Archiwum kategorii: Mini

Austin Mini Cooper 1966 – 23500 EUR – Kraków

Fabryczna rajdówka w dokładnie takim malowaniu była wystarczającą bronią, by wygrać Rajd Monte Carlo… i to trzykrotnie, pokonując znacznie większe i mocniejsze Porsche, Lancie i Saaby. Mini Cooper to małe arcydzieło, doprawione przez Johna Coopera nie miało sobie równych pod względem prowadzenia i zwrotności. Ten egzemplarz to hołd oddany tamtej pierwszej, zaledwie litrowej wersji. Rajdowa replika otrzymała wszystko to, by zadziwiać i dziś na rajdowych trasach. Silnik A+ przygotowany na imponujące 110 koni mechanicznych w połączeniu z masą zaledwie ok. 650 kg to broń, której osiągi i możliwości wręcz trudno sobie wyobrazić. Na odcinku specjalnym, w pełnym pędzie, przy złowrogim akompaniamencie skrzyni na prostych zębach, jako żywo przywołuje zaklętego w nim ponad pół wieku temu sportowego ducha. Na dodatek – dzięki skrupulatnej odbudowie – prezentuje się i jeździ po prostu jak nowy.
Czytaj dalej Austin Mini Cooper 1966 – 23500 EUR – Kraków

Mini 1300 British Open Classic 1991 – 35000 PLN – Białystok

Mini to coś więcej niż samochód, to prawdziwy pomnik brytyjskiej motoryzacji i ikona stylu. Pojazd, który zmotoryzował Wielką Brytanię i przez dziesięciolecia zdobył swoich fanów na całym świecie. Genialny projekt Aleca Issigonisa produkowany był przez British Motor Corporation (BMC) i jej następców od 1959 aż do 2000 roku. W ogłoszeniu ciekawy przedstawiciel szóstej generacji kultowego modelu, oferowany w latach 90-tych. Mini 1300 British Open Classic to wersja specjalna, nawiązująca do najsłynniejszego brytyjskiego turnieju tenisowego. Charakteryzuje się kolorem British Racing Green albo czarnym, chromowanymi zderzakami, grillem i klamkami oraz dwukolorowym wnętrzem, łączącym tweed ze skórą. Wyróżnia się również felgami w stylu Minilite oraz uchylnymi tylnymi szybami.
Czytaj dalej Mini 1300 British Open Classic 1991 – 35000 PLN – Białystok

Mini Cooper Mk VI 1992 – 26000 PLN – Częstochowa

Mini Cooper debiutował w 1961 roku, będąc usportowioną wersją miniaturowego hitu BMC. Zasłynął niewiarygodnymi wynikami, trzykrotnie zwyciężając słynny Rajd Monte Carlo w latach 1964, 1965 i 1967 oraz niemal zajmując trzy pierwsze miejsca w roku 1966 (po bardzo kontrowersyjnej decyzji francuskich sędziów wszystkie załogi zdyskwalifikowano). Do 1971 roku wyprodukowano ich nieco ponad 100 tysięcy, a zarezerwowana dla usportowionych wersji nazwa “Cooper” powróciła dopiero na początku lat 90-tych. W 1992 roku Mini Cooper otrzymał jednostkę o pojemności 1275 cm³ z po raz pierwszy zainstalowanym tu wtryskiem paliwa. 63-konna jednostka pozwala doświadczyć niezapomnianych wrażeń dzięki piórkowej masie samochodu, wynoszącej zaledwie 700 kg. Mini Cooper w ogłoszeniu jest po renowacji i jest oferowany w bardzo atrakcyjnej cenie.
Czytaj dalej Mini Cooper Mk VI 1992 – 26000 PLN – Częstochowa

Mini Cooper Mk VII 1997 – 39900 PLN – Jabłonna

Mini już od samego początku produkcji zapewniło sobie niekwestionowaną opinię ikony motoryzacji. To małe autko już od lat 60-tych pomagało Brytyjczykom w przeciskaniu się przez ciasne uliczki zatłoczonego Londynu. Jego urokliwy wygląd cieszył oko każdego kto na niego spojrzał. W prestiżowym międzynarodowym konkursie na „Samochód XX wieku” zajął 2. miejsce, ustępując jedynie Fordowi T. Na przestrzeni lat przechodził wiele ewolucji. Pierwotna wersja tego samochodu zyskała sobie miano kultowej. Dzięki temu jak wielkie stało się małe Mini, BMW zdecydowało się wskrzesić ideę tej pociesznej konstrukcji, prezentując nowego Mini Coopera.
Czytaj dalej Mini Cooper Mk VII 1997 – 39900 PLN – Jabłonna

Innocenti Mini de Tomaso 1982 – ok. 50350 PLN – Portugalia

Czytając jego nazwę możemy odnieść wrażenie, że mowa o trzech różnych autach, lecz Innocenti Mini de Tomaso to tylko jeden samochód, niewielki, rzadko spotykany i bardzo ciekawy. Jego historia rodziła się w latach 60-tych, gdy włoskie zakłady Innocenti zaczeły budować na brytyjskiej licencji samochody Mini. W 1974 roku ta konstrukcja otrzymała nowe nadwozie zaprojektowane przez Bertone, a w 1976 roku – sportową wersję, sygnowaną nazwiskiem nowego właściciela marki – motoryzacyjnego potentata, Alejandro de Tomaso. Z zewnątrz samochód wyróżniał się większymi zderzakami, poszerzeniami nadkoli pozwalającymi zmieścić szersze alufelgi oraz wlotem powietrza na masce, pozwalającym lepiej oddychać mocniejszemu silnikowi. W pierwszym okresie produkcji (jak w prezentowanym egzemplarzu) był to silnik BLMC 1275 o mocy 75 KM, później – 3-cylindrowe 1-litrowe Turbo Daihatsu, oba dzięki piórkowej wadze zapewniające mnóstwo dobrej zabawy.
Czytaj dalej Innocenti Mini de Tomaso 1982 – ok. 50350 PLN – Portugalia

Austin Mini 1989 – 29999 PLN – Warszawa

Austin Mini w perfekcyjny sposób udowadnia, że małe auto może dostarczyć wiele radości. Choć narodził się z początkiem lat 60-tych, koncepcja sprawdziła się znakomicie, pozostając na rynku przez 40 lat. Niska masa Mini sprawia, że nawet litrowy silnik zapewnia skuteczną dynamikę, co w połączeniu ze sztywnym zawieszeniem daje wrażenie prowadzenia małego gokarta. Pod koniec lat 80-tych dostępna była wersja MkV, jak z ogłoszenia. Cechy charakterystyczne – hamulce tarczowe, 12-calowe koła i nakładki na nadkolach. W tym egzemplarz mamy również nowy lakier, wnętrze i wiele innych elementów. Mini rozmiary, maxi zabawa 🙂
Czytaj dalej Austin Mini 1989 – 29999 PLN – Warszawa

Morris Mini Cooper Mk1 1965 – SPRZEDANY

Fabryczna rajdówka w dokładnie takim malowaniu była wystarczającą bronią, by wygrać Rajd Monte Carlo… trzykrotnie, pokonując znacznie większe i mocniejsze Porsche, Lancie i Saaby. Morris Mini Cooper Mk1 to małe arcydzieło, doprawione przez Johna Coopera nie miało sobie równych pod względem prowadzenia i zwrotności. Z silnikami 997 lub 998 cm³ powstało ich 64000, choć tak pięknie odrestaurowane egzemplarze jak w ogłoszeniu to widok dziś nieczęsty. Zamontowane kubełki z pewnością pozwolą nim jeździć tak, jak zawsze powinien – z ogromną werwą i pazurem.
Czytaj dalej Morris Mini Cooper Mk1 1965 – SPRZEDANY

Austin Mini Cooper S 1967 – SPRZEDANY

Dla postronnego obserwatora to tylko Mini, jednak Austin Mini Cooper S powstał, żeby zadziwiać i czyni to do dziś. Wersja przygotowana przez Johna Coopera absolutnie zadziwiała, wygrywając czterokrotnie Rajd Monte Carlo 1964, 65-67 (tytuł z 1966 został cofnięty kontrowersyjną decyzją sędziów). Dziś egzemplarze pierwszej serii w takim stanie są ogromną rzadkością, co ma wpływ na ich szybko rosnące ceny.
Czytaj dalej Austin Mini Cooper S 1967 – SPRZEDANY

Mini Moke 1971 – SPRZEDANE

Mini Moke powstał jako lekki wóz przeznaczony dla wojska, lecz z powodu przedniego napędu i nisko zawieszonego nadwozia egzaminu tam zdać nie mógł. Przyjął się za to doskonale jako tani wóz do transportu wszędzie tam, gdzie panował gorący klimat. Choć był to tani i popularny wóz, dziś jego ceny szybko rosną. Zamiast towarów coraz częściej wozi eleganckich ludzi na plaże… a żeby sprzedać go jak najlepiej, potrzebuje dobrego towarzystwa. Najlepiej takiego, jak na aukcji RM Auctions / Amelia Island. Sprzedany za 49500 dolarów.
Czytaj dalej Mini Moke 1971 – SPRZEDANE