Archiwum kategorii: Mitsubishi

Mitsubishi Pajero 1989 – 35000 PLN – Chełm

Mitsubishi to jedna z najbardziej utytułowanych marek w motorsporcie. Znajduje się nawet w Księdze Rekordów Guinnessa, jako producent z największą liczbą zwycięstw w tym morderczym rajdzie Dakar. Jest to aktualnie 12 wygranych w klasyfikacji generalnej i 150 zwycięstw etapowych, a równie ciekawym i mniej znanym epizodem jest fakt, że Mitsubishi Pajero pierwszej generacji brało udział również w Camel Trophy. Ta debiutująca w 1982 roku konstrukcja wyróżniała się konstrukcją ramową z nietypowym w tej klasie samochodów rozwiązaniem przedniego zawieszenia na podwójnych wahaczach, zastosowaniem wspomagania kierownicy i silników z turbodoładowaniem (zarówno benzynowych, jak i diesli). Te auta były nie do zdarcia w terenie, ale i na szosie gwarantowały niespotykany wcześniej komfort. Jeszcze dalej przesunięto granicę w 1987 roku, wprowadzając w najwyższej wersji wyposażenia takie elementy, jak dwutonowe malowanie karoserii, 15-calowe alufelgi, tapicerka ze skórą łączoną z materiałem, trzyramienna kierownica, a także podgrzewane przednie fotele. Taki właśnie samochód prezentowany jest w ogłoszeniu. Wygląda świetnie, a jedynym problemem może być fakt, że kierownica znajduje się nie po tej stronie, do której przywykliśmy.
Czytaj dalej Mitsubishi Pajero 1989 – 35000 PLN – Chełm

Mitsubishi Carisma 1997 – 16000 PLN – Wrocław

Mitsubishi Carisma to japoński odpowiednik Volvo S40. Samochody te zostały wspólnie zaprojektowane i wdrożone do produkcji w jednej fabryce – NedCar w Holandii. Taka filozofia spowodowana była w celu ominięcia barier celnych i podatkowych, jakie Europejczycy postawili, broniąc się przed ekspansją japońskich samochodów. Był to model opracowany specjalnie na rynek europejski, wielkością rozdzielający modele Lancer i Galant. Auto było praktyczne, dobrze wykonane, stosunkowo bezawaryjne. Czy czegoś zabrakło? Najbardziej zapewne emocji i mocnych wersji. 90-konny 1,6 l był podstawowym silnikiem w gamie, ale i najmocniejszy 1.8 GDI nie był w stanie zbudować tu legendy na miarę Lancera. Dziś egzemplarz z niskim przebiegiem może być ciekawą propozycją dla tych, którzy po prostu chcieliby ekonomicznie przemieszczać się z punktu A do punktu B.
Czytaj dalej Mitsubishi Carisma 1997 – 16000 PLN – Wrocław

Mitsubishi Cordia Turbo 1987 – 9900 PLN – Kęty

Kiedy zapytasz motoentuzjasty o Mitsubishi z turbo, 9 na 10 odpowie – “Lancer”. O wiele rzadsza odpowiedź to “Starion Turbo”, ale był jeszcze jeden sportowy model w latach 80-tych, niemal już zapomniany, w którym również możemy odnaleźć to usprawnienie. To Mitsubishi Cordia Turbo, hatchback z mocnym sercem, odpowiedź na modele Toyota Corolla AE86 i Nissan Silvia S12. Cordia początkowo występowała z silnikiem 1,6 l, który od 1985 roku powiększono do 1,8 l. Jej 136 koni mechanicznych, dzięki niskiej masie, mogło dać nieco radości na zakrętach i podczas przyspieszania. Choć moc była niższa niż u konkurencji, napis Turbo działał na wyobraźnię i model odniósł względny sukces. Z czasem jednak te samochody niemal całkowicie zniknęły z dróg. Dziś to już białe kruki.
Czytaj dalej Mitsubishi Cordia Turbo 1987 – 9900 PLN – Kęty

Mitsubishi Lancer Evo X 2008 – SPRZEDANE

Mitsubishi Lancer Evo powstał jako baza wersji rajdowej. Miał dwulitrowy, turbodoładowany silnik, napęd na cztery koła i czterodrzwiowe nadwozie, które tylko pozornie przypominać mogło rodzinny samochód. Od 1992 do 2015 roku powstało w sumie dziesięć generacji tego kultowego modelu i jest to do dziś rozdział w historii marki zamknięty. Wyniki? 4 tytuły Rajdowego Mistrza Świata Tommiego Mäkinena w latach 1996-99 oraz jeden mistrza konstruktorów w 1998 roku. Tak jak samochody te rozpalały emocje na odcinkach specjalnych, tak też były prawdziwymi przebojami sprzedaży. W swojej cenie nie miały sobie równych pod względem osiągów, zawsze walcząc o pozycję lidera tylko z jedną maszyną – Subaru Imprezą. Ostatni Mohikanin – Evo X – był najcięższy, ale też zdecydowanie najbardziej komfortowy. W prezentowanym egzemplarzu zastosowano dwusprzęgłowy półautomat TC-SST z łopatkami przy kierownicy, który pomaga katapultować auto do pierwszej setki w mniej niż 5 sekund. Możliwościami szokuje, może też być ciekawym zakupem pod kątem kolekcjonerskim. Jeżeli uda nam się odnaleźć takie auto w idealnym stanie, z bezwypadkową przeszłością, możemy mieć pewność, że z czasem będzie nabierało na wartości. Możliwe, że przyjdzie czas, kiedy będziemy tylko wspominać, że tanie to one były jedynie w salonach.
Czytaj dalej Mitsubishi Lancer Evo X 2008 – SPRZEDANE

Mitsubishi Lancer Evolution VI Tommi Mäkinen Edition 2000 – 79000 PLN – Warszawa

Mitsubishi Lancer Evolution VI Tommi Mäkinen Edition to samochód obrośnięty już legendą. Powstał dla uczczenia zdobycia czwartego tytułu rajdowego mistrza świata przez słynnego fińskiego kierowcę. Był skierowaną na drogi wersją rajdowego samochodu, w specyfikacji przeznaczonej na asfalt i z pełnym wyposażeniem, umożliwiającym poruszanie się po zwykłych drogach. Powstawał zarówno w konfiguracji lewo, jak i prawostronnej, na rynek japoński i brytyjski. Technicznie był to odpowiednik wersji RS, z krótką skrzynią biegów, tytanowym wirnikiem turbosprężarki, hamulcami Brembo, lekkimi felgami Enkei. Wizualnie odróżniał się przednim zderzakiem z powiększonym wlotem powietrza i bez miejsca na halogeny. We wnętrzu – kubełkowe fotele Recaro z wyszytą nazwą wersji. Popularnie zwane jako TME albo Evo 6,5, do dziś uchodzą za najbardziej kultową wersję modelu. Wychodziły w kolorach czerwonym, białym, niebieskim, czarnym albo srebrnym, jak piękny i w pełni oryginalny egzemplarz w ogłoszeniu.
Czytaj dalej Mitsubishi Lancer Evolution VI Tommi Mäkinen Edition 2000 – 79000 PLN – Warszawa

Mitsubishi Colt 1981 – SPRZEDANY

Mitsubishi Colt pierwszej generacji podbijało światowe rynki w latach 1978-84. Z zewnątrz było niewielkie, lecz w środku całkiem praktyczne i przestronne, do tego bardzo niezawodne, niedrogie i ekonomiczne. Był to nowoczesny, przednionapędowy samochód, idealny na czasy po kryzysie naftowym. Ciekawostką była jego skrzynia biegów Super Shift z dodatkową dźwignią do zmiany przełożenia, co czyniło z niej skrzynię ośmiostopniową. Większość z tych aut kupowana była bez wielkich emocji i po latach po prostu trafiła na złom, lecz ten egzemplarz miał o wiele więcej szczęścia. Faktury za jego renowację opiewają na kilkadziesiąt tysięcy euro, co samo w sobie jest ewenementem w przypadku pojazdu tej klasy.
Czytaj dalej Mitsubishi Colt 1981 – SPRZEDANY

Mitsubishi Lancer Evolution VI RS 1999 – 121000 PLN – Warszawa

Mitsubishi Lancer Evolution VI RS to wersja dedykowana wprost na rajdowe trasy. Odelżona, ze skrzynią o skróconych przełożeniach, była bazą dla tak zwanej N grupy. Seryjnie wychodziła nawet na kołach stalowych, bo te przecież i tak każdy dobierał do odpowiedniej (szutrowej bądź szosowej) specyfikacji. Wyróżniały się charakterystycznym przednim zderzakiem, z miejscem przewidzianym na montaż ogromnych halogenów. Większość z nich dokonała żywotu na rajdowych trasach, jednak niektóre, takie jak ta, mają znacznie dłuższe i ciekawe życie. Tu lista przeprowadzonych modyfikacji mogłaby służyć za instrukcję właściwie przemyślanego i przeprowadzonego mechanicznego tuningu. Efekt to imponujące 410 KM i 610 Nm, wzmocnione napędy, zawieszenie i hamulce. Ta zabawka imponuje agresywną prezencją, a w odpowiednich rękach może być piorunująco szybka.
Czytaj dalej Mitsubishi Lancer Evolution VI RS 1999 – 121000 PLN – Warszawa

Mitsubishi 3000GT VR4 1999 – SPRZEDANE

Mitsubishi 3000GT to bezpośredni konkurent dla Toyoty Supry, Nissan’a 300ZX czy Mazdy RX-7. Japoński muscle car, który w topowej wersji VR4 wyróżniał się dwiema turbosprężarkami, napędem na 4 koła z dwoma mechanizmami różnicowymi i 4 kołami skrętnymi. Z silnikiem generującym 326 KM, nie bez kozery otrzymał przydomek „japońskiego Ferrari”. Wystawione na sprzedaż Mitsubishi jest wersją europejską o znanej historii, w świetnym stanie zachowania. Wrażenia z jazdy gwarantuje na najwyższym poziomie, gwarantując prawdziwie sportowy charakter, bez elektronicznych wspomagaczy, ale i bez rezygnacji z komfortu. Sprawdzi się doskonale nie tylko jako element kolekcji, po prostu żal byłoby nim nie jeździć!
Czytaj dalej Mitsubishi 3000GT VR4 1999 – SPRZEDANE

Mitsubishi Galant 1991 – SPRZEDANE

Ta elegancka sylwetka w wersji sedan miłośnikom rajdów kojarzyć się będzie z wersją VR-4, od której Mitsubishi rozpoczęło prawdziwą ofensywę w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W cywilnych wersjach z mniejszymi silnikami oblicze tego samochodu było zdecydowanie bardziej łagodne. Mitsubishi Galant szóstej generacji to model klasy średniej, który kusił użytkowników komfortowym zawieszeniem i świetną, welurową tapicerką. Ten tak oczarował swojego pierwszego właściciela, że służył mu aż przez 27 lat. Do dziś prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Mitsubishi Galant 1991 – SPRZEDANE

Mitsubishi Eclipse 1996 – SPRZEDANE

Mitsubishi Eclipse drugiej generacji debiutowało w 1995 roku. Było nieznacznie większe od poprzednika i otrzymało zupełnie nową stylizację, bardziej wygładzoną, dynamiczną, pozbawioną ostrych linii. Dzięki swojemu sportowej aparycji stało się popularnym materiałem w rękach tuningowców, co można zobaczyć chociażby w kultowym filmie “Szybcy i wściekli”, gdzie służy głównemu bohaterowi na początku przygody z nielegalnymi wyścigami. Oryginalnie, fabrycznie zachowany egzemplarz to dziś spora rzadkość. Ten 150-konny model GS ma dziś zaledwie 66 tysięcy kilometrów przebiegu i przeszedł obszerny serwis, który powinien zapewnić bezproblemową eksploatację.
Czytaj dalej Mitsubishi Eclipse 1996 – SPRZEDANE