Archiwum kategorii: Nissan

Nissan Primera GT P11 1997 – 14500 PLN – Warszawa

Japońskie samochody lat 90-tych miały w sobie szczególnego ducha. Zwarte, dobrze wykonane, nawet w klasie średniej miały charakter, który szczególnie mocno odczuwalny był w topowych, usportowionych wersjach. Nissan Primera GT P11 to przedstawiciel drugiej serii modelu, obecnej na rynku w latach 1995-2001. Z dwulitrową jednostką SR20DEH nie brak jej lekkości w rozwijaniu mocy. 150 KM pozwala tu osiągnąć setkę już w 8,6 s, a prędkość maksymalna sięga 218 km/h. Primera GT P11 była wersją produkowaną tylko przez jeden rok, służącą za podstawę homologacyjną dla modelu, który uczestniczył w wyścigach samochodów turystycznych BTCC w Wielkiej Brytanii. W torowej wersji rozwijał 300 koni mechanicznych i choć to zupełnie inna historia, pokazuje potencjał rozwoju tej wolnossącej jednostki.
Czytaj dalej Nissan Primera GT P11 1997 – 14500 PLN – Warszawa

Nissan Maxima 1991 – 15000 PLN – Gdańsk

Nissan Maxima trzeciej generacji był pierwszym japońskim samochodem, który przekroczył lokalny limit szerokości wynoszący 67 cali. Choć był za duży na wewnętrzny rynek, mógł za to podbijać świat. Komfortowa przestrzeń dla pasażerów i silnik V6 pod maską stanowiły mocne argumenty w segmencie samochodów E (executive cars), znanym u nas klasą wyższą-średnią. Zastosowana jednostka napędowa to silnik znany również ze sportowego modelu 300 ZX, który tutaj umieszczony został poprzecznie i napędzał przednie koła. Ten wyposażony w automatyczną skrzynię biegów egzemplarz zachowany jest w bardzo dobrym stanie, z przebiegiem 159 tys. km.
Czytaj dalej Nissan Maxima 1991 – 15000 PLN – Gdańsk

Nissan Safari Y60 1989 – 99000 PLN – Częstochowa

Nissan Patrol Y60 to prawdziwa legenda. Pełnokrwisty samochód terenowy o niezrównanej wytrzymałości. Sześciocylindrowy, wolnossący silnik Diesla o niemałej pojemności 4,2 l miał opinię jednostki nie do zajechania i dawał mu moc wystarczającą zarówno w terenie, jak i na szosie, a zmodyfikowane zawieszenie ze sprężynami śrubowymi wspomaganymi przez drążki i wahacze pozwoliło uzyskać wyższy komfort w warunkach drogowych. Samochód ten produkowany był od 1987 roku wyłącznie z Japonii, w wersji 3- i 5-drzwiowej. Na rynku japońskim znany był jako Nissan Safari, i taki właśnie samochód w wersji z długim rozstawem osi prezentowany jest w tym ogłoszeniu. To wóz, jaki zdarza się dziś jeden na tysiąc. Prezentuje się salonowo, wręcz trudno dopatrzeć się na nim jakichkolwiek śladów terenowego użytku ani modyfikacji, jakie odnajdziemy w większości tych samochodów.
Czytaj dalej Nissan Safari Y60 1989 – 99000 PLN – Częstochowa

Nissan 300 ZX Z31 1985 – SPRZEDANY

Nissan 300 ZX Z31 miał w sobie to, co dziś zdaje się być niemal niemożliwe. Miał sportową sylwetkę, ale też charakterystyczne, rasowe kształty, które nie pozwalały pomylić go z inną marką. Odnajdziemy w nim wszystko to, za co wciąż kochamy lata 80-te – wspaniały welur we wnętrzu, chowane reflektory i dach typu T-Top. Mimo, że ten egzemplarz należał do statecznego użytkownika, który korzystał z niego jedynie okazjonalnie, okazuje się, że doskonale czuł on ówczesną modę. Dołożony po kilku latach pakiet stylistyczny Aerotechnik wizualnie obniżył auto. Był krokiem w dokładnie tym samym kierunku, w jakim poszła fabryka w wersji poliftowej, lecz uczynionym jeszcze odważniej. Świetnie wpisują się w ten styl również felgi Borbet A. To tuning końca lat 80-tych w czystej i nieprzesadzonej postaci, na dodatek zachowany do dziś praktycznie bez śladów eksploatacji. Ten egzemplarz przejechał dotąd zaledwie 22 tysięce kilometrów, jest po prostu zjawiskowy.
Czytaj dalej Nissan 300 ZX Z31 1985 – SPRZEDANY

Nissan 350Z 2005 – 63900 PLN – Płońsk

Nissan 350Z, zaprezentowany po raz pierwszy w 2002 roku, to jedno z dziesięciu najlepszych aut według magazynu Car and Driver na rok 2003. Spójna i agresywna sylwetka samochodu przyciąga spojrzenia do dziś. Wnętrze zapewnia sporo miejsca dla pasażera i kierowcy. Silnik z przodu, napęd na tylne koła, manualna skrzynia i 286 KM sprawiają, że radość z jazdy tym zgrabnym autem jest ogromna. Zastosowano w nim ulepszoną wersję 3,5-litrowego silnika VQ35DE DOHC V6. Ta aluminiowa, wyposażona w łańcuch i zmienne fazy rozrządu jednostka znana jest z wielu samochodów Nissana, w tym z modeli Skyline i Pathfinder. Wersja Touring, taka jak w ogłoszeniu, wyposażona była w skórzane fotele, system nagłośnienia Bose, opcjonalną nawigację satelitarną, system VDC (dynamiczna kontrola pojazdu) i inne udogodnienia. Zarówno w USA, jak i na Starym Kontynencie popularność była ogromna, lecz to wcale nie oznacza, że łatwo dziś o zadbany okaz. Jeżeli szukacie ideału o niskim przebiegu, to okazja nadarza się wyśmienita.
Czytaj dalej Nissan 350Z 2005 – 63900 PLN – Płońsk

Nissan GT-R 2008 – 223860 PLN – Kraków

Pomiędzy rokiem 1969 a 1974, a także w latach 1989-2002, Nissan produkował model Skyline GT-R, prawdziwą ikonę, która łączyła sławę na torach wyścigowych z sukcesami w sprzedaży wersji drogowych. Choć kult modelu ograniczony był do rynku JDM, stworzony w nowym Millenium następca podbić miał już cały świat. Wprost trudno uwierzyć, że Nissan GT-R jest już z nami przez ponad dekadę. Debiutujący w 2007 roku w Tokio jest godnym następcą Skyline GT-R R34. Nie powtarza motywów ani filozofii tworzenia europejskich aut, lecz kultywuje to, co najlepsze w dalekowschodniej kulturze motoryzacyjnej. Sylwetka, motyw czterech okrągłych tylnych świateł, napęd na 4 koła i dwie turbosprężarki, a także kod fabryczny CBA-R35. Nissan odziedziczył po poprzedniku również potoczną nazwę – “Godzilla”. Stworzony specjalnie dla niego silnik VR38DETT o pojemności 3.8 l w układzie V6 miał początkowo moc 485 KM, co pozwalało na osiągnięcie 315 km/h. a wielofunkcyjny wyświetlacz na centralnej konsoli zaprojektowany został przez specjalistów z Polyphony Digital, czyli twórców gry Gran Turismo. To szczególne połączenie sił nauki i techniki, i do dziś – w warunkach drogowych – jedno z najszybszych aut na świecie. Ten egzemplarz pochodzi z samego początku produkcji – jest jedną z 1730 sztuk, jakie w debiutanckim 2008 roku sprzedane zostały w USA. Już wtedy przywędrował do Polski, a był to czas, kiedy w Europie auto było jeszcze niedostępne.
Czytaj dalej Nissan GT-R 2008 – 223860 PLN – Kraków

Nissan Sunny B11 Coupe 1986 – 13200 PLN – Warszawa

Japońska motoryzacja lat 80-tych to synonimem trwałości i niezawodności. Choć powstawała na wzór samochodów europejskich i amerykańskich, odpowiednio dopracowana, z łatwością przebiła pierwowzory. Nawet po ponad 30 latach wciąż może zaskoczyć tym, jak dobrze funkcjonuje. Nissan Sunny B11, produkowany w latach 1982–1986, był pierwszym modelem Nissana tej klasy wyposażonym w przedni napęd, pierwszym z silnikiem napędzanym paskiem zębatym, no i też pierwszym Nissanem Sunny (poprzednie generacje były oferowane jako Datsun). Stylistyczne fajerwerki w tym czasie głównie pozostawiano głównie na wewnętrznym rynku japońskim, choć nawet zwykłe wersje popularnych samochodów miewały dostępne w Europie wersje, które nie wyglądały jak inne. Przykładem może być Nissan Sunny B11 Coupe, taki właśnie jak w ogłoszeniu. Pięknie zachowany, w doskonałej kondycji blacharskiej i mechanicznej, może z powodzeniem służyć jako daily driver.
Czytaj dalej Nissan Sunny B11 Coupe 1986 – 13200 PLN – Warszawa

Nissan Figaro 1991 – 25000 PLN – Wisła

Nissan Figaro narodził się jako studium stylistyczne w 1989 roku i okazał się być tak udany, że dwa lata później zdecydowano się wyprodukować 20 tysięcy egzemplarzy. Chętnych było tak wielu, że aby rozdysponować samochody, były one sprzedawane przez loterię. W stylistyce można było odnaleźć echa takich klasyków, jak Nissan Fairlady czy Autobianchi Bianchina. Figaro powstały w czterech kolorach symbolizujących japońskie pory roku, samochód połączył stylistykę retro z nowoczesną mechaniką z miejskiego modelu Micra, był niezawodny i dzięki turbodoładowanej litrowej jednostce sprzężonej z automatyczną skrzynią biegów jeździł niezwykle przyjemnie. Co ciekawe, nie umieszczono na nim ani jednego logo Nissan, za to na wyposażeniu były takie udogodnienia, jak ABS, aluminiowe felgi, klimatyzacja, radio z odtwarzaczem CD i skórzane fotele. Choć wszystkie egzemplarze otrzymały kierownicę z prawej strony i nigdy oficjalnie nie oferowano go w Europie, sporo egzemplarzy zostało tu sprowadzonych, zwłaszcza do Wielkiej Brytanii, skąd pochodzi prezentowany egzemplarz. Choć wymaga kosmetycznych poprawek, rekompensuje to dobra cena. Po pełnym przygotowaniu z pewnością autko będzie wiernie służyć, szczególnie wiele radości dostarczając w ciepłe dni, po odsunięciu materiałowego dachu.
Czytaj dalej Nissan Figaro 1991 – 25000 PLN – Wisła

Nissan Skyline 2000 GT-R 1969 – SPRZEDANY

Nissan Skyline 2000 GT-R zwany Hakosuka miał tradycyjną formę trójbryłowego sedana, ale był czystej krwi samochodem wyścigowym. Prawdziwym klejnotem był jego silnik – sześć cylindrów, 2 litry pojemności, 2 wałki rozrządu, 3 gaźniki i wysokoobrotowa charakterystyka, z czerwonym polem sięgającym 7500 obr./min. Jednostka S-20 pochodziła wprost z wyścigowego Nissana R380, który zasłynął pobiciem Porsche 906 podczas japońskiego Grand Prix w 1966. Skyline 2000 GT-R oprócz niezwykłego serca zaoferował tylny napęd, zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu i niezależnym zawieszeniem tylnych kół, brak wspomagania kierownicy i hamulców – zapewniało to prawdziwie czyste doznania z jazdy i poskutkowało 33 zwycięstwami w klasie osiągniętymi w japońskich seriach wyścigowych. Skyline GT-R wydany został na świat w jedynie 2029 sztukach, z czego jedynie 832 otrzymały 4-drzwiowe nadwozie, jak ten z aukcji Bonhams. Ten przepiękny egzemplarz otrzymał modyfikacje silnika, przeprowadzone w tradycyjny sposób i w duchu epoki. Prezentowany Skyline był przedstawiony w znanym programie Jay’a Leno, który niezwykle wychwalał jego egzotyczne korzenie i wyścigową duszę. Sprzedany został podczas aukcji za 130 tysięcy dolarów, czyli ponad 498 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Nissan Skyline 2000 GT-R 1969 – SPRZEDANY

Nissan 240SX S14 1995 – SPRZEDANY

Każdy powinien pełnić swoją rolę w życiu. Podobnie jest z kołami w samochodzie. Przednie służą do nadania kierunku, tylne do napędu, i tylko w takim układzie czerpać możemy przyjemność z najbardziej klasycznego układu napędowego w samochodzie. Pod względem przyjemności z jazdy, żaden hot hatch nie da tyle radości, co Nissan 240SX S14. To zasługa również masy (Nissan jest o 150 kg lżejszy niż najnowsza Honda Type R), a w tym egzemplarzu dodatkową radość da również skrzynia manualna, zawsze dobrze widziana w aucie sportowym. Nissan 240SX S14 to model przygotowany z myślą o rynku północnoamaerykańskim, dostępny w latach 1995-98, napędzany wolnossącym silnikiem KA24E o pojemności 2,4 l. 160 KM to mało? W samochodzie, który projektowano z myślą o torowej jeździe, jest już się czym bawić, a z czasem może to być po prostu punkt wyjścia. S14 to doskonała baza do tuningu i modyfikacji, choć pozostawionych w seryjnej specyfikacji egzemplarzy na rynku jest już śladowa ilość, i może to wpłynąć na wzrost ich cen w przyszłości. A ilość frajdy, jaką zapewni sportowy Nissan, z pewnością jest trudna do zmierzenia.
Czytaj dalej Nissan 240SX S14 1995 – SPRZEDANY