Morris

Morris Mini 850 1966 – SPRZEDANE

Mini już od samego początku produkcji zyskało miano ikony motoryzacji. To małe auto pomagało Brytyjczykom w sprawnym przeciskaniu się przez ciasne drogi zatłoczonego Londynu. Dyskretny urok filigranowej konstrukcji niesłychanie cieszył oko. W prestiżowym międzynarodowym konkursie na „Samochód XX wieku” zajął 2. miejsce, ustępując jedynie Fordowi T. Morris Mini 850 oferowany podczas aukcji 30 września został wyprodukowany w roku 1966. Pojazd przez ostatnich kilkanaście lat znajdował się w rękach jednego właściciela w Polsce. Nowy nabywca wykonał wiele prac blacharskich oraz lakierniczych. Nadwozie zostało również odpowiednio zabezpieczone antykorozyjnie. Samochód jest technicznie sprawny, naprawiono lub zregenerowano niektóre elementy osprzętu silnika jak alternator czy rozrusznik oraz wymieniono wszystkie płyny eksploatacyjne. Wnętrze zostało odnowione oraz odświeżone, jednak nie pochodzi z okresu produkcji auta, w trakcie wymiany użyto części z nowszych wersji. Mini wystawione na jesiennej licytacji Ardor Auctions było rozsądnym wyborem dla osób poszukujących klasyka do codziennego użytku w mieście lub świetną bazą do dalszej renowacji i stworzenia oryginalnego pojazdu z lat 60-tych. Sprzedane za: 19550 zł.
Czytaj dalej

Morris Marina DL500 1977 – Francja

Gdy Wielka Brytania wchodziła w lata 70. powoli zostawiała pamięć o ostatnim albumie Beatlesów za sobą i posuwała się naprzód w nową dekadę wypełnioną nowymi pomysłami i stylami. W świecie motoryzacji modele Morris Minor i Oxford przechodziły na emeryturę. Zostały zastąpione czymś nowym, czymś godnym współzawodnictwa na rodzinnym rynku samochodów osobowych: Morrisem Mariną. To proste i niedrogie auto sprzedawało się dobrze, a w dniu dzisiejszym nadal ma wielu wiernych fanów. W odróżnieniu od poprzednika zastosowano tu klasyczny układ napędowy, z silnikiem umieszczonym wzdłużnie i napędem na tylną oś. Egzemplarz na aukcji to dwuosobowa furgonetka.
Czytaj dalej

Morris Minor 1955 – 40000 PLN – Gdynia

Morris Minor był pierwszym, małym samochodem zaprojektowanym po wojnie przez Aleca Issigonisa, Greka pamiętanego głównie jako twórca Mini. Morris Minor to brytyjski odpowiednik naszej Syrenki – był tani, prosty i produkowano go nieco za długo – od 1948 aż do 1972 roku. Prezentowany egzemplarz pochodzi z drugiej serii produkcyjnej, posiada „eksportowy” silnik o pojemności 1,1 l i kierownicę po naszej, kontynentalnej stronie. Samochód jest po kompleksowej renowacji, podczas której właściciel nieco zaszalał stosują dwukolorowe malowanie i skórzaną tapicerkę.
Czytaj dalej

Morris Mini Cooper Mk1 1965 – SPRZEDANY

Fabryczna rajdówka w dokładnie takim malowaniu była wystarczającą bronią, by wygrać Rajd Monte Carlo… trzykrotnie, pokonując znacznie większe i mocniejsze Porsche, Lancie i Saaby. Morris Mini Cooper Mk1 to małe arcydzieło, doprawione przez Johna Coopera nie miało sobie równych pod względem prowadzenia i zwrotności. Z silnikami 997 lub 998 cm³ powstało ich 64000, choć tak pięknie odrestaurowane egzemplarze jak w ogłoszeniu to widok dziś nieczęsty. Zamontowane kubełki z pewnością pozwolą nim jeździć tak, jak zawsze powinien – z ogromną werwą i pazurem.
Czytaj dalej