Nissan

Nissan Skyline GT-R 1989 – SPRZEDANY

Nissan Skyline GT-R przez swoją niepowstrzymaną moc zyskał przydomek “Godzilla”. Japońska legenda samochodów z tabliczką GT-R w 1989 roku narodziła się w nowej odsłonie, jako generacja R32. Tak jak i w poprzednich modelach słowem kluczowym był motosport, a dokładnie spełnienie wymogów wyścigowej Grupy A. Do realizacji zadania użyto sześć cylindrów, dwie turbiny, napęd na cztery koła i silnik RB26DETT DOHC produkujący wyjściowo 280 KM. Wystawiony na aukcji egzemplarz to rzadko spotykany okaz, który uniknął jakiegokolwiek tuningu. Do dziś zachowany został z przebiegiem jedynie 23360 kilometrów. BNR32 to bez wątpienia ikona swojej generacji, a ten okaz będzie wspaniałym dopełnieniem każdej kolekcji samochodów nastawionych na osiągi. RM Sothebys wycenia go na 50 – 70 tys. dolarów, ale czy przekroczy ten pułap dowiemy się 20 stycznia 2017. Samochód licytowany był bez ceny minimalnej i sprzedany na aukcji za 60 500 dolarów.
Czytaj dalej

Nissan Sunny GTI Coupe 1989 – 13900 PLN – Wrocław

Magiczne litery GTI odnajdziemy nie tylko na wozach niemieckich i francuskich. Do tego grona dołączył w 1985 roku również Nissan Sunny GTI Coupe – początkowo wyposażony w silnik 1.6 16V, później – jak w ogłoszeniu – w 1.8 16V. Dzięki niewielkiej masie i sportowej charakterystyce jest to wóz, który może dostarczyć dużo radości na drodze, szczególnie – gdy jest zachowany w bardzo dobrym stanie.
Czytaj dalej

Nissan Micra K10 1988 – 9500 PLN – Wrocław

Nie jest duży, nie jest imponujący, nigdy nie miał zmieniać świata, choć jednak po części nieco to uczynił. Nissan Micra K10 projektowany był jako prosty, miejski samochód. Taki, który kupuje się na kilka lat, po czym zamienia się go na nowy. Okazało się, że był lepszy, niż ktokolwiek od niego oczekiwał. Te samochody dzielnie służyły po kilkanaście lat, a nawet dziś da się odszukać niemal 30-letnią sztukę, która wciąż sprawia świetne wrażenie. Taką odnajdziemy również w kolekcji Klasyki Gatunku. To przeuroczy samochodzik, na dodatek wyposażony w skrzynię automatyczną.
Czytaj dalej

Nissan Silvia Grand Prix 1986 – SPRZEDANY

Poszerzenia nadkoli były często stosowanym wybiegiem w latach 80-tych. Taki zabieg otrzymały wszystkie najsłynniejsze sportowe odmiany popularnych samochodów – BMW M3, Lancia Delta Integrale, Audi Quattro, Volkswagen Golf Rallye. W rezultacie producenci mogli zamieścić szersze i bardziej odsadzone koła, co pozwalało poprawić zwiększyć przyczepność i poprawić prowadzenie na zakrętach. Wśród zdecydowanie mniej znanych beneficjentów tego zabiegu jest japoński samuraj, Nissan Silvia Grand Prix. To dostępna wyłącznie na europejskim rynku wersja widebody z seryjnie montowanymi trzyczęściowymi felgami Gotti. Pod maską skrywa doskonałą, wolnossącą jednostkę DOHC o oznaczeniu kodowym FJ20E, niemal żywcem przeniesioną z wyczynowego, stworzonego do rajdów Nissana 240RS.
Czytaj dalej

Nissan 300ZX Z31 1986 – 18900 PLN – Wrocław

Nissan 300ZX Z31 należy do trzeciej generacji kultowej serii Fairlady Z. O ile 240Z był interpretacją słynnego Jaguara E-Type’a, 14 lat później stworzono projekt doskonale zakotwiczony w modzie lat 80-tych. Ostre kształty, duża powierzchnia przeszklona i charakterystyczne, podnoszone reflektory zestawiono z nowymi, mocniejszymi jednostami napędowymi oraz tradycyjnym, tylnym napędem. Ten egzemplarz posiada najbardziej poszukiwane w tym modelu opcje – składany dach typu „targa” oraz najmocniejszą, turbodoładowaną jednostkę 3.0 V6. Jest to model przedliftowy (produkowany w latach 1984-86), posiadający jako pierwszy masowo produkowany samochód na świecie turbosprężarkę z ceramicznym wirnikiem, zapewniającym mniejszą bezwładność, większe przypieszenie i tym samym zmniejszony efekt „turbo dziury”.
Czytaj dalej

Nissan Silvia S12 1984 – SPRZEDANY

Nissan Silvia S12 to japońskie, tylnonapędowe, sportowe auto z lat 80-tych, przez swoje wizualne podobieństwo wielokrotnie porówywane i traktowane jako tańsza alternatywa kultowej Toyoty AE86. W ogłoszeniu z dostępnym jedynie w Japonii i Europie silnikiem wolnossącym FJ20E, oryginalnie napędzającym rajdowy model 240RS, gdzie dysponował dłuższym skokiem tłoka i pojemnością 2,4 l. Mimo tablic samochodu zabytkowego, tego skośnookiego sportowca z pewnością nie można nazywać dziarskim staruszkiem.
Czytaj dalej

Nissan GL1800 Coupe Hakosuka 1971 – 117000 PLN – Japonia

Nissan Skyline H/T 2000GT-R Hakosuka to prawdziwa legenda. Arcydzieło wyścigowej inżynierii przeszło do historii odnosząc 50 zwycięstw w japońskiej serii Gran Prix. W wersji coupe powstało ich 1115 sztuk, a nieliczne oryginalne, świetnie zachowane egzemplarze uzyskują ceny idące w setki tysięcy dolarów. Wzdychając do ikony, można pomyśleć o zakupie tego auta w tańszej wersji lub o zbudowaniu repliki. Nissan GL1800 Coupe to tańsza wersja legendy, wyposażona w 105-konny silnik 1,8 l. Wizualnie od Skyline’a GT-R różni się brakiem oryginalnie nitowanych poszerzeń nadkoli, detalami wnętrza i wykończenia nadwozia. To jeden z tych samochodów, który dla postronnych może być zwykłym, starym samochodem, ale dla znających temat powoduje natychmiastowy ukłon w geście szacunku.
Czytaj dalej

Nissan Patrol Y61 1998 – SPRZEDANY

Nissan Patrol generacji Y61 to zapewne nie jest model, jakiego spodziewalibyście się na Giełdzie klasyków. Zanim jednak pójdziecie oglądać dalej Mercedesy, z pewnością warto mu się przyjrzeć bliżej. To wersja Super Safari, dostępna wyłącznie na rynkach Bliskiego Wschodu. Pod jego maską pracuje jeden z największych na świecie silników sześciocylindrowych, jakie możemy odnaleźć w samochodach osobowych. Do tego pancerny układ przeniesienia napędu i mamy pojazd, który mimo luksusowej aparycji zdolny jest przetrwać każdą zawieruchę. Można mieć pewność, że to jeden z tych modeli, któe wciąż będą jeździć w świecie, w któym rzadko kto będzie pamiętać o samochodach z napędem spalinowym… a wracając do prezentowanego auta, zadziwia jego stan zachowania. Zaledwie 29 tysięcy kilometrów przebiegu i regularne serwisy pozwoliły mu utrzymać fabryczną świeżość.
Czytaj dalej

Nissan Skyline GT-R R32 1989 – SPRZEDANY

Skyline debitował w 1957 roku, a jego kultowa, ukierunkowana na sport odmiana „GT-R”, w lutym 1969 roku. Dwie pierwsze generacje Skyline’a GT-R – Hakosuka i Kenmeri – na swoją kontynuację musiały czekać aż do 1989 roku, kiedy pojawił się Skyline GT-R w nadwoziu R32. Jak poprzednicy, pod maską ukrywał silnik R6, skonstruowany z wykorzystaniem najlepszej dostępnej technologii. Uzyskana moc 280 KM była wyjściowa i łatwa do podwojenia. Nissan Skyline GT-R R32 posiada dwie turbosprężarki, napęd na 4 koła, system tylnej osi skrętnej i niezależne wielowahaczowe zawieszenie wszystkich kół. Tak jak poprzednicy, „Godzilla” zdominowała japońskie serie wyścigowe i stała się legendą. Większość egzemplarzy została gruntownie zmodyfikowana, stąd w pełni oryginalnie zachowany egzemplarz z przebiegiem mniejszym niż 14000 km to prawdziwa rzadkość. Samochód sprzedany został za 82500 USD (ok. 337000 PLN).
Czytaj dalej