Mitsubishi

Mitsubishi Eclipse 1996 – 25000 PLN – Wrocław

Mitsubishi Eclipse drugiej generacji debiutowało w 1995 roku. Było nieznacznie większe od poprzednika i otrzymało zupełnie nową stylizację, bardziej wygładzoną, dynamiczną, pozbawioną ostrych linii. Dzięki swojemu sportowej aparycji stało się popularnym materiałem w rękach tuningowców, co można zobaczyć chociażby w kultowym filmie „Szybcy i wściekli”, gdzie służy głównemu bohaterowi na początku przygody z nielegalnymi wyścigami. Oryginalnie, fabrycznie zachowany egzemplarz to dziś spora rzadkość. Ten 150-konny model GS ma dziś zaledwie 66 tysięcy kilometrów przebiegu i przeszedł obszerny serwis, który powinien zapewnić bezproblemową eksploatację.
Czytaj dalej

Mitsubishi 3000GT VR4 1999 – 77800 PLN – Warszawa

Mitsubishi 3000GT to bezpośredni konkurent dla Toyoty Supry, Nissan’a 300ZX czy Mazdy RX-7. Japoński muscle car, który wyróżniał się dwiema turbosprężarkami, napędem na 4 koła z dwoma mechanizmami różnicowymi i z 4 kołami skrętnymi w topowej wersji VR4. Z silnikiem generującym 326 KM, nie bez kozery otrzymał przydomek „japońskiego Ferrari”. Wystawione na sprzedaż Mitsubishi jest wersją europejską o znanej historii, w świetnym stanie zachowania. Wrażenia z jazdy gwarantuje na najwyższym poziomie, gwarantując prawdziwie sportowy charakter, bez elektronicznych wspomagaczy, ale i bez rezygnacji z komfortu. Sprawdzi się doskonale nie tylko jako element kolekcji, po prostu żal byłoby nim nie jeździć!
Czytaj dalej

Mitsubishi Eclipse GS 1G 1992 – SPRZEDANE

Mitsubishi Eclipse GS o oznaczeniu fabrycznym 1G jest jednym z najciekawszych stylistycznie projektów japońskiej motoryzacji przełomu lat 80-tych i 90-tych. Smukła i aerodynamiczna sylwetka z chowanymi reflektorami, dach i boczne słupki lakierowane w czarnym, kontrastującym kolorze i tworzące z kabiny rodzaj futurystycznej kopuły, tylny pas z blendą na całą szerokość auta i zgrabny spojler. To wszystko pozwalało wyróżnić się na ulicy i świetnie wygląda do dziś. Rola jego następcy w „Szybkich i wściekłych” oraz podatność jednostki 4G63 na tuning mocno przerzedziły liczebność tego ciekawego modelu. Kupić ładny i niestuningowany egzemplarz – warto, póki ceny są niewysokie. Osiągi w zamian otrzymamy bardzo dobre, prowadzenie zwarte, a wytrzymałość mechaniczna podzespołów mechanicznych jest ponadprzeciętna. Jedynie podatność na korozję była piętą achillesową tych samochodów, lecz w tym egzemplarzu wszelkie problemy zostały zażegnane i cieszy on oczy nową powłoką lakierniczą.
Czytaj dalej

Mitsubishi Galant 1990 – 9900 PLN – Zamość

Ta elegancka sylwetka w wersji sedan miłośnikom rajdów kojarzyć się będzie z wersją VR-4, od której Mitsubishi rozpoczęło prawdziwą ofensywę w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W cywilnych wersjach z mniejszymi silnikami oblicze tego samochodu było zdecydowanie bardziej łagodne. Mitsubishi Galant szóstej generacji to model klasy średniej, który kusił użytkowników takimi udogodnieniami, jak elektrycznie sterowane szyby i lusterka, elektryczny szyberdach i nade wszystko świetna welurowa tapicerka. Ten oczarował dwie niemieckie właścicielki, które jednak nie miały potrzeby jeździć nim dużo. W sumie przez 27 lat pokonały zaledwie 63000 km, dzięki czemu Galant do dziś prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej

Mitsubishi Colt 1994 – SPRZEDANE

To Mitsubishi Colt, gdy wyjeżdżało z fabryki, miało pod maską silnik 1.3 l. Niby niewielki, lecz dzięki 75 KM i niskiej masie zapewniał bardzo dobrą dynamikę. Dla hobbisty, do którego trafił, było to zdecydowanie za mało… celem była replika najmocniejszej fabrycznej wersji GTI. Samochód otrzymał 140-konną jednostkę 4G93, dzięki której zamienił się w prawdziwy pocisk. Nie jest to jednak typowy garażowy swap, jakich odnaleźć można wiele choćby wśród miłośników BMW czy VW. Tutaj właściciel do odnowienia samochodu podszedł kompleksowo, rozbierając i w pełni lakierując całą karoserię, montując układ hamulcowy i zawieszenie z GTI oraz gustownie modyfikując wnętrze. Biorąc pod uwage jakość i trwałość japońskiej mechaniki oraz ilość pracy włożoną w zabezpieczenie przed korozją, może być to doskonały zakup na długie lata.
Czytaj dalej

Mitsubishi Lancer 1987 – 3400 PLN – Połaniec

Pochodził z czasów, gdy japońską ceniono jedynie elektronikę i zegarki, a samochody nazywano „jednorazówkami”. Mitsubishi Lancer z pewnością nie załugiwało na tak krzywdzącą opinię, lecz swoją przydatność musiało udowadniać latami, z każdą kolejną generacją zdobywając coraz więcej europejskich serc. Model generacji trzeciej powstawał od 1982 do 1987 roku, a o jego wytrzymałości można się przekonać lecąc do Malezji – tam do dziś można spotkać te auta pracujące jako taksówka, w lokalnej odmianie – jako Proton Saga.
Czytaj dalej

Mitsubishi Galant Sigma 1978 – 42000 PLN – Piotrków Trybunalski

Mitsubishi Galant Sigma debiutował w 1976 roku, a rok później wraz z prezentacją na salonie samochodowym we Frankurcie rozpoczął podbój rynków europejskich. W jego sylwetce wciąż można odnleźć płynne linie inspirowane amerykańską stylistyką lat 60-tych, a wnętrze jest stylowe i komfortowe. Prezentowany egzemplarz to wersja podstawowa GL z manualną 4-biegową skrzynią i silnikiem 4G32 z wałkiem rozrządu w głowicy, o pojemności 1,6 l i mocy 75 KM. Zadzwiający jest stan utrzymania samochodu, będący następstwem jedynie czteroletniego okresu użytkowania i oryginalnego przebiegu 11900 km.
Czytaj dalej

Mitsubishi Celeste 1978 – 65000 PLN – Syców

Obok modelu Galant i Lancer, Mitsubishi Celeste było jednym z modeli, którym japońska marka ruszyła na podbój europejskiego rynku w 1977 roku. Plotki mówią, że za jego design odpowiadał Giorgetto Giugaro i choć informacja ta nigdy nie została oficjalnie potwierdzona, z pewnością sylwetka tego samochodu dotrzymuje kroku najlepszym projektom swojej epoki. Również mechanicznie jest lepiej niż moglibyśmy się spodziewać – silnik 4G32 to udana konstrukcja, używana między innymi w licencyjnej wersji w Hyundaiu Pony, dzięki czemu eksploatacyjne części dostaniemy wciąż w motoryzacyjnych sklepach. W ogłoszeniu wersja przedliftowa w fantastycznym stanie zachowania. To prawdziwa rzadkość, nie tylko na polskim, ale i europejskim rynku.
Czytaj dalej

Mitsubishi Sapporo 1988 – 9000 PLN – Krasiejów

Mitsubishi Sapporo fotografowane na parkingu skansenu dinozaurów z tłem komponuje się znakomicie. Ta słusznych rozmiarów japońska limuzyna wygląda na drodze niezwykle osobliwie i jest już dziś kompletnie niespotykana. Sapporo oferowane było na europejskich rynkach w latach ’87-90, wyróżniając się pudełkowatą linią nadwozia z drzwiami bez ramek i deską rozdzielczą, która od razu przywodzi na myśl lata ’80 te. W gamie marki model był topowy przed ukazaniem się Sigmy. Mechanicznie oparty jest na modelu Galant piątej generacji, dostępnym od 1983 roku. Czterocylindrowy silnik 4G64 „Sirius” oferował solidne 129 KM, co w połączeniu z masą ok. 1250 kg zapewniało niezłe osiągi, mimo zastosowania skrzyni automatycznej.
Czytaj dalej

Mitsubishi Galant 1991 – 5000 PLN – Bydgoszcz

Mitsubishi Galant szóstej generacji uchodziło za auto dobrze wykonane i niezawodne. Tą sylwetkę od 1988 do 92 roku mogliśmy podziwiać na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata, choć w tańszych i bardziej popularnych wersjach był to stateczny sedan (lub liftback) z napędem na przednią oś i niewysilonymi, lecz trwałymi jednostkami napędowymi. W kraju miłośników Passata i Mercedesów nigdy nie był darzony wielką estymą, lecz dzięki temu możemy dziś odnaleźć ładnie zachowany egzemplarz za nieduże pieniądze.
Czytaj dalej