Motocykle

Harley Davidson XLS Roadster 1000 1979 – Warszawa

Harley-Davidson to marka jedyna w swoim rodzaju. Otoczona jest pewnego rodzaju kultem, a jej znakiem firmowym jest mocne przywiązanie do tradycji. Sam producent zresztą zainspirował swoich fanów i użytkowników Harleyów do zrzeszania się w specjalnych klubach, które istnieją na całym świecie. Motocykle typu „Sportser”, do której należy prezentowany egzemplarz XLS 1000, narodziły się wskutek coraz ostrzejszej rywalizacji z firmami brytyjskimi. Platformą do rozwoju tego projektu stał się „model K” (1952-1956), którego charakterystyczną cechą było umieszczenie silnika i skrzyni biegów w tej samej obudowie. Bardzo nowoczesnym rozwiązaniem jak na tamte czasy było również przednie i tylne zawieszenie hydrauliczne. W 1972 roku wprowadzono odmianę XL, w której zastosowano nowy wariant silnika „Iron Head” o pojemności 1000 ccm. Motocykl oferowany przez Ardor Auctions pochodzi z krótkiej serii produkowanej jedynie w roku 1979.
Czytaj dalej

Ducati 900 S2 1983 – Warszawa

Ducati 900 S2 pojawiło się na rynku w roku 1982 jako następca ekscytującego modelu 900 SS. Było to dla producenta spore wyzwanie, ponieważ nowy produkt musiał zmierzyć się ze sławą i osiągami swojego poprzednika. Jednocześnie atmosfera panująca na europejskim rynku motocykli nie była entuzjastyczna, ze względu na sporą konkurencję ze strony coraz bardziej popularnych japońskich marek, które szybko rosły w siłę, Ducati zaś pozostawało w kryzysie. Projekt S2 wywołał na początku dość mieszane reakcje. Motocykl chwalono za lepsze prowadzenie oraz konstrukcję skrzyni biegów, krytykowano jednak za nieco zdławiony potencjał mocy silnika względem SS. Było to wynikiem restrykcyjnych przepisów, które dopuszczały jednoślady do publicznego ruchu drogowego. W ciągu trzech lat produkcji (1982-1984) sprzedano jedynie 1236 sztuk odmiany S2.
Czytaj dalej

Kawasaki GPZ 900R Ninja 1984 – 21000 PLN – Poznań

Kawasaki GPZ 900R Ninja zawsze było ikoną. Tom Cruise jako Maverick rozpalał wyobraźnię niemal każdego faceta, niezależnie od wieku i narodowości. Każdy chciał latać myśliwcem, i każdy chciał gnać taką maszyną. Produkowany od 1984 roku motocykl rozwijał moc 115 KM z pojemności 900 cm³, ważył jedynie 280 kg i był dopracowany pod względem aerodynamiki, co pozwalało osiągnąć mu imponującą na owe czasy prędkość 250 km/h. To prawdziwy superbike, który sprawdzał się nie tylko na ekranach kin. W filmowej wersji otrzymał niefabryczne malowanie, które zdecydował się odtworzyć również właściciel prezentowanego motocykla. „Top gunka” otrzymała również zestaw odpowiednich naklejek, nawiązujących do lotnictwa Stanów Zjednoczonych. Fani filmu z pewnością nie przejdą obok niego obojętnie.
Czytaj dalej

BMW K1 1989 – 39900 PLN – Długołęka

BMW K1 to sportowy turystyk, który niegdyś rozgrzewał dusze młodocianych motofascynatów do czerwoności. Wszak to dla wielu najbardziej zapamiętany obrazek z kultowej gumy „Turbo”, którą zajadały się wszystkie dzieciaki na przełomie lat 80-tych i 90-tych. 100 KM, 1000 cm³ i 237 km/h – te dane zapadły wielu w pamięci aż do dziś i choć czasy się zmieniły, chęć posiadania takiej maszyny niejednokrotnie nie osłabła. W Brzezinach możemy wybrać wśród dwóch świetnie zachowanych K1, a co możemy otrzymać w zamian? Legendarną trwałość mechaniczną BMW z tego okresu, wciąż dostępne części w serwisie, a przede wszystkim przyjemność z jazdy i podziwiania charakterystycznej, zdecydowanej, wręcz komiksowej sylwetki z lat 80-tych we własnym garażu. Żadne wcześniejsze ani żadne późniejsze BMW nie wyglądało tak, jak to. Na żółtych tablicach pojazdów zabytkowych oba motocykle wyglądają zjawiskowo, a z powodu swojej przełomowej natury, krótkiego okresu i niewielkiego nakładu produkcji (6921 sztuk), dziś są to pewniaki do przyszłego wzrostu wartości.
Czytaj dalej

EMW R35/3 1955 – 24600 PLN – Kielce

Bayerischen Motorenwerke w 1937 roku opracowało jednocylindrowy motocykl BMW R35, przeznaczony głównie do użytku władz, policji i wojska. Uważano, że czterosuw ten jest niezwykle wytrzymały i ponadprzeciętnie bezawaryjny. W latach przedwojennych ze względu na ukierunkowanie na rozwój silników samolotowych w Monachium, cała produkcja motocykli została przeniesiona do fabryki BMW w Turyngii, w Eisenach. Te powstałe we wschodniej części Niemiec zakłady BMW, przemianowane później na EMW, czyli Eisenacher Motorenwerke, kontynuowały montaż, a następnie produkcję modelu R35 pod nazwą EMW do 1955 roku. Ten przedwojenny model doczekał się pierwszych modyfikacji zawieszenia w 1952 roku, a rok później wprowadzono kolejne modyfikacje ramy i zespołu napędowego. W EMW R35/3 rozszerzono ramę, poprawiono tłumienie tylnego zawieszenia, dodano filtr powietrza, którego motocykl przedtem nie posiadał. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż jest oryginalny, co potwierdzają numery jego głównych podzespołów. Odrestaurowany był w latach 90-tych, kiedy dostępność oryginalnych elementów była zdecydowanie większa, niż dzisiaj.
Czytaj dalej

Honda Goldwing GL 1000 1976 – 26000 PLN – Gdańsk

Honda Goldwing debiutowała w 1974 roku i w ofercie zostaje do dziś, lecz w międzyczasie kompletnie odmieniła swój charakter. W pierwszym, klasycznym wydaniu miała sportowe ambicje i napędzany paskiem, chłodzony cieczą litrowy silnik o czterech cylindrach w układzie przeciwsobnym. Zastosowany wał napędowy i tarcze hamulcowe składały się na techniczne nowatorstwo, niespotykane wówczas u konkurencji. Oryginalnie rozmieszczono tu również podzespoły – zbiornik paliwa wylądował pod kanapą, a na jego tradycyjnym miejscu umieszczono elementy instalacji elektrycznej. Choć motocykl nie wyglądał na krążownika, masa blisko 300 kg predysponowała do spokojnej jazdy na długich trasach. Dzisiejsza oferta rynkowa tych motocykli jest bardzo skromna, lecz ten egzemplarz wyróżnia się wręcz wybitnie. Właściciel włożył tu mnóstwo pracy i środków, by motocykl wyglądał i jeździł jak nowy.
Czytaj dalej

Honda CBR 600 F2 Classic Sport 1993 – 32000 PLN – Sopot

Choć to maszyna z lat 90-tych, wyglądem nawiązuje do motocykli starszych o dwie dekady, uczestniczących niegdyś w torowej rywalizacji. Ta Honda CBR 600 F2 przebudowana została w duchu klasycznego sportu, z wykorzystaniem elementów aerodynamicznych z klasycznych wyścigowych motocykli oraz współczesnych elementów do indywidualizacji w stylu „cafe racer”. Wszystko zostało ograne z dużą dbałością o szczegóły, zarówno od strony mechanicznej, jak i wizualnej. Motocykl otrzymał krótsze przełożenie oraz mocniejsze hamulce, dzięki czemu, o ile mamy na to odwagę, możemy wykorzystać jego ponadprzeciętne osiągi. Ważniejsze niż cyferki są tu oczywiście szyk i styl. To klasyczny wariat, który z pewnością nie pozostanie niezauważony na mieście.
Czytaj dalej

Honda VT 600 Shadow 1999 – 11900 PLN – Warszawa

Honda VT 600 Shadow ceniona jest za swój klasyczny wygląd i niezawodność. Oferuje styl choppera przy mniejszych rozmiarach, niższej masie i cenie, w zestawieniu z amerykańskimi pierwowzorami spod znaku H-D. Mimo, że to maszyna z końca lat 90-tych, wciąż stosowano w niej tradycyjne, gaźnikowe zasilanie. Wygodne siodło, piękne brzmienie silnika V2 oraz niski środek ciężkości pozwalają tu na wyjątkowo relaksującą jazdę. Ten egzemplarz wręcz imponuje stanem zachowania, będącym efektem przebiegu poniżej 12 tys. km i regularnego serwisu. Może być to ciekawa propozycja również dla młodych adeptów jednośladów – moc i stosunek mocy do masy pozwala użytkować go osobom z kategorią prawa jazdy A2.
Czytaj dalej

Yamaha XS650 Special 1981 – SPRZEDANA

Yamaha XS 650 to średnich rozmiarów motocykl z końca lat sześćdziesiątych XX wieku, posiadający wówczas jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie silników w swojej klasie. Silnik i skrzynia biegów w tym motocyklu stanowią jedność, a skrzynia korbowa zamontowana jest poziomo dla ułatwienia montażu. Jest to o tyle ciekawe rozwiązanie, że większość producentów wówczas montowała skrzynię pionowo, oddzielając silnik od skrzyni biegów. Yamaha XS650 Special to cruiser zaprezentowany w 1978 roku, który tutaj stanowił podstawę do zbudowania ciekawego cafe racer’a. Motocykl otrzymał wiele ciekawych elementów, które nadały mu niepowtarzalnego charakteru. Łączy nowoczesność i klasyczny styl, zbudowany został w profesjonalny sposób i zdecydowanie warty jest uwagi.
Czytaj dalej

Moto Guzzi Griso Tenni 2012 – 36000 PLN – Warszawa

Kiedy Moto Guzzi wprowadziło na rynek serię Griso w 2006 roku, usportowiony naked o dwóch cylindrach i świeżej stylizacji spełnił pokładane w klasycznej włoskiej marce nadzieje. Edycja specjalna Griso 8V SE Tenni to wydanie dla najbardziej wymagających entuzjastów marki. Okaz w pięknym odcieniu satynowanej zieleni nawiązuje do tego, w jakim ścigał się legendarny Omobono Tenni. Z silnikiem o mocy 110 KM i w pełni regulowanym zawieszeniem sprawi przyjemność nie tylko wizualną. Nowy właściciel zyska wspaniałą maszynę, ale i okaz z dużym potencjałem kolekcjonerskim.
Czytaj dalej