Archiwum kategorii: Motocykle

Peugeot 157B 1957 – 25900 PLN – Rzeszów

Peugeot od wielu lat znany jest z produkcji samochodów, ale i jednośladów – rowerów i motocykli. Ich pierwszy motocykl z silnikiem De Dion-Bouton debiutował już w 1898 roku, a we Francji motorowery Peugeota od lat 70-tych spotykane są na każdym kroku. Również w latach 50-tych Peugeot podążył za modą wytyczoną przez Vespę i Lambrettę, tworząc własną linię skuterów. Zaczęło się od modelu S55 w 1953 roku, później przyszła pora na modele S57 oraz S157. Wszystkie łączył oryginalny design, z zamykanym bagażnikiem umieszczonym nad przednim kołem. Peugeot 157B w pięknie odnowionej formie prezentowany jest w ogłoszeniu i wyróżnia się silnikiem o pojemności 148 cm³ – większym i mocniejszym, niż u swojego starszego brata.
Czytaj dalej Peugeot 157B 1957 – 25900 PLN – Rzeszów

Innocenti Lambretta J50 1967 – 9800 PLN – Gdańsk

Produkowana w zakładach Innocenti Lambretta, podobnie jak Vespa od Piaggio, odpowiedzialna była za powojenne zmotoryzowanie Włoch. Z czasem ludzie zaczęli się tam przesiadać na samochody, lecz posiadanie skutera nigdy nie wyszło z mody. Produkowano je masowo, miejsca zajmowały niewiele, znieść gotowe były niemal wszystko, a ich serwisowanie nie nastręczało kłopotów. Pokochali je wszyscy, a na najmniejszych pięćdziesiątkach jeździć mogli nawet 14-latkowie. Pomiędzy 1964 a 1968 rokiem Lambretta J50 dostępna była w dwóch wersjach – Junior i De Luxe. Tej pierwszej wyprodukowano 69988 sztuk, drugiej 28822. W Gdańsku możemy pomiędzy nimi wybierać. Pierwsza jest w pełni odrestaurowana, druga zachowana w oryginale, lecz w bardzo dobrym stanie, z niewysokim przebiegiem. Obie są kompletne we wszystkie detale, sprawne, gotowe do jazdy. Ceny? Identyczne. Po 10800 zł za sztukę.
Czytaj dalej Innocenti Lambretta J50 1967 – 9800 PLN – Gdańsk

Honda CB450SC Nighthawk 1982 – SPRZEDANA

Honda CB450SC Nighthawk była jedną z wielu propozycji japońskiego producenta w średniej klasie. Wymiarami i komfortem niemal dorównywała wcześniejszej CB650, choć w odróżnieniu od większej siostry zamiast chłodzonej powietrzem czterocylindrowej jednostki posiadała dwa cylindry i po trzy zawory na cylinder zamiast czterech. Choć taka architektura była kompromisem, w praktyce sprawdzała się znakomicie. Mocy wiadomo – było mniej – lecz ponad 100 KM z jednego litra pojemności wciąż robiło wrażenie. Motocykl z tej oferty pochodzi z pierwszej fazy produkcji modelu i wyróżnia się charakterystycznymi kołami “Comstar”, przystosowanymi do użycia z bezdętkowymi oponami. Decydując się na zakup, możemy wciąż liczyć na dużą niezawodność motocykla i rozsądne koszty serwisu. Nighthawk sprawdzić się może jako sprzęt do miasta, pierwszy motocykl czy baza do customowego projektu.
Czytaj dalej Honda CB450SC Nighthawk 1982 – SPRZEDANA

Ducati Desmosedici RR 2009 – Niemcy

Hasło przewodnie tego motocykla to “z toru na ulicę”. Ducati Desmosedici RR wprost z Mistrzostw Świata klasy MotoGP zawędrowało do salonów, w mocno limitowanej edycji liczącej zaledwie 1500 sztuk i przy pięknym dźwięku czterocylindrowego silnika o mocy 200 KM. Na pierwszy rzut oka łatwo pomylić go z torową repliką, ale zdziwienie przyjdzie gdy przyjrzymy się kierownicy, ramie czy podzespołom. Nawet koła to kopia wyścigowych marki Marchesini, które wykonane są magnezu. Wyjeżdżając z salonu, motocykl ten miał cenę 55000 euro, oczywiście dla tych szczęśliwców, którym udało się go kupić. Taki super racer z roku 2008 na niedawnej aukcji Duemila Ruote we Włoszech sprzedany został za ponad 70 tys. euro. Jesteśmy zatem bardzo ciekawi wyniku tej aukcji, biorąc pod uwagę cenę wywoławczą na poziomie jedynie 28 tys. euro.
Czytaj dalej Ducati Desmosedici RR 2009 – Niemcy

MZ Trophy ES 250/2 Milicja 1971 – 15000 PLN – Kłodzisko

MZ Trophy ES 250/2 był w latach 70-tych podstawowym motocyklem patrolowo-pościgowym Milicji Obywatelskiej. Wyróżniający się masywną obudową reflektora, ceniony był za doskonałe, dwusuwowe silniki. Oznaczenie “Trophy” nosił dla uczczenia zwycięstw w “Sześciodniówce” – w wymagających zawodach terenowych, które MZ wygrało pięć razy z rzędu w latach 1963-1967. W Polsce był tak pożądanym dobrem, że niejeden adept specjalnie poszedł na służbę do Milicji tylko po to, by móc dosiadać tej maszyny. Dziś, zarówno w Niemczech jak i w Polsce, “Tropik” jest poszukiwanym klasykiem. Ten przeszedł remont i ma skompletowane w każdym detalu pełne milicyjne wyposażenie.
Czytaj dalej MZ Trophy ES 250/2 Milicja 1971 – 15000 PLN – Kłodzisko

BMW R 100 S 1979 – 24000 PLN – Wrocław

W testach motocykli w latach 70-tych często pojawiało się określenie, że BMW to Rolls Royce wśród motocykli. Na to określenie maszyny te zapracowały oferując niezrównany komfort i świetną mechanikę. Sercem BMW R 100 S jest pancerny silnik typu bokser, dla którego 100000 kilometrów przebiegu nie robiło najmniejszego wrażenia. Wówczas konkurencja japońska, włoska czy brytyjska nie gwarantowała tej wytrzymałości i uniwersalności, i nie sprawdzała się tak dobrze w dalekiej podróży. Po ponad 30 latach w tej materii nic się nie zmieniło. Szukając klasycznego motocykla turystycznego o sportowym charakterze, najlepiej wybrać BMW. To w ogłoszeniu zachęca pięknym, odrestaurowanym stanem.
Czytaj dalej BMW R 100 S 1979 – 24000 PLN – Wrocław

BSA C15 1959 – 10500 PLN – Białystok

BSA C15 to pierwszy brytyjski motocykl czterosuwowy, w którym silnik i sprzynię biegów połączono w jednej obudowie. Jego produkcję rozpoczęto w 1958 roku, a prosta i trwała budowa przyczyniły się do jego wielkiego sukcesu. Po wprowadzeniu prawa “Learner U.” jego popularność jeszcze wzrosła, gdyż pojemność 250 cm³ okazała się największą, z jaką młodzi adepci motocyklowi mogli jeździć samodzielnie, bez opiekuna. W latach 60-tych i 70-tych był to na Wyspach Brytyjskich jeden z najpopularniejszych środków transportu, a dziś taki odrestaurowany pojazd ozdobić może każdy salon. Ten prezentowany wygląda prześlicznie, lecz do zakońcenia procesu renowacji potrzebne jest jeszcze położenie instalacji elektrycznej i uruchomienie silnika.
Czytaj dalej BSA C15 1959 – 10500 PLN – Białystok

BMW R45 1981 – SPRZEDANE

Moda na cafe racer’y zrodziła się w latach 60-tych ubiegłego stulecia, a dziś przeżywa swój renesans. Konstruowanie takiego motocykla jest jak tworzenie dzieła sztuki. To BMW R45 z 1981 roku zbudowane zostało na nowo, otrzymując zupełnie inną, świeżą osobowość i styl. Niewielki silnik typu boxer doskonale może sprawdzić się w mieście. To zdecydowanie wybór indywidualisty, przykuwający uwagę na ulicy.
Czytaj dalej BMW R45 1981 – SPRZEDANE

Honda CB250 Nighthawk 2002 – SPRZEDANA

Honda CB250 Nighthawk udowadnia, że w świecie prostych motocykli zmienia się niewiele. Na rynku debiutowała w 1982 roku i do dziś zmienia się jedynie kosmetycznie. Wciąż jest lekka, prosta, napędzana żwawym dwucylindrowym, czterosuwowym silnikiem i spowalniana jedynie hamulcami bębnowymi. To dobry wybór dla początkujących motocyklistów, dzięki masie zaledwie ok. 130 kg i nisko osadzonemu siedzeniu doskonale może również służyć osobom o niewielkiej posturze i kobietom.
Czytaj dalej Honda CB250 Nighthawk 2002 – SPRZEDANA

Sokół 600 M211 1937 – 198000 PLN – woj. łódzkie

W historii polskiej motoryzacji magii jest jak na lekarstwo, lecz z pewnością możemy ją odnaleźć w przedwojennych Sokołach. Produkowany w latach 1935-39 Sokół 600 M211 obok Sokoła 1000 to najwyżej ceniony dziś polski klasyk, od dziesiątek lat darzony zasłużonym szacunkiem na każdym zlocie, na którym się pojawi. Zasilany jednocylindrowym czterosuwowym silnikiem był nowoczesną i dojrzałą konstrukcją, czego dowiodła między innymi fabryczna ekipa, zdobywając ścieżką dla pieszych szczyt Kasprowego Wierchu w 1939. Wyprodukowano ich około 1400, z powodu działań wojennych przetrwała garstka, lecz spotkanie takiego egzemplarza jak w ogłoszeniu jest ewenementem. Oferowany razem z opcjonalnym wózkiem bocznym może być ozdobą każdej kolekcji.
Czytaj dalej Sokół 600 M211 1937 – 198000 PLN – woj. łódzkie