Archiwum kategorii: Nissan

Nissan Skyline 2000 GT-R 1969 – SPRZEDANY

Nissan Skyline 2000 GT-R zwany Hakosuka miał tradycyjną formę trójbryłowego sedana, ale był czystej krwi samochodem wyścigowym. Prawdziwym klejnotem był jego silnik – sześć cylindrów, 2 litry pojemności, 2 wałki rozrządu, 3 gaźniki i wysokoobrotowa charakterystyka, z czerwonym polem sięgającym 7500 obr./min. Jednostka S-20 pochodziła wprost z wyścigowego Nissana R380, który zasłynął pobiciem Porsche 906 podczas japońskiego Grand Prix w 1966. Skyline 2000 GT-R oprócz niezwykłego serca zaoferował tylny napęd, zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu i niezależnym zawieszeniem tylnych kół, brak wspomagania kierownicy i hamulców – zapewniało to prawdziwie czyste doznania z jazdy i poskutkowało 33 zwycięstwami w klasie osiągniętymi w japońskich seriach wyścigowych. Skyline GT-R wydany został na świat w jedynie 2029 sztukach, z czego jedynie 832 otrzymały 4-drzwiowe nadwozie, jak ten z aukcji Bonhams. Ten przepiękny egzemplarz otrzymał modyfikacje silnika, przeprowadzone w tradycyjny sposób i w duchu epoki. Prezentowany Skyline był przedstawiony w znanym programie Jay’a Leno, który niezwykle wychwalał jego egzotyczne korzenie i wyścigową duszę. Sprzedany został podczas aukcji za 130 tysięcy dolarów, czyli ponad 498 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Nissan Skyline 2000 GT-R 1969 – SPRZEDANY

Nissan 240SX S14 1995 – SPRZEDANY

Każdy powinien pełnić swoją rolę w życiu. Podobnie jest z kołami w samochodzie. Przednie służą do nadania kierunku, tylne do napędu, i tylko w takim układzie czerpać możemy przyjemność z najbardziej klasycznego układu napędowego w samochodzie. Pod względem przyjemności z jazdy, żaden hot hatch nie da tyle radości, co Nissan 240SX S14. To zasługa również masy (Nissan jest o 150 kg lżejszy niż najnowsza Honda Type R), a w tym egzemplarzu dodatkową radość da również skrzynia manualna, zawsze dobrze widziana w aucie sportowym. Nissan 240SX S14 to model przygotowany z myślą o rynku północnoamaerykańskim, dostępny w latach 1995-98, napędzany wolnossącym silnikiem KA24E o pojemności 2,4 l. 160 KM to mało? W samochodzie, który projektowano z myślą o torowej jeździe, jest już się czym bawić, a z czasem może to być po prostu punkt wyjścia. S14 to doskonała baza do tuningu i modyfikacji, choć pozostawionych w seryjnej specyfikacji egzemplarzy na rynku jest już śladowa ilość, i może to wpłynąć na wzrost ich cen w przyszłości. A ilość frajdy, jaką zapewni sportowy Nissan, z pewnością jest trudna do zmierzenia.
Czytaj dalej Nissan 240SX S14 1995 – SPRZEDANY

Nissan 300ZX Twin Turbo Z32 1992 – SPRZEDANY

Nissan 300ZX Twin Turbo Z32 w europejskiej specyfikacji, z manualną skrzynią biegów, nadwoziem 2+2, z dwiema turbinami Garretta wraz z dwoma intercoolerami, to najbardziej kultowa i poszukiwana wersja kultowego 300ZX-a drugiej generacji. To jeden z tych rzadkich przypadków w motoryzacji lat 90-tych, gdzie wprost ciężko ocenić, czy bardziej efektowna jest sylwetka samochodu, czy jego osiągi, sposób prowadzenia i oddawania mocy. Wszystko zgodnie z japońska filozofią i dążeniem o perfekcji złożyło się tutaj w doskonałą całość. To wóz, który może sprawdzić się znakomicie zarówno, gdy planujemy w spokojnej podróży poczuć wiatr we włosach (zdejmowane panele dachu typu T-Top), jak i wtedy, gdy potrzebujemy pojechać naprawdę szybko.
Czytaj dalej Nissan 300ZX Twin Turbo Z32 1992 – SPRZEDANY

Nissan Primera GT P11 1998 – 10900 PLN – Słowenia

Japońskie samochody lat 90-tych miały w sobie szczególnego ducha. Zwarte, dobrze wykonane, nawet w klasie średniej miały charakter, który szczególnie mocno odczuwalny był w topowych, usportowionych wersjach. Nissan Primera GT P11 to przedstawiciel drugiej serii modelu, obecnej na rynku w latach 1995-2001. Z dwulitrową jednostką SR20DEH nie brak jej lekkości w rozwijaniu mocy. 150 KM pozwala tu osiągnąć setkę już w 8,6 s, a prędkość maksymalna sięga 218 km/h. Primera GT P11 była wersją produkowaną tylko przez jeden rok, służącą za podstawę homologacyjną dla modelu, który uczestniczył w wyścigach samochodów turystycznych.
Czytaj dalej Nissan Primera GT P11 1998 – 10900 PLN – Słowenia

Nissan Safari Y60 1989 – 149000 PLN – Częstochowa

Nissan Patrol Y60 to prawdziwa legenda. Pełnokrwisty samochód terenowy o niezrównanej wytrzymałości. Sześciocylindrowy, wolnossący silnik Diesla o niemałej pojemności 4,2 l miał opinię jednostki nie do zajechania i dawał mu moc wystarczającą zarówno w terenie, jak i na szosie, a zmodyfikowane zawieszenie ze sprężynami śrubowymi wspomaganymi przez drążki i wahacze pozwoliło uzyskać wyższy komfort w warunkach drogowych. Samochód ten produkowany był od 1987 roku wyłącznie z Japonii, w wersji 3- i 5-drzwiowej. Na rynku japońskim znany był jako Nissan Safari, i taki właśnie samochód w wersji z długim rozstawem osi prezentowany jest w tym ogłoszeniu. To wóz, jaki zdarza się dziś jeden na tysiąc. Prezentuje się salonowo, wręcz trudno dopatrzeć się na nim jakichkolwiek śladów terenowego użytku ani modyfikacji, jakie odnajdziemy w większości tych samochodów.
Czytaj dalej Nissan Safari Y60 1989 – 149000 PLN – Częstochowa

Nissan 300ZX Convertible 1995 – 64000 PLN – Łódź

Nissan 300ZX Convertible to nie jest codzienny widok na polskich drogach. O ile wersje coupe oraz targa są na tyle znane, że większość miłośników motoryzacji od razu rozpozna ich sylwetkę, to tutaj… zazwyczaj na twarzach widzów pojawi się zadziwienie i konsternacja. To to wychodziło w cabrio? I owszem, ale jedynie w Japonii i Stanach Zjednoczonych. Wszystkie miały 3-litrowe wolnossące V6 pod maską, a w specyfikacji z kierownicą po lewej stronie powstało ich w latach 1993-96 zaledwie 3846 sztuk. W 1995 roku, z którego pochodzi prezentowany egzemplarz, zbudowano zaledwie 292 sztuki. To bardzo ciekawa propozycja, jeżeli myślimy o cabrio, które sprawdzi się dla dwóch osób na turystycznej wyprawie. Może propozycje w rodzaju MX-5, Z3, Boxster czy SLK były tańsze, lecz nie miały tej klasy, rozmachu i komfortu wynikającego z budowy samochodu na większej platformie. To prawdziwe rasowe gran turismo, szczególnie w tak dopieszczonym stanie warte polecenia.
Czytaj dalej Nissan 300ZX Convertible 1995 – 64000 PLN – Łódź

Nissan Maxima 1992 – SPRZEDANY

Nissan Maxima trzeciej generacji był pierwszym japońskim samochodem, który przekroczył lokalny limit szerokości wynoszący 67 cali. Pozwoliło to uzyskać komfortową przestrzeń dla pasażerów, co wraz z zastosowaniem silników V6 było znaczącymi argumentami w segmencie samochodów E (executive cars), znaną u nas klasą wyższą-średnią. Zastosowana jednostka to silnik znany również ze sportowego modelu 300 ZX, który tutaj umieszczony został poprzecznie i napędzał przednie koła. Ten wyposażony w automatyczną skrzynię biegów egzemplarz ma przepiękną konfigurację kolorystyczna i niski przebieg, wynoszący zaledwie 40 tys. km.
Czytaj dalej Nissan Maxima 1992 – SPRZEDANY

Nissan Primera eGT 1993 – SPRZEDANY

Japońskie samochody lat 90-tych miały w sobie szczególnego ducha. Zwarte, dobrze wykonane, nawet w klasie średniej miały charakter, który szczególnie mocno odczuwalny był w topowych, usportowionych wersjach. Nissan Primera eGT to przedstawiciel pierwszej serii modelu, obecnej na rynku w latach 1990-98. Następca Bluebirda wyróżniał się bardziej opływową sylwetką i wszedł na rynek w mocnym stylu, zdobywając drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku 1991. W odmianie eGT wyróżniał się nie tylko czerwonymi oznaczeniami na karoserii i spojlerem na tylnej klapie, ale również bardziej sportowymi nastawami zawieszenia i wolnossącą jednostką SR20DE o pojemności 2 l i mocy 150 KM. Dziś idealnie zachowany egzemplarz to ogromna rzadkość na rynku. Temu nieco brakuje, lecz jest dobrą bazą, by przywrócić go do imponującej formy.
Czytaj dalej Nissan Primera eGT 1993 – SPRZEDANY

Nissan Bluebird Grand Prix 1990 – SPRZEDANY

Nissan Bluebird Grand Prix to podróż w przełom lat 80-tych i 90-tych japońskiej motoryzacji. To rzadka, limitowana wersja sportowa japońskiego sedana. Od zwykłej wersji cywilnej wyróżnia się ciekawym pakietem stylistycznym, 15-calowymi obręczami lekkimi, a co najważniejsze nowoczesną jednostką napędową 1.8 DOHC o mocy prawie 130 koni mechanicznych. W połączeniu z niską wagą auta samochód staje się godnym konkurentem w sprincie spod świateł dla samochodów młodszych o 2 dekady od siebie.
Czytaj dalej Nissan Bluebird Grand Prix 1990 – SPRZEDANY

Nissan Sunny GTI Coupe 1987 – SPRZEDANY

Magiczne litery GTI odnajdziemy nie tylko na wozach niemieckich i francuskich. Do tego grona dołączył w 1985 roku również Nissan Sunny GTI Coupe – początkowo, tak jak w ogłoszeniu, wyposażony w silnik 1.6 16V, który później powiększono do 1.8 l. Z zewnątrz wyróżnia się pakietem aerodynamicznym, który mocno podkreśla jego zdecydowane, geometryczne kształty. To GTI dziś wyjątkowo przykuwa spojrzenia, a poza tym doskonale jeździ. Dzięki niewielkiej masie i sportowej charakterystyce jest to wóz, który może dostarczyć dużo radości na drodze, szczególnie – gdy jest zachowany w bardzo dobrym stanie, tak jak egzemplarz oferowany przez TT-Oldie.
Czytaj dalej Nissan Sunny GTI Coupe 1987 – SPRZEDANY