Nissan

Nissan Micra K10 1988 – 5000 PLN – Wrocław

Nie jest duży, nie jest imponujący, nigdy nie miał zmieniać świata, choć jednak po części nieco to uczynił. Nissan Micra K10 projektowany był jako prosty, miejski samochód. Taki, który kupuje się na kilka lat, po czym zamienia się go na nowy. Okazało się, że był lepszy, niż ktokolwiek od niego oczekiwał. Te samochody dzielnie służyły po kilkanaście lat, a nawet dziś da się odszukać niemal 30-letnią sztukę, która wciąż sprawia świetne wrażenie. Taką odnajdziemy również w kolekcji Klasyki Gatunku. To przeuroczy samochodzik, na dodatek wyposażony w skrzynię automatyczną.
Czytaj dalej

Nissan 300 ZX Turbo 1989 – 27999 PLN – Solec Kujawski

Nissan 300 ZX Turbo z manualną skrzynią biegów to jeden z najciekawszych japońskich samochodów sportowych, jakie podarowały nam lata 80-te. Świetna, klinowata sylwetka, chowane reflektory, klimatyczne wnętrze i oczywiście tylny napęd składają się na doskonały przepis, a dodatkowa opcja w postaci dachu Twin Top to już nadmiar szczęścia. Dziś te samochody nie mają wartości swoich ówczesnych niemieckich konkurentów, lecz z pewnością warto w nie zainwestować. Zadbany egzemplarz zabawę zapewni pierwszorzędną.
Czytaj dalej

Nissan Fairlady Z 432 1970 – SPRZEDANY

Nissan Fairlady Z 432 to brat popularnego Datsuna 240Z, z tym że stanowiący wyjątkową wersję, skierowaną jedynie na rodzimy rynek. Od momentu fuzji z firmą Prince, Nissan zaczął rozwijać jednostkę S20, sześciocylindrowego rzędowego kolosa, który był kulminacyjną odmianą serca niezłomnego Skyline GT-R. To właśnie ten wyścigowy silnik oraz pozostałe komponenty zorientowane na osiągi tworzą wyjątkowy Z-car o oznaczeniu Z 432. Według sprzedającego „It runs like a scalded cat” – „biega jak kot z pęcherzem”. To niezwykle rzadki okaz, wyprodukowany jedynie w około 420 sztukach. Większość z nich trafiła na tory wyścigowe albo została mocno stuningowana, stąd za każdym razem pojawienie się zachowanego w oryginale egzemplarza budzi wielką sensację. Ten egzemplarz wykończony jest w pięknym pomarańczowym odcieniu z satynową czarną maską. Wisienką na torcie są repliki kół Gotti z centralnym mocowaniem. Nissan Fairlady Z 432 sprzedany został za 170 tys. USD (ok. 691 tys. PLN).
Czytaj dalej

Nissan Sunny GTI Coupe 1987 – SPRZEDANY

Jego nadwozie wygląda niczym wyciosane kataną i doskonale odzwierciedla japońskie trendy lat 80-tych. Również pod maską odnajdziemy tu serce pełne charakteru – jednostkę CA16DE (1,6 l DOHC), generującą 110 KM, co przy masie poniżej tony pozwala na niezłą zabawę. Ten Nissan Sunny GTI Coupe pochodzi z pierwszej fazy produkcji. Mimo drobnych braków, wyróżnia się bardzo dobrym stanem zachowania, niskim przebiegiem i karoserią wolną od korozji.
Czytaj dalej

Nissan Skyline GT-R 1989 – SPRZEDANY

Nissan Skyline GT-R przez swoją niepowstrzymaną moc zyskał przydomek “Godzilla”. Japońska legenda samochodów z tabliczką GT-R w 1989 roku narodziła się w nowej odsłonie, jako generacja R32. Tak jak i w poprzednich modelach słowem kluczowym był motosport, a dokładnie spełnienie wymogów wyścigowej Grupy A. Do realizacji zadania użyto sześć cylindrów, dwie turbiny, napęd na cztery koła i silnik RB26DETT DOHC produkujący wyjściowo 280 KM. Wystawiony na aukcji egzemplarz to rzadko spotykany okaz, który uniknął jakiegokolwiek tuningu. Do dziś zachowany został z przebiegiem jedynie 23360 kilometrów. BNR32 to bez wątpienia ikona swojej generacji, a ten okaz będzie wspaniałym dopełnieniem każdej kolekcji samochodów nastawionych na osiągi. RM Sothebys wycenia go na 50 – 70 tys. dolarów, ale czy przekroczy ten pułap dowiemy się 20 stycznia 2017. Samochód licytowany był bez ceny minimalnej i sprzedany na aukcji za 60 500 dolarów.
Czytaj dalej

Nissan Sunny GTI Coupe 1989 – 13900 PLN – Wrocław

Magiczne litery GTI odnajdziemy nie tylko na wozach niemieckich i francuskich. Do tego grona dołączył w 1985 roku również Nissan Sunny GTI Coupe – początkowo wyposażony w silnik 1.6 16V, później – jak w ogłoszeniu – w 1.8 16V. Dzięki niewielkiej masie i sportowej charakterystyce jest to wóz, który może dostarczyć dużo radości na drodze, szczególnie – gdy jest zachowany w bardzo dobrym stanie.
Czytaj dalej

Nissan 300ZX Z31 1986 – 18900 PLN – Wrocław

Nissan 300ZX Z31 należy do trzeciej generacji kultowej serii Fairlady Z. O ile 240Z był interpretacją słynnego Jaguara E-Type’a, 14 lat później stworzono projekt doskonale zakotwiczony w modzie lat 80-tych. Ostre kształty, duża powierzchnia przeszklona i charakterystyczne, podnoszone reflektory zestawiono z nowymi, mocniejszymi jednostami napędowymi oraz tradycyjnym, tylnym napędem. Ten egzemplarz posiada najbardziej poszukiwane w tym modelu opcje – składany dach typu „targa” oraz najmocniejszą, turbodoładowaną jednostkę 3.0 V6. Jest to model przedliftowy (produkowany w latach 1984-86), posiadający jako pierwszy masowo produkowany samochód na świecie turbosprężarkę z ceramicznym wirnikiem, zapewniającym mniejszą bezwładność, większe przypieszenie i tym samym zmniejszony efekt „turbo dziury”.
Czytaj dalej

Nissan GL1800 Coupe Hakosuka 1971 – 117000 PLN – Japonia

Nissan Skyline H/T 2000GT-R Hakosuka to prawdziwa legenda. Arcydzieło wyścigowej inżynierii przeszło do historii odnosząc 50 zwycięstw w japońskiej serii Gran Prix. W wersji coupe powstało ich 1115 sztuk, a nieliczne oryginalne, świetnie zachowane egzemplarze uzyskują ceny idące w setki tysięcy dolarów. Wzdychając do ikony, można pomyśleć o zakupie tego auta w tańszej wersji lub o zbudowaniu repliki. Nissan GL1800 Coupe to tańsza wersja legendy, wyposażona w 105-konny silnik 1,8 l. Wizualnie od Skyline’a GT-R różni się brakiem oryginalnie nitowanych poszerzeń nadkoli, detalami wnętrza i wykończenia nadwozia. To jeden z tych samochodów, który dla postronnych może być zwykłym, starym samochodem, ale dla znających temat powoduje natychmiastowy ukłon w geście szacunku.
Czytaj dalej

Nissan Patrol Y61 1998 – SPRZEDANY

Nissan Patrol generacji Y61 to zapewne nie jest model, jakiego spodziewalibyście się na Giełdzie klasyków. Zanim jednak pójdziecie oglądać dalej Mercedesy, z pewnością warto mu się przyjrzeć bliżej. To wersja Super Safari, dostępna wyłącznie na rynkach Bliskiego Wschodu. Pod jego maską pracuje jeden z największych na świecie silników sześciocylindrowych, jakie możemy odnaleźć w samochodach osobowych. Do tego pancerny układ przeniesienia napędu i mamy pojazd, który mimo luksusowej aparycji zdolny jest przetrwać każdą zawieruchę. Można mieć pewność, że to jeden z tych modeli, któe wciąż będą jeździć w świecie, w któym rzadko kto będzie pamiętać o samochodach z napędem spalinowym… a wracając do prezentowanego auta, zadziwia jego stan zachowania. Zaledwie 29 tysięcy kilometrów przebiegu i regularne serwisy pozwoliły mu utrzymać fabryczną świeżość.
Czytaj dalej