Archiwum kategorii: Mercury

Mercury Cougar XR7 1972 – 98000 PLN – Sochaczew

Mercury Cougar to propozycja dla tych, którzy wolą koty od koni, chociaż i tych mechanicznych w kuguarze jest trochę 😉 Podobnie jak w przypadku pozostałych modeli Mercury, pojazdy były bliźniaczymi wersjami samochodów Forda: Mustanga, później Torino, Thunderbirda, a ostatecznie Contoura. Druga generacja, z której pochodzi prezentowane auto, to wciąż konstrukcyjnie Ford Mustang, choć z bardziej finezyjnym wykończeniem zarówno karoserii, jak i wnętrza. Powstawał od 1971 do 1973 roku. Wykorzystywał jednostki V8 5,7 i 7 litrów, choć big blocki z powodu kryzysu paliwowego zniknęły z oferty już w drugim roku produkcji. Prezentowany egzemplarz to wersja z dwugardzielowym gaźnikiem, w opcji XR7, która oznaczała bardziej luksusowe wykońćzenie. Wnętrze samochodu jest oryginalne i pozostaje w stanie idealnym, a w połączeniu z kolorystyką nadwozia niesamowicie przyciąga spojrzenie. Jeżeli szukacie ciekawego i niestandardowego klasyka, zdecydowanie mniej popularnego od bliźniaczego Mustanga, ten okaz zdecydowanie jest warty uwagi.
Czytaj dalej Mercury Cougar XR7 1972 – 98000 PLN – Sochaczew

Mercury Cosworth Capri 1980 – SPRZEDANY

Mercury Capri z lat 1979–86 to bliźniak Forda Mustanga, jednak ten egzemplarz jest jedynym w swoim rodzaju eksperymentem, łączącym wyścigowe geny w bryle samochodu cywilnego. Mercury Cosworth Capri łączy poszerzone body z wyczynowym silnikiem Cosworth BDA o pojemności jedynie 1,6 l, osiągającym bez pomocy turbosprężarki imponujące 185 KM. Powstał, aby sprawdzić, jakie osiągi można uzyskać spełniając wyśrubowane normy emisji spalin. Europejska droga mogła Amerykanom zaimponować – więcej niż 100 KM z jednego litra pojemności pozwalało rozpędzić tego diabła do setki w około 6 sekund. W parze z silnikiem szło wzmocnione zawieszenie, hamulce, szpera i spore poszerzenie nadwozia, które wykonał ze stali warsztat Rona Fourniera. We wnętrzu znalazły się kultowe fotele Recaro, a koła to 3-częściowe BBSy, z pięknie komponującymi się z czerwienią lakieru nadwozia złotymi rotorami. Ta ekscytująca hybryda amerykańskich i europejskich rozwiązań zachowała się do dziś w fenomenalnym stanie. Na jego liczniku widnieje jedynie 468 mil przebiegu, a przedaukcyjna wycena opiewa na około 75 – 90 tys. USD (ok. 284 – 340 tys. PLN).
Czytaj dalej Mercury Cosworth Capri 1980 – SPRZEDANY

Mercury M74 Sport Sedan Custom 1951 – Niemcy

Mercury to marka Forda stworzona w 1939 roku, aby zapełnić lukę pomiędzy Fordem a luksusowym Lincolnem. Pełniła bardzo podobną rolę jak Buick i Oldsmobile dla General Motors, a bezpośrednio konkurowała z DeSoto od Chryslera. Pierwsze samochody Mercury oznaczone były numerami (seria 99A i 09A), a dostępne w wersjach convertible, coupé i sedan. Jeden z kabrioletów zasłynął jako Bat-mobile w serialu Batman and Robin z 1949 roku. Żaden samochód w tamtych czasach nie oferował tak szerokiej gamy opcji indywidualnej konfiguracji, lecz użytkownicy w USA często szli o krok dalej. Wystawiony na aukcji Mercury M74 Sport Sedan to piękny i bardzo specyficzny custom, nazwany: “Chopped Top Lead Sled“. Przewodnim tematem modyfikacji samochodu są czaszki, które odnajdziemy na gałce dźwigni zmiany biegów, światłach, końcówce anteny i ramkach tablic. Nawet pod maską powita nas nie tylko silnik 355 V8 Chevroleta, ale i uśmiechnięta głowa diabła umieszczona na filtrze powietrza. Zresztą podobnie, gdy zasiądziemy za kierownicą samochodu. Cena tego demonicznego pojazdu to 30 tys. euro na otwarcie licytacji.

Czytaj dalej Mercury M74 Sport Sedan Custom 1951 – Niemcy

Mercury Grand Marquis 1978 – 65000 PLN – Bydgoszcz

Mercury Grand Marquis to najwyższa wersja wyposażeniowa modelu Marquis, w koncernie Forda stojąca tuż poniżej topowego modelu Lincoln Continental i bazująca na jego podzespołach. To 5,8 m obłędnego, amerykańskiego luksusu w dwudrzwiowym nadwoziu coupe typu hardtop. W ogłoszeniu egzemplarz w pięknym, oryginalnym stanie zachowania.
Czytaj dalej Mercury Grand Marquis 1978 – 65000 PLN – Bydgoszcz

Mercury Kustom 1949 – SPRZEDANY

Narodził się jako Mercury w 1949, ale dziś swojego pierwowzoru absolutnie nie przypomina. Amerykanie mają najdłuższe tradycje w przebudowywaniu swoich samochodów i trzeba przyznać, że potrafią tchnąć w stare wozy zupełnie nową duszę. Jeżeli zaczniemy analizować projekt, znajdziemy w nim szereg elementów z przeróżnych okresów motoryzacji (np. grill z zębami Chevroleta ’53 czy zawieszenie z Oldsmobila ’77) lecz fascynujący jest fakt, że taki składak ma swój własny, tak wyrazisty charakter.
Czytaj dalej Mercury Kustom 1949 – SPRZEDANY