Nissan Figaro 1991 – 25000 PLN – Wisła

Nissan Figaro narodził się jako studium stylistyczne w 1989 roku i okazał się być tak udany, że dwa lata później zdecydowano się wyprodukować 20 tysięcy egzemplarzy. Chętnych było tak wielu, że aby rozdysponować samochody, były one sprzedawane przez loterię. W stylistyce można było odnaleźć echa takich klasyków, jak Nissan Fairlady czy Autobianchi Bianchina. Figaro powstały w czterech kolorach symbolizujących japońskie pory roku, samochód połączył stylistykę retro z nowoczesną mechaniką z miejskiego modelu Micra, był niezawodny i dzięki turbodoładowanej litrowej jednostce sprzężonej z automatyczną skrzynią biegów jeździł niezwykle przyjemnie. Co ciekawe, nie umieszczono na nim ani jednego logo Nissan, za to na wyposażeniu były takie udogodnienia, jak ABS, aluminiowe felgi, klimatyzacja, radio z odtwarzaczem CD i skórzane fotele. Choć wszystkie egzemplarze otrzymały kierownicę z prawej strony i nigdy oficjalnie nie oferowano go w Europie, sporo egzemplarzy zostało tu sprowadzonych, zwłaszcza do Wielkiej Brytanii, skąd pochodzi prezentowany egzemplarz. Choć wymaga kosmetycznych poprawek, rekompensuje to dobra cena. Po pełnym przygotowaniu z pewnością autko będzie wiernie służyć, szczególnie wiele radości dostarczając w ciepłe dni, po odsunięciu materiałowego dachu.

Nissan Figaro
Rocznik: 1991
Przebieg: 170000 km
Pojemność: 1000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna 3-biegowa
Moc: 75 KM
Kolor: niebieski

Cena: 25000 PLN

Wyposażenie:
– elektryczne szyby,
– skórzana tapicerka,
– wspomaganie kierownicy

Bardzo ciekawy model, który przykuwa uwagę wielu i wzbudza niemały zachwyt.
Samochód ma mnóstwo chromowych dodatków i dzięki temu auto wygląda bardzo ekskluzywnie.
Nissan Figaro głównie trafiał na rynek japoński i produkowany był zaledwie przez rok.
Ogólna liczba wyprodukowanych egzemplarzy to około 20,000.

Szczególny klasyk wyposażony w dwudrzwiowe nadwozie typu coupe – kabriolet.
Przywieziony z Anglii w 2018 i zarejestrowany w Polsce jako zabytek w tym samym roku.
Z uwagi, że w Polsce jest zarejestrowanych tylko kilka egzemplarzy, jest bardzo oryginalnym klasykiem.

Płyta podłogowa modelu pochodzi z Nissana Micry pierwszej generacji, co bardzo ułatwia zakup części.
Pod maskę trafił litrowy, czterosuwowy, turbodoładowany silnik benzynowy, generujący moc 78 KM, współpracujący z trzybiegową automatyczną skrzynią biegów.

Samochód jest w dobrym stanie, jeździ bez zarzutu.
Podwozie dobrze zakonserwowane warstwą ochronną.
Posiada historię napraw oraz właścicieli (odnotowano trzech).

Z uwagi na drobne ubytki wymaga niewielkiej inwestycji.
Stelaż dachu wymaga renowacji, gdyż w kilku miejscach wdała się rdza.
Dwie dziury na łamaniach w poszyciu dachu.
Miejscowe oznaki rdzy po stronie wewnętrznych drzwi.
Brak radia.
Brak obudowy podzespołów kierowniczych (twarda cześć tapicerki pod kierownicą).
Przetarcia na tapicerce.
Części i wyposażanie są łatwo dostępne.
Sporo egzemplarzy jeździ w Niemczech, Holandii oraz Anglii.

Telefon: +48 514 040 892
Miejscowość: Wisła