Mitsubishi

Mitsubishi 3000GT VR4 1999 – 63500 PLN – Warszawa

Mitsubishi 3000GT to bezpośredni konkurent dla Toyoty Supry, Nissan’a 300ZX czy Mazdy RX-7. Japoński muscle car, który w topowej wersji VR4 wyróżniał się dwiema turbosprężarkami, napędem na 4 koła z dwoma mechanizmami różnicowymi i 4 kołami skrętnymi. Z silnikiem generującym 326 KM, nie bez kozery otrzymał przydomek „japońskiego Ferrari”. Wystawione na sprzedaż Mitsubishi jest wersją europejską o znanej historii, w świetnym stanie zachowania. Wrażenia z jazdy gwarantuje na najwyższym poziomie, gwarantując prawdziwie sportowy charakter, bez elektronicznych wspomagaczy, ale i bez rezygnacji z komfortu. Sprawdzi się doskonale nie tylko jako element kolekcji, po prostu żal byłoby nim nie jeździć!
Czytaj dalej

Mitsubishi Eclipse 1996 – 19500 PLN – Wrocław

Mitsubishi Eclipse drugiej generacji debiutowało w 1995 roku. Było nieznacznie większe od poprzednika i otrzymało zupełnie nową stylizację, bardziej wygładzoną, dynamiczną, pozbawioną ostrych linii. Dzięki swojemu sportowej aparycji stało się popularnym materiałem w rękach tuningowców, co można zobaczyć chociażby w kultowym filmie „Szybcy i wściekli”, gdzie służy głównemu bohaterowi na początku przygody z nielegalnymi wyścigami. Oryginalnie, fabrycznie zachowany egzemplarz to dziś spora rzadkość. Ten 150-konny model GS ma dziś zaledwie 66 tysięcy kilometrów przebiegu i przeszedł obszerny serwis, który powinien zapewnić bezproblemową eksploatację.
Czytaj dalej

Mitsubishi Pajero 1988 – SPRZEDANE

Mitsubishi Pajero pierwszej generacji oferowane było w latach 1982-91 i powszechnie uważane jest za pierwszy japoński samochód terenowy, zapewniający wystarczający komfort do użytku na utwardzonych drogach. Zaproponowano w nim rozwiązania, które w takim zestawie nie występowały nigdy wcześniej – dołączany napęd 4 kół, turbodoładowany silnik wysokoprężny, niezależne zawieszenie przednie na podwójnych wahaczach i wspomaganie kierownicy. Wkrótce konstrukcja rozpoczęła karierę w motorsporcie, która nie ma sobie równych w historii. Już w 1983 roku Pajero wystartowało w rajdzie Paryż-Dakar, odnosząc pierwsze zwycięstwo w 1985 roku, po którym przyszły kolejne, tej generacji i kolejnych (w sumie Mitsubishi Pajero odniosło 15 zwycięstw w 32 startach). Prezentowany egzemplarz to odmiana z krótkim rozstawem osi i w pełni stalową karoserią, wyposażona w 84-konną jednostkę turbodiesel bez intercoolera. Nadzwyczajny jest stan zachowania tego samochodu, będący ogromną rzadkością w samochodzie o charakterze typowo użytkowym.
Czytaj dalej

Mitsubishi 3000GT 1999 – 26999 PLN – Gdynia

Mitsubishi 3000GT swoim wyglądem obiecuje wiele. Spore rozmiary i smukła sylwetka o kształtach, które przywołują supersamochody. Prezentowany egzemplarz to przedstawiciel ostatniej serii produkcyjnej, po zmianach wprowadzony w 1999 roku. Wyróżniają ją nowe przednie lampy i kształt zderzaków oraz zmodyfikowana tylna część nadwozia. Pod maską skrywa najsłabszą z wówczas dostępnych jednostkę V6 SOHC, wcześniej dostępną jedynie na amerykańskim rynku w modelu Dodge Stealth. W finalnej wersji na osłodę dołożony został za to duży tylny spojler, wcześniej charakterystyczny wyłącznie dla topowej, czteronapędowej wersji VR4. Bezwypadkowy, zadbany egzemplarz z pięknie prezentującą się powłoką lakierniczą to ogromna rzadkość na rynku.
Czytaj dalej

Mitsubishi Eclipse GS 1G 1992 – SPRZEDANE

Mitsubishi Eclipse GS o oznaczeniu fabrycznym 1G jest jednym z najciekawszych stylistycznie projektów japońskiej motoryzacji przełomu lat 80-tych i 90-tych. Smukła i aerodynamiczna sylwetka z chowanymi reflektorami, dach i boczne słupki lakierowane w czarnym, kontrastującym kolorze i tworzące z kabiny rodzaj futurystycznej kopuły, tylny pas z blendą na całą szerokość auta i zgrabny spojler. To wszystko pozwalało wyróżnić się na ulicy i świetnie wygląda do dziś. Rola jego następcy w „Szybkich i wściekłych” oraz podatność jednostki 4G63 na tuning mocno przerzedziły liczebność tego ciekawego modelu. Kupić ładny i niestuningowany egzemplarz – warto, póki ceny są niewysokie. Osiągi w zamian otrzymamy bardzo dobre, prowadzenie zwarte, a wytrzymałość mechaniczna podzespołów mechanicznych jest ponadprzeciętna. Jedynie podatność na korozję była piętą achillesową tych samochodów, lecz w tym egzemplarzu wszelkie problemy zostały zażegnane i cieszy on oczy nową powłoką lakierniczą.
Czytaj dalej

Mitsubishi Galant 1990 – 9900 PLN – Zamość

Ta elegancka sylwetka w wersji sedan miłośnikom rajdów kojarzyć się będzie z wersją VR-4, od której Mitsubishi rozpoczęło prawdziwą ofensywę w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W cywilnych wersjach z mniejszymi silnikami oblicze tego samochodu było zdecydowanie bardziej łagodne. Mitsubishi Galant szóstej generacji to model klasy średniej, który kusił użytkowników takimi udogodnieniami, jak elektrycznie sterowane szyby i lusterka, elektryczny szyberdach i nade wszystko świetna welurowa tapicerka. Ten oczarował dwie niemieckie właścicielki, które jednak nie miały potrzeby jeździć nim dużo. W sumie przez 27 lat pokonały zaledwie 63000 km, dzięki czemu Galant do dziś prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej

Mitsubishi Colt 1994 – SPRZEDANE

To Mitsubishi Colt, gdy wyjeżdżało z fabryki, miało pod maską silnik 1.3 l. Niby niewielki, lecz dzięki 75 KM i niskiej masie zapewniał bardzo dobrą dynamikę. Dla hobbisty, do którego trafił, było to zdecydowanie za mało… celem była replika najmocniejszej fabrycznej wersji GTI. Samochód otrzymał 140-konną jednostkę 4G93, dzięki której zamienił się w prawdziwy pocisk. Nie jest to jednak typowy garażowy swap, jakich odnaleźć można wiele choćby wśród miłośników BMW czy VW. Tutaj właściciel do odnowienia samochodu podszedł kompleksowo, rozbierając i w pełni lakierując całą karoserię, montując układ hamulcowy i zawieszenie z GTI oraz gustownie modyfikując wnętrze. Biorąc pod uwage jakość i trwałość japońskiej mechaniki oraz ilość pracy włożoną w zabezpieczenie przed korozją, może być to doskonały zakup na długie lata.
Czytaj dalej

Mitsubishi Galant Sigma 1978 – 42000 PLN – Piotrków Trybunalski

Mitsubishi Galant Sigma debiutował w 1976 roku, a rok później wraz z prezentacją na salonie samochodowym we Frankurcie rozpoczął podbój rynków europejskich. W jego sylwetce wciąż można odnleźć płynne linie inspirowane amerykańską stylistyką lat 60-tych, a wnętrze jest stylowe i komfortowe. Prezentowany egzemplarz to wersja podstawowa GL z manualną 4-biegową skrzynią i silnikiem 4G32 z wałkiem rozrządu w głowicy, o pojemności 1,6 l i mocy 75 KM. Zadzwiający jest stan utrzymania samochodu, będący następstwem jedynie czteroletniego okresu użytkowania i oryginalnego przebiegu 11900 km.
Czytaj dalej

Mitsubishi Celeste 1978 – 65000 PLN – Syców

Obok modelu Galant i Lancer, Mitsubishi Celeste było jednym z modeli, którym japońska marka ruszyła na podbój europejskiego rynku w 1977 roku. Plotki mówią, że za jego design odpowiadał Giorgetto Giugaro i choć informacja ta nigdy nie została oficjalnie potwierdzona, z pewnością sylwetka tego samochodu dotrzymuje kroku najlepszym projektom swojej epoki. Również mechanicznie jest lepiej niż moglibyśmy się spodziewać – silnik 4G32 to udana konstrukcja, używana między innymi w licencyjnej wersji w Hyundaiu Pony, dzięki czemu eksploatacyjne części dostaniemy wciąż w motoryzacyjnych sklepach. W ogłoszeniu wersja przedliftowa w fantastycznym stanie zachowania. To prawdziwa rzadkość, nie tylko na polskim, ale i europejskim rynku.
Czytaj dalej

Mitsubishi Sapporo 1988 – 9000 PLN – Krasiejów

Mitsubishi Sapporo fotografowane na parkingu skansenu dinozaurów z tłem komponuje się znakomicie. Ta słusznych rozmiarów japońska limuzyna wygląda na drodze niezwykle osobliwie i jest już dziś kompletnie niespotykana. Sapporo oferowane było na europejskich rynkach w latach ’87-90, wyróżniając się pudełkowatą linią nadwozia z drzwiami bez ramek i deską rozdzielczą, która od razu przywodzi na myśl lata ’80 te. W gamie marki model był topowy przed ukazaniem się Sigmy. Mechanicznie oparty jest na modelu Galant piątej generacji, dostępnym od 1983 roku. Czterocylindrowy silnik 4G64 „Sirius” oferował solidne 129 KM, co w połączeniu z masą ok. 1250 kg zapewniało niezłe osiągi, mimo zastosowania skrzyni automatycznej.
Czytaj dalej