Zaprezentowana w 1999 roku pierwsza generacja Hayabusy zszokowała motocyklowy świat dostarczając zupełnie nowy poziom osiągów. Zyskała tytuł najszybszego motocykla na świecie, a producent nazywa tę kategorię motocykli „Ultimate Sports”. Mimo porażającej mocy ma opinię zaskakująco łatwego w prowadzeniu. Nazwa Hayabusa zaczerpnięta została od sokoła wędrownego, który w locie potrafi osiągnąć prędkość 300 km/h. Najbardziej znacząca zmiana nastąpiła w modelu 2002, kiedy ECU ewoluowało z 16-bitowego na 32-bitowy, dzięki czemu sterowanie silnikiem było bardziej precyzyjne. W wyniku tej ewolucji reakcja silnika na działanie przepustnicy stała się niezwykle liniowa, dzięki czemu Hayabusa jest przyjazna w prowadzeniu. Produkcja pierwszej generacji trwała do 2007 roku, wprowadzając jedynie ulepszenia wyglądu, kolorystyki i drobnych części. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż pochodzi z Niemiec i zachowany jest w bardzo dobrym stanie.
Czytaj dalej Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2006 – 29900 PLN – Środa Wielkopolska
Motocykle
Piaggio Vespa PX 1984 – Warszawa
Piaggio Vespa to rozwijana od 1946 roku prawdziwa ikona włoskiego stylu. Vespa PX to model zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Mediolanie w 1977 roku i ochrzczony nazwą Nuova Linea. Rok 1981 to rok premiery modelu PX80E o numerach zaczynających się V8X1T, czyli takich, jakie posiada skuter tu prezentowany. Fabrykę opuścił z silnikiem pojemności 80 cm³ i mocy 5 kW przy 6000 obr./min, choć aktualnie znajduje się w nim mocniejsza jednostka 133 cm³ i sportowy wydech Pollini. Skuter został gruntownie odrestaurowany, inna niż fabrycznie jest również rama, gdyż oryginalny PX to large frame, a model Special jest mniejszy i oparty na tzw. small frame.
Czytaj dalej Piaggio Vespa PX 1984 – Warszawa
Junak M10 1961 – Warszawa
Ten Junak M10 z roku 1961 to prawdziwy ewenement. Motocykl został dosłownie wyciągnięty ze stodoły w jednej z wsi województwa opolskiego. Stan licznika wskazuje 819 kilometrów i według zapewnień domu aukcyjnego jest to oryginalny przebieg. Poprzedni właściciel rzadko użytkował motocykl, a po pewnym czasie schował go w sianie. Junak został ponownie odkryty dopiero kilka lat temu. Po zakupie przez obecnego nabywcę został rozebrany, wyczyszczony i ponownie złożony, jednak bez żadnych ingerencji w oryginalny stan zachowania. Nawet mocowanie fotela pozostawiono jedynie na pojedynczej śrubie, tak jak w momencie znalezienia eksponatu. W przypadku tego motocykla, możemy właśnie mówić o potencjale muzealnym. Jego wartość staje się tym większa, gdy uświadomimy sobie wyjątkową historię Junaka – to pierwszy i jedyny polski powojenny czterosuw, uważany za jeden z najlepszych krajowych motocykli XX wieku.
Czytaj dalej Junak M10 1961 – Warszawa
Honda CB 750 Seven Fifty Cafe Racer 1997 – Warszawa
Cafe racer to seryjny motocykl przerobiony tak, by wyglądał i jeździł jak wyścigowy. Rasowy Cafe Racer powinien przypominać najlepsze motocykle wyścigowe z lat ich świetności: Nortona Manxa, AJS 7R, BSA Gold Star, czy Triumpha GP. Rockersi, używający Cafe Racerów w latach 60. i 70. w Wielkiej Brytanii, montowali w swych maszynach wąskie, niskie kierownice i wąskie wyścigowe siodełka. Okazuje się, że Honda CB 750 pasuje do tych przeróbek idealnie. Może nie jest mistrzem prędkości, ale dziś w Cafe Racerach chodzi bardziej o stylistykę niż wyścigowe możliwości. CB to prawdziwy wehikuł czasu, pachnący i pracujący jak klasyk. Dlatego ta stylizacja pasuje do niej idealnie.
Czytaj dalej Honda CB 750 Seven Fifty Cafe Racer 1997 – Warszawa
Suzuki GSX-F 650 Cafe Racer 2007 – Warszawa
Termin café racer powstał we wczesnych latach 60. za sprawą brytyjskich entuzjastów motocyklowych, gdzie maszyny wykorzystywano do krótkich przejażdżek pomiędzy barami. Motocykle dziś nazywane Cafe Racer stylizowane są na wzór motocykli biorących udział w wyścigach Grand Prix we wczesnych latach 60. Od strony technicznej Suzuki GSX-F 650 to Bandit 650, którego wyposażono w pełną owiewkę. Ogromnym atutem tego motocykla jest bardzo elastyczny silnik o mocy 85 KM chłodzony cieczą. Kiedy trzeba, GSX 650F potrafi być łagodny, ale jeżeli odkręcimy mocniej gaz, temperament silnika jest na tyle duży, że zadowoli nawet doświadczonych motocyklistów.
Czytaj dalej Suzuki GSX-F 650 Cafe Racer 2007 – Warszawa
SHL M04 1954 – 47500 PLN – Konin
SHL M04 to powojenna kontynuacja produkowanego w Suchedniowskiej Hucie Ludwików popularnego motocykla klasy 100 cm. W latach 1938-39 powstało około 2 tys. motocykli, napędzanych angielskim silnikiem dwusuwowym marki Villiers. Po wojnie produkcję przeniesiono do Kielc. W zmodyfikowanej ramie znalazł się produkowany w kraju silnik S01 o pojemności 125 cm, będący nieco zmodyfikowaną kopią silnika niemieckiej DKW. Do 1950 roku produkowano równolegle SHL 125 i Sokoła 125. Po zakończeniu produkcji Sokoła, produkcję SHL 125, w wersji zwanej M04, przeniesiono do Warszawy. Do dnia dzisiejszego zachowało się stosunkowo dużo powojennych „Eshaelek”, jednak motocykle w stanie oryginalnym, z kompletem dokumentów, są niezwykle rzadkie. Osiągają wysokie ceny, porównywalne z odrestaurowanymi Junakami. Prezentowany egzemplarz pochodzi z produkcji warszawskiej i jest zachowany w stuprocentowym oryginale i kompletności, zgodnej z rocznikiem. Zwracają uwagę świetnie zachowane, oryginalne akcesoria, jak pompka i akcesoryjne siodełko pasażera firmy Motosprzęt z Ostrowa Wlkp. Zgodność numerów, świetnie zachowana tabliczka znamionowa i komplet dokumentów, z instrukcją obsługi włącznie, to kolejne atuty tego egzemplarza. Całości dopełnia piękny oryginalny lakier ze szparunkami i oryginalne detale wyposażenia, jak szkło przedniej lampy, bakelitowy przełącznik świateł, niezniszczone poszycie siodełka kierowcy czy tylna lampka. Motocykl zachowany jest w doskonałym stanie, rama nie nosi żadnych śladów napraw, a wszystko wskazuje na to, że nie był intensywnie użytkowany. Prawdziwie kolekcjonerska sztuka.
Czytaj dalej SHL M04 1954 – 47500 PLN – Konin
Honda CRF450R 50th Anniversary 2022 – 39000 PLN – Obrowiec
CRF450 R 50th Anniversary to dla Hondy specjalny motocykl. Powstał, aby uczcić półwieczną obecność firmy w motocrossie. Pionierem był debiutujący w 1973 roku model CR250M Elsinore, który przez zwycięstwa na arenie sportowej doskonale ucieleśnił maksymę „Win on Sunday, sell on Monday”. Również i dziś bezpośrednie osiągnięcia i opinie motocylistów HRC z mistrzostw FIM World MXGP, AMA Supercross i Pro Motocross nadały kierunek rozwoju flagowego modelu CRF450R. Techniczne aktualizacje najnowszej wersji objęły zmiany w układzie dolotowym, co zapewnia silnikowi większy moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów. Zmieniono sztywność ramy i zawieszenie, co zapewnia większą stabilność podczas hamowania, szybsze skręcanie, lepszą przyczepność przedniej opony i lepsze prowadzenie w koleinach. Są też zmiany wizualne – niebieskie siedzenie, złota kierownica, złote felgi i pamiątkowa grafika, podkreślająca unikatowość tej limitowanej serii.
Czytaj dalej Honda CRF450R 50th Anniversary 2022 – 39000 PLN – Obrowiec
BMW R 1100 RT 1996 – 15900 PLN – Łódź
BMW R 1100 RT do duży motocykl turystyczny oferowany w latach 1995-2000. Napędza go kultowa jednostka, która napędzała wówczas motocykle BMW wszystkich kategorii – dwucylindrowy bokser o chłodzeniu olejowo-powietrznym. Nawet teraz, prawie 30 lat od premiery modelu RT, wielu fanatyków bokserów uważa model 1100 za lepszy niż jego następca o pojemności 1150 cm³ ze względu na jego mniej problematyczną technologię, nie wspominając nawet o jednostkach czterocylindrowych, które nie mają już takiego charakteru. To duża i ciężka maszyna (256 kg na sucho), która jednak gwarantuje fantastyczny komfort w podróży, zarówno kierowcy, jak i pasażerowi. Do tego masywna owiewka, spore kufry, sprzęt stereo i głośniki, otwory wentylacyjne do ogrzewania dłoni, gniazdko elektryczne 12 V i kilka kieszeni do przechowywania i nie powinno dziwić, że nawet dziś motocykl ten jest niezwykle często wybierany do podróżowania.
Czytaj dalej BMW R 1100 RT 1996 – 15900 PLN – Łódź
Honda CBR 1100 XX Blackbird 1999 – 28900 PLN – Łódź
W szalonych latach 90. producenci motocykli rywalizowali o pałeczkę pierwszeństwa w przekroczeniu magicznej granicy 300 km/h. Rywalizacja ta nie rozgrywała się jednak w świecie motocykli stricte sportowych, a turystycznych. Wśród superbików poprzeczkę dla innych producentów wyznaczała Honda CBR 900RR. Jednak żeby bić rekordy prędkości, potrzebna była maszyna cięższa i bardziej stabilna. Tu na arenę wkracza Honda CBR 1100XX, motocykl sportowo-turystyczny, którym Honda pobiła rekord prędkości, osiągając według różnych źródeł 290-303 km/h. Niestety dominacja Blackbirda nie trwała długo, ale i tak model zapisał się na kartach historii. Jego osiągi nawet dziś powinny budzić szacunek. 2,9 s do setki, 9 s do 200 km/h, lecz przede wszystkim jest to motocykl niezwykle udany, ceniony i poszukiwany, jeden z najlepszych na świecie w swojej epoce.
Czytaj dalej Honda CBR 1100 XX Blackbird 1999 – 28900 PLN – Łódź
Honda GL 1200 Gold Wing 1985 – 29900 PLN – Łódź
Po czterech latach budowy GL1100, Honda odnowiła serię i wiosną 1984 roku zaprezentowała GL 1200 jako ostatni Gold Wing z czterocylindrowym silnikiem. Japoński producent motocykli konsekwentnie rozwijał koncepcję luksusowego i komfortowego motocykla turystycznego, zachwycając tysiące motocyklistów na całym świecie. Honda zwiększyła pojemność skokową nowego Gold Winga do 1182 cm³, zwiększając moc chłodzonego cieczą boksera do 94 KM przy 7000 obr./min, a moment obrotowy przekroczył granicę 100 Nm. Takiego ciągu nie miał dotąd żaden Gold Wing. Pomimo ogromnej masy 296 kilogramów, Goldwing osiągał prędkość maksymalną około 200 km/h. Ale i tak, spokojna jazda prawym pasem pasuje jej bardziej, niż autostradowa pogoń.
Czytaj dalej Honda GL 1200 Gold Wing 1985 – 29900 PLN – Łódź