Archiwum kategorii: MG

MG B GT 1979 – 25000 PLN – Zdzieszowice

MG B GT to brytyjskie auto, którego kształty opracowali włoscy styliści. Powstało w oparciu o roadster – MG B, za projekt którego odpowiedzialny był Giovanni Michelotti. Jego wersja zamknięta otrzymała sporą przestrzeń bagażową i dużą tylną klapę, pozwalającą na optymalny dostęp do bagażnika. To umiejętne połączenie stylu coupe z uniwersalnością hatchback’a to dzieło kolejnej włoskiej firmy – Pininfarina. Samochód debiutował w 1965 roku, kiedy takie rozwiązania były rzadkością. Dość powiedzieć, że powszechnie uważane za pierwszego hatchbacka Renault 16 zadebiutowało dokładnie w tym samym roku, podobnie jak nasza prototypowa Syrena 110. Niemniej pociągające od jego praktycznych aspektów z pewnością są atuty sportowe – niska masa, tylny napęd i niemal stukonna jednostka napędowa zapewniają tu świetne wrażenia zza kierownicy. Produkcję zakończono w 1980 roku, a prezentowany egzemplarz pochodzi z przedostatniego roku produkcji, wyróżniającego się już zderzakami z tworzywa. Ma kierownicę umieszczoną w brytyjskiej konfiguracji, jest w dobrym stanie, i ma rozsądnie skalkulowaną cenę.
Czytaj dalej MG B GT 1979 – 25000 PLN – Zdzieszowice

MG Midget Mk III 1974 – 42000 PLN – Opole

MG Midget to dwuosobowy, sportowy samochód produkowany przez MG od 1961 do 1979 roku na bazie modelu Austin-Healey Sprite Mk II. Ta droższa i bardziej luksusowa wersja Sprite’a w serii Mk III, takiej jak okaz prezentowany w ogłoszeniu, otrzymała jednostkę napędową pochodzącą z silnika Mini Cooper S o pojemności 1275 cm³. Midgety z ostatnich lat produkcji trzeciej serii, wyposażone w zagięte chromowane zderzaki, uważane są za najbardziej poszukiwane egzemplarze. Mały brytyjski roadster z ogłoszenia w energetycznej czerwieni prezentuje się doskonale. Ta czerwona strzała napędzana przez 65 KM, co przy masie mniejszej niż 800 kg daje świetny stosunek mocy do masy, jest w stanie zapewnić niezliczone zakręty czystej przyjemności z jazdy.
Czytaj dalej MG Midget Mk III 1974 – 42000 PLN – Opole

MG MGB 1975 – 26900 PLN – Warszawa

MG MGB to prawdziwa esencja tradycyjnej, brytyjskiej motoryzacji. Niewielkie rozmiary, niska masa, żwawa jednostka napędowa i otwarty dach nad głową. Nic więcej nie potrzeba, by czuć radość z jazdy. Tu wszelkie niemieckie sedany mogą się schować, choćby miały i 500 KM pod maską, nie zapewnią takich odczuć. Gdy silnik warczy, włosy pasażerki są rozwiane i kolano blisko, a jezdnia jest niemal na wyciągnięcie ręki, każdy poczuje, że żyje. I w końcu o to w weekendowym aucie chodzi 🙂
Czytaj dalej MG MGB 1975 – 26900 PLN – Warszawa

MG MGB 1968 – 58900 PLN – Warszawa

MG MGB to wspaniały roadster od British Motor Corporation produkowany od 1962 do 1980 roku. Gdy debiutował, wyróżniał się samonośnym nadwoziem, pozwalającym uzyskać niską masę i… niższe koszty produkcji. Zaletą była wygodna pozycja kierowcy z mnóstwem miejsca na nogi. Wydajny, czterocylindrowy silnik zapewniał przyspieszenie do 100 km/h w nieco ponad 11 sekund, co w latach 60-tych było wynikiem doskonałym. Pod koniec 1967 roku wprowadzono znaczącą modernizację, co zaowocowało drugą generacją opracowaną na rok modelowy 1968. Zmiany obejmowały synchronizację wszystkich czterech biegów (które otrzymały nowe przełożenia), nową tylną oś i alternator. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż przeszedł kompletną renowację. To okazja do nabycia prawdziwego brytyjskiego klasyka w kultowej konfiguracji kolorystycznej, który zapewni wiele przyjemności z jazdy.
Czytaj dalej MG MGB 1968 – 58900 PLN – Warszawa

MGB GT 1980 – 39500 PLN – Warszawa

MGB GT powstało na bazie popularnej wersji roadster. Sportowy hatchback w układzie miejsc 2+2 debiutował w 3 lata po otwartej wersji, w 1965 roku, a za zgrabny projekt jego nadwozia odpowiadało włoskie studio Pininfarina. Dzięki dużej, podnoszonej tylnej klapie w genialny sposób połączyło sportowy styl z uniwersalnością godną małego kombi. Niska masa, lekkie nadwozie i tylny napęd sprawiły, że prowadzenie tego Brytyjczyka to sama radość. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji modelu i prezentuje się wyśmienicie. Jest od 8 lat w rękach jednego właściciela, który dołożył wszelkich starań, by samochód jeździł i wyglądał doskonale.
Czytaj dalej MGB GT 1980 – 39500 PLN – Warszawa

MG ZT 2004 – 9900 PLN – Stalowa Wola

Może nie klasyk to, ale z pewnością auto rzadkie i nieszablonowe. MG ZT stworzone zostało przez sportowy oddział marki Rover. Różniło się wieloma detalami, ale to właśnie te detale odmieniły charakter samochodu. ZT miał zupełnie inaczej zestrojenie zawieszenie i dzięki temu prowadził się bardzo dobrze, no i wyglądał o wiele lepiej. Wersję ZT 260 napędzał silnik 4.6 V8 zapożyczony z Forda Mustanga z napędem przenoszonym na tylną oś – to jednak nie jest ta wersja… za to silnik CDTi, który umieszczono pod maską tego okazu, to nic innego jak BMW M47, czyli pancerny silnik z BMW 320d. Z rozsądnym silnikiem i automatyczną skrzynią, świetnymi fotelami a’la Recaro i… niestety kierownicą po niewłaściwej stronie. Ale zaraz, zaraz… wiecie dlaczego samochody wyścigowe mają bardzo często kierownicę po prawej stronie?
Czytaj dalej MG ZT 2004 – 9900 PLN – Stalowa Wola

MG Midget Mark III 1974 – 42000 PLN – Warszawa

MG Midget narodził się na początku lat 60-tych, jako nieco bogatsza wersja drugiej generacji modelu Austin-Healey Sprite. Ten mały roadster gwarantuje radość za kierownicą. Niewielkie wymiary, niska masa i otwarty dach nad głową dają odczucie prędkości, do której nigdy nie były potrzebne tabuny koni pod maską. Midget utrzymał się w produkcji aż do 1980 roku, przy czym prezentowany egzemplarz pochodzi z końca trzeciej generacji modelu (1966-74), uchodzącej za najbardziej poszukiwaną. Do jego napędu użyto silnika czterocylindrowego o pojemności 1,3 l i mocy 67 KM. To jednostka znana z samochodu Mini Cooper S, w której zastosowano inną głowicę, obniżając nieco osiągi. Egzemplarz z tego ogłoszenia prezentuje się okazale i wyposażony jest w opcjonalne, 13-calowe koła szprychowe.
Czytaj dalej MG Midget Mark III 1974 – 42000 PLN – Warszawa

MG Metro 6R4 1998 – SPRZEDANE

MG Metro 6R4 naradziło się w krótkiej, turbodoładowanej erze potworów z Grupy B Rajdowych Mistrzostw Świata. Po rajdowych sukcesach modeli TR7 V8 i TR8, Metro 6R4 był realizacją optymistycznych pragnień Austin Rover Motor Sport, realizowanych pod kierownictwem John’a Davenport’a. Postanowił on pójść w ślady Audi i skorzystać z rewolucyjnego stałego napędu 4WD, na co dano mu zielone światło. Davenport współpracował z najlepszymi mózgami inżynierskimi w kraju, a do jego zespołu dołączyli Patrick Head i John Piper z teamu Williams F1. David Wood zaprojektował 3-litrowe, 90-stopniowe V6 i umieścił je tuż za przednimi siedzeniami, czyniąc z małego samochodu prawdziwego zabójcę. Samochód przedstawiono w dwóch wersjach: drogowej „Clubman”, której silnik rozwijał około 250 KM, zbudowanej w około 200 egzemplarzach oraz wersji w specyfikacji międzynarodowej Grupy B, których powstało 20 sztuk. Niestety w 1986 roku Grupa B pożegnała się z rajdami, po serii śmiertelnych wypadków, w których ginęli zarówno kierowcy, jak i widzowie. Przez to 6R4 nigdy nie uzyskało prawdziwej szansy w rajdach, choć jego późniejsze sukcesy w rallycrossie są godne podziwu. Może dziwić fakt, że egzemplarz MG 6R4 wystawiony na aukcji ma podaną tak późną datę produkcji, lecz wynika to z faktu, że samochód został odbudowany z użyciem nowej karoserii po wypadku, jakiemu uległ na Mewla Epynt Rally w 1998 roku. Czy okaz wyceniony na 80 000 – 100 000 funtów (ok. 400 – 500 tys. złotych) znalazł nowego właściciela, pod koniec lutego. Sprzedany został za bagatela 88 310 funtów (ok. 448 tys. złotych).
Czytaj dalej MG Metro 6R4 1998 – SPRZEDANE

MG Midget 1980 – SPRZEDANE

MG Midget narodził się na początku lat 60-tych, jako nieco bogatsza wersja drugiej generacji modelu Austin-Healey Sprite. Ten mały roadster gwarantował odczucia, z których zawsze słynęły brytyjskie wozy. Niewielkie wymiary, niska masa i otwarty dach nad głową dawały odczucie prędkości, do której nigdy nie były potrzebne tabuny koni pod maską. Midget utrzymał się w produkcji aż do 1980 roku, przy czym jego czwarta generacja otrzymała silniki 1.5 l z samochodu Triumph Spitfire i gumowe zderzaki, pozwalające spełnić amerykańskie normy bezpieczeństwa. Ten oferowany egzemplarz to sama końcówka produkcji, szczęśliwie pozbawiona swojego najbardziej szpetnego, oryginalnego elementu. W zestawieniu z dodanym roll-barem (pałąkiem bezpieczeństwa) wygląda jak rasowa wyścigówka.
Czytaj dalej MG Midget 1980 – SPRZEDANE

MG Metro 6R4 1985 – UK

MG Metro 6R4 jest jednym z najbardziej egzotycznych przedstawicieli rajdowej grupy B. Austina Metro przypominał jedynie wizualnie, będąc bestią stworzoną wyłącznie z myślą o jak najszybszym przemieszczaniu się z punktu A do punktu B. Napędzany był umieszczoną nad tylną osią wolnossącą (!) jednostką V6, która w rajdowych wersjach osiągała nawet 410 KM. W połączeniu z napędem na cztery koła pozwalało to osiągnąć pierwszą setkę już po 3,2 s. Zbudowano ich zaledwie 200 szt., a egzemplarz oferowany przez dom aukcyjny Bonhams przygotowany jest w asfaltowej specyfikacji, wyposażony jest w nowoczesne wyposażenie rajdowe i silnik w topowej specyfikacji. Szacunkowa wartość: ok. 510 – 610 tys. PLN.
Czytaj dalej MG Metro 6R4 1985 – UK