Motocykle

Innocenti Lambretta Li 150 III 1959 – SPRZEDANA

Lambretta jest obok Vespy jednym z najbardziej ikonicznych skuterów. Produkowana przez firmę Innocenti była odpowiedzią na potrzeby włoskiej ludności, która potrzebowała taniego środka lokomocji. Produkcja odmiany Li150 rozpoczyna się w 1958 roku. Nowością w Li są dwa osobne siodła, a wersję o pojemności 150 cm3 wyróżnia dwukolorowe malowanie. Obecny właściciel nabył skuter w 2005 roku. Pojazd był prawdopodobnie nieustannie użytkowany w Polsce aż do 1988 roku, kiedy został wyrejestrowany. Po zakupie Lambretta została w pełni odrestaurowana. Innocenti Lambretta Li 150 III to skuter, który mimo upływu lat potrafi wciąż potrafi dać wiele emocji z jazdy. Jakość przeprowadzonych prac renowacyjnych jest doskonałym przykładem na to, że nawet ze sprzętów o stricte użytkowym przeznaczeniu, można stworzyć piękny zabytek. Skuter sprzedano na aukcji Ardor Auctions za jedyne 14950 złotych.
Czytaj dalej

Peugeot S57 1967 – Warszawa

Dzięki prostej konstrukcji i małej konsumpcji paliwa, skutery podbiły serce Europejczyków. Francuska propozycja – Peugeot S55 – została zaprezentowana w 1953 roku. Jego znakiem rozpoznawczym była przednia obudowa ze zintegrowanym bagażnikiem, co stało się charakterystyczne dla skuterów Peugeota przez wiele lat. Peugeot S57 debiutował w roku 1954, wyróżniając się zmianą biegów w manetce kierownicy. Ten stylowy motocykl jest dowodem, że krajobraz motoryzacyjny PRL-u nie ograniczał się do rodzimych produkcji. Zarejestrowany w Polsce w 1967 roku, był użytkowany przez kolejne 9 lat. Odrestaurowany około 10 lat temu, obecnie wymaga serwisu rozruchowego. Cena wywoławcza tego ciekawego jednośladu na nadchodzącej aukcji Ardor Auctions to 12000 złotych.
Czytaj dalej

FN 350 Grand Luxe 1928 – Warszawa

FN to skrót od – Fabrique Nationale de Herstal – czyli “Państwowa Fabryka Broni Palnej”. Firma powstała w roku 1889 by wytwarzać i broń i amunicję na potrzeby armii belgijskiej. W 1901 roku w zakładach FN zbudowano pierwszy motocykl i przez najbliższe dekady były to jedne z najbardziej innowacyjnych motocykli na świecie. Prezentowany FN 350 Grand Luxe pochodzi z roku 1928. Przez wiele lat znajdował się w rękach jednego właściciela w Holandii. W 2016 roku trafił do Polski i przeszedł gruntowną odbudowę w specjalistycznym warsztacie. Mamy tu do czynienia nie tylko z bardzo rzadkim i wartościowym obiektem, ale również z doskonale wykonaną pracą renowacyjną, która pozwoliła odtworzyć stan z 1928 roku, kiedy to motocykl opuścił fabrykę. Cena wywoławcza na nadchodzącej aukcji Ardor Auctions: 40 000 złotych.
Czytaj dalej

BMW K1 1989 – 25900 PLN – Brzeziny

BMW K1 to sportowy turystyk, który niegdyś rozgrzewał dusze młodocianych motofascynatów do czerwoności. Wszak to dla wielu najbardziej zapamiętany obrazek z kultowej gumy „Turbo”, którą zajadały się wszystkie dzieciaki na przełomie lat 80-tych i 90-tych. 100 KM, 1000 cm³ i 237 km/h – te dane zapadły wielu w pamięci aż do dziś i choć czasy się zmieniły, chęć posiadania takiej maszyny niejednokrotnie nie osłabła. W Brzezinach możemy wybrać wśród dwóch świetnie zachowanych K1, a co możemy otrzymać w zamian? Legendarną trwałość mechaniczną BMW z tego okresu, wciąż dostępne części w serwisie, a przede wszystkim przyjemność z jazdy i podziwiania charakterystycznej, zdecydowanej, wręcz komiksowej sylwetki z lat 80-tych we własnym garażu. Żadne wcześniejsze ani żadne późniejsze BMW nie wyglądało tak, jak to. Na żółtych tablicach pojazdów zabytkowych oba motocykle wyglądają zjawiskowo, a z powodu swojej przełomowej natury, krótkiego okresu i niewielkiego nakładu produkcji (6921 sztuk), dziś są to pewniaki do przyszłego wzrostu wartości.
Czytaj dalej

Triumph America 2009 – 20000 PLN – Suchożebry

Triumph America to motocykl popularny w Europie oraz za oceanem, wyposażony w sprawdzony silnik Triumph’a stosowany również w modelach Speedmaster, czy legendarnym Bonneville. Kunszt brytyjskiej inżynierii łączy się w nim z amerykańskim stylem chopper’a. Okaz wystawiony na sprzedaż posiada wtrysk paliwa, co po 2008 roku pozwoliło zwiększyć moc i poprawić elastyczność silnika. Dwucylindrowe R2 generuje 70 KM mocy, a pięciobiegowa manualna skrzynia oraz mokre sprzęgło przekazują napęd i potrafią naprawdę szybko rozpędzić ten ważący zaledwie 226 kg (na sucho) motocykl. W kolorze niebieskim Pacific prezentuje się bardzo dobrze. Dodatkowo doposażony jest w oryginalne akcesoria oraz sakwy, dzięki którym przedłużyć można przyjemność z jazdy, umieszczając w nich to co przydatne w dłuższej podróży.
Czytaj dalej

Innocenti Lambretta J50 1967 – 9800 PLN – Gdańsk

Produkowana w zakładach Innocenti Lambretta, podobnie jak Vespa od Piaggio, odpowiedzialna była za powojenne zmotoryzowanie Włoch. Z czasem ludzie zaczęli się tam przesiadać na samochody, lecz posiadanie skutera nigdy nie wyszło z mody. Produkowano je masowo, miejsca zajmowały niewiele, znieść gotowe były niemal wszystko, a ich serwisowanie nie nastręczało kłopotów. Pokochali je wszyscy, a na najmniejszych pięćdziesiątkach jeździć mogli nawet 14-latkowie. Pomiędzy 1964 a 1968 rokiem Lambretta J50 dostępna była w dwóch wersjach – Junior i De Luxe. Tej pierwszej wyprodukowano 69988 sztuk, drugiej 28822. W Gdańsku możemy pomiędzy nimi wybierać. Pierwsza jest w pełni odrestaurowana, druga zachowana w oryginale, lecz w bardzo dobrym stanie, z niewysokim przebiegiem. Obie są kompletne we wszystkie detale, sprawne, gotowe do jazdy. Ceny? Identyczne. Po 10800 zł za sztukę.
Czytaj dalej

Honda CB450SC Nighthawk 1982 – SPRZEDANA

Honda CB450SC Nighthawk była jedną z wielu propozycji japońskiego producenta w średniej klasie. Wymiarami i komfortem niemal dorównywała wcześniejszej CB650, choć w odróżnieniu od większej siostry zamiast chłodzonej powietrzem czterocylindrowej jednostki posiadała dwa cylindry i po trzy zawory na cylinder zamiast czterech. Choć taka architektura była kompromisem, w praktyce sprawdzała się znakomicie. Mocy wiadomo – było mniej – lecz ponad 100 KM z jednego litra pojemności wciąż robiło wrażenie. Motocykl z tej oferty pochodzi z pierwszej fazy produkcji modelu i wyróżnia się charakterystycznymi kołami „Comstar”, przystosowanymi do użycia z bezdętkowymi oponami. Decydując się na zakup, możemy wciąż liczyć na dużą niezawodność motocykla i rozsądne koszty serwisu. Nighthawk sprawdzić się może jako sprzęt do miasta, pierwszy motocykl czy baza do customowego projektu.
Czytaj dalej

Ural M-63 1968 – SPRZEDANY

Ural M-63 to niegdyś podstawowe wyposażenie wojska całego Bloku Wschodniego. Wywodzący się wprost z przedwojennej konstrukcji BMW R 71, słynął ze swojej niezawodności i wytrzymałości. Egzemplarz oferowany przez dom aukcyjny Ardor Auctions wyprodukowany został w 1968 roku z przeznaczeniem na rynek ZSRR. Sprowadzony do Polski w 1994, w zeszłym roku doczekał się renowacji. Remont obejmował piaskowanie całego motocykla, lakierowanie w kolorze zgodnym z oryginałem, remont silnika, skrzyni i dyferencjału. W zestawie kompletne wyposażenie fabryczne, w tym oczywiście kultowy boczny wózek. Motocykl zostal sprzedany za 19 550 złotych.
Czytaj dalej

Żak 1963 – Warszawa

Motorower Żak to uproszczona wersja motoroweru Ryś i konkurencja dla popularnego Komara. Motorower charakteryzował się zadowalającą dynamiką i komfortem jazdy, co wpłynęło na jego popularność. Ówczesny tryb uruchomienia produkcji trwał 2 lata, w rezultacie Żak był produkowany tylko w latach 1960-1963. Z racji małego prestiżu i lat niełaski motocykle są bardzo rzadkie, na rynku oferta jest coraz mniejsza. Prezentowany na Aukcji Zimowej motorower Żak jest kolejnym znaleziskiem w ostatniej chwili uratowanym przed niechybnym złomowaniem. Odnaleziony w stanie złym i posiadającym wiele ubytków, został przywrócony do fabrycznej specyfikacji. Cena wywoławcza: 7000 złotych.
Czytaj dalej

WFM OSA 1963 – Warszawa

Lata 50-te i 60-te w Europie to prawdziwy boom na skutery. WFM Osa sprawiła, że w tej materii nie musieliśmy się wstydzić polskiej produkcji. Była zgrabna, stylowa, modna. Pomysł budowy polskiego skutera zrodził się w Warszawskiej Fabryce Motocykli w pierwszej połowie lat pięćdziesiątych. Jej piękna linia to projekt, który powstał w Akademii Sztuk Pięknych. Oferowany na sprzedaż egzemplarz jest dwukolorowym modelem M52 z połowy okresu produkcji. W ramach prac modernizacyjnych Osa otrzymała silnik S-33 o pojemności 173 ccm, powiększono otwory chłodzące, zastosowano dmuchawę przymocowaną do koła zamachowego, a cylinder otrzymał osłonę kierującą strugę zimnego powietrza na silnik. Tem egzemplarz remont kapitalny przeszedł ponad 10 lat temu. Wszystkie podzespoły są obecnie we wzorowej kondycji, całość jest w 100% oryginalna i kompletna. Cena wywoławcza na nadchodzącej Aukcji Zimowej: 9000 złotych.
Czytaj dalej