Motocykle

Simson AWO 350 Eskorte 1957 – Warszawa

Simson AWO 350 Eskorte bazował na modelu 425, był jednak wyposażony w silnik z modelu 350 GS. Pojemność silnika zwiększono z 247 cm³ do 350 cm³ i zastosowano silniejszy wał korbowy. Jednocześnie wzmocniono sprzęgło, ramę w krytycznych miejscach, tylny wahacz, zmieniono sprężyny i teleskopy, powiększono rozmiar kół. Powstało zaledwie około 30 sztuk takich motocykli, które służyły do eskortowania enerdowskich dygnitarzy. Prezentowany egzemplarz został zakupiony w formie zdekompletowanej na targu motocyklowym w Dreźnie. Odbudowa motoru trwała ponad pół roku. Udało się odtworzyć oryginalne malowanie oraz pełną galanterię pokazowego pojazdu, niestety brakowało oryginalnego cylindra o pojemności 350 cm³, który w trakcie restauracji zastąpiono tym z modelu 425, o pojemności 250 cm³. Mimo tego ubytku motocykl wciąż prezentuje bardzo wysoką wartość kolekcjonerską, jako niezwykle rzadki okaz legendarnej marki Simson. Cena wywoławcza na aukcji domu aukcyjnego Ardor Auctions: 26 000 zł.
Czytaj dalej

Wiatka WP-150 1961 – Warszawa

W 1956 roku w ZSRR zapadła decyzja o wdrożeniu do produkcji małego jednośladu, który spełniałby rolę prostego, indywidualnego środka transportu. Dokładnie tak jak w przypadku innych zachodnich zdobyczy techniki, radzieccy inżynierowie zdecydowali się skopiować gotowe rozwiązanie. Wybór padł na konstrukcje włoskie (Vespa), a zadanie to przypadło Wiatsko-Polańskiemu Zakładowi Budowy Maszyn, który dotychczas specjalizował się w produkcji zbrojeniowej. Wiatka WP-150 z zewnątrz do złudzenia przypomina swój włoski pierwowzór. Wiatka oferowana przez Ardor Auctions pochodzi z roku 1961, a więc jest to późniejsza, bardziej dopracowana wersja. Według załączonych dokumentów skuter był użytkowany do 1973 roku, a następnie został wyrejestrowany. Obecny właściciel zakupił pojazd w 2004 roku. Następnie zlecił proces odbudowy specjalistycznemu zakładowi zajmującemu się remontami zabytkowych motorowerów i motocykli. Cena wywoławcza: jedyne 5000 zł.
Czytaj dalej

Vespa GS150 – Warszawa

Skutery marki Vespa kojarzą się z urokliwymi uliczkami włoskich miast, które znamy chociażby z filmu „Rzymskie Wakacje” z Audrey Hepburn i Gregorym Peck’iem. Proste w obsłudze i niezwykle użyteczne jednoślady podbiły serca Włochów. Prezentowany skuter jest częścią większej kolekcji pojazdów. Dzięki dużej wiedzy i doświadczeniu w dziedzinie jednośladów właściciel poddał Vespę kompletnej odbudowie, która obejmowała prace blacharskie, lakiernicze oraz mechaniczne. Silnik przeszedł remont generalny. Wysoka jakość renowacji powoduje, że skuter prezentuje się jak za czasów największej świetności modelu. Ponadczasowa Vespa to nie tylko idealny okaz do kolekcji zabytkowych pojazdów, lecz również nietuzinkowy pojazd miejski. Cena wywoławcza na lipcowej aukcji: 13 000 zł.
Czytaj dalej

Junak M10 1961 – Warszawa

Projekt motocykla, opracowany w latach 1951-52 w Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Motoryzacyjnego przez zespół pod kierunkiem J. Ignatowicza, przewyższał technologicznie wiele motocykli innych renomowanych producentów. Junaki montowane były w Szczecińskiej Fabryce Motocykli w latach 1956-65 i nazywano je często „polskimi Harleyami”. Prezentowany przez Ardor Auctions Junak M10 z roku 1961 to prawdziwy ewenement. Motocykl został dosłownie wyciągnięty ze stodoły w jednej z wsi województwa opolskiego. Stan licznika wskazuje 819 kilometrów i jest to oryginalny przebieg. Poprzedni właściciel rzadko użytkował motocykl, a po pewnym czasie schował go w sianie i został ponownie odkryty dopiero kilka lat temu. Po zakupie przez obecnego nabywcę Junak został rozebrany, wyczyszczony i ponownie złożony, jednak bez żadnych ingerencji w oryginalny stan zachowania. Cena wywoławcza na aukcji 1 lipca: 45000 złotych.
Czytaj dalej

Moto Guzzi Griso Tenni 2012 – 41000 PLN – Warszawa

Kiedy Moto Guzzi wprowadziło na rynek serię Griso w 2006 roku, usportowiony naked o dwóch cylindrach i świeżej stylizacji spełnił pokładane w klasycznej włoskiej marce nadzieje. Edycja specjalna Griso 8V SE Tenni to wydanie dla najbardziej wymagających entuzjastów marki. Okaz w pięknym odcieniu satynowanej zieleni nawiązuje do tego, w jakim ścigał się legendarny Omobono Tenni. Z silnikiem o mocy 110 KM i w pełni regulowanym zawieszeniem sprawi przyjemność nie tylko wizualną. Nowy właściciel zyska wspaniałą maszynę, ale i okaz z dużym potencjałem kolekcjonerskim.
Czytaj dalej

Honda CB400T 1977 – 12500 PLN – Włodawa

Honda CB400T to mały, lekki motocykl, napędzany dwucylindrowym silnikiem, który w Stanach Zjednoczonych nosił przydomek Hawk, za to w UK znany był jako Dream. Ten piękny okaz może rozpędzić się nawet do 160 km/h, a kierowca dodatkowo uraczony będzie bardzo ładnym dźwiękiem. Honda Hawk była pierwszym motocyklem marki wyposażonym w pięcioramienne aluminiowe felgi Comstar, które wkrótce stały się standardowym wyposażeniem większości modeli japońskiego producenta w latach 80-tych. Piękny i dobrze utrzymany okaz Hondy CB400T właśnie trafił na sprzedaż, więc jeżeli jesteś fanem klasycznych jednośladów, ta oferta powinna Cię zainteresować.
Czytaj dalej

Honda Gold Wing 1987 – 34500 PLN – Dywity

Honda Gold Wing zaprezentowana została w 1974 roku i w kolejnych generacjach powstaje do dziś. To model flagowy, który zawsze oferował najlepsze warunki w dalekiej podróży. Wersja Aspencade powstała, aby zagwarantować możliwie wysoki poziom komfortu i luksusu. Wyróżniała się większymi siedzeniami, dwukolorowym malowaniem, większymi kuframi, deskami zamiast podnóżków, rozbudowanym systemem audio z interkomem, cyfrowym wyświetlaczem i szeregiem innych opcji. Choć to maszyna, która waży ponad 330 kg, mocy ma pod dostatkiem, nawet gdy ciągnie akcesoryjną przyczepę. Choć ma juz 30 lat, to w dalszym ciągu imponujący motocykl, gwarantujący wspaniałą jazdę.
Czytaj dalej

Peugeot 157B 1957 – 25900 PLN – Rzeszów

Peugeot od wielu lat znany jest z produkcji samochodów, ale i jednośladów – rowerów i motocykli. Ich pierwszy motocykl z silnikiem De Dion-Bouton debiutował już w 1898 roku, a we Francji motorowery Peugeota od lat 70-tych spotykane są na każdym kroku. Również w latach 50-tych Peugeot podążył za modą wytyczoną przez Vespę i Lambrettę, tworząc własną linię skuterów. Zaczęło się od modelu S55 w 1953 roku, później przyszła pora na modele S57 oraz S157. Wszystkie łączył oryginalny design, z zamykanym bagażnikiem umieszczonym nad przednim kołem. Peugeot 157B w pięknie odnowionej formie prezentowany jest w ogłoszeniu i wyróżnia się silnikiem o pojemności 148 cm³ – większym i mocniejszym, niż u swojego starszego brata.
Czytaj dalej

BMW K1 1989 – 25900 PLN – Brzeziny

BMW K1 to sportowy turystyk, który niegdyś rozgrzewał dusze młodocianych motofascynatów do czerwoności. Wszak to dla wielu najbardziej zapamiętany obrazek z kultowej gumy „Turbo”, którą zajadały się wszystkie dzieciaki na przełomie lat 80-tych i 90-tych. 100 KM, 1000 cm³ i 237 km/h – te dane zapadły wielu w pamięci aż do dziś i choć czasy się zmieniły, chęć posiadania takiej maszyny niejednokrotnie nie osłabła. W Brzezinach możemy wybrać wśród dwóch świetnie zachowanych K1, a co możemy otrzymać w zamian? Legendarną trwałość mechaniczną BMW z tego okresu, wciąż dostępne części w serwisie, a przede wszystkim przyjemność z jazdy i podziwiania charakterystycznej, zdecydowanej, wręcz komiksowej sylwetki z lat 80-tych we własnym garażu. Żadne wcześniejsze ani żadne późniejsze BMW nie wyglądało tak, jak to. Na żółtych tablicach pojazdów zabytkowych oba motocykle wyglądają zjawiskowo, a z powodu swojej przełomowej natury, krótkiego okresu i niewielkiego nakładu produkcji (6921 sztuk), dziś są to pewniaki do przyszłego wzrostu wartości.
Czytaj dalej

Triumph America 2009 – 20000 PLN – Suchożebry

Triumph America to motocykl popularny w Europie oraz za oceanem, wyposażony w sprawdzony silnik Triumph’a stosowany również w modelach Speedmaster, czy legendarnym Bonneville. Kunszt brytyjskiej inżynierii łączy się w nim z amerykańskim stylem chopper’a. Okaz wystawiony na sprzedaż posiada wtrysk paliwa, co po 2008 roku pozwoliło zwiększyć moc i poprawić elastyczność silnika. Dwucylindrowe R2 generuje 70 KM mocy, a pięciobiegowa manualna skrzynia oraz mokre sprzęgło przekazują napęd i potrafią naprawdę szybko rozpędzić ten ważący zaledwie 226 kg (na sucho) motocykl. W kolorze niebieskim Pacific prezentuje się bardzo dobrze. Dodatkowo doposażony jest w oryginalne akcesoria oraz sakwy, dzięki którym przedłużyć można przyjemność z jazdy, umieszczając w nich to co przydatne w dłuższej podróży.
Czytaj dalej