Archiwum kategorii: Nissan

Nissan 300 ZX Z31 1985 – SPRZEDANY

Nissan 300 ZX Z31 miał w sobie to, co dziś zdaje się być niemal niemożliwe. Miał sportową sylwetkę, ale też charakterystyczne, rasowe kształty, które nie pozwalały pomylić go z inną marką. Odnajdziemy w nim wszystko to, za co wciąż kochamy lata 80-te – wspaniały welur we wnętrzu, chowane reflektory i dach typu T-Top. Mimo, że ten egzemplarz należał do statecznego użytkownika, który korzystał z niego jedynie okazjonalnie, okazuje się, że doskonale czuł on ówczesną modę. Dołożony po kilku latach pakiet stylistyczny Aerotechnik wizualnie obniżył auto. Był krokiem w dokładnie tym samym kierunku, w jakim poszła fabryka w wersji poliftowej, lecz uczynionym jeszcze odważniej. Świetnie wpisują się w ten styl również felgi Borbet A. To tuning końca lat 80-tych w czystej i nieprzesadzonej postaci, na dodatek zachowany do dziś praktycznie bez śladów eksploatacji. Ten egzemplarz przejechał dotąd zaledwie 22 tysięce kilometrów, jest po prostu zjawiskowy.
Czytaj dalej Nissan 300 ZX Z31 1985 – SPRZEDANY

Nissan 350Z 2005 – 63900 PLN – Płońsk

Nissan 350Z, zaprezentowany po raz pierwszy w 2002 roku, to jedno z dziesięciu najlepszych aut według magazynu Car and Driver na rok 2003. Spójna i agresywna sylwetka samochodu przyciąga spojrzenia do dziś. Wnętrze zapewnia sporo miejsca dla pasażera i kierowcy. Silnik z przodu, napęd na tylne koła, manualna skrzynia i 286 KM sprawiają, że radość z jazdy tym zgrabnym autem jest ogromna. Zastosowano w nim ulepszoną wersję 3,5-litrowego silnika VQ35DE DOHC V6. Ta aluminiowa, wyposażona w łańcuch i zmienne fazy rozrządu jednostka znana jest z wielu samochodów Nissana, w tym z modeli Skyline i Pathfinder. Wersja Touring, taka jak w ogłoszeniu, wyposażona była w skórzane fotele, system nagłośnienia Bose, opcjonalną nawigację satelitarną, system VDC (dynamiczna kontrola pojazdu) i inne udogodnienia. Zarówno w USA, jak i na Starym Kontynencie popularność była ogromna, lecz to wcale nie oznacza, że łatwo dziś o zadbany okaz. Jeżeli szukacie ideału o niskim przebiegu, to okazja nadarza się wyśmienita.
Czytaj dalej Nissan 350Z 2005 – 63900 PLN – Płońsk

Nissan Sunny GTI Coupe 1988 – 12950 PLN – Piaseczno

Magiczne litery GTI odnajdziemy nie tylko na wozach niemieckich i francuskich. Do tego grona dołączył w 1985 roku również Nissan Sunny GTI Coupe – początkowo, tak jak w ogłoszeniu, wyposażony w 110-konny silnik CA16DE (1,6 l DOHC), który później powiększono do 1.8 l. Z zewnątrz wyróżnia się pakietem aerodynamicznym, który mocno podkreśla jego zdecydowane, geometryczne kształty. To GTI dziś wyjątkowo przykuwa spojrzenia, a poza tym doskonale jeździ. Dzięki niewielkiej masie i sportowej charakterystyce jest to wóz, który może dostarczyć dużo radości na drodze, nie wzbudzając przy tym zawiści. To czysta radość dla tych, którzy tęsknią do analogowych czasów w motoryzacji. Szczególnie ciekawy, gdy jest zachowany w bardzo dobrym stanie, tak jak prezentowany egzemplarz.
Czytaj dalej Nissan Sunny GTI Coupe 1988 – 12950 PLN – Piaseczno

Nissan GT-R 2008 – 223860 PLN – Kraków

Pomiędzy rokiem 1969 a 1974, a także w latach 1989-2002, Nissan produkował model Skyline GT-R, prawdziwą ikonę, która łączyła sławę na torach wyścigowych z sukcesami w sprzedaży wersji drogowych. Choć kult modelu ograniczony był do rynku JDM, stworzony w nowym Millenium następca podbić miał już cały świat. Wprost trudno uwierzyć, że Nissan GT-R jest już z nami przez ponad dekadę. Debiutujący w 2007 roku w Tokio jest godnym następcą Skyline GT-R R34. Nie powtarza motywów ani filozofii tworzenia europejskich aut, lecz kultywuje to, co najlepsze w dalekowschodniej kulturze motoryzacyjnej. Sylwetka, motyw czterech okrągłych tylnych świateł, napęd na 4 koła i dwie turbosprężarki, a także kod fabryczny CBA-R35. Nissan odziedziczył po poprzedniku również potoczną nazwę – “Godzilla”. Stworzony specjalnie dla niego silnik VR38DETT o pojemności 3.8 l w układzie V6 miał początkowo moc 485 KM, co pozwalało na osiągnięcie 315 km/h. a wielofunkcyjny wyświetlacz na centralnej konsoli zaprojektowany został przez specjalistów z Polyphony Digital, czyli twórców gry Gran Turismo. To szczególne połączenie sił nauki i techniki, i do dziś – w warunkach drogowych – jedno z najszybszych aut na świecie. Ten egzemplarz pochodzi z samego początku produkcji – jest jedną z 1730 sztuk, jakie w debiutanckim 2008 roku sprzedane zostały w USA. Już wtedy przywędrował do Polski, a był to czas, kiedy w Europie auto było jeszcze niedostępne.
Czytaj dalej Nissan GT-R 2008 – 223860 PLN – Kraków

Nissan Sunny B11 Coupe 1986 – 13200 PLN – Warszawa

Japońska motoryzacja lat 80-tych to synonimem trwałości i niezawodności. Choć powstawała na wzór samochodów europejskich i amerykańskich, odpowiednio dopracowana, z łatwością przebiła pierwowzory. Nawet po ponad 30 latach wciąż może zaskoczyć tym, jak dobrze funkcjonuje. Nissan Sunny B11, produkowany w latach 1982–1986, był pierwszym modelem Nissana tej klasy wyposażonym w przedni napęd, pierwszym z silnikiem napędzanym paskiem zębatym, no i też pierwszym Nissanem Sunny (poprzednie generacje były oferowane jako Datsun). Stylistyczne fajerwerki w tym czasie głównie pozostawiano głównie na wewnętrznym rynku japońskim, choć nawet zwykłe wersje popularnych samochodów miewały dostępne w Europie wersje, które nie wyglądały jak inne. Przykładem może być Nissan Sunny B11 Coupe, taki właśnie jak w ogłoszeniu. Pięknie zachowany, w doskonałej kondycji blacharskiej i mechanicznej, może z powodzeniem służyć jako daily driver.
Czytaj dalej Nissan Sunny B11 Coupe 1986 – 13200 PLN – Warszawa

Nissan Figaro 1991 – 25000 PLN – Wisła

Nissan Figaro narodził się jako studium stylistyczne w 1989 roku i okazał się być tak udany, że dwa lata później zdecydowano się wyprodukować 20 tysięcy egzemplarzy. Chętnych było tak wielu, że aby rozdysponować samochody, były one sprzedawane przez loterię. W stylistyce można było odnaleźć echa takich klasyków, jak Nissan Fairlady czy Autobianchi Bianchina. Figaro powstały w czterech kolorach symbolizujących japońskie pory roku, samochód połączył stylistykę retro z nowoczesną mechaniką z miejskiego modelu Micra, był niezawodny i dzięki turbodoładowanej litrowej jednostce sprzężonej z automatyczną skrzynią biegów jeździł niezwykle przyjemnie. Co ciekawe, nie umieszczono na nim ani jednego logo Nissan, za to na wyposażeniu były takie udogodnienia, jak ABS, aluminiowe felgi, klimatyzacja, radio z odtwarzaczem CD i skórzane fotele. Choć wszystkie egzemplarze otrzymały kierownicę z prawej strony i nigdy oficjalnie nie oferowano go w Europie, sporo egzemplarzy zostało tu sprowadzonych, zwłaszcza do Wielkiej Brytanii, skąd pochodzi prezentowany egzemplarz. Choć wymaga kosmetycznych poprawek, rekompensuje to dobra cena. Po pełnym przygotowaniu z pewnością autko będzie wiernie służyć, szczególnie wiele radości dostarczając w ciepłe dni, po odsunięciu materiałowego dachu.
Czytaj dalej Nissan Figaro 1991 – 25000 PLN – Wisła

Nissan Skyline 2000 GT-R 1969 – SPRZEDANY

Nissan Skyline 2000 GT-R zwany Hakosuka miał tradycyjną formę trójbryłowego sedana, ale był czystej krwi samochodem wyścigowym. Prawdziwym klejnotem był jego silnik – sześć cylindrów, 2 litry pojemności, 2 wałki rozrządu, 3 gaźniki i wysokoobrotowa charakterystyka, z czerwonym polem sięgającym 7500 obr./min. Jednostka S-20 pochodziła wprost z wyścigowego Nissana R380, który zasłynął pobiciem Porsche 906 podczas japońskiego Grand Prix w 1966. Skyline 2000 GT-R oprócz niezwykłego serca zaoferował tylny napęd, zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu i niezależnym zawieszeniem tylnych kół, brak wspomagania kierownicy i hamulców – zapewniało to prawdziwie czyste doznania z jazdy i poskutkowało 33 zwycięstwami w klasie osiągniętymi w japońskich seriach wyścigowych. Skyline GT-R wydany został na świat w jedynie 2029 sztukach, z czego jedynie 832 otrzymały 4-drzwiowe nadwozie, jak ten z aukcji Bonhams. Ten przepiękny egzemplarz otrzymał modyfikacje silnika, przeprowadzone w tradycyjny sposób i w duchu epoki. Prezentowany Skyline był przedstawiony w znanym programie Jay’a Leno, który niezwykle wychwalał jego egzotyczne korzenie i wyścigową duszę. Sprzedany został podczas aukcji za 130 tysięcy dolarów, czyli ponad 498 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Nissan Skyline 2000 GT-R 1969 – SPRZEDANY

Nissan 240SX S14 1995 – SPRZEDANY

Każdy powinien pełnić swoją rolę w życiu. Podobnie jest z kołami w samochodzie. Przednie służą do nadania kierunku, tylne do napędu, i tylko w takim układzie czerpać możemy przyjemność z najbardziej klasycznego układu napędowego w samochodzie. Pod względem przyjemności z jazdy, żaden hot hatch nie da tyle radości, co Nissan 240SX S14. To zasługa również masy (Nissan jest o 150 kg lżejszy niż najnowsza Honda Type R), a w tym egzemplarzu dodatkową radość da również skrzynia manualna, zawsze dobrze widziana w aucie sportowym. Nissan 240SX S14 to model przygotowany z myślą o rynku północnoamaerykańskim, dostępny w latach 1995-98, napędzany wolnossącym silnikiem KA24E o pojemności 2,4 l. 160 KM to mało? W samochodzie, który projektowano z myślą o torowej jeździe, jest już się czym bawić, a z czasem może to być po prostu punkt wyjścia. S14 to doskonała baza do tuningu i modyfikacji, choć pozostawionych w seryjnej specyfikacji egzemplarzy na rynku jest już śladowa ilość, i może to wpłynąć na wzrost ich cen w przyszłości. A ilość frajdy, jaką zapewni sportowy Nissan, z pewnością jest trudna do zmierzenia.
Czytaj dalej Nissan 240SX S14 1995 – SPRZEDANY

Nissan 300ZX Twin Turbo Z32 1992 – SPRZEDANY

Nissan 300ZX Twin Turbo Z32 w europejskiej specyfikacji, z manualną skrzynią biegów, nadwoziem 2+2, z dwiema turbinami Garretta wraz z dwoma intercoolerami, to najbardziej kultowa i poszukiwana wersja kultowego 300ZX-a drugiej generacji. To jeden z tych rzadkich przypadków w motoryzacji lat 90-tych, gdzie wprost ciężko ocenić, czy bardziej efektowna jest sylwetka samochodu, czy jego osiągi, sposób prowadzenia i oddawania mocy. Wszystko zgodnie z japońska filozofią i dążeniem o perfekcji złożyło się tutaj w doskonałą całość. To wóz, który może sprawdzić się znakomicie zarówno, gdy planujemy w spokojnej podróży poczuć wiatr we włosach (zdejmowane panele dachu typu T-Top), jak i wtedy, gdy potrzebujemy pojechać naprawdę szybko.
Czytaj dalej Nissan 300ZX Twin Turbo Z32 1992 – SPRZEDANY

Nissan Primera GT P11 1998 – 10900 PLN – Słowenia

Japońskie samochody lat 90-tych miały w sobie szczególnego ducha. Zwarte, dobrze wykonane, nawet w klasie średniej miały charakter, który szczególnie mocno odczuwalny był w topowych, usportowionych wersjach. Nissan Primera GT P11 to przedstawiciel drugiej serii modelu, obecnej na rynku w latach 1995-2001. Z dwulitrową jednostką SR20DEH nie brak jej lekkości w rozwijaniu mocy. 150 KM pozwala tu osiągnąć setkę już w 8,6 s, a prędkość maksymalna sięga 218 km/h. Primera GT P11 była wersją produkowaną tylko przez jeden rok, służącą za podstawę homologacyjną dla modelu, który uczestniczył w wyścigach samochodów turystycznych.
Czytaj dalej Nissan Primera GT P11 1998 – 10900 PLN – Słowenia