Archiwum kategorii: Motocykle

Honda CX500 Cafe Racer 1982 – 19000 PLN – Katowice

Motocykle przebudowywane w stylu cafe racer mają w sobie to coś. Imponują stylem, przekonują swoją bezkompromisowością, czarują rezygnacją z plebejskiej wygody. To moda która zrodziła się w latach 60-tych ubiegłego stulecia, a dziś w zachodnioeuropejskich miastach przeżywa swój renesans. Honda CX500 nie jest najpopularniejszą bazą do retro modyfikacji, lecz jej atuty związane są zarówno z trwałością konstrukcji, jak i stylistyką. Jej zamontowany wzdłużnie, chłodzony cieczą silnik w układzie V przypomina wyglądem ten z ówczesnego Moto Guzzi. Skupia całą uwagę i prezentuje się fantastycznie, dopełniony umiejętnie detalami. Ten cafe racer to dobry wybór dla indywidualisty, chcącego oderwać się od szarości dnia codziennego.
Czytaj dalej Honda CX500 Cafe Racer 1982 – 19000 PLN – Katowice

BMW R50 /5 1973 – 39000 PLN – Zdzieszowice

Dzięki swojej trwałości, niezawodności i łatwej obsłudze, BMW serii / 5 przeżywa dziś drugą młodość. To obok Hondy najbardziej niezawodna konstrukcja tego okresu. Wprowadzony w 1969 roku model R50 /5 był najmniejszym motocyklem w nowej linii modeli BMW /5, która zawierała również R60 /5 o pojemności 599 cm³ i R75 /5 o pojemności 750 cm³. Motocykle te były pierwszym produktem zakładów BMW w Berlinie i zdobyły ogromną popularność. Łączyły rozwiązania tradycyjne dla BMW (jak układ cylindrów typu bokser) z nowoczesnymi (jak elektryczny rozrusznik, nowoczesny układ zapłonowy, alternator). Prowadzenie takiej maszyny zachowanej w idealnym stanie to przyjemność. Szczególnie od ’73 roku, kiedy zdecydowano się wydłużyć tylny wahacz, BMW /5 gwarantowało doskonałą stabilność. Choć były to popularne maszyny, mają już swoją wartość. Szczególnie, gdy mówimy o tak wzorowo zachowanym egzemplarzu, jak to BMW R50 /5 od firmy Komfort Trans.
Czytaj dalej BMW R50 /5 1973 – 39000 PLN – Zdzieszowice

BMW R4 1934 – SPRZEDANE

Styl motocykli z lat 30-tych jest absolutnie niepowtarzalny. BMW R4 było jedną z najsłynniejszych maszyn swojej epoki, stało się wręcz ikoną motocyklowej potęgi III Rzeszy. Jednocylindrowe, produkowane od 1932 do 1937 roku, stworzone zostało w ilości 15193 sztuk. Był to ulubiony motocykl służb pomocniczych w wojsku niemieckim oraz służb cywilnych, miał dobre osiągi i legendarną niezawodność. 14-konny silnik zapewniał odpowiednią ilość mocy, co było ważne gdy np. trzeba było przejechać przez kopny piasek. Dziś można je traktować zarówno jako dzieło sztuki użytkowej, w pięknym stanie odpowiednie, by postawić jako ozdobę w salonie, jak i jako funkcjonalny motocykl, pozwalając na odbycie przyjemnej przejażdżki w majestatycznym tempie.
Czytaj dalej BMW R4 1934 – SPRZEDANE

Suzuki GS500E 1991 – 5900 PLN – Zdzieszowice

Suzuki GS500E to był motocykl dla wszystkich. Nie za duży, nie za mocny, nie za drogi, jednak z właściwym brzmieniem silnika, nieco usportowionym charakterem i muskularnym wyglądem. Pokochali go wszyscy, szacuje się, że w samych Niemczech zarejestrowanych jest ich blisko 50 tysięcy. Bezpośrednim poprzednikiem GS500E był GS400 i jego rozwinięcie w postaci GS450. Jego silnik to klasyczna dwucylindrowa rzędówka, której początki sięgają połowy lat 70-tych. Użytkowanie tego motocykla jest bardzo przyjemne i może dostarczyć wiele frajdy. Produkowany był od 1989 do 2004 i do dziś wielu motocyklistów wspomina go z sentymentem. Zapewne ucieszyć może ich pojawienie się na rynku takiego okazu jak ten. Pochodzi z 1991 roku, ma jedynie 1460 mil przebiegu i prezentuje się jak nowy.
Czytaj dalej Suzuki GS500E 1991 – 5900 PLN – Zdzieszowice

Piaggio Vespa 50 1964 – 19900 PLN – Radlin

Piaggio Vespa 50 debiutowała w 1964 roku i była reklamowana jako “młodość, nowoczesność i… bez dokumentów”. Związane było to z jej pojemnością jedynie 50 cm³, dzięki której do jej prowadzenia nie było potrzebne prawo jazdy ani rejestracja, a wystarczyło jedynie ukończenie 14 roku życia. Prosta konstrukcja i piękna sylwetka uczyniła z niej prawdziwy hit sprzedaży, a z czasem – prawdziwą ikonę włoskiego stylu. Vespa 50 była ostatnim skuterem zaprojektowanym przez Corradino D’Ascanio, a silnik 50 cm³ to punkt zwrotny w historii firmy: od 1964 roku do chwili obecnej stworzono ich ponad 3 miliony. Ta pochodzi z początku produkcji, lecz prezentuje się niemal jak nowa.
Czytaj dalej Piaggio Vespa 50 1964 – 19900 PLN – Radlin

Honda Gold Wing 1200 LTD 1986 – 17500 PLN – Brzoza

Honda Gold Wing zaprezentowana została w 1974 roku i w kolejnych generacjach powstaje do dziś. To model flagowy, który zawsze oferował najlepsze warunki w dalekiej podróży. W roku 1985 został przedstawiony model GL 1200 LTD. Standardem był tu elektroniczny wtrysk paliwa, automatyczna regulacja zawieszenia, interkom, tempomat, tylne głośniki, poprawione siedzenie i charakterystyczny, dwutonowy, złoty schemat malowania. Największa wada? Masa, ale jeżeli zdołamy podnieść ją ze stopki, może nas już tylko zachwycać. Szczególnie, jeżeli mówimy o pięknym, zadbanym egzemplarzu.
Czytaj dalej Honda Gold Wing 1200 LTD 1986 – 17500 PLN – Brzoza

Jawa 350 1982 – SPRZEDANA

Jawa 350 typ 634 na przełomie lat 70-tych i 80-tych w rzeczywistości PRL-u była prawdziwym marzeniem. Dwusuwowy, dwucylindrowy silnik pozwalał jej rozwinąć 20 KM – moc, która dawała wrażenie nadludzkich możliwości. W końcu podobną zadowolić musiał się nawet Maluch, a motocykl ważył jedynie 155 kg, 1/4 tego co samochód. Do tego zawieszenie pozwalające sprawnie pokonywać nawet kiepskie drogi, dwuosobowa kanapa, prędkość podróżna na poziomie 100 km/h – niczego więcej do szczęścia wtedy nikt nie potrzebował. Egzemplarz taki jak ten to przywrócenie tamtych czasów. Ma jedynie 1469 km przebiegu i prezentuje się jak nowa.
Czytaj dalej Jawa 350 1982 – SPRZEDANA

BMW HP2 Megamoto 2007 – 57900 PLN – Wrocław

BMW HP2 Megamoto to odpowiednik czterokołowych M od BMW, limitowana maszyna o osiągach, które przerazić mogą nawet najbardziej doświadczonych użytkowników. Kiedy pojawiło się na rynku w 2005, wywołało spore zamieszanie. To było najbardziej dzikie supermoto (czyli motocykl z ramą enduro na szosowych oponach), jakie kiedykolwiek pojawiło się w sprzedaży. Odstraszać nabywców jedynie mogły spore rozmiary maszyny i astronomiczna cena, do 2008 roku zbudowano (ręcznie!) jedynie około 2000 sztuk tych potworów. To z kolei pozwala traktować dziś te maszyny jako kolekcjonerską inwestycję. Ten egzemplarz jest w świetnym stanie, dodatkowo przeszedł szereg modyfikacji śrubujących jeszcze jego możliwości.
Czytaj dalej BMW HP2 Megamoto 2007 – 57900 PLN – Wrocław

Yamaha XJ 1100 Maxim 1982 – 15000 PLN – Nowy Sącz

Yamaha XJ 1100 Maxim to japoński turystyk z przełomu lat 70 i 80-tych, który więcej wspólnego ma z wyglądu z amerykańskimi chopperami, niż z motocyklami turystycznymi, które znamy dziś. Yamaha XJ 1100 Maxim wyposażona została w czterocylindrowy silnik chłodzony powietrzem o imponującej wówczas pojemności 1,1 l. Osiąga 95 KM i jak na ponad 30-letni motocykl daje niezłe osiągi i dużo frajdy z jazdy. Przyjemna, dosyć neutralna pozycja za sterami tego jednośladu nie powinna męczyć, a masywne siodło daje dobry komfort jazdy. Należy pamiętać jednak, że jest to raczej motocykl dla doświadczonego użytkownika, którego nie przeraża masa zbliżająca się do 300 kg i specyficzne rozłożenie masy, które czuć w zakrętach. Ten bardzo zadbany okaz Yamahy XJ 1100 Maxim będzie świetną propozycją dla wszystkich fanów klasycznych jednośladów.
Czytaj dalej Yamaha XJ 1100 Maxim 1982 – 15000 PLN – Nowy Sącz

BMW K1 1989 – 29900 PLN – Brzeziny

BMW K1 to sportowy turystyk, który niegdyś rozgrzewał dusze młodocianych motofascynatów do czerwoności. Wszak to dla wielu najbardziej zapamiętany obrazek z kultowej gumy “Turbo”, którą zajadały się wszystkie dzieciaki na przełomie lat 80-tych i 90-tych. 100 KM, 1000 cm³ i 237 km/h – te dane zapadły wielu w pamięci aż do dziś i choć czasy się zmieniły, chęć posiadania takiej maszyny niejednokrotnie nie osłabła. W Brzezinach można było wybrać spomiędzy dwóch świetnie zachowanych K1, teraz została niebieska. Co oferuje wzamian? Legendarną trwałość mechaniczną BMW z tego okresu, wciąż dostępne części w serwisie, a przede wszystkim przyjemność z jazdy i podziwiania charakterystycznej, zdecydowanej, wręcz komiksowej sylwetki z lat 80-tych we własnym garażu. Żadne wcześniejsze ani żadne późniejsze BMW nie wyglądało tak, jak to. Na żółtych tablicach pojazdów zabytkowych oba motocykle wyglądają zjawiskowo, a z powodu swojej przełomowej natury, krótkiego okresu i niewielkiego nakładu produkcji (6921 sztuk), dziś są to pewniaki do przyszłego wzrostu wartości.
Czytaj dalej BMW K1 1989 – 29900 PLN – Brzeziny