Archiwum kategorii: Motocykle

Yamaha XJ 1100 Maxim 1982 – 15000 PLN – Nowy Sącz

Yamaha XJ 1100 Maxim to japoński turystyk z przełomu lat 70 i 80-tych, który więcej wspólnego ma z wyglądu z amerykańskimi chopperami, niż z motocyklami turystycznymi, które znamy dziś. Yamaha XJ 1100 Maxim wyposażona została w czterocylindrowy silnik chłodzony powietrzem o imponującej wówczas pojemności 1,1 l. Osiąga 95 KM i jak na ponad 30-letni motocykl daje niezłe osiągi i dużo frajdy z jazdy. Przyjemna, dosyć neutralna pozycja za sterami tego jednośladu nie powinna męczyć, a masywne siodło daje dobry komfort jazdy. Należy pamiętać jednak, że jest to raczej motocykl dla doświadczonego użytkownika, którego nie przeraża masa zbliżająca się do 300 kg i specyficzne rozłożenie masy, które czuć w zakrętach. Ten bardzo zadbany okaz Yamahy XJ 1100 Maxim będzie świetną propozycją dla wszystkich fanów klasycznych jednośladów.
Czytaj dalej Yamaha XJ 1100 Maxim 1982 – 15000 PLN – Nowy Sącz

BMW K1 1989 – 29900 PLN – Brzeziny

BMW K1 to sportowy turystyk, który niegdyś rozgrzewał dusze młodocianych motofascynatów do czerwoności. Wszak to dla wielu najbardziej zapamiętany obrazek z kultowej gumy „Turbo”, którą zajadały się wszystkie dzieciaki na przełomie lat 80-tych i 90-tych. 100 KM, 1000 cm³ i 237 km/h – te dane zapadły wielu w pamięci aż do dziś i choć czasy się zmieniły, chęć posiadania takiej maszyny niejednokrotnie nie osłabła. W Brzezinach można było wybrać spomiędzy dwóch świetnie zachowanych K1, teraz została niebieska. Co oferuje wzamian? Legendarną trwałość mechaniczną BMW z tego okresu, wciąż dostępne części w serwisie, a przede wszystkim przyjemność z jazdy i podziwiania charakterystycznej, zdecydowanej, wręcz komiksowej sylwetki z lat 80-tych we własnym garażu. Żadne wcześniejsze ani żadne późniejsze BMW nie wyglądało tak, jak to. Na żółtych tablicach pojazdów zabytkowych oba motocykle wyglądają zjawiskowo, a z powodu swojej przełomowej natury, krótkiego okresu i niewielkiego nakładu produkcji (6921 sztuk), dziś są to pewniaki do przyszłego wzrostu wartości.
Czytaj dalej BMW K1 1989 – 29900 PLN – Brzeziny

Piaggio Vespa PX 125 T5 1989 – ok. 23500 PLN – Lublin

Lata 80-te dla Vespy były pełne zmian i wyzwań – włoska makra musiała nadążyć za nowymi trendami i prześcignąć konkurencję. Piaggio Vespa PX 125 T5 musiało także utrzymać więź z historią, ponieważ marka nie chciała zatracić tożsamości i cech charakterystycznych. Do nowego, bardziej agresywnego stylistycznie modelu zaczęto montować stosunkowo mocne jednostki napędowe, co zaowocowało dużym sukcesem sprzedażowym. Wystawiona na sprzedaż Piaggio Vespa PX 125 T5 została odrestaurowana od podstaw. Nowego właściciela z łatwością przeniesie w w lata 80-te i pozwoli pojechać nawet 130 km/h. Narodzona w 1985 roku sportowa Vespa „125 T5 Pole Position”, nazywana po prostu „T5”, to niezwykły skuter, który w zatłoczonych miastach wciąż jest niezrównanie szybkim środkiem lokomocji.
Czytaj dalej Piaggio Vespa PX 125 T5 1989 – ok. 23500 PLN – Lublin

Piaggio Vespa PX 125 T5 1985 – ok. 25000 PLN – Lublin

Piaggio Vespa PX 125 T5 to prawdziwie sportowy skuter – mały, zgrabny i kultowy środek lokomocji na dwóch kołach. Odświeżona stylistyka, a także wykorzystanie jako kierowcy testowego dwukrotnego wówczas mistrza świata Formuły 1, Nelsona Picquet, sprawiły, że Vespa 125 T5 w pełni zasłużyła na swoją nazwę – „Pole Position”. Dla podkreślenia sportowego stylu nakreślono bardziej agresywne linie, dodano spojler, przednią owiewkę i cyfrowe wskaźniki. Piaggio w tamtych czasach miało o co walczyć i musiało przebić japońską konkurencję. Silnik Piaggio Vespy PX 125 T5 wyposażony został w 5-kanałowy, aluminiowy cylinder, stworzony żeby lepiej odprowadzać ciepło. Jej silnik zapewniał poziom osiągów niedostępny do tej pory w żadnym innym modelu Vespy o podobnej pojemności skokowej. Sami przyznacie, że żółty kolor 2000M 102 z palety Ferrari pasuje do tego włoskiego temperamentu idealnie 🙂 Ten egzemplarz z samego początku produkcji, po dokładnej i rzetelnej renowacji, stanowi kąsek, którego nie da się przeoczyć.
Czytaj dalej Piaggio Vespa PX 125 T5 1985 – ok. 25000 PLN – Lublin

Kawasaki GPZ 900R Ninja 1984 – 21000 PLN – Poznań

Kawasaki GPZ 900R Ninja zawsze było ikoną. Tom Cruise jako Maverick rozpalał wyobraźnię niemal każdego faceta, niezależnie od wieku i narodowości. Każdy chciał latać myśliwcem, i każdy chciał gnać taką maszyną. Produkowany od 1984 roku motocykl rozwijał moc 115 KM z pojemności 900 cm³, ważył jedynie 280 kg i był dopracowany pod względem aerodynamiki, co pozwalało osiągnąć mu imponującą na owe czasy prędkość 250 km/h. To prawdziwy superbike, który sprawdzał się nie tylko na ekranach kin. W filmowej wersji otrzymał niefabryczne malowanie, które zdecydował się odtworzyć również właściciel prezentowanego motocykla. „Top gunka” otrzymała również zestaw odpowiednich naklejek, nawiązujących do lotnictwa Stanów Zjednoczonych. Fani filmu z pewnością nie przejdą obok niego obojętnie.
Czytaj dalej Kawasaki GPZ 900R Ninja 1984 – 21000 PLN – Poznań

EMW R35/3 1955 – 24600 PLN – Kielce

Bayerischen Motorenwerke w 1937 roku opracowało jednocylindrowy motocykl BMW R35, przeznaczony głównie do użytku władz, policji i wojska. Uważano, że czterosuw ten jest niezwykle wytrzymały i ponadprzeciętnie bezawaryjny. W latach przedwojennych ze względu na ukierunkowanie na rozwój silników samolotowych w Monachium, cała produkcja motocykli została przeniesiona do fabryki BMW w Turyngii, w Eisenach. Te powstałe we wschodniej części Niemiec zakłady BMW, przemianowane później na EMW, czyli Eisenacher Motorenwerke, kontynuowały montaż, a następnie produkcję modelu R35 pod nazwą EMW do 1955 roku. Ten przedwojenny model doczekał się pierwszych modyfikacji zawieszenia w 1952 roku, a rok później wprowadzono kolejne modyfikacje ramy i zespołu napędowego. W EMW R35/3 rozszerzono ramę, poprawiono tłumienie tylnego zawieszenia, dodano filtr powietrza, którego motocykl przedtem nie posiadał. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż jest oryginalny, co potwierdzają numery jego głównych podzespołów. Odrestaurowany był w latach 90-tych, kiedy dostępność oryginalnych elementów była zdecydowanie większa, niż dzisiaj.
Czytaj dalej EMW R35/3 1955 – 24600 PLN – Kielce

Honda Goldwing GL 1000 1976 – SPRZEDANA

Honda Goldwing debiutowała w 1974 roku i w ofercie zostaje do dziś, lecz w międzyczasie kompletnie odmieniła swój charakter. W pierwszym, klasycznym wydaniu miała sportowe ambicje i napędzany paskiem, chłodzony cieczą litrowy silnik o czterech cylindrach w układzie przeciwsobnym. Zastosowany wał napędowy i tarcze hamulcowe składały się na techniczne nowatorstwo, niespotykane wówczas u konkurencji. Oryginalnie rozmieszczono tu również podzespoły – zbiornik paliwa wylądował pod kanapą, a na jego tradycyjnym miejscu umieszczono elementy instalacji elektrycznej. Choć motocykl nie wyglądał na krążownika, masa blisko 300 kg predysponowała do spokojnej jazdy na długich trasach. Dzisiejsza oferta rynkowa tych motocykli jest bardzo skromna, lecz ten egzemplarz wyróżnia się wręcz wybitnie. Właściciel włożył tu mnóstwo pracy i środków, by motocykl wyglądał i jeździł jak nowy.
Czytaj dalej Honda Goldwing GL 1000 1976 – SPRZEDANA

Honda CBR 600 F2 Classic Sport 1993 – 32000 PLN – Sopot

Choć to maszyna z lat 90-tych, wyglądem nawiązuje do motocykli starszych o dwie dekady, uczestniczących niegdyś w torowej rywalizacji. Ta Honda CBR 600 F2 przebudowana została w duchu klasycznego sportu, z wykorzystaniem elementów aerodynamicznych z klasycznych wyścigowych motocykli oraz współczesnych elementów do indywidualizacji w stylu „cafe racer”. Wszystko zostało ograne z dużą dbałością o szczegóły, zarówno od strony mechanicznej, jak i wizualnej. Motocykl otrzymał krótsze przełożenie oraz mocniejsze hamulce, dzięki czemu, o ile mamy na to odwagę, możemy wykorzystać jego ponadprzeciętne osiągi. Ważniejsze niż cyferki są tu oczywiście szyk i styl. To klasyczny wariat, który z pewnością nie pozostanie niezauważony na mieście.
Czytaj dalej Honda CBR 600 F2 Classic Sport 1993 – 32000 PLN – Sopot

Yamaha XS650 Special 1981 – SPRZEDANA

Yamaha XS 650 to średnich rozmiarów motocykl z końca lat sześćdziesiątych XX wieku, posiadający wówczas jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie silników w swojej klasie. Silnik i skrzynia biegów w tym motocyklu stanowią jedność, a skrzynia korbowa zamontowana jest poziomo dla ułatwienia montażu. Jest to o tyle ciekawe rozwiązanie, że większość producentów wówczas montowała skrzynię pionowo, oddzielając silnik od skrzyni biegów. Yamaha XS650 Special to cruiser zaprezentowany w 1978 roku, który tutaj stanowił podstawę do zbudowania ciekawego cafe racer’a. Motocykl otrzymał wiele ciekawych elementów, które nadały mu niepowtarzalnego charakteru. Łączy nowoczesność i klasyczny styl, zbudowany został w profesjonalny sposób i zdecydowanie warty jest uwagi.
Czytaj dalej Yamaha XS650 Special 1981 – SPRZEDANA

Moto Guzzi Griso Tenni 2012 – 36000 PLN – Warszawa

Kiedy Moto Guzzi wprowadziło na rynek serię Griso w 2006 roku, usportowiony naked o dwóch cylindrach i świeżej stylizacji spełnił pokładane w klasycznej włoskiej marce nadzieje. Edycja specjalna Griso 8V SE Tenni to wydanie dla najbardziej wymagających entuzjastów marki. Okaz w pięknym odcieniu satynowanej zieleni nawiązuje do tego, w jakim ścigał się legendarny Omobono Tenni. Z silnikiem o mocy 110 KM i w pełni regulowanym zawieszeniem sprawi przyjemność nie tylko wizualną. Nowy właściciel zyska wspaniałą maszynę, ale i okaz z dużym potencjałem kolekcjonerskim.
Czytaj dalej Moto Guzzi Griso Tenni 2012 – 36000 PLN – Warszawa