Morris

Morris Mini Cooper S Mk1 1965 – 135900 PLN – Dębe Wielkie

Mini Mk1 uznawane jest za kamień milowy w historii motoryzacji. Często stanowi część kolekcji z najbardziej egzotycznymi samochodami sportowymi. Można nim jeździć w rajdach samochodów historycznych, można go używać do klasycznych wycieczek, albo po prostu zaparkować w salonie jako dekorację. Ci, którzy zdecydują się nim jeździć szybko, będą najbardziej szczęśliwi – to niewielkie auto prowadzi się jak mały gokart. To niezwykle urocza, ale i poważna maszyna. Fabryczna rajdówka była wystarczającą bronią, by wygrać Rajd Monte Carlo… i to trzykrotnie, w 1964, 1965 i w 1967 roku, pokonując znacznie większe i mocniejsze Porsche, Lancie i Saaby. Morris Mini Cooper S Mk1 to dziś już auto o charakterze kolekcjonerskim. Ten egzemplarz wyróżniają ważne szczegóły, jak na przykład dwa baki paliwa – rzecz zarezerwowana wyłącznie dla najmocniejszej ówcześnie wersji „Cooper S”.
Czytaj dalej Morris Mini Cooper S Mk1 1965 – 135900 PLN – Dębe Wielkie

Morris Eight 1936 – 19900 PLN – Zgierz

Zaprezentowany po raz pierwszy w 1935 roku, Morris Eight był najlepiej sprzedającym się modelem marki i jednocześnie najpopularniejszym brytyjskim samochodem drugiej połowy lat 30. XX wieku. Seria II ukazała się we wrześniu 1937 roku, z kosmetycznymi aktualizacjami. Chociaż model produkowany był tylko przez rok, wyprodukowano 59 tysięcy egzemplarzy tej serii. Tak jak Morris zbudował Minora w latach dwudziestych XX wieku, aby konkurować z Austinem Seven, tak Eight miał konkurować z najlepiej sprzedającym się Fordem Model Y, wprowadzonym na rynek w 1932 roku. Nowy samochód nie tylko przypominał Model Y, ale jego silnik był prawie bezpośrednią kopią jednostki napędowej Forda. Morris Eight był dostępny jako dwu- lub czterodrzwiowa limuzyna oraz jako dwu- lub czteromiejscowy tourer.
Czytaj dalej Morris Eight 1936 – 19900 PLN – Zgierz