3 E30 – tańszą i bardziej komfortową.
Czytaj dalej Mercedes 190 2.5-16 W201 1991 – SPRZEDANY

Mercedes SL 320 AMG R129 1998 – SPRZEDANY

Przy powszechnej nagonce na mocne i szybkie samochody, ten Mercedes SL 320 z pakietem AMG jest jak pokazanie środkowego palca policji. Z zewnątrz agresywny i bardzo sportowy, pod maską skrywa nieduży, 6-cylindrowy silnik, który bez problemu pozwoli poruszać się tak, jak wypada Mercedesem – dostojnie, lecz wystarczająco szybko, by czuć wiatr we włosach. Ten piękny egzemplarz przywędrował do Polski z Japonii.
Czytaj dalej Mercedes SL 320 AMG R129 1998 – SPRZEDANY

Mercedes 560 SEL W126 1988 – SPRZEDANY

W Japonii posiadanie luksusowej europejskiej limuzyny z kierownicą po lewej stronie jest szczytem dobrego smaku. Rynek jest tam nasycony, a średnie przebiegi niewysokie, stąd po latach samochody odbywają drogę powrotną, znacznie ożywiając nasz rynek. Mercedes W126 560 SEL z Oferty Specjalnej to kolejny dowód i wspaniałe połączenie dla entuzjastów motoryzacji napędzanej dużymi silnikami – zaledwie 78 tys. km przebiegu i świetny stan w połączeniu z elegancką stylistyką z czasów, gdy europejscy projektanci nie ścigali się z koreańskimi w liczbie przetłoczeń i obłości.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEL W126 1988 – SPRZEDANY

Mercedes S320 W140 1994 – SPRZEDANY

W królewskiej rodzinie W140 Mercedes S320 jest tym, o który najbardziej prosi głos rozsądku. Rezygnując z dodatkowych cylindrów nie rezygnujemy z komfortu, a 6-cylindrowy silnik M104 oferuje i tak 231 KM, co pozwala na wystarczająco szybką jazdę tym ponad 5-metrowym i niemal 2-tonowym kolosem. Kiedy na liczniku widzimy mniej niż 100 tys. km przebiegu, a samochód przez 20 lat był utrzymywany w japońskim reżimie serwisowym, możemy być pewni, że to wóz, na którym przez lata będziemy mogli polegać.
Czytaj dalej Mercedes S320 W140 1994 – SPRZEDANY

Mercedes 300E-24 W124 1990 – SPRZEDANY

Mercedes 300 E-24 W124 z 24-zaworową jednostką łączy komfort z ponadprzeciętnymi osiągami. Pierwszą setkę na liczniku możemy tu zobaczyć już po około 8 sekundach, mimo wyposażenia w automatyczną skrzynię biegów. W Ofercie Specjalnej egzemplarz z Wodzisławia Śląskiego z niskim i potwierdzonym przebiegiem w wersji Sportline, z ciekawy gadżetem w postaci duck tail’a na tylnej klapie.
Czytaj dalej Mercedes 300E-24 W124 1990 – SPRZEDANY

Mercedes SL 500 R129 1996 – SPRZEDANY

Mercedes SL 500 R129 – niezależnie od wieku, na kierowcą takiego roadstera patrzymy jak na konesera motoryzacji. Mimo otaczającej nas zewsząd różnorodności, są uniwersalne ikony uosabiające to, co wiążemy z klasą i dobrym stylem. Taki jest SL – niezależnie od generacji – potrafi zachwycać niezmiennie przez długie lata, nie zważając na zmieniające się czasy i modę. Są samochody szybsze, droższe, bardziej ekstrawaganckie, ale kilkunastoletni Mercedes jest tak naprawdę dla tych, którzy nigdzie się nie spieszą ani nie muszą niczego nikomu udowadniać.
Czytaj dalej Mercedes SL 500 R129 1996 – SPRZEDANY

Mercedes 560 SEC 1989 – SPRZEDANY

Mercedes 560 SEC – dla pokolenia dzisiejszych 30-to i 40-to latków to bardzo często najpiękniejsze coupe, jakie opuszczało bramy fabryki w Stuttgarcie. W najnowszej Ofercie Specjalnej – w topowej wersji 560 SEC i w nieskazitelnym stanie. Lakier, chromy, skóra, nawet felgi – na zdjęciach nie sposób dopatrzeć się śladów zużycia. SEC sprowadzony jest z krainy doskonałych Mercedesów, czyli z Japonii. Uprzedzając często pojawiające się pytania – kierownica była tu zawsze po lewej stronie – to europejska cecha, którą Japończycy zawsze cenili w eleganckich autach.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEC 1989 – SPRZEDANY

Mercedes 300 SE W126 1988 – SPRZEDANY

Wśród innych sprowadzanych z Japonii S-klas Mercedes 300SE W126 może wydawać się propozycją dość skromną – wszak to krótszy z dwóch dostępnych wariantów, a pod maską pracuje tylko sześć cylindrów. Bogate wyposażenie obejmujące klimatyzację czy elektryczne sterowanie szyb i foteli nie pozostawia jednak wątpliwości co do klasy samochodu, a niski przebieg gwarantuje długą i spokojną eksploatację.
Czytaj dalej Mercedes 300 SE W126 1988 – SPRZEDANY

Mercedes W123 300TD El Camino 1979 – USA

To, jak odległe są motoryzacyjne światy Europy i Ameryki widać za każdym razem przy próbie ich połączenia. Na ebay’u pojawiła się konwersja, która próbuje zaprzeczyć temu twierdzeniu. Samochód został zbudowany na bazie Mercedesa W123 300TD (czyli kombi z wolnossącym dieslem), do którego zaaplikowano zmniejszoną pakę z Chevroleta El Camino. Czy myślicie, że jeżeli Mercedes zdecydowałby się na produkcję pick-up’a, samochód mógłby wyglądać podobnie?
Czytaj dalej Mercedes W123 300TD El Camino 1979 – USA